Emättimestä kysymys synnyttäneille!

  • Viestiketjun aloittaja "ihmettelijä"
  • Ensimmäinen viesti
"ihmettelijä"
Synnytyksestä nyt reilu kuukausi ja mielestäni emätin tuntuu ihan kummalliselta. Sormella kun koittaa ni ne seinämät on vyöryneet ikään kuin yhteen eikä oo sellasta selvää "rööriä". Lisäksi tuntuvat sellaselta pehmeältä "hyytelöltä". Onko kukaan muu koittanut että voitas vertailla? ;D
Kuulilla jumppaan päivittäin ja puristusvoimaa löytyy eikä virtsankarkailua ole.
Silti epäilen, onko jonkinlainen laskeuma kyseessä.
 
"Joops"
Noh, voisin sanoa että menee piiiittkäääää aika ennen kuin alakerta on edes etäisesti samassa kuosissa kuin ennen synnytystä. En nyt kuukauden perusteella lähtis mitään diagnoosia tekemään.
 
"vieras"
Mulla synnytyksestä yli 5 vuotta ja värkki juurikin kuvaamassasi kunnossa. Gyne sanoi, että on emättimen laskeumaa. Ei palaudu jumpalla. Mulla aiheuttanut kaikkia ikäviä vaivoja. Ei voi mitään. Toista lasta en alakautta tee.
 
"ihmettelijä"
[QUOTE="vieras";25733666]Mulla synnytyksestä yli 5 vuotta ja värkki juurikin kuvaamassasi kunnossa. Gyne sanoi, että on emättimen laskeumaa. Ei palaudu jumpalla. Mulla aiheuttanut kaikkia ikäviä vaivoja. Ei voi mitään. Toista lasta en alakautta tee.[/QUOTE]



No voi itku. :( sitä juurikin epäillyt.
 
1vee vauvan äiti
Hei ihan oikeasti kuukausi vasta mennyt. Kokoajan tapahtuu kuitenkin toipumista, joten mielestäni liian aikaista tehdä mitään johtopäätöksiä. Mulla oli häntäluu tosi kipeä 3 kk synnytyksen jälkeen ja itkin jo että tälläiseksi jäi, mutta sitten se vaan toipui ennalleen noin 3 kk synnytyksestä.
Älä nyt murehdi mitään olemattomia vaan nauti vauvasta!!
 
"ihmettelijä"
No joo, tiedän että synnytyksestä on vähän aikaa. Silti se välillä stressaa paljonkin. Aika ajoin siellä tuntuu myös jotain ylimääräistä. Vauva tuskin kuitenkaan jää viimeiseksi joten eniten mietityttää se, mitä värkille tapahtuu seuraavan synnytyksen jälkeen. Mutta ehkä se on sitten sen ajan murhe. :)
 
Eihän se ihan entisensä ole synnytysten jälkeen. Mutta kaikki toimii :)
Jos virtsankarkailuakaan ei sinulla ole, en näe mitään syytä olla nyt huolissaan. Niitähän voi surra sitten, kun lapset on kaikki tehty. Näin minä ajattelin, mutta ihmeekseni 2. ja 3. lapsi eivät tehneet mitään lisätuhoja.
 

Yhteistyössä