Emättimen suuaukon kutina

  • Viestiketjun aloittaja alottaja333
  • Ensimmäinen viesti
alottaja333
Olen yrittänyt googlella etsiä, mutta en ole löytänyt vastaavaa. Osaisko joku täälä siis auttaa?
Mulla on ollut nyt vajaa pari viikkoa oireena emättimen suuaukon kutina, välillä voimakkaampaa ja välillä olematonta, mutta joka päivä kuitenkin on esiintynyt. Mitään muita oireita minulla ei ole ollut (kuten kirvelyä virtsatessa, virtsaamisongelmia tai kokkareista valkovuotoa).

Mistä tää vois olla oire? Hiiva? Kuivat limakalvot? Seksitaudin mahdollisuutta ei ole, raskauden mahdollisuus kyllä.
 
Hiivatulehdus voi silti olla, ei aina tule valkovuotoa. Kannattaa mennä lääkäriin kuitenkin koska jos oliskin jotain muuta kuin hiivaa niin saisit oikean lääkkeen. Pesetkö muuten millä alapään? Tavallinen saippua saattaa kuivattaa niin paljon limakalvoja sieltä alhaalta että kutisee sen takiakin pahasti?
 
"lasipää edellä"
joo, hiivattia mäkin veikkaan.
Vedä ensiapuna sokerinkäyttö minimiin, ja kai ne happamat mehut tai c-vitamiini tähänkin rakoon :D kävisi, ettei haittaa ainakaan ole.
 
aloittaja333
Kiitos. Sitten mulla olis vielä pari kysymystä: Jos tämä ei olisikaan hiivaa niin onko siitä jotain haittaa jos otan hiivalääkkeen turhaan? Entä voiko hoitamaton hiiva aiheuttaa lapsettomuutta?
 

Yhteistyössä