Emätintulehdus ja flagyl emätinpuikot,rv10?!

  • Viestiketjun aloittaja "lili"
  • Ensimmäinen viesti
"lili"
Näitä lekuri määräsi,kun löydettiin (tuttu jo aiemmasta raskaudesta kylläkin) streptokokki b- bakteeriviljelystä.. Oireena oikeastaan vaan vähän runsaampi valkovuoto,ei hajuja tms, sekä sukkapuikkomaiset pistokset kohdunsuulla jotka voi toki kuulua ihan normaaliin raskauteen eikä liity tuohon streptoon.

Tuossa pakkausselosteessa kuitenkin lukee ettei lääkettä tulisi käyttää ensimmäisellä kolmanneksella.
Hoitaja joka lääkäriä konsultoi ei juurikaan kuunnellut missä vaiheessa raskautta mennään tms. Siksi jäi epävarma olo.

Uskaltaakohan tuota nyt sitten käyttää?!
 
"henni"
Soita vielä ja varmista? :)

Onkobteidän alueella päivystyksellä sellasta yleistä neuvontanumoroa?

On ne sua ainakin hieman kuunjellu, koska ite sain hieman epäselvään tulehdukseen vastaavan plus kefexinin tablettina kun ennollut raskaana.
 
"lili"
mä sain päivystyksestä vastaukset perjantaina terveyskeskuksessa otettuun näytteeseen ja sieltä ne anto ton reseptin samalla lääkkeeseen. Sinne päivystykseen ei oikein viitti soitella, neuvolan oma neuvontanumero kyllä varmasti osais neuvoa mutta nekin paikalla vasta ma :/

Joo on tiedossa mitä tuo pöpö saattaa aiheuttaa, mutta sitten taas auttaakohan noi antibiootit edes mtn kun kannan sitä jokatapauksessa ja kuulemma uusiutuu usein. Sen takia mä en haluaisi niitä turhaan ottaa,etenkään jos tossa pakkauselosteessa mainitaan että EI saa käyttää (eli ei siis lue vaan että ei suositella) ensimmäisen kolmanneksen aikana.
 
"kätilö"
Flagylia voi käyttää raskauden aikana tuoteselosteen tekstistä huolimatta. Sitä määrätään ihan yleisesti raskaus ja imetysaikana emätintulehduksen hoitoon. Pelkkää runsasta valkovuotoa tai agalactiaeta (StrB) ei tarvitse hoitaa, mutta lääkärisi on ilmeisesti ajatellut keskenmenoriskiä noiden cervixin pistelyiden vuoksi.
 
Mulla todettiin emätintulehdus rv8 ja sain samat lääkkeet siihen. Itse myös pelkäsin ja soittelin saako niitä ottaa kun ohjeessa luki muuta. Vastauksena sanoivat että huoletta voi käyttää, hoitamattomana emätintulehdus voi levitä kohtuun ja siksi kuulemma suositeltiin syömään vaikka ohjeissa luki vastaan.
 
Mä uskon,että pienempi paha on jos käytät nuo puikot,kun että et käytä. Itellä oli kolmen yhdistelmähoito kohtutulehdukseen raskauden jälkeen,joista yksi oli tuo flagyl,siltikin kesti koko kesän parantua..kuuri siis jouduttiin uusimaan. ja yksi kuuri kesti puolisentoista kuukautta.
 
"lili"
Kiitos vastauksista, ehkä mä uskallan käyttää siis :)
Jos oikein ymmärsin niin lääkäri ei siis ollut katsonut tietojani sen paremmin vaan määräsi siellä kiireessä ihan vaan labratulosten perusteella tuon (näin ymmärsin hoitajan puheesta, kun hän kyseli sitten jälkikäteen että onko muuten oireillut).
Onhan mulla toki myös pientä paineentunnetta ym mukavaa ollut nyt muutamana päivänä, mutta olen kokoajan laittanut ihan vaan kohdun kasvukipujen piikkiin.
 

Yhteistyössä