**ELOVAUVAT 2006**

Päivitin vielä profiilikuvaan pikku unikeon. :heart:

Teretulemast Eloisa joukkoomme hurjaan. :D Mistä muuten oot ostanut kuolalappuja? Onko ne sellaisia ihan pikkuisia? Joskus katselin Henkalla ja Maukalla minikokoisia ruokalapun mallisia. Meidän naperolla on kyllä useimmiten hihat märkinä, kun imeskelee niitä mahallaan maatessaan. :snotty:
 
Anna K - mä ostin henkalta ja maukalta kuolakaulureita. Ne on meillä kans tosi kovassa käytössä koska ilman kauluria on paita märkä alle 10 minuutissa.... Ne on semmosia mini ruokalappuja...

Eloisa jos haluat teidän tiedot tohon etusivulle niin laita tiedot niin lisään sinut mukaan!

Tää lähtee nukkumaan :wave:

Emppu & Riina<br><br>
 
Hei pitkästä aikaa!!!

Täällä kasvetaan kera kuuden hampaan (kaksi ylhäälä ja neljä alhaalla, yläetuhampaat pilkottaa jo ikenistä...saas nähä milloin ne jo punkee läpi). Yöt menee vähän huonosti välillä, välillä vähän paremmin. Imetystä olen yrittänytvähentää joka sen sjaan onkin lisääntynyt. Kiinteitä menee jo lounaalla kasviksia, päivällisellä joku hedelmäsose illalla puuro. Riisipuurolla on aloiteltu. Ensviikolla ajattelin aloitella lihaa. Taitaa poika kaivata jo enempi tuota kiinteää kun tuntuu, että tissi maistuis koko ajan enemmän ja useammin. Imetys on nyt mun mielestä todella kauheaa kun Luukas on pari päivää purrut ihan tosissaan ja arvaatte varmaan, että kipeä tekee ja paljon. Toivotaan nyt ettei ota tavasi niin pystyy jatkamaan vielä puolen vuodenkin jälkeen edes jonkin verran.

Ihania kuvia teillä profiileissa. Päivittelin tänään Luukaksen kuvan omaan profiiliin.

Luukas kääntyy ja kovaa haluais eteenpäin, mutta kun ei pääse niin ei. Melkoinen akropaatti on. Eilen makasi kaarella niin, että pää oli takakenossa ja jalat myös... hienosti muodosti kirjaimen c. Tv:tä katsoi innoissaan. Meillä lopputekstit ja tekstitv on Luukaksen suosiossa. Jälkimmäisen perinyt ilmeisesti isältään.


Palailen huomenna lukemaan kunnolla lukematta jääneet tekstit jotta pysyn mukana teidän jutuissa. Mä pakkaan jotenkin livahtamaan tuonne vauvakuume puolelle.... :whistle:. Ja tänään alkoi sitten menkat... ekathan oli jo syyskuussa, mutta kai näitä voi pittää ekoina menkkoina kun noin pitkä väli oli. Nyt tietää milloin sitä vois vähän piinailla... :p .

Lellu ja Luukas 5½kk
 
nostellaanpa pikkuisen.

Käytiin vaunuilemassa ulkona ja nyt on kyllä tää mamma ihan puhki. Osa teistä oli vielä auraamatta ja sai kylläkkä lykkiä vaunuja ihan sydämmensä kyllyydestä. No hyvää treeniähän tuo oli, muuten on kyllä treenaamiset unhoittuneet..

Lumi ei vielä pääse eteenpäin kunnolla vahingossa voidaan muuta sentti päästäkin. Navan ympäri kyllä pyörii.

Soseita ollaan syödään ihan kunnolla jo, peruna kovetti mahan ja nyt ollaan sitten urakalla syöty luumua.. Mutta nyt tissittelemään tytyä.

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 
Heippa taas!

Eilen käytiin 5 kk neuvolassa. Tytillä on pituutta 64,5 cm ja painoa 6530 g. Aika siro neiti. Piikkiä hän ei huomannut lainkaan. Terkka sanoikin, että harvinaista herkkua. Muutenkin Minja hurmasi terkkaa hymyilemällä koko ajan. Kuume nousi illalla. Hän nukkui kuitenkin hyvin. Äiti taas ei nukkunut. 00.30 heräsin kauheeseen selkäsärkyyn. Selkään sattui ihan joka asennossa. Tunnin kuluttua otin panadol zappia 2 kpl ja toiset 2 kpl jouduin ottaa muutaman tunnin kuluttua. Niiden avulla sain vähän nukuttua. Onneksi kipu on hellittänyt jonkin verran päivän mittaa. Täytyy varmaan aloittaa kuntosalitreenit. Se vaan maksaa niin tuhottomasti.

Eloisa. Aika outo kommentti vauvauinnin ohjaajilta. Musta tuntuu, että 5 kuukauden ikä olisi meillä ollut parempi aloitusikä kuin 3 kk. Joulun jälkeen on Minja vasta alkanut rentoutua uinnissa ja selvästi tykkää olla siellä. Uikkarin lahkeet jouduttiin vauvauinnin aloittaessamme ompelemaan pienemmiksi, ettei mahdollinen vahinko pääsisi altaaseen. Joulutauon jälkeen piti ompelee avata, kun ne puristi neidin jalkoja. =)

Minja on alkanut juttelemaan ja huutamaan tosi kovasti. Ei kyllä jää epäselväksi, että pikkunen on talossa. :LOL: Sitä on tosi kiva kuunnella. Minja osaa jo myöskin pyöriä napansa ympäri ja jotenkin oudosti selällä maaten hän "valuu" alaspäin. En kyllä tiedä, miten se onnistuu. Selällä maaten pyörittän myöskin ympyrää. Kova halu olisi mennä eteenpäin.

Elomamma. Mä olen kans antanut Minjalle ruisleipää kaluttavaksi. Kuivatin sitä ensin, niin ei niin helposti irtoa isoja palasia. Ja se tuntuu varmaan hyvältä ikeniä vasten.

Minja nukku ulkona, kun oli pakkasta -17. Laittoin mittarin vaunuihin ja siellä oli nollan hujakoilla lämpötila. Vuorasin vaunut peitoilla ja laitoin suuaukolle harson. Hyvin nukkui eikä kylmä ollut.

Nyt hän heräili päikkäreiltä. Täytyy mennä. :wave:

M ja M
 
myy
Moi piiitkästä aikaa!

Mun oma kone on korjauksessa ja miehen kone on kotona vaan iltaisin, niin en ole ehtinyt kirjoitella.

Kaapolla on ikää parin päivän päästä 5kk ja hampaita on jo 6. Yläetuhampaatkin on kai kovasti tulossa, ikenet on ainakin aika turvoksissa.

Yöt meillä ollut vauvasta lähtíen aikamoista vuoristorataa. Yleensä poika nukkuu aika kivasti, saattaa nukkua viikonkin heräilemättä. Sitten taas välillä on aikoja, jolloin heräillään usein. Yösyömistä Kaapo ei ole kuukauteen harrastanut, mutta heräilee tällä hetkellä ilmeisesti hampaiden takia aamuyöstä. Välillä vasta 6-7 maissa ekan kerran, välillä taas aikaisemminkin. Ja Kaapo kun nukkuu vain vasemmalla kyljellään, niin kun siitä kääntyy selälleen, herää ja joudun käydä kääntämässä. Tuen kyllä Kaapon tyynyillä, mutta niin tiukasti ei uskalla, ettei pääsisi ollenkaan liikkumaan :eek:

Nyt kun heräilee aamuyöstä, on vaikea saada takaisin nukkumaan. Poika vaan juttelee sängyssään. Jossain vaiheessa nukahtaa hetkeksi ja taas kohta jatkuu jutut. Kaapon yöunet ei myös ole kovin pitkät max. 10h, ei saa millään jatkamaan unia. Tuttia syödään päivällä unilla kovasti, mutta yöunille en ole vieläkään uskaltanut tuttia antaa (pelkään jatkuvaa tuttirumbaa :ashamed: ). Parina aamuna olen tuttiakin nyt yrittänyt antaa, että nukahtaisi ja on nukahtanutkin, mutta on kyllä sitä ennen jo valvonut enemmän tai vähemmän, eli siksikin saattanut nukahtaa. En tiedä auttaisiko tutti noihin aamuyön/aamun herätyksiin vai hampaatko vain kiusaavat. Panadolia olen antanut, mutta en tiedä onko apua, kun heräilee silti.

Välillä poika sit yllättää ja nukkuu inahtamatta aamu 7 (tai jopa 8) asti. Kaapo käy nukkumaan noin 22, joskus varttia aikaisemmin.
Illalla menee velliä 4dl :eek: :eek: . Nyt ollaan kokeiltu aamuisin riisijauhepuuroa, että voisi alkaa antamaan iltaisin, niin saisi tuota vellin määrää pienemmäksi. Tosin pari tuntia ennen velliä, syö 1,5 purkillista soseita (kasvis+hedelmä) ja korviketta 1-1,5dl. Ei ole kyllä pojalla aamullakaan vielä kovin nälkä tuollaisella iltatankkauksella :whistle:

Kaapo on todella hyväntuulinen poika, ei paljon väsymystäkään kitise. Poika ei meinaan nuku juurikaan muualla, kuin pihalla kärryissä. Kärryjen täytyy olla paikallaan. Lyhyitä pätkiä saattaa nukkua autossa tai liikkuvissa vaunuissa.

Tästä tulikin romaani :D .
Maanantaina mennään 5kk neuvolaan ja saadaan tuoreet mitat.
Kiva lukea muiden kuulumisia!

Myy ja Kaapo sunnuntaina 5kk
 
Anna Karenina Henkalta ja Maukalta sekä sitten meidän Prismassa oli Emma-merkkisiä kaula/kuola/ruokalappuja. Miksikähän niitä oikein kutsuisi... Mutta joo ne on sellaisia vähän pienempiä, muovitaustaisia ja tarrakiinnityksellä.

Maxine Hih lahkeiden ompelusta. Tuli nimittäin itsellekin mieleen, että pitäisikö lahkeet ommella, kun oltiin ostettu uikkarit jotka olisi pitänyt olla oikean kokoiset, mutta olikin tosi löysät.

Meillä oltiin valveilla eilen illalla 20:30stä 24ään. Poika naureskeli, kirkui ja voimisteli ja välillä ihan yksikseenkin pimeässä. Oli ihan kun olisi juonut pannullisen kahvia. Meinasi jo yhdentoista jälkeen hermot mennä vaikka toinen oli tosi suloinen. No toivottavasti tänään on parempi ilta/yö...

Viikonloppuja kaikille!
E & Robert
 
Aargh mikä aamu herätys mulla oli \|O vasemmalta hartiat ja lapa niin jumissa kun olla ja voi ja olkapäätä särki ihan kunnolla :kieh: oli niin kipee et kävellessäkin tärähtely sattu. Mies kysy et auttasko jos hierois, mut oli niin kipee etten uskaltanu antaa koskeakaan. Ei muuta ku mobilatia ahrtioihin ja särkylääkettä naamaan :headwall: mut en aamulla pystyny ees Ronjaa nostamaan. Onneks on vähän helpottanu täs päivän mittaan, mut kipee on vieläkin :ashamed: en kyllä tajuu miten yhtäkkiä noin kipeeksi tuli, kun ei eilen illalla ollu mitään.

Tänään Ronjalle on taas soseet maittanu. Aamulla meni puol purkkia Päärynä-omenaa ja päivällä purkillinen kasviksia ja illalla ajattelin antaa p-o purkin loput, mut neiti vetäskin sen lisäksi vielä purkillisen päärynä-vadelmaa :p se on kyllä meillä parasta herkkua, samoin bataatti-ruusunmarja on hyvää, mut porkkanasta Ronja ei hirveesti tykkää. Pitäs varmaan pikku hiljaa alotella puuron syöntiä. Ootteko alottanu ihan elovenalla, vai ootteko antanu ensin noita vauvoille tarkotettuja?

Ajateltiin huomenna käydä ostamassa Ronjalle hyppykiikku, kun tyttö rakastaa sylissä pomputtamista yli kaiken samoin ilmaan "heittely" ja lentsikan leikkiminen ovat suuressa suosiossa. Onkos muilla ollu hyppykiikkuja käytössä? Mitä ootte tykänny ja kauanko semmosessa uskaltaa pitää?

Emppu meidän tytöillä on tosiaan paljon samaa =)

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 
Eloisa, tervetuloa mukaan munkin puolesta!
:wave: Sä kyselit yöpullosyöttöistä. En oikein osaa mitään hyviä vinkkejä antaa.. Meillä on menty pullon voimilla nyt kuukauden verran. Lucas on syönyt öisin 1-2kertaa. Mä heräilin ihan hyvin lämmittämään pulloa ja syöttämään poikaa, ei tullu mitään kömmähdyksiä. Mutta mä heräsin vähän liiankin hyvin ja sen jälkeen kun olin pojan syöttänyt niin en saanu unta moneen tuntiin kun olin ollu liian kauan pystyssä. Mutta mun uudestaan nukahtamisongelma ratkesi sillä että mies hoitaa nykyisin yösyötöt vaikka joutuukin kuudelta jo aamuisin heräämään et ehtii ajoissa töihin. Ihana mies mulla.. Mä oon kyllä aina hereillä sen aikaa kun mies käy lämmittämässä pullon ja syöttää pojan. Mutta nukahdan kuitenkin uudestaan suht nopeesti kun saan koko ajan maata sängyssä pimeässä makkarissa.

Torstaina päästiin vauvatanssiin kun pojan flunssa oli parantunut. Lucas tuntui tykkäävän, jalat ainakin heilui siihen malliin koko ajan :D

Ja tänään päästiin vauvauintiinkin. Oltiin nyt vasta tokaa kertaa kun viime viikolla ei päästy. Luulin et Lucas ois ehtiny unohtaa koko touhun ja et olisi taas jännityksestä jäykkänä, mutta toisin kävi. Lucas oli tosi reipas koko uinti reissun ajan. Suu ei menny kertaakaan mutruun eikä tullu itkun itkua. Kaikki meni tosi hienosti ja kivaa oli =)

Käytiin tänään iltapäivällä ostoskeskuksessa shoppailemassa. Lucas oli iskän kyydissä rintarepussa ja kovasti tykkäsi maailman menoa kattella.

Mä kävin eilen kampaajalla. Oli kiva tulla kotiin kun mies oli järkänny kynttiläillallisen :heart:

Anna K., lainasin mun siskolta yhen lehden mis on paljon hääkampaus kuvia. Tuon sen sulle ens viikolla, jos vaan muistan!

Viikonloppuja kaikille!

-Liinos ja Lucas
 
Päivittelin myös profiilikuvaa.

Meillä tehdään hampaita...kai...kun Elsa niin kovasti kiukkuilee eikä oikein öitä nuku jiiänee. On se kyllä jännä, miten toisilla on jo monta hampia ja toisille tulee tosi myöhään. :x

Viikko sitten vauvauinnissa sukellettiin kaksi kertaa, kyllä oli jännää ja vähän pelottavaakin vetää Elsa veden alle käymään. :eek: Mutta niin iloisen hämmästyneellä ilmeellä sieltä tultiin ylös... :LOL:

No jos sitä menis ukon kainaloon...parin päivän päästä joutuu taas jäädä yksin vauvan kanssa kotiin, kun ukko lähtee Afrikkaan työreissuun moneksi viikkoa :'(

Illanjatkoja!
 
Huomenia kaikille!

Täällä pitkstä aikaa :whistle:

En edes muista kävinkö 5½kk mitat laittamassa :ashamed: Tässä ovat jos en käynyt...eli Jimi 8820g/67.5cm ja Luca 8440g/66.6cm :heart: :heart:
Piikisä tuli ilta kiukkua,ei muuta =)

Ensiviikolla meillä onkin sitte 6kk neuvola...herranen aika,mun vauvat :eek:
Tulevat 31.1 sen 6kk =)

Meillä syöpötellään aamuin-illoin puuroa (riisi tai kaura) n.1dl+hed.sose/poika,päivällä jogurtti/hedelmä tai marjasosetta purkki puoliksi,illemmalla ½prk lihasosetta+½prk kasvissosetta pojille yhteisesti (enemmänkin jo menisi) ja illalla taasen puuroa+hed.sosetta tuo 1dl/poika. Maitoa juovat joka syönnin yhteydessä 140ml.
Puuro on poikien ykkösherkkua :p

Öisin heräilevät kerran...tosin nyt olen ottanut asiakseni pelkän tutituksen ja yritän nukuttaa iman syömättä. Josko joskus pääsemme yösyömisestä pois ;)
Päikkäreitä nukkuvat kolmet,mutta kesto on lyhentynyt. Samoin jaksavat valvoa nykyään 2-3h ennenkuin vaativat pikku unosia.

Nyt molemmat pojat kääntyvät selältä masulleen ja joskus takaisin selälleen ja näin kierivät :D Samoin pyörivät navan ympäri ja "ryömivät" taaksepäin...ovatpa peruutelleet pitkälle toiseen huoneeseenkin :LOL:
Varpaat eivät mene suuhun. Samoin hampaita ei ole vielä vaikka ikenet ovat nyt todella turvoksissa ja mokkulaiset...eli kohta tulevat =)
Naurua ja jokellusta riittää ainavain :D

On noita poikia vaan ihana katsella tuossa lattialla...milloin on sormet milloin varpaat toisen suussa :LOL: Korvat ja silmät ovat myös vaarassa ja välillä tulee itku :'( :whistle:
Toisillensa höpäjävät ja välillä nauravat niin mahdottomasti :LOL:
Ihania :heart: :heart:

Eilen kävin Ideaparkissa ostamassa pojille 74cm vaatteita jemmaan. Tulipahan ostettua...liikaa :whistle: Ja rahaa meni...liikaa :whistle:
Ne turvaistuimet ja syöttötuolit ovat vieläkin ostamatta.

Avokin kanssa on ollut tämän viikon jotenkin tosi hankalaa...mikälie kriisi sillekin pamahtanut päälle :ashamed: No eiköhän tämä tästä taas...

Eloisan toivottelen minäkin tervetulleeksi :wave:
Meilläkin ollaan korvikkeella...pojille kelpaa ihan huoneenlämpöinen maito joten yöllä vain leikkaan tetran auki ja kaadan pulloon sekä syötän.
Tuo huoneenlämmin rauhoittaa/viilentää myös mukavasti ikeniä.


Lellulle tärppionnea ;)

Ja ihania kuvia kaikilla profiileissa :heart:

Terkuin Jennyli ja poijjaat 2 pvää vajaa 6kk<br><br>
 
Nostellaan :wave:

Vihdoin ja viimein meidän pikkuneiti oppi kääntymään selältä mahalleen! :) Tosi kauan on jo ollut ihan pienestä kiinni ja nyt se sitten kääntyi. Ihanaaa :heart:

Menohalua tuntuu muutenkin löytyvän, kun mahalla ollessaan nostelee peppua kovasti ja nousee jo vähän käsien varaan... Siitä se pienikin vaan ponnistaa :D

Eipä täällä muuta ihmeempää... :snotty:

Oikein mukavaa alkavaa viikkoa jo näin etukäteen!

W & Emilia
 
Eloisa meilläkin juodaan korviketta ja yöllä varsinkin annan nykyään ihan huoneenlämpösenä. Eli purkki vaan auki ja maito pulloon. Jos maitoa jää yli, niin kissa saa sen aamulla ja jos Ronja herää toisenkin kerran yöllä syömään, otan uuden pullon. Aamulla sitten etsin yöllä käytetyt pullot (niitä löytyy millon mistäkin, tyynyn alta, sängyn alta...) ja pesen ne.

Ronjallakin kuultaa hampaat silleen ikenen läpi mut eivät ikenet näytä pahemmin turvonneilta. Kaikkea kyllä tyttö jyrsii ikenillään kuin pieni hamsteri :kieh: :D

meillä ei vielä käännytä mahalta takas selälleen. Mun puolesta vois vaikka pian oppiakin, niin ei tarvis aina yöllä herättää äitiä kääntämään \|O

:wave:
 

Voi kiitos kovasti yösyöpöttelyvinkeistä Heffalump, Jennyli ja Liinos. Ei tullut mieleenkään, että totta tosiaan se maito menee varmasti ihan huoneenlämpöisenäkin kun menee se nytkin, jos joskus yhtä pulloa syödään puolikin tuntia. Ihanaa. Just se tuossa pelotti, että mitä jos siinä herää sen verran, ettei sitten enää saa unta kun mulla on vielä muutenkin vaikea aina saada unesta kiinni. En tiedä miten meidän isukki suostuisi hoitamaan noita yösyöttöjä. Ehkä joka toisen, mutta säälittäisi niin kovasti kun hänen pitää mennä aikaisin töihin. Liinosilla tuntuu olevan aivan ihannetilanne. Olen ihan kade, vaikka kynttilä-illallisen voisin mieluusti vaihtaa aikaisiin iltauniin.

Jos vielä saan kysyä pulloilijoilta, että kuinka paljon teillä menee nykysin maitoa päivässä (vaikka tietysti se riippuu paljon lapsesta)? Olen antanut meidän pojalle osan maidosta pullosta alusta asti, mutta nyt kun on soseet mukana niin olen ihan hukannut maidonmeno-tajun.

Eikös joo olekin uskomatonta, että pian meidän kaikkien lapset on jo 6kk. Ainakin kun on esikoise(/i)sta kyse niin on se niin ihmeellistä. Syksyllä tuntui, että 6kk on iäisyyksien päässä.

Memmulle jaksoa. On tarpeeksi rankkaa välillä olla päivät yksin puhumattakaan viikkoja.

Hyvää viikonalkua kaikille!
E & Robert

p.s. kiitos Emppu!
 
Hei!

wilhelmiina81: mitäs minä sanoin perjantaina, että ei siinä enää kauaa mee, että Emilia kääntyy mahalleen ;) niin lähellä se oli!
Meillä liikutaan kokoajan enemmän. Välillä meinaa mennä konttausasentoon, mutta ei ihan. Kovasti mönkii eteenpäin jos lelu on liian kaukana ja kääntyy selälleen ja tietenkin toisinkin päin. Ihan navansa ympäri ympyrää ei osaa mennä, mutta silleen 90 astetta... saa nähä millon lähtee kontaamaan tai oikeen kunnolla ryömimään.

Topias valvo viime yönä 2h15min \|O :kieh: pikkasen oli mennä hermot. ja sitten heräs klo 6. eli nukku yöllä sellaset 6,5 tuntia. ja minä tunnin vähemmän. tais maha olla kipeenä, ku äippä se söi eilen 4 pullaa, ku mummu leipo :ashamed: (oltiin mummulassa viikonloppu) ei oikein uskalla kokeilla noita maitotuotteita.

Nyt taidan mennä nukkuun, ku oon ihan hirveen väsyny viime yöstä. onneks sain aamulla rauhassa nukkua korvatulppien kans melkein 3 tuntia lisää, kun topiaskin meni nukkuun, ku mummu ja ukki hoitivat topiasta sen herättyä.

Nyt muuten soseet uppoo taas hyvin. ainut on että maissipuuro ei oikein maistu, no ei se oikein miltään maistukaan, ku oon ite maistanu. huomenna aattelin ottaa riisipuuron uudeks mauksi.

mutta nyt nukkuun! <br><br>
 
Heini79
Täälläkin pitkästä aikaa huonosti nukuttu yö takana. Oskari heräsi yöllä joskus kolmen aikaan, toivoin, että nukahtaa takaisin itsekseen kuten yleensä, mutta ei siinä lopulta muu auttanut kuin ottaa poika tissille ja siihen hän sitten nukahti. Itse en sitten oikein unen päästä loppuyönä saanut kiinni. Aamulla piti kuitenkin herätä jo klo 6, sillä vauvauintiin piti ehtiä klo7.30 uimahallille *haukotus*. Huomennakin aamulla aikaisin ylös, kun on kerhopäivä. Joskos sitten otettais Oskarin kanssa kunnon päikkärit kerhon jälkeen ;).

Kiinteiden määrää tekisi mieli pikkuhiljaa lisätä. Nyt saa edelleen vain kerran päivässä kasvis-lihasosetta ja hedelmäsosetta. Tiistaina ajattelin kokeilla "aamulla" sitten kaurapuuroa, tosiaan "aamulla", muille se aika onkin jo melkein lounasaika :). Pitäisi varmaan jotenkin yrittää tuota ruokarytmiä muokata. Oliko se muuten niin, että alle vuoden ikäiselle sen lihamäärän olisi hyvä pysyä pienenä vai mikä se ikäraja oli? Että toinen ruoka-ateria päivässä olisi vain kasvista, ettei lihaa toista kertaa ainakaan vielä?

Nyt tarttis varmaan tämänkin äidin kömpiä pojan ja isännän kanssa nukkumaan...alkavaa viikkoa kaikille!
 
Meilläkin on useampi huonosti nukuttu yö takana. Nyt heräillään 1 h välein ja muutenkin yöt on ihmeellistä vehtaamista ja kitinää. Syynä ilmeisesti on hampaat en ainakaan mitään muuta syytä keksi ja kyllähän noi ikenet vähän näyttäis pullottavan. Alexilla ei ole vielä yhtään hammasta. Muutaman kerran yössä saa Alexin rauhoiteltua takaisin nukkumaan ilman tissiä.

En vaan ymmärrä miten Alex jaksaa olla noin pirteä kun yöt nukkuu tosi huonosti. Tänään noustiin sängystä ylös jo klo 7. Mä olen ainakin tosi väsynyt noista kaikista heräilyistä \|O Mun ei kyllä tarvii iltaisin kukkua myöhään hereillä eilenkin menin jo ennen yhdeksää nukkumaan :LOL: .

Jotakin piti vielä kommentoida mutta enpäs nyt muista mitä :ashamed: Nyt täytyy mennä ruokkimaan poitsua :wave:

Mimmi + Alex

p.s. Päivitin minäkin profiilin uuden kuvaa
 
Pakko tulla vaan hehkuttaan, että meillä ollaan nukuttu kaksi yötä ilman yösyöttöjä! :D Olen kyllä monta (noin 5) kertaa laittanut tutin suuhun ja peitellyt uudestaan. =)
Nyt tietenkin seuraava yö on ihan kamala, kun tulin kerskumaan... :x :ashamed: :whistle:

Mulle on muuten iskenyt kauhee vauvakuume... :ashamed: :snotty: :) Mies ei ole ihan yhtä innostunut. :( Täytyy vähän pehmitellä, josko auttais... :D Minusta tuntuu, että tuo vauvakuume on mulla aika kroonista... :ashamed: :kieh: Onko muilla iskenyt? :p

No, mutta eipä muuta, kuin hyvää vointia kaikille!<br><br>
 
Heissan!

Loma on nyt takanapäin, perjantai-lauantain välisenä yönää kotiuduttiin. Olipas vaan "mukava" ajokeli, kun lunta tuprusi melkein koko matkan kentältä tänne LPR:ään :whistle:

Mukavaa oli ja ilmatkin suosi B) Puolet matkaseurueesta jäi vielä toiseksi viikoksi. Olis kyllä ittekin voinut vielä viikon olla, mutta kivaa on palata kotiinkin =)

Lennotkin meni suht hyvin muksujen kanssa, no esikko oli innoissaan koneesta eikä hälle paineen vaihtelut vaikuttanut. Nukahti kylläkin vasta reilu tunti ennen laskua mennessä. Eevi nukkui parit unet, laskeutuminen Los Rodeoksen kentälle kävi tytöllä vissiin korviin, kun kiukutti mutta muuten matka meni hyvin. Takaisin päin meni vielä paremmin :D

Arkeen on siis palattu, ja lumitöihinhän sitä mies het lauantaina joutui :D

Nyt pitää mennä syömään, kirjoittelen paremmalla ajalla lissää ;)

Ukkis ja Eevi viikoa ja päivää vaille 5kk :D
 
Heipä hei!

Heffalump:Mun on heti huomenna pakko kokeilla antaa kissalle ylijäänyttä korviketta! Käytän toistaiseksi korviketta soseitten notkeuttamiseen, ja välillä yritän tarjota sitä pullostakin -tosin huonolla menestyksellä- joten sitä jää ihan liikaa yli. Ja kissa varmasti tykkäisi :p

Hansu: :D juu oikeassa olit! Vielä sunnuntai aamuna neiti hermostui kun ei päässyt kääntymään ja tarvi sen pikku pukkauksen, mutta iltapäivällä humpsis vaan ja kääntyi itse =) Hieman vaan tahtoo olla laiska tyttö kääntymään :whistle:

Kävin tänään Emilian kanssa muutamassa paikassa kyläilemässä ja koko päivänä neiti nukkui päikkäreitä vain ½h+½h :eek: Voitte kuvitella, että kävi pikkuinen hieman kierroksilla illalla... Mutta ei vaan nukkunut enempää millään. Laitoinkin sen nyt jo yöunille, jos saisi sitten nukuttua hieman enemmän.

Töihinkin pitäisi kesällä palailla, mutta taidan kuitenkin jäädä hoitovapaalle vuoden loppuun... En raaski viedä alle vuoden ikäistä hoitoon :'( Harmi vain, kun tuet ovat niin mitättömät, muuten voisin ehkä olla pidempäänkin kotona!

Saapa nähdä milloin Emilialle puhkeaa ensimmäiset hampaat, kun tuo kuolaaminen ja kaluaminen on ihan tolkutonta \|O Jokohan sitä uskaltaisi antaa vaikka porkkanan jyystettäväksi?

Enpäs nyt enää sitten muistakaan mitä vielä piti kommentoida... :headwall: No, lisään myöhemmin, jos muistan...

W & Emilia huomenna 5kk :heart:
 
Pakko tulla pikaisesti kertomaan, että Topiakselle puhkesi tänään ensimmäinen hammas. eikä tullu ylös niinkuin luulin, vaan alas oikealle. Nyt illalla kun aloin syöttään, niin jouduin vähän houkuttelemaan antamalla imeä sormea, niin yhtäkkiä säikähdin kun tunsin terävän hampaan sormeen. Piti oikein mies huutaa katsomaan ja katsottiin ihan taskulampun kanssa, että oliko siellä oikeasti hammas ja niinhän siellä oli =) eli ihan paikkaansa pitivät merkit, että on hammas tulossa, en vaan olisi uskonut, että tulee näin pian. saa nähdä millon tulee seuraavia. vähän kyllä jännitti alkaa imettämään, jos vaikka olisi puraissut, mutta säästyin siltä.

Topiaksella on kakka kokoajan menny kiinteemmäks ja nyt se oli ihan järkyttävän kiinteä pökäle ja reppana taas itki sitä ängätessä. huomenna on kyllä pakko antaa luumusosetta jos se auttas. ja on aivan järkyttävän pahan hajuisia nuo kakat nykyään!

Topias sai sitten jostain yskän. Yskii oikein silleen rohisevasti, että selvästi on kurkku kipeä ja vähän limaa. ei ainakaan kuumetta vielä ollu. toivottavasti ei pahene, nimittäin oli aika ikävä se flunssa sillon joulun aikaan. tai se nenän niistäminen oli hirveetä. no ei ainakan vielä oo nuhaa.

joo, piti sitten käydä pikaisesti kirjottamassa, mutta taas juttu vaan paisui :whistle: no mutta nyt taidan lähtä tarjoamaan tissiä, ku ei poika nukahtanu aikasemmin tissille ja iskä on tuolla yli puoli tuntia yrittäny nukuttaa. meillähän ei nukahdeta muuta ku tissille :ashamed: no pitää kohta alkaa opettelemaan muitakin vaihtoehtoja. ois lainassa se elizabeth bentleyn kirjaki (meniköhän se nimi noin...)

morjens ja öitä! :wave:
 
eipäs sitten tarvinnukkaan käydä syöttämässä, kun poika nukahtikin itsekseen =) iskä silitteli ensin ja jätti sitten yksin ja varmaan 10min päästä oli nukahtanu! IHANAA! toivottavasti jatkuis näin. en tiiä pitäiskö alkaa oikeen herättelemään ennenku laittaa sänkyyn...

niin, wilhelmiina mää oon antanu jyystää porkkanaa, mutta en tiiä uskaltaako antaa nyt kun on tullu hampaita.

mutta nyt nukkumaan! <br><br>
 
Eloisa mä luulisin et meillä menee 6-8 dl maitoa päivässä. Joskus enemmänkin. En ole vaan tullu aikoihin laskeneeksi kovin tarkkaan.

Meillä kissat ja koirat juovat oikein mieluusti yli jäävät korvikkeet, eikä ole ainakaan toistaseksi kellään menny maha sekasin. Onhan ne yleensä niin pieniä määriä mitä yli jää. Samoin niille maistuu kaikki ruuan jämät mitä neidiltä jää. Samoin kanat tykkää hedelmäsoseista :LOL:

Olin tänään vauvauinti infossa ja lauantaina ois eka uintikerta. Ronja oli sillä aikaa mummilla hoidossa ja alkuun ku mentiin, niin vierasti mummia. Vähän aikaa kun oli ihmetelly, niin jäi sit ihan tyytyväisenä leikkimään mummin kanssa, eli alkaa meilläkin tulla tuo vierastaminen kehiin. Kiva vaan kun pitäs viikonloppuna mennä yksille synttäreille, jonne tulee paljon ihmisiä ja sit samana päivänä alkaa vauvauinti. Toivottavasti ei tuu liikaa vieraita ihmisiä kerralla :\| no sithän sen näkee miten menee.

Mun pitäis saada nyt vielä kavennettua Ronja uikkareiden lahkeita, kun ovat vähän löysät... ja tarkistaa mahdunko omaan uimapukuun :ashamed: :whistle:
 

Yhteistyössä