Heippahei kaikki!
Taas pitkästä aikaa täällä, eipä tule näin kesällä paljon koneella norkoiltua..
Nytkin tässä mökillä ollaan, kannettavan sain käsiini niin ajattelin tulla pitkästä aikaa tänne kirjottaa kuulumisia!
Ja onneksi olkoon ensimmäiselle elovauvalle ja koko perheelle! Voimia sinne!
Omaan napaan ei kummempia kuulu, hyvin on odotus jatkunut. Kesälomalla tässä on jo kuukausi pyörähtänyt, huomenna alkaakin jo virallisesti äitiysloma =) ihana on kyllä ollut olla lomalla!
Vauvalla on ollut kaikki hyvin, aiemmat mahakivutkin on menneet pois. Vauva kääntyi onneksi raivotarjontaankin, kun aiemmin oli perätilassa. Viime viikolla oli äitiyspolilla synnytystapa-arvionti, siellä ottivat sydänkäyrät, jotka oli hyvät. Syke pyöri siinä 140 kieppeillä, ja välillä laski 120. Kuulemma hyvä niin. Ultran mukaan vauvan paino oli 2320g ja 43cm pitkä.
Sisätutkimus olikin hieman epämiellyttävä, kun tunnustelivat mahtuuko synnyttämään alateitse. Muuten kuulemma mahtuisi, mutta lääkäri epäili häntäluuni olevan koukkuinen, ettei vauva mahtuisi syntymään! :| Sen lääkäri siis tunnusteli peräaukon kautta, tuntuipa melko karmealta kun naputteli häntäluuta sitä kautta... :x Sattuuko muilla olemaan kokemuksia koukkuisista häntäluista??? Joudun viel keskussairaalaan lisätutkimuksiin, tutkiivat siellä tarkemmin mun häntäluun tilanteen..
Täällä tuntuu monilla olevan supistuksia, ja siks ihmettelenkin, kun mulla ei oo yhtään supistusta ollut!? Kyllä mua lenkillä ollessa saattaa kylkeä tai alamahaa vähän koskea, mutta en usko niiden olevan supistuksia. Maha ei siis kovene tai muuta sellaista.. Viikkoja on kuitenkin huomenna jo 35, luulis niitä supistuksia jo tulevan... tai siis mistäs minä tiedän
Kylläpä tuon synnytystapa-arvioinnin jälkeen alkoi synnytys muakin jännittää tai jopa pelottaa! Tuntui, etten osannut edes siinä tutkimuksessa olla rentona jalat levällään, kun tuntui aika inhottavalta se.. niin miten sitä osaa sitten ite synnytyksessä olla rentona.. puhh... noh kai se menee ihan hyvin ja omalla painollaan.. =) toivottavasti niin!
oda-sofia & pikkunen 34+6