elokuu 2010

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Amorphis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
40 plus 0..enpä ois uskonu et tätä ihmettä pääsen todistamaan..jotenki mä oletin et tulee maksahepatoosi tai joku muu joka ajattas aiemmin synnärille, mut ei..täällä sitä olla jöllötellään..iltasin tulee tosi napakoita supistuksia jo mut väli niin pitkä etten oo vielä etes soittanu ja kysyny pitäskö tulla..joka ilta oon myös ollu melko varma et ens yönä sitä lähetään mut toistaseks ei..

Tänään on appiukon häät jonne siis meiän perhe suunnistaa iltamassa. Katsotaan josko sieltä tulee lähtö hehe. Jos ei muuten niin viikon päästä viimestään on tuhnake sylissä, leikkausten kautta..olis kyllä mukava päästä jo ennen sitä ja mieluusti vielä alakautta tekemään..mut kunhan tulee jotenkin ja terveenä niin pääasia!

Nyt laittautumaan kemuihin moiiii

Alkaa elokuu vedellä viimeisiään ja ketju painua alemmas. Täällä meneillään 40+6 ja tiukasti yhtenä kappaleena öllötellään, vointikin sallii ihan normaalin arjen. Alkaa mennä usko koko projektiin. Josko tää on kuitenkin vaan keskivartalolihavuutta koko homma? Painonvartijoihin tästä siis vaan eikä mihinkään synnytyssairaalaan :)

Onnea Selia! Ihana pikkuriikkinen tyttö sieltä tuli. :)

Ja Hamma jaksamista odotteluun. Esikoinenhan tuli mulla käynnistettynä vasta 42+0 ja muistan hyvin miten piinaavaa se oottelu oli. Jokohan Anumk ja HennaO on saaneet nyyttinsä.

Täällä tuli eilen jo 2vk täyteen.. Arki on lähtenyt rullaileen ihan hyvin. Mies on tosin ollut isyyslomalla ja palaa to töihin. Saa nähdä miten sit pärjätään. Maitoa tulee riittävästi tosin ollaan annettu myös Nania esim. eilen kun olin viemässä esikoista temppujumppaan.. Olen alusta asti halunnut pitää tuntuman myös tuttipulloon jotta pääsen välillä ulos.. Pääasiassa kuitenkin mennään vain imetyksellä..

Eilen aloitettiin jekovit-tipat ja ei ainakaan eilen vielä reagoinut niihin mitenkään mut nyt tänä aamuna on maha ollut kova ja itkeskellyt vähän.. Toivottavasti tottuu niihin kuitenkin pian..

Palaillaan taas paremmalla ajalla. Olis kiva kuulla muidenki vauvaantuneiden arjesta!

Neppu ja Luka 15vrk

Moikka moi! Täällä ollaan oltu kohta viikon verran kotosalla ja saatu homma pyörimään mukavasti. Vielä menee vähän aikaa logistiikan setvimisen kanssa, esim. vaipparoskista ollaan siirretty nyt kahdesti sopivampaan paikkaan. Samoin piti opetella marssijärjestys autoon siirtymisessä: ensin vaunut, sitten vauva ja lopuksi koira. Mutta Millin kanssa menee vallan mainiosti, poika on kiltti ja suloinen eikä yöheräilyt haittaa.

Tässä odotellaan terkkaria kotikäynnille ja sit lähdetään porukalla kauppaan. Pikkumies on kova shoppailemaan :D

Petra ja Milli-poika 12 vrk

tänään siis 40+4..joka päivä on supisteluja, mutta kotona siis eelleen..nooh, oon nyt valmistautunut siihen et vauva tulee perjantaiaamuna leikaten ja siihen asti koitan ottaa rennosti ja nukkua mahollisimman paljon. Tänäänki otettiin pojan kans kunnon päikkärit enkä hötkyilly tekee kotitöitä niinku normaalisti. Teki kyllä hyvää, kohta sitä taas saa valvoa yllin kyllin.

Jospahan seuraava viesti ois tieto vauvan tulosta.

Tultiin tänään kotiin Hyvinkään synnäriltä. Poika syntyi 2.9. klo 2.25. 4160g ja 52cm. Ollaan niin onnellisia meidän pikku enkelistä että.. mut nyt ei kerkee kertoa enempiä vaan se jää huomiselle! Kivat illat! :)

Oikein paljon onnea kaikille synnyttäneille! Taitaa olla kaikki äitit kiireisiä vauvojen kanssa, kun uusia viestejä ei ole ketjuun tullut. :) Kiirettä se on ollut täälläkin - ihanaa! :)) <3 <3 <3

Meidän Tyty kasvaa hirmu tahtia. 62cm vaatteet käytössä ja niistäkin osa liian piukkoja.. Pituus riittäisi, mutta hartioiden ja massun kohdalta jotkut bodyt ei vaan mahdu päälle. Aivan ihana rauhallinen pakkaus tämä neitonen, evästä kun saa tiheään tahtiin, niin kaikki on hyvin. Torstaina on 4vk neuvola ja kiva päästä taas ottamaan uusia mittoja. Alkuun olin vähän jännittynyt, riittääkö oma maito, mutta hyvin on Tyty sillä kasvanut. :)

Pojat ovat myötämielisiä hoitamaan pikkusiskoa ja syliinkin haluavat välillä. Nuorempi poika oli aluksi mulle käärmeissään, kun yhtäkkiä mulla ei enää ollutkaan hänelle aikaa niinkuin ennen. Onneksi tilanne on nopeasti tasoittunut ja nyt kun Tyty välillä nukkuu pidempiäkin unia, niin on ollut aikaa touhuta poikienkin kanssa.

Ristiäisiä vietetään jo kahden viikon päästä. Nimeä ei ole vielä päätetty, mutta mahdollisesti se tulee olemaan Sara. Olen silmäillyt monilta sivuilta erilaisia vaihtoehtoja, valintaa on vaan vaikea tehdä. Olisipa joku tietty nimi ehdottomasti yli muiden..

Mukavaa syksyn alkua kaikille ja jaksuja vauva-arkeen.

Amorphis ja Tyty 3vkoa 4pv

Hei kaikki! Elokuulle juuri ja juuri ehti meidän pieni neitokainen. 31.8. syntyi rauhallinen, siro ja tietenkin äidin mielestä maailman ihanin tyttövauva 3330 g ja 49 cm. Keisariksi meni tämä toinenkin, joten alatiesynnyttämisen voi nyt varmuudella sanoa jääneen minulta kokemati. Synnytys ei taaskaan näyttänyt edistyvän ja mm. sydänäänet laski sun muuta, joten näin se nyt sitten meni. Mutta lopputuloshan on pääasia ja se olikin tietty rakkautta ensi silmäyksellä :-)

Olin sairaalassa ti-la, viimeisen päivän omasta pyynnöstäni ekstraa, koska tunsin itseni vielä niin kipeäksi. Kipuilu ei hellittänyt ja oli erilaista kuin edelliskierroksella, joten kun vielä tuli kuumetta, suunnattiin lekurille. Kotona ehdittiinkin siis olla vain la-ma, kunnes ottivat takaisin osastolle tippaan huilimaan eiliseen saakka tulehdusarvojen takia. Onneksi antibiootit puri ja nyt tuntuu aivan ihanalta olla suhteellisen kivuton. Osaa todellakin nauttia ihan tavallisesta hissuttelusta tässä kotosalla, kun alku oli niin hankalaa. Toivottavasti toipuminen on sujunut sutjakkaasti muillakin!

Miten te muut ei-ensikertalaiset olette kokeneet uuden vauvan tulon perheeseen? Menikö heti ihan luontevasti vai "haetaanko vielä paikkoja"? Meille sattui esikolle flunssa ja yhden yön (se olikin sitten se meidän kotiutumisyö) oksennustauti juuri vauvan syntymän jälkeen, joten olen joutunut rajoittelemaan innokasta hoitajaa lähikontaktista. Se on tosi sääli, koska toinen varmaan muutenkin voi tuntea itsensä vähän syrjäytetyksi ja nyt sitten vielä hätistellään. Yritänkin jotensakin tasapainoilla pöpökammon ja esikoisen vauvailon huomioimisen välimaastossa. Hirvittääkö ketään muuta pöpöt vai olenko yksin fobiani kanssa :) ?

Tajunnanvirtaterveisin tytön päiväuinuessa,
Hamma & tyttö 2 vko + 2 pvä

Yhteistyössä