Emättimen suu on liian tiukka synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "quu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

"quu"

Vieras
Olen ensisynnyttäjä. Emätin on muuten palautunut ihan hyvin synnytyksestä, mutta sen suu on liian tiukka ja tästä syystä tuntuu kipua. Kipu tuntuu siis siten, että jos työntää emättimeen neljä sormea sisään ja levittää näillä emätintä se sattuu ja kiristää todella kipeästi emättimen suulla kauttaaltaan ympäri. Tästä johtuen myös peniksen työntäminen emättimeen sattuu. Emätin on jotenkin liian tiukka. Tuntuu jotenkin oudolta, että tämmöistä voi tulla synnytyksen jälkeen. Koskaan ennen en ole tällaista ongelmaa kokenut. Luulisi, että synnytyksessä emätin ennemmin laajenisi, mutta ei näköjään ainakaan emättimen suulta. Lääkäri sanoi, että emätin voi mennä tämmöiseksi synnytyksen jälkeen ilmeisesti episiotomiankin vuoksi. Kipu voi kuulemma kestää vuodenkin. Lääkäri ohjeisti itse venyttelemään emättimen suuta, jotta emätin turtuisi kipuun ja kipu lakkaisi nopeammin. Tätä olen nyt jonkin aikaa tehnyt. Onko muita, joilla samaa ongelmaa ja onko kipu lopulta lakannut kokonaan?

Mulla kätilö tuikkasi kakkosen syntymän jälkeen ompeleen liian tiukalle, ja seuruksena oli juuri kuvailemasi kaltainen ilkeä kipu aina seksin yhteydessä.

Onneksi kolmonen repäisi ulostullessaan ommelkohdan auki ja ehdin ärähtää kätilölle ettei pieniä repeämiä sit tarvitse ommella ja ongelma oli ratkaisu.

Sinne on siis syntynyt arpikudosta. Arpikudos ei jousta eikä veny. Jos se on kertakaikkiaan liian tiukka kipeä kohta, niin ne voi leikata sen auki. Riskinä on kuitenkin lisäarpikudoksen muodotuminen jos kudostyyppisi on sellaista.
Synnytyksen jälkeen kannattaa pitää "paikat auki", ettei tuota liian kiristävää arpikudosta pääse syntymään.
Nyt seksin harrastaminen, dildon käyttö estäisi ettei kudosta ainakaan pääsisi muodostumaan enempää, ja ilmeisesti synnytyksestäsi ei ole kauaa aikaa, nii tuo toimisi myös niin ettei ne arpikudokset jäisi vielä pysyviksi

Mutta mitä hittoa sää sinne neljää sormea olet työntämässä????

Taidan olla ilmeisesti helposti arpeutuvaa sorttia. Muuallakin on toisista leikkauksista nimittäin paljon arpikudosta tehneitä arpia. Pitää pian varmaan koittaa dildon kanssa venyttää emättimen aukkoa. Yhdyntä itse nimittäin pelottaa vielä kivun takia. Sain lääkäriltä kyllä myös reseptin puudutinrasvaan, jota voi tarvittaessa sivellä emättimen aukolle. Sitä en ole vielä koittanut, vaikka ostin sen jo apteekista. Synnytyksestä on aikaa 5kk. Neljä sormea olen suihkussa emättimeen laittanut, koska niillä on mielestäni saanut hyvin venytettyä aukkoa, avaamalla peukalo, etusormi, keskisormi ja nimetön erilleen toiistaan emättimen aukolla. Jos vielä joskus toisen lapsen synnytän, pyydän myös olla ompelematta epparia ainakaan liikaa.

Kuka tunkee neljä sormea emättimeen? itselläni tosin kävi myös niin että kätilö ompeli liian tiukalle. Ongelma tosin poistui pikkuhiljaa kun ceridalilla sekä yhdellä sormella venyyttelin varovasti.

• Tykkää
Reactions: Miili
Kuka tunkee neljä sormea emättimeen? itselläni tosin kävi myös niin että kätilö ompeli liian tiukalle. Ongelma tosin poistui pikkuhiljaa kun ceridalilla sekä yhdellä sormella venyyttelin varovasti.

No ei sinne mahdu aina peniskään jos ei muutama sormikaan.. Minullakin oli arpikudosta ja miehellä vielä aika iso, hyvä ettei parisuhdekin mennyt. Pari vuotta meni, kymmenen lääkärireissua, kasapäin rasvoja ja voiteita ja ties mitä ja nitrorasva lopulta auttoi kun nuo repesivät vain kokoajan uudelleen. Vessassa käyntikin itketti kun sattui niin ja vessapaperi oli totaalikiellossa monta vuotta. Enkä edes synnyttänyt, vaan sain haavan hiivasta...

itsellä oli sama ongelma synnytyksen jälkeen. Emättimen suu oli tosiaankin liian tiukka ja "venymätön". Muutenkin oli kipeä pitkään. Alle vuosi meni niin kivut oli poissa ja joustavuuttakin alkoi löytyä. Jos sulla menee 4 sormea niin ei tilanne kovin huolestuttavalta vaikuta. Mulla mahtuu juuri kaksi mieheni sormea sisään, mutta silti paikat kestää yhdyntää kipeytymättä. Ehkä kyse on vaa siitä, että arvet on kipeät ja kiristää, mulla oli ainakin näin. Nyt lapsi jo 2v ja hommat sujuu kivuttomasti ja hyvin vaikka alku olikin hankalaa. Hieman saaattaa olla paikat tiukemmat kuin ennen synnytystä, mutta ei niin että haittaisi toimintaa. Toisaalta parempi kai näin päin kuin se että olisi alapää "venähtänyt" löysäksi. Älä ap huolehdi turhaan vaan anna aikaan parantua, voi tosiaan mennä kuukausia tai vuosikin. Itsellä meni jotain puolesta vuodesta vuoteen.

Lohduttavan moni on näköjään kokenut saman. No, neljällä sormella koitan juuri kokeilla, että mahtuisiko jo penis sisään ilman kipua. Kahdella sormella on mielestäni vaikeampi venyttää aukkoa kauttaaltaan. Lisäksi mulla on erityisen pienet ja hoikat sormet, jos joku nyt tosi paljon ihmettelee, että kuinka ihmeessä mahtuu edes :)

Välillä mietinkin, että osaankohan edes enää, kun seksistä liian monta kuukautta taukoa. Ollaan siis kokeiltu pari kertaa, mutta kun tuo kipu. En kyllä yhtään tiedä, että monta sormea sinne pitäisi sitten mahtua :D En nimittäin mitenkään muista, miten oli ennen synnytystä, vaikka aktiivinen seksuaalisesti olinkin. Sitä vaan mietin, että onhan nyt peniskin sen 3-4 sormea paksu? Pituuden tiedän ja se on ukollani 18cm, kun on itse kertonut joskus ja näen se omin silminkin :D

Välillä mietinkin, että osaankohan edes enää, kun seksistä liian monta kuukautta taukoa. Ollaan siis kokeiltu pari kertaa, mutta kun tuo kipu. En kyllä yhtään tiedä, että monta sormea sinne pitäisi sitten mahtua :D En nimittäin mitenkään muista, miten oli ennen synnytystä, vaikka aktiivinen seksuaalisesti olinkin. Sitä vaan mietin, että onhan nyt peniskin sen 3-4 sormea paksu? Pituuden tiedän ja se on ukollani 18cm, kun on itse kertonut joskus ja näen se omin silminkin :D

No on se nyt eri asia esileikkien jälkeen, kosteana yms saada miehen elin sisään kuin tunkea sinne kuiviltaan nippu harittavia sormia ja kynsiä.

Voiks olla noin tollo.

Onko sulla limakalvot liian kuivat, jos sattuu. Monesti näin on synnytyksen jälkeen imettäessä. Apteekista saa emättimeen laitettavaa estrogeeniä pieninä tableteina, joka auttaa limakalvoja kostumaan. Mun (ja miehen) pelastus molempien raskauksien jälkeen.

Siis.... Nyt mä käsitän miksi useat miehet valittaa väljistä paikoista. Meinas ihan housuun lirahtaa tässä nauraessa. Siis ei helvetti! 4 sormea kylmiltään sisuksiin? Ja vielä pitäs enempi venyttää? Auta armias..

Kuule ap, pimpin ei vissiin kuulu olla ns.kylmiltään kovin ammollaan olevaa sorttia. Paitti jos tykkää lykkiä kylmiltään sisään. ;) Emätin kyllä normaalisti kiihottuessaan imasee sen isommankin vehkeen sisään ja on se nyt aivan eri asia haritella noin montaa sormea siellä kuin penis hommissaan.
Mulla ei mene edes kaksi sormea (ja käsineet ostan lastenosastolta usein) "lepotilassa" enkä ole kokenut tarvetta alkaa venyttämään paikkoja. KYllä sinne vaan mahtuu reilunkokoinen penis kuumissaan :D Synnytyksen jälkeinen kipu lievittyy parhaiten voitella ja miehen kanssa "jumppaamalla". Jos pahasti sitä arpikudosta niin ei se kai tarkoita, että paikkojen pitää olla ammollaan valmiiksi kylmiltään? 4 sormea.. tekee ihan pahaa ajatella. Vaan makuasia..

Siis tässähän oli kyse juuri siitä, että EI kuiviltaan. minä en pystyisi edes seksiin mieheni kanssa jos vain kaksi menisi.. verilöyly ja tikithän siitä tulisi... ja mieheenkin sattuisi. neljä sormeahan on peniksen kokoluokkaa.

Yhteistyössä