~~ Elokuun Ihmeet Tammikuussa ~~

Mekin mentiin miehen kanssa nopeesti kihloihin. Tavattiin lokakuussa 2004 ja kihloihin mentiin maaliskuussa 2005. Esikoinen syntyi tammikuussa 2009 ja naimisiin mentiin sitten vasta heinäkuussa 2010. :)

Mulla on ollu koko päivän (viime yönkin oli) hirveä päänsärky. :( Mulla on jemmassa panacodia, mutta ei sekään auta tähän. Koko päivä menny makoillessa ja piti mieskin hälyyttää kesken kaiken töistä pois hoitamaan poikia. Mulla oli molempien poikienkin aikaan välillä tätä päänsärkyä. Aamulla piti halailla pönttöäkin. :$

Kerttu2013, eipä kuulosta kivalta kyllä. :( Onneksi kuitenkin olet pystynyt lapsia saamaan tänä aikana. :) Ihan varmasti kyllä kaikki palaa aina kontrollikäynneillä mieleen, sehän on selvää.

Diinu & piippis 7+6
 
Kovasti tullut taas tekstiä :)

Dopplerin ostin tänään käytettynä, eiköhän ensiviikolla saavu luoksemme. Toisaalta toivon että tulisi vasta loppuviikosta, niin en liian aikaiseen alkaisi sitä kokeilemaan, enkä saisi mitään kuuluviin...

Kummit on aika tiukassa, kun haluan hyvät ja hyviä ei ole enään tarjolla :( Yhtä kaveripariskuntaa suunniteltiin, mutta sainkin selville etteivät halua missään nimessä enään kummilapsia, joten en sitten edes viitsi enään kysyä. Olisin kyllä aika varma että olisi kiljuen tullut lapsemme kummiksi, mutta ei ehkä enään ajatellut että lapsen saisimme, en ole koskaan hänelle suoraan sanonut yrityksestä. Meillä on tytöllä aivan ihana kummisetä, joka aikoinaan yksinään kumminhommat aloitti, osteli aivan ihania lahjoja aina tytölle, mistä sitten keksikään? Sitten tapasi nykyisen avovaimonsa, ja minusta aivan ihanan luontevasti myös avovaimo on alkanut tytön kummiksi ja tykkää viettää aikaa hänen kanssaan :heart:

Nimet ovat kanssa täysin miettimättä, kun ei ole vielä edes varma tästä koko onnistumisesta. Veikkaan että puolen välin tuntumassa voisi alkaa jo nimiäkin pohtimaan. Otamme nimiehdotuksissa myös lasten ehdotukset huomioon.

Oireet ovat väsymyksen osalta helpottaneet, palelee välillä edelleen iltaisin. Mahaa juilii, kipristelee, vihloo enemmän kuin aijemmin, samoin myös alaselkä on selvästi välillä kipeä jostain kohtaa, painaisikohan kohtu jotain hermoa, kun kerran tuo minun kohtu sinne taaksepäin on kallellaan? Tissit ovat välillä toispuoleisesti kipeät, mutta lähinnä edelleen nännipihat ovat valtavat. Oikeastaan muuten aika loistava olo :)

Pikkusukka 8+5
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tulee omaa ( . )!

Tultiin just varhaisultrasta ja viikot olin laskenut oikein, eli koko täsmäsi 6,1mm ja sydämen sykekkin häivähti ruudussa. Olin siis tunnistanut oviksen oikein, vau! Lääkäri sanoi että kaikki on niin kuin pitääkin tähän mennessä.

Mies oli urheasti mukana vaikka sitä heikottaa kaikki lääkärijutut (tosin käy luovuttamassa verta niin usein kuin saa) ja niin muakin enkä yhtään tykkää noista
gynejutuista. Nolosti aina kiemurtelen siinä pöydällä ja jalatkaan ei pysy paikallaan. Jotenkin mua vaan aina aristaa ne toimenpiteet ja tuntuu muljulta.

Aika jatkuvaa pahaa oloa ja syömisen kanssa hirveetä pelleilyä. Vielä en oo puklaillu mut aamusin kyl tosi lähellä ja vettäkään ei pysty ottaa ku pieniä huikkia. Toivon todella et tää pahoinvointi loppuu viimeistää ensimmäisen kolmanneksen jälkeen!

Doppleri tilattiin uutena ebaystä ja hintaa tuli vissiin 18,60€ ei paha. Sitä nyt odottelen saapuvaksi ja ensiviikon ekaa neuvola-aikaa.

miimo ja kaapo 6+1
 
Ambrosia85, voisko tohon etusivulle laittaa jonkun lauseen missä muistettais myös niitä jotka valitettavasti ovat joutuneet ketjusta poistumaan? Vaikka joku

"Mielessä matkaavat mukana myös ne joiden matka jäi kesken" tms?
Mietin tätä just tänään töissä, mutta ei aika riittänyt käydä läpi tätä ja joulukuun pinoa :)
Huomenna pitäis olla aikaa enempi, joten tämmöinen tulee kyllä.

Aivan kuten myös voisin nuo blogit listata etusivulle :)
 
Naimisiin menosta me mentiin miehen kanssa naimisiin v. 2010, pidettiin pienet juhlat, siihen mennessä ennätettiin olla yhdessä n. 6 vuotta.

Varhaisultrassa kävimme miehen kanssa maanantaina. Saimme hyvät uudenvuoden uutiset ja pikkuinen sydän sykki vimmatusti. Vastasi täysin 8+1 viikkoja kuukautisista laskettuna. LA lääkärin mukaan 14.8. (meidän häävuosipäivämme :))

Kummeista esikoisella on kummina yksi yhteinen ystävä pariskunta. Olemme vuorostaan heidän lapsensa kummeja. Nyt tulevan lapsen kummiksi olemme suunnitelleet veljeäni ja hänen vaimoaan. Miehen suvussa perinteenä että vain 2 kummia/lapsi. Itse olisin ehkä halunnut useamman, mutta kakkoselle mennään samalla kaavalla. Siskoni olisi yksi vaihtoehto, mutta hänen perheellään on jo niin monta kummilasta, että on itse jopa pyytänyt ettei heitä pyydettäisi enää kummeiksi.

Omaa napaa (.) pahaolo vaihtelee, kertaakaan en ole vessanpönttöä halaillut. Mikäli yöt huonompia esikoisen kanssa, niin sitten pahoinvointi kestää 24/7. Alamahaa/selkää juilii, rinnat on arat, VÄSYTTÄÄ ja turvottaa mahanseutua. Normi housut ei inahdakkaan enää mahan kohdalta, vaan saa jo turvautua mammahousuihin,

Verenvuodosta kyseli täällä joku. Mulla oli esikoisen aikaan pariin otteeseen alkuraskaudessa verenvuotoa. Ensimmäisen kerran viikolla 7+ ja sitten toisen kerran 8+. Ensimmäisellä kerralla veri oli kirkasta ja sitä tippumalla tippui vessanpönttöön, lisäksi oli kuukautiskipuja. Olin seuraavana päivänä menossa yksityiselle varhaisultraan, ja kaikki oli silloin hyvin. Toisen kerran vuoto tuli rusehtava. Kävin silloin päivystyksessä ja sain päivystyslähetteen seuraavalle arkipäivälle naistentautien/äitipolille. Siellä ultrattiin ja taas kaikki oli kunnossa. Selitystä vuodoille ei löytynyt, ilmeisesti haamukuukautisia.

Nimistä pojalle on nimi valmiina edellisestä raskaudesta, mutta tytölle pitäisi keksiä varmuudelta nimi :)

Marjuska+ masukki 8+4:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Tänään olo on ollut ihan edellisten päivien kaltainen. Iltapäivällä hieman maha alkoi turvota ja autolla ajaminen oli vähän tuskaa. Taitaa siis mennä loppuilta puoli-istuvassa asennossa. Kaupungilla kävin vähän katselemassa aleja, mutta eihän sitä nyt oikein osaa itselle ostaa vaatteitakaan. Myös parille hyvälle ystävälle kerroin raskaudesta. Olivat hirmu onnellisia meidän puolesta! :)

Seurustelusta ja häistä: Me tapasimme avopuolisoni kanssa opiskelujen kautta jo reilu 4 vuotta sitten. Noin 3,5 vuotta sitten aloimme seurustella ja kihloihin menimme vajaa vuosi sitten. Hääpäivä sovittiin syksylle 2014 ja siitä edelleen pidetään kiinni, jos vaan rahatilanne antaa myöden. Olen aina ajatellut, että haluan lapset vasta häiden jälkeen. On ehkä tullu traumat hääohjelmien (Satuhäät alkaa 7.1.!) kirkuvista kakaroista, jotka roikkuu koko hääjuhlan ajan morsiammessa kiinni. No, nyt ilmeisesti ei ole vaihtoehtoja. Ennen lapsen syntymää en halua mennä naimisiin, sillä haluan sitten kerralla kunnon häät. Ei mitään maistraattitouhuja. Isosti kirkossa!

Kuinkas ikävä/hankala prosessi on muuten se isyyden tunnustaminen, jos lapsen äiti ei ole lapsen isän kanssa naimisissa?

Muisti myös palaa pätkittäin ja pitkän muistelun jälkeen edellisten menkkojen aloituspäiväksi sainkin 6.11. Kierron pituutta on vähän hankala laskea, kun rengasta tuli yleensä pidettyä 3-4 viikkoa. En siis lähde vielä muuttelemaan laskettua päivää, mutta viikot lasken tuosta päivämäärästä.

Mukavaa loppuiltaa kaikille!

Annaliin1 ja toi (työstönimi on vielä hakusessa) 8+2

edit: plaah, menin sortumaan ja ihmettelemään muitakin raskauslaskureita. Tiedän lähes 100% varmasti milloin hedelmöitys tapahtui tai ainakin sen yhdyntäkerran. Laskurit näyttää vähän eri juttua. Mutta niiden, jotka laskevat hedelmöitypäivän mukaan, niin LA olisi 18.8. ja olisin nyt 7+4 viikolla. Että ota näistä nyt selvää. Ehkä sen sitten huomaa, kun se tulla putkahtaa. :D
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti tulin vaan päivittämään, että pikkuisen sydänäänet kuuluivat dopplerilla hienosti. Laskettiin miehen kanssa, että noin 180 oli vauvan pulssi. Liikkeitä kuului myös. :heart: Rv 9+0

Miwwille tsemppiä! Mä pidän täällä peukkuja! :hug: Ootko soittanu esim sairaalaan ja pyytäsit pääsyä ultraan?

Ja ambro: jos laitat blogeja, niin mun oli: Haaveissa oma pieni ;) Ei tarvihe sun miettiä/etsiskellä sitä.
 
Pamsku Kirjottelin yksityisen gynekologin kanssa ja selittelin tilannettani ja hän sitten sanoi sielä, että vielä ei ainakaan kannata mennä ultraan, koska sielä ei pakolla mitään oikeen näy. Ja en oikeen tiedä mihin soittaisin, että ei tarvisi mennä yksityiselle.
 
Viimeksi muokattu:
Annaliin1: Käytiin viime toukokuussa isyyden tunnustamisessa. Kertoi mitä paperissa lukee ja laitettiin muutamiin papereihin nimi alle, siinä se. Meni varmaan 5 min.

Eilen oli neuvola ja varhaisultra. Ultrassa näkyi vinhasti heiluva 17 mm pituinen alkio. :) Laskettu aika pysyi samana. Ultrassa näkyi myös että minulla on toisessa munasarjassa keltarauhaskysta. Onko kenelläkään kokemusta, onko aiheuttanut ongelmaa?

Tekstiä tulee tänne niin vauhdilla etten ehdi edes kaikkea lukea. Mutta oikein hyvää uutta vuotta kaikille ja paljon tarrasukkia matkaan! :heart:

Mena ja pikkuinen 8+5.
 
Wihii! Tein sen taas.. Päivän olin peittojen alla koomassa. Illasta päätin taas lenkillä käydä. Koirat ihan ihmeissään kun mamma jaksaa tehdä jotain. Mietin vaan että vanhempi koira ei ollu ollenkaan oma ittensä.. Koko ajan juoksi ihan kintuissa kiinni ja möllötti mua. Ihan niinku ois vahtinu ettei liian lujasti juokse. Reppana. :heart:

Mä oon aatellu että kun kympit poksuu niin alan tasaviikoin ottaa masukuvia, että tietää milloin on muutoksia alkanu tulla. On sitten mukava jälkikäteen muistella. Löysin myös prismasta yhden vauvakirjan johon voi laitella ultrakuvia yms matkan varrelta. :)
Illalla kirjotan lisää.. KIIRE!!

Zanizipp ja masuasukki 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: cockerspaniel
Isyyden tunnustaminen ei ole mikään iso juttu. Ei siis jäänyt itselle asiasta mitään ihmeellistä muistikuvaa että olisi ollut vaikea juttu, ei siis oltu esikoisen isän kanssa kuin avoliitossa.

Nimi tulee varmaan sitten kun nähdään tyyppi :) Mistä sen tietää, mikä nimi hälle sopii ennenkuin tavataan...Esikoisen nimi tekstattiin eksän kanssa papille ristiäisiä edeltävänä iltana.

Mena77: Mulla nähtiin VU:ssa 6+ viikoilla 3cm halkaisijaltaan olevan keltarauhaskysta. Gyne sanoi, että se on enemmän sääntö kuin poikkeus, että semmoinen kehittyy. Kuivuvat pois omia aikojaan yleensä. Ei ole oireillut mitenkään mulla. Meil on näköjään toistaseks ainakin samat viikot :)

Miwwille voimia!
 
Täytyy myöntää, että on täälläkin edetty aika nopeaa. Alettiin seurusteleen seuraavana päivänä ensitapaamisesta, sitä ennen oltiin muutamia kertoja facebookissa juteltu (tunsin avomiehen serkun jo entuudestaan ja hän oli kehottanut serkkuaan lisäämään minut kaveriksi facebookissa, vaikka emme edes toisistamme tienneet yhtään mitään). Muutamat kerrat juteltiin sitä kautta ja satuttiin yhteisen ystävä mökille samaan aikaan ja siellä sitten tutustuttiin paremmin ja seuraavana päivänä alettiin seurusteleen. Hieman yli 2 kuukautta kerettiin seurustella ja sitten muutettiin yhteen, olinhan minä senkin ajan viettänyt lähes kokonaan hänen kotonaan, välillä oltiin meilläkin. Kihloihin mentiin 5 kuukauden seurustelun jälkeen ja siitä asti oikeastaan on mietitty, että milloin olisi hyvä ajankohta häille. :D
 
Doplerin käyttäjät!! Mistä te ootte ääniä saanu kuulumaan. Viimeksiki sain kyl vasta 11+ kuulumaan mut oli kyllä istukkakin edessä.. Kokeilin muiden innostamana äsken. No eihän sieltä mitään kuulunut muutako suolen pörinöitä..
 
Miwwi :hug: Pidetään vielä peukut pystyssä! Voimia sulle joka tapauksessa.

Cockeri: mä olin 23 kun mentiin naimisiin. Nyt kun katsoo taakse päin, niin olin kyllä tosi lapsi/lapsellinen vielä silloin, mutta yhdessä on saatu kasvaa ja oppia elämää, hyvin on suhde kestänyt monet myrskyt jo 10 aviovuotta :heart: Me seurusteltiin vain 1,5 v. ennen naimisiinmenoa, nyt tuntuu aika vähältä ajalta mutta onneksi aika on näyttänyt että sen oikeen kanssa tuli mentyä!

Mä oon niin aralla mielellä vieläkin, että en salli itseni ajatella juurikaan vaunuja, kummeja yms. pidemmän ajan juttuja :ashamed: Se mun keskenmeno oli niin traumaattinen kokemus, ja kun oon vielä aika skeptinen luonteeltani, niin en uskalla ajatella kovin pitkälle. Lähinnä annan itseni nyt haaveilla siitä, miten ja milloin raskaudesta kaikille kerromme :)

Eilen olin neuvolassa. Mulla oli jostain syystä tolla ekalla kerralla toinen täti kun mun oma, ja mä jotenkin hormonihuuruissani järkytyin siitä niin, että meinasin ruveta itkemään! Mulle on tosi tärkeää että olisi aina sama henkilö. No menihän se sitten ihan ok noinkin. Hemppa oli jostain syystä vain 118, vaikka mulla on AINA ennen kun on mitattu niin yli 140! Mistähän tuokin johtuu.

Onnea kaikille, jotka on saanut kuvallisen tai äänellisen todisteen kullannupustaan! :heart:

Hei huomenna pääsen kaksinumeroiseen lukuun, jee!

UniUnna ja Pikkumurunen 9+6
 
Heippa! Joulukuussa tätä ryhmää ei vielä näkynyt, kun olin plussannut, joten kiva että tää on saatu kasaan! :) Olen Tuvalu 27 vee, odotan ensimmäistä lastani ja LA vaikuttaisi olevan 2.8.2013 <3 Olen tällä hetkellä siis viikon 9 lopulla, parin viikon päästä on np-ultra ja sitten selviää tarkemmat viikot! Can't wait! Tätä lasta on niin pitkään toivottu. :)
 
Miwwille voima:hug:

Dopplerin omaan, vielä en oo saanu sykkeitä kuuluviin. 9+3. tilasin sen esikon aikaan jotain 11+ niin sillon heti sain sykkeet kuuluviin. ja ne ketkä miettii ostoa niin kokeilkaa eka huuto.net tai tori.fi. toi mun laite on ollu kahella ennen mua ja toimii!!

Miina voidaanko olla oltu samassa valmennuksessa? (taidan olla paljastanu itsestäni liikaa) ;)


Ai niin, oon aika pikaseen vaan selaillu näit tekstejä :ashamed: niin oliko puhetta siitä et tuleeks siihen Facebook-ryhmään jotain takarajaa liittymiselle??
 
Onnea jälleen hyvistä ultrakuulumisista! :)

Mena77, mulla oli edellisessä raskaudessa myöskin toisessa munasarjassa keltarauhaskysta. Ei aiheuttanut mitään ongelmia ja surkastui pois itsekseen. :) Synnytyksen jälkitarkastuksessa vielä kysyin kun lääkäri ultrasi, niin ei sitä enää näkynyt.

Multa ei muuten nyt edes alkuraskauden ultrassa katsottu munasarjoja. :O Oisko johtunut siitä, että edellisen aikaan kävin yksityisellä ja nyt julkisella.

Miwwille pidetään peukkuja! Ei noihin digitesteihin ole aina luottamista, joten älä todellakaan ajattele heti pahinta. :)
 
Syysmyrsky Samaa mietin mäkin :D

Kista Se on ilmeisesti tosi yksilöllistä miten ne saa kuulumaan, mulla nyt vkoja 10 ja en saanu vielä kuulumaan. Esikoisesta taisin vasta vkoilla 12 kokeillakin.

Tuvalu No niissä suositellaan et odottaa tonne vkolle 12.

Diinu Mä pääsin neuvolan kautta varhaisultraan ja kyllä mulla kaikki katottiin. Outoa etteivät tsekanneet muuta siinä samalla, ehkä sitten nt-ultrassa?

Miwwille pidetään peukkuja! Toivottavasti nyt vaan hormooni nousee hitaasti tms.


Epa
 
Viimeksi muokattu:
UniUnna, mulle laskuri lupasi samaa, ja tuosta päivämäärästä aion nyt pitää kiinni kuin henkeni kaupalla :LOL: Täältä lähtee varmaan joukkosyyte, jos ei joka emännällä pahoinvoinnit lopu tuona päivänä kuin seinään :D

Nimistä, meillä on ollut pojalle nimet valmiina jo vuosikausia. Tytölle nimet on olleet vasta pari vuotta tiedossa. Pitää kuitenkin katsoa miltä se mukula sitten näyttää, mutta kun on noita nimiä päässään pyöritellyt pitkään niin en usko, että nimipäätökset vaihtuisi ihan helpolla.
 

Yhteistyössä