Elokuvia joita suosittelet muidenkin katsovan?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Viblsp
Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja NaRikka:
Viimeksi mä pillitin kuin pieni vauva katsoessani passion of the christia. Alussa tosi pitkäveteinen, mutta muistelut Jeesuksen äidin kannalta tekevät elokuvasta tosi katsomisen arvoisen. Mua liikutti älyttömästi se kohta, kun Jeesus ruoskittuna kulkee ristiä kantaen kulkueessa ja se Maria haluaa nähdä sen ja sit se muistaa, kuinka aina Jeesuksen lapsena kaatuessa hän juoksi Jeesuksen luokse ja lohdutti, että äiti on tässä, ja kun Jeesus kulkueessa kaatuu, niin Maria juoksee sieltä.... Ja sit ei itkusta tullut loppua.. *olenko vai VÄHÄN hassu*. Tykkäsin myös elokuvasta Reeker, se antaa mielenkiintoisen näkökannan kuolemasta.
Mie taidan olla vähän pipi, mutta oli aika hassu leffa, vaikka olikin pitkäveteinen.
No on se hassu, jos sitä haluaa sillä silmällä katsoa. Mun mielestä suurin osa kauhuleffoja on aika hassuja, mut en halua pilata iteltäni elokuvanautintoa kiinittämällä liikaa huomiota epäoleellisiin asioihin.. Ihan pokkana vaan, paitsi väsyneenä.. Silloin tulee kikateltua. :saint:
Mie taas kiljahtelen ja hyvä ku en alleni lirauta kun katon kauhua. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Rania:
Kuolleiden runoilijoiden seura on hyvä, olen katsonut monta kertaa.
Grape...oletko katsonut American history X:n? Olen katsonut sen ja hmm, sekin on semmoinen, joka pistää miettimään asioita.
en oo kattonu.. pitääpä kattoa. kiitos vinkistä

Mulholland drive,loistavan omituinen LYnch-leffa,joka on pakko kattoo monta kertaa,että ymmärtää
Jo mainittu American history x,laittaa tosiaan ajattelemaan
Sin city,hienon näkönen ja vaan jokseenki loistava
Snatch, "do ya like dags?"
ja Battle Royal,vaan niin koominen japskileffa,jonka koko idea on aivan uskomaton :D

Siinä muutamia mistä mä oon tykänny..

On sitte tietty toisenlaiselta linjalta just Pirates of the Carribean ja Ice Age,Madagascar yms. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vatkuli:
Alkuperäinen kirjoittaja KÖYHÄ:
Pitää vielä lisätä, että The Rock. Siinä on pääosassa Sean Connery ja vitsit nyt lyö tyhjää se toinen näyttelijä. Mutta siinä on kyllä kaks ihan ehdottoman huippua näyttelijää. Kannattaa katsoa.
Olikos siinä se Cagen Nicolas? Sean Connery on muutes loistava, tykkäsin Herrasmiesliigasta tod. paljon

=)

Just tuonniminen näyttelijä. Alkas vaan pätkiin, kun piti yhtäkkiä muistaa se nimi. Mutta tuo Connery oli kyllä ihan huippu tuossa kuten monessa muussakin leffassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Grape:
Alkuperäinen kirjoittaja Rania:
Kuolleiden runoilijoiden seura on hyvä, olen katsonut monta kertaa.
Grape...oletko katsonut American history X:n? Olen katsonut sen ja hmm, sekin on semmoinen, joka pistää miettimään asioita.
en oo kattonu.. pitääpä kattoa. kiitos vinkistä
höh. muistin väärin menin makuunin sivuille ja laitoin hakuun tuon leffan ja heti kun näin sen kannen muistin että olen kattonu sen. mulla huono elokuvien nimi muisti mutta muistan aina kannesta oonko kattonu.

Oopperan kummitus (kaunis)
Kill Billit (hyvää toimintaa)
True Romance (romanttinen,surullinen,toiminta,hauska)
Punch Drunk Love (romanttinen,taiteellinen)
Forrest Gump (klassikko,ihana)
La Bamba (klassikko,tositarina)
Cry Baby (hauska,Johnny Depp)
Gilbert Grape (koskettava,Johnny Depp)
Lucky Number Slevin (hyvää toimintaa)
Uusin King Kong (hyvä ohjaus,koskettava,hauska)

Ten things I hate about you. Ihana teinielokuva, en varmaan enää jaksaisi katsoa, mutta aikanaan oli kova juttu.

Notebook. Harvinaisen tyylikäs romanttinen elokuva. Olen katsonut monta kertaa. Todella KAUNIS. Ja kerrankin kiinnostavat henkilöt ja uskottava rakkaustarina.

Kuolleiden runoilijoiden seura. Hieno elokuva, ei unohdu.

Mona Lisa smile. Hienoa ajankuvausta, kerrankin Julia Roberts ei pilaa elokuvaa. Mukava aihe, kiinnostava tarina. 5 tähteä.

Pulp Fiction!!! :D :p :wave: :wave: :p :D

Mitens perustelet... :whistle:
Loistava juoni(juonet) ja näyttelijät ja sairaan HAUSKA ja voi kattoo miljoona kertaa ja aina tulee jotain uutta.

Mies joka tuo pojalle isävainajan kelloa Vietnamista jota on pidetty persiissä.

Mies joka ammutaan p.askalle.

Miehet töhnässä kun ampuvat tyypin autoon vahingossa.

Jatkanko??? :LOL: B)

Rania harmaana
Tuulen viemää tulee sunnuntaina YLE teemalta klo. 19 Ilmoitin vaan. Se on äitien ja tytärten elokuva, semmonen omanlaisensa sillisalaatti. Mutta niskojaan nakkeleva Scarlett on ihq ihanissa puvuissaan..Rhett..mä inhosin sitä pienenä...liian lipevä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rania harmaana:
Tuulen viemää tulee sunnuntaina YLE teemalta klo. 19 Ilmoitin vaan. Se on äitien ja tytärten elokuva, semmonen omanlaisensa sillisalaatti. Mutta niskojaan nakkeleva Scarlett on ihq ihanissa puvuissaan..Rhett..mä inhosin sitä pienenä...liian lipevä.
Rhett on hurmaavan röyhkeä komistus! :D

Mä oon nähnyt Tuulen viemää varmaan lähemmäs 20 kertaa... :whistle: :xmas:

-Isän nimeen. Tositapahtumiin perustuva. 70-luvulla neljä pohjois-irlantilaista nuorta ja yhden heidän sukulaisensa joutuvat syyttöminä vankilaan pommi-iskusta jonka teki IRA. Nämä nuoret istuivat 15 vuotta vankilassa aivan turhaan. Koskettava elokuva

-Schindlerin lista. Kertoo Oscar Schinleristä joka pelasta yli 1000 juutalaita kuolemalta. On vain yksinkertaisesti hyvä

-Ei minun lapseni. Järkyttävä ja koskettava elokuva tytöstä jota äiti käyttää seksuaalisesti hyväkseen ja isä parittaa rekkakuskeille :/

-Kolme väriä: Sininen. Kaunis musiikki ja surullinen tarina

-Kummisedät (varsinkin eka ). Kaunis tunnusmusiikki ja loistavat näyttelijät, etenkin Al Pacino.

-Star Wars (vanhat ) Ne nyt vain on niin hyviä :D

-Viimeinen mohikaani. Todella kaunis musiikki ja surullisen lopun saava tarina

Päättymätön Tarina & Labyrinth: Ihminen tarvittee satuja, näitä mä oon kattonu lähes parinkymmenen vuoden aikana aikas monasti :whistle:

Bad Boy Bubby: Omituinen tarina kaamean lapsuuden eläneestä yksinkertaisesta miehestä, joka kuitenkin löytää onnen elämästään... Heh, kuulostaapa sokeriselta, oikeesti aika sairaan sekopäinen leffa, pirun hyvä.

Fight Club: Lopussa se kiitos seisoi, kerta kaikkiaan :eek:

Hellraiser I-IV: Pinhead on vaan hurmaava :heart: :D

Amelie: Kaunis ja hyvä =)

Quest for the Holy Grail by Monthy Python: Naurattaa niin kerpeleesti :D

jaana
Yks parhaita mitä olen ikinä nähnyt on Shawshank redemption eli suomennettuna on tainnu olla nimenä Rita Hayworth - avain pakoon. On muuten Internet Movie Databasen listauksessa kaikkien aikojen parhaita elokuvia.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Ten things I hate about you. Ihana teinielokuva, en varmaan enää jaksaisi katsoa, mutta aikanaan oli kova juttu.

Notebook. Harvinaisen tyylikäs romanttinen elokuva. Olen katsonut monta kertaa. Todella KAUNIS. Ja kerrankin kiinnostavat henkilöt ja uskottava rakkaustarina.

Kuolleiden runoilijoiden seura. Hieno elokuva, ei unohdu.

Mona Lisa smile. Hienoa ajankuvausta, kerrankin Julia Roberts ei pilaa elokuvaa. Mukava aihe, kiinnostava tarina. 5 tähteä.
toi on niiiiin ihana! :heart: itse tykkään tosi monenlaisista leffoista mut nää nyt tulee mieleen: bodyguad (nuoruusaikojen lemmikkki), braveheart (on vaan ihana ja koskettava), ghost ( :'( ), ylpeys ja ennakkoluulo (rakastan romantiikkaa). lisäks potterit ja kaikki ihana romanttiset komediat :D ai niin ja meet joe black (tai miten nyt ikinä kirjoitetaankaan) :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja auryn:
Päättymätön Tarina & Labyrinth: Ihminen tarvittee satuja, näitä mä oon kattonu lähes parinkymmenen vuoden aikana aikas monasti :whistle:

Bad Boy Bubby: Omituinen tarina kaamean lapsuuden eläneestä yksinkertaisesta miehestä, joka kuitenkin löytää onnen elämästään... Heh, kuulostaapa sokeriselta, oikeesti aika sairaan sekopäinen leffa, pirun hyvä.

Fight Club: Lopussa se kiitos seisoi, kerta kaikkiaan :eek:

Hellraiser I-IV: Pinhead on vaan hurmaava :heart: :D

Amelie: Kaunis ja hyvä =)

Quest for the Holy Grail by Monthy Python: Naurattaa niin kerpeleesti :D

Hyvä lista, jota voisin vielä jatkaa

From Hell, Aivan uskomaton elokuva viiltäjä Jackista - moneen kertaan katsottu. Rankka mutta loistava.

Sleepy Hollow, Päättymättömän ratsumiehen tarina Johnny Deppin tähdittämä ja Tim Brtonin ohjaama.

The ninth Gate, Ovela ja mielenkiintoinen. Ehkä vähän kauhu.

Thelma & Luis, Aina vaan yhtä hyvä

May, Kuhuelkuva, jossa tyttö kokoaa nukkea ystäviensä ruumiinpaloista - kuullostaa - ja onkin tosi rankka, mutta todella hyvä myös, jos tämän tyylin leffoista pitää.

Mitä tapahtuikaan baby janelle, Tämä on aika vanha elokuva, todella rankka tämäkin, mutta myös humoristinen, ja jotenkin niin ankea. Kertoo sisaruksista ja sisaruskateudesta.

Kadotettuje lasten kaupunki, Satu - fantasiaa ja scifiä. Oikein suositeltava elokuva.

quils, Markiisi De Sadesa kertova elokuva

Finding Neverland, Fantasia on aina ihanaa. Toisin kuin tästä elokuvasta voisi luulla, pidin tästä oikein paljon.

Noh joo, tämä onkin aihe, josta voisin keskustella loputtomiin. Tässä nyt vain muutamia - selkeäasti miluisimpia genrejä minulle ovat, kauhu, fantasia, scifi, Seikkailu, Historia yms..

Yhteistyössä