EMLA-puudutusaine

  • Viestiketjun aloittaja Nanct
  • Ensimmäinen viesti
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja sanon minä:
höpö höpö ainetta
Paskapuhetta. Emla toimii, kun sen annetaan vaikuttaa riittävän kauan. Mutta se puuduttaa vain ihon pinnan. Jos sitä suonta joutuu ronkkimaan kovinkin syvältä ja hermot menee suonen läheltä, niin emla ei välttämättä toimi niin hyvin. Suoni itsessään ei tunne mitään.

Mutta en laittais alle 1,5-vuotiaalle. Niillä on muutenkin usein vaikea saada näytettä, kun kädet on vielä niin pulleat. Sitä paitsi sen ikäinen lapsi saa kohtauksen siitä kiinnipitämisestä, ei niinkään pistämisestä.

Eikä koskaan milloinkaan saa mennä lupaamaan, että se ei satu. Sitä kun ei koskaan etukäteen tiedä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja c:
miksi piti sitten reiät ottaa?
Koska halusimme (sekä me vanhemmat että tyttö ). Päinvastoin kuin jotkut, mä en pidä kipua mitenkään tarpeellisena saatikka välttämättömänä monessakaan asiassa. Esimerkiksi verikokeen ottamisessa, rokotuksen saamisessa ja korvien rei'ittämisessä.
 
Saraldo
Jaa-a. Enpä tiedä, toimiiko. Puudutus siis puudutuksen päälle? En ehkä kokeilis. Joskus ajattelin, että käyttäisin sitä lapsella siihen, kun saadaan rokotus. Mutta sitten yks lääkäri muistutti, että ei se sitä kirvelyä siellä lihaksessa pois vie :ashamed: .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Jaa-a. Enpä tiedä, toimiiko. Puudutus siis puudutuksen päälle? En ehkä kokeilis. Joskus ajattelin, että käyttäisin sitä lapsella siihen, kun saadaan rokotus. Mutta sitten yks lääkäri muistutti, että ei se sitä kirvelyä siellä lihaksessa pois vie :ashamed: .
Emla+särkylääke on aika toimiva rokotuskivun poistaja, sanotaan.
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Jaa-a. Enpä tiedä, toimiiko. Puudutus siis puudutuksen päälle? En ehkä kokeilis. Joskus ajattelin, että käyttäisin sitä lapsella siihen, kun saadaan rokotus. Mutta sitten yks lääkäri muistutti, että ei se sitä kirvelyä siellä lihaksessa pois vie :ashamed: .
Emla+särkylääke on aika toimiva rokotuskivun poistaja, sanotaan.
Hmm... pitäisköhän sittenkin seuraavaksi kokeilla :) .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nancy:
Voi voi täällä vaan puhutaan mitä kukin käyttää lapsille ja minä reilu parikymppinen tarvin sitä omiin juttuihin :ashamed: Nynny..
Mä kerron sulle salaisuuden: oon 33 v ja laitan kyllä Emlan kyynärtaipeeseen huomisaamuna verikokeeseen mennessäni :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Nancy:
Voi voi täällä vaan puhutaan mitä kukin käyttää lapsille ja minä reilu parikymppinen tarvin sitä omiin juttuihin :ashamed: Nynny..
Mä kerron sulle salaisuuden: oon 33 v ja laitan kyllä Emlan kyynärtaipeeseen huomisaamuna verikokeeseen mennessäni :D
Ihanaa kohtalotoveri löytyi :heart:
 
hei¨
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Nancy:
Voi voi täällä vaan puhutaan mitä kukin käyttää lapsille ja minä reilu parikymppinen tarvin sitä omiin juttuihin :ashamed: Nynny..
Mä kerron sulle salaisuuden: oon 33 v ja laitan kyllä Emlan kyynärtaipeeseen huomisaamuna verikokeeseen mennessäni :D
mistä sitä emlaa saa!?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hei¨:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Nancy:
Voi voi täällä vaan puhutaan mitä kukin käyttää lapsille ja minä reilu parikymppinen tarvin sitä omiin juttuihin :ashamed: Nynny..
Mä kerron sulle salaisuuden: oon 33 v ja laitan kyllä Emlan kyynärtaipeeseen huomisaamuna verikokeeseen mennessäni :D
mistä sitä emlaa saa!?
Apteekista. Ja joka labrastakin kyllä.
 

Yhteistyössä