Elokuu 2008 odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iltoja,
käytiin äsken pojan kanssa lääkärissä, kun ei toisen kuume laske ollenkaaan. Määräsivät sairaalaan jatkotutkimuksiin. Sieltä juuri kotiuduttiin, huh mikä reissu,
Arvelivat, että pojalla on Rotavirus. Eli liiltavasti mullakin oli se. Tietääkö kukaan onko siitä jotain haittaa vauvalle? En löydä mistään mitään tietoa asiasta...
Hyvä kuitenkin, että ei ollut poitsu pahasti kuivunut ja päästiin kotiin. Kieltämättä tuo sairaalan haju hieman etoi.
LiuLiu; ei käy sinua tuon työpaikan suhteen kateeksi. Rankkaa hommaa ja se haju.=)

zuviliini

Moro moro, pitkästä aikaa!

Täälläkin paukkuu 10+0 rikki tunnin päästä, jee jee. Yllättävää kuinka äkkiä viikot menee, kun oli tuota joululomaa tuossa jne. Joululoman jäljiltä onkin aikamoinen pyykkivuori mulla kaapissa ja vähän joka puolella kämppää.

Kämpästä tulikin mieleen, että meillä taitaa olla kämpän vaihto edessä, alkaa 72 neliöö ahdistamaan 4 hengelle. Mutta katsellaan rauhassa kevät ja kesä, et mitä tehdään. Toki varmaan mennään sunnuntaina asunnonnäytölle, mut se onkin ollut meidän "harrastus" ennenkin.

Sit toinen hankinta on ne tuplarattaat. Elokuu08:n kanssa olikin niistä aamulla puhetta. Mä en ajatellu kuitenkaan niihin sijoittaa mitään älyttömiä summia, eli jostain ominaisuuksista pitäis ilmeisesti tinkiä. Vois mennä katsomaan Carenan Double Swingiä joka tuli ihan just kauppoihin. Hintapyyntö on yleisesti 349,- mut yllätyksekseni Hobby Hall myi sitä hintaan 299,-. Lisävarusteena saatava vauvankoppakin oli siellä 59,- kun se oli muualla 95,-. Tosin värejä ei ollu HH:ssa kuin 1 mutta se beige oli OK.

Pahaa oloa on podettu täälläkin, joskaan en ole kertaakaan oksentanut! Mä syön niitä Multitabsin inkivääri-kapseleita ja aivan kuin ne toimisi! Nimittäin paha olo on huomattavasti pahempi silloin, kun sen on unohtanut ottaa. Aamuin illoin napsin niitä, samoin samanmerkkisiä monivitamiininappeja.

Mä olen myös nukkunut erityisen huonosti viime viikot. Johtunee lähinnä siitä, että lomailimme vähän siellä sun täällä ja lattiallakin piti nukkua jne. Odotin oikein eilen, että pääsen kotiin omaan sänkyyn nukkumaan, mut ei se viime yökään putkeen mennyt. Esikoinen huuteli ja yski tämän tästä, mies pyöri kuin hyrrä ja lähtikin sitten puoli 4 sohvalle... Toivottavasti nyt pian tulis parempi uni silmään.

Mun raskaudesta saikin kuulla lähes kaikki, sukulaiset ja kaverit. Yksikin kaveri sai tietää ihan sillä perusteella, että olen huono valehtelemaan! Kokeili vain "kepillä jäätä" ja jäin heti kiinni. Mut kai sen tarkkasilmäiset huomaa, kun ollaan jatkuvasti kuskina ja turvonnu vatsa pullottaa. Nyt pitäis vähän ehkä syödä vähemmän, joulukilot kostautuvat muuten.

Oliko kellään muulla kuin Elokuu08:lla jo "työnimeä" tulokkaalle? Mä kutsuin vauvaa mielessäni ensin ihan sintiksi, kunnes mies keksi, että sehän on Sykerö, koska esikoinen oli Untamo. Mies tykkää siis Tohtori Sykeröstä...

Nyt pitää vielä ripustaa pyykit, sit nukkumaan.

Terkuin
Rizzu & Sykerö 9+6

Tosiaan rv10+0 tänään, ultraan pitäisi mennä, tai noh katselemaan sitä joskus ultraksi kutsuttua laitetta... Jännittää ihan sikana, miehen selkäleikkaus alkoi kymmenen jälkeen. Meillä on monta miestä lähipiirissä kenen selkä on leikattu ja kenelläkään ei ole leikkaukset onistuneet. Mieheni on vielä sitä tyyppiä joka ei pysyisi paikoillaan vaan jotain pitäis koko ajan olla tekemässä. Anopin kanssa tässä ollaankin tuskailtu, että jos lumisateet alkaa niin millä ihmeellä saadaan mies pysyyn poissa traktorista, varsinkin kun se tietää, että minä olen ajanut traktoria viimeksi 15v sitten ja äitinsä ajanut vain heinäpellolla suoraan eteenpäin joskus lähes 20v sitten. Ja piha on pakko aurata traktorilla, kun neliöita on niin paljon, et kolalla menis ikä ja terveys.

Tilasin eilen sairaalalla ollessa np-ultran. Hirveän myöhään mielestäni ottavat sen, 29.1 eli rv 13+4 siis raskausviikolla 14, kun nauvolan papereissa lukee, että viikoilla 12-13 tai muuten poimun kasvu jotenkin häiritsee luotettavaa mittaustulosta (ymmärtääkseni se poimu jotenkin kasvaa, tai se niskan kohta mistä mitataan, kun raskaus etenee). Kaipa nuo keskus-sairaalan äitiyspolilla tietävät milloin se otetaan, pitäis varmaan vaan luottaa ammattilaisiin ;-)

Oli muuten tuskainen yö! kahden aikaan heräsin niin hirveään vatsakramppiin, etten pystynyt kääntymään. Navasta ylöspäin, mutta jotenkin alempana kuin närästys (minua närästää rintojen välistä yleensä...) Jos yritin nousta istumaan niin kipu paheni ja kyljellään en voinut olla ollenkaan. Selällään maatessa oli kaikkein helpointa. Vierläkin aivastellessa ja oikein voimakkaasti niistäessä sellainen hellä kohta (ihan kuin olis vetänyt vatsalihaksia ihan oikeaopisesti liikaa)

Niin Rizzu kyseli pienen nimeä, hän on EeVili joka siis tulee puhtaasti nimistä Eevi ja Vili... Siis nimet mitkä mies päätti vissiin jo siemeniä laskiessaan ;-) (no toivottavasti sillä hetkellä oli jotain muuta mielessä kuin "hmm tossa meni Vili ja tossa Eevi...)

-Mammaksi ja EeVili 10+0-

PS: Rizzu kysele noita rattaita nettikaupoista, sellaisiltakin kenellä ei juuri tuota ole tarjolla. Meille lupasi vauvatar tilata just tietyt vaunut, kun kysyin ja antoivat tosi hyvän tarjouksen, kun halusin toisella kopalla mikä heidän pakettiin olisi kuulunut.

Heippa kaikille pitkästä aikaa...

Rizzu; just kateltiin noita Carenan tuplarattaita ja ajateltiin tilata Hobby Hallista. Olivat ihan hyvän näköiset ja edulliset...

Mulla alkoi kans pahoinvointi, tosin ei mikään yllätys kun esikoisestakin oksensin joka päivä viikolle 16 asti. Päivät menee ihan hyvin mutta paha olo alkaa viimeistään klo18.
Migreeni on taas palannut kuviohin mikä on rasittavaa. Ja se närästys!!! Viime raskaudessa alkoi närästämään vasta loppuvaiheessa mutta nyt siis varsinkin iltaisin ja öisin kauhea polte. Joku muukin söi roskaruokaa, niin minäkin. En tiedä mikä siinä on mutta mikään normaali ruoka ei maistu mut pizzat, kebabit, hampurilaiset ym. maistuu. Sen lisäksi syön hedelmiä ja paljon.
Väsymys on ihan järkyttävää. Nukun 12h yöllä ja päivällä 2h päikkärit esikoisen kanssa. Herään kyllä myös monta kertaa vessaan yön aikana...
Nyt en enää muista mitä piti kommentoida, jatkan myöhemmin. :)

mammaksi LA 1.8.2008 P-HKS tai K-HKS Poika 11/99
rizzu LA 1.8.2008 Kätilöopisto, poika 09/06
Elokuu LA 1.8.2008 Kätilöopisto, poika 09/06
LiuLiu LA 3.8.2008 Kätilöopisto/NKL
mutsi 08 LA
kattu LA 5.8.2008 SaTKS, poika 08/06
Emeliina* LA 6.8.2008
viulu83 LA 6.8.2008 TAYS
VilmaAurora LA 6.8.2008 K-S ks
Susa78 LA 6.8.2008 TAYS
Miisa* LA 8.8.2008?? TAYS, Poika 10/06
Katrinna LA 20.8.2008
Naksuli LA 24.8.2008 kätilöopisto/haikaranpesä, tyttö 08/06
zuviliini LA 24.8.2008, poika 06/06
Garnet80 LA 24.8.2008, K-SKS, poika 03/05
miamaria LA 25.8.2008

Heippa!

Minäkin ilmoittaudun matti myöhäisenä joukkoon jos mahtuu? Olen kyllä taustaillut ahkerasti mutta jotenkin en ole vaan saanut itseäni vielä aikaisemmin kirjoittamaan tänne. Olen 29v ja esikoista odotan. Olen kirjoitellut aikaisemmin vauvahaaveet ketjuun ja mammaksi kävikin onnittelemassa kun kirjoitin haamuplussasta. Pitkään meni ennenkuin aloin uskomaan että totta tämä on! Yritystä oli noin 7 kk ja se tuntui kyllä pitkältä ajalta vaikka eihän se niin pitkä aika näin jälkikäteen ajateltuna olekaan.

Neuvolassa kävin mutta ultrassa en ole käynyt...np-ultra on mulla tämän kuun lopussa. Tuntuu kyllä pitkältä ajalta odottaa! LA mulle laskettiin siis 6.8 mutta luulen että se myöhäistyy viikolla pitkän kierron takia.

Mulla ei ole juurikaan ollut mitään pahoinvointia...vähän välillä heikottaa/etoo jos syömisestä pitkä aika mutta ei muuta. Ihme juttu...en tiä onko hyvä vai huono juttu?

Susa rv 9+2

Pika terveiset rakeisesta ultrakuvasta. Siel EeVili on ja pöyri ja hyöri yksiössään ties mitenkä. Kohtu on jotenkin hassussa asennossa ja kohdunkaula vissiin hirveän jyrkässä kulmassa. EeVili kököttää oikeassa reunassa ja istukka on sit jossain sen takana, kun ei "commodore 64:n" kuvasta saanut selvää. Lääkäri kehotti aikaistamaan viikolla np-ultra aikaa.

Nyt pitää mennä pilkkoo anopin avuksi kaalia, se tekee kaalilaatikkoa tänään, kun mieheni ei ole kotona, joka inhoaa ko. ruokaa. Nam mä tykkään!!

Mammaksi: Onnittelut ultrasta! Hienoa, että kaikki olu kuitenkin hyvin. Selvisikö se tuhruvuodon syy ikinä?

Oli se sitten minullakin mahatautia se oksentaminen. Tuli vaan niin osuvaan aikaan alkuraskaudessa ja muutenkin kun olen huonovointinen ollut, niin tottakai luulin sen olevan raskaudesta johtuvaa. Tänää on ollut jo parempi päivä ja nesteet on pysyneet sisällä. Niin heikossa kunnossa olin jo eilisen perusteella, että kyllä olisi sairaala kutsunut, jos oksentaminen olisi vielä tänään jatkunut. Meidän esikoinen oksensi ja ripuloi tämän päivän, joten liikkeellä on. Pieni raasu oli niin kipeä ja itkua väänsi koko ajan..

Susa: Tervetuloa joukkoon! Me taidetaankin sitten tavata TAYSissa elokuussa =)

Miisa rv9+0 (olen ollut tähän saakka päivän edellä laskuissa, mutta nyt pitäisi olla oikein)

Päivittelen vähän tietojani.

mutsi 08 LA
Emeliina* LA 6.8.2008
viulu83 LA 6.8.2008 TAYS
Susa78 LA 6.8.2008 TAYS
Katrinna LA 20.8.2008
zuviliini LA 24.8.2008 naistenklinikka, poika 06/06
Garnet80 LA 24.8.2008, K-SKS, poika 03/05
miamaria LA 25.8.2008

Yöllä oli tullut vähän ruskehtavaa vuotoa ja alaselkä oli tosi kipeä. Selkäkipu meni ohitse ja vuotoakaan ei ole tullut anää. Nyt on sitten alavatsa kipeä. Olikohan tämä nyt tässä..voi harmi jos on. Vuoto oli kyllä tosi vähäistä ja oli juuri ja juuri värillistä.

En tiedä voiko se olla normaalia tässä vaiheessa. Jospa se toinen alkio alkaakin nyt tehdä tietään ulospäin!? Toivottavasti niin ja toisella olisi kaikki hyvin. Olen ollut ihan surullinen koko aamun ja tekisi mieli varata aika ultraan.

Miisa rv 9+1

Hyi hyi hyi! Koko perhe sairastuttiin edellisyönä vatsatautiin. Mä aloin puolen yön aikaan oksentamaan ja sitä jatkui eiliseen iltaan asti. Poika ripuloi varmaan 20 kertaa, samoin mies. Nyt meidän miehet ovat kunnossa mutta itsellä ei pysy edelleenkään mikään sisällä. Söin just hedelmiä jotka tulivat kaaressa keittiön lattialle! Aivan niin ällö olo että!!!

No kylläpä se mahatauti nyt jyllää joka puolella! Kamalaa se on, ei voi kieltää. Minulla helpotti jo kahdessa päivässä, tänään ei enää edes närästä. Tsemppiä elokuu08!!

Äläs äläs Miisa nyt!! Täällä yksi kuule tuhrutti kolmatta viikkoa ja silti eilen kaikki oli ok ultrassa. Se turhun väri saattaa merkitä jotain, eli punertavan ruskea olis sitä pelättävää, sellaista kuivunutta verta. Mutta minulla oli beigen-ruskeaa, "kauniin" kinuskin väristä lähes. Syytä siihen ei ainakaan vielä tiedetä, selviää jos selviää siinä paremmassa ultrassa kuun loppupuolella. Kohtu on jotenkin "oudossa" asennossa ja kohdunkaula valtavan jyrkässä mutkassa, istukan paikkaa ei nähty, kun oli pienen takana vissiin... Siksi pitääkin aikaistaa seuraavaa ultraa. En tiedä onko mitään edes "outoa" lääkäri vaan heti kysyi milloin parempi ultra kun näki itse tilanteen.

Mies on kohta tulossa selkäleikkauksesta kotiin!! Toivottavasti en tartuta tätä nuhaa siihen, kun eihän se leikattu selkä kestä aivastelua nyt yhtään.

Hellöy..

korjasin nyt ton oman la:ni listaan, kun aiemmin laitoin väärin. Täällä on mennyt päivä NUKKUESSA. Taas kahdet päikkärit... sen sijaan pahoinvointi alkaa jo mennä pois, ihme kyllä! Etova olo on kyllä, eikä tee mieli syödä mitään, mutta en ole oksentanut nyt 2 vai 3 päivään. Mulla se km alkoi sillä, et oireet hävis ja viikko siitä alkoi vuoto... pelottaa siis... vaan normaalimpaahan tää etova olo on, mitä jatkuva oksentaminen.

Tänään on tullut lunta koko päivän ihan kunnolla - saatiin talven ekat hanget ja olin sit pojan kanssa pihalla riekkumassa. Voi tuota lapsen riemua lumesta!!!

Lista: (onko tässä tosiaan kaikkien nimet? tuntuu niin kovin lyhyeltä listalta)

mutsi 08 LA
Emeliina* LA 6.8.2008
viulu83 LA 6.8.2008 TAYS
Susa78 LA 6.8.2008 TAYS
Katrinna LA 20.8.2008
Garnet80 LA 23.8.2008, K-SKS, poika 03/05
miamaria LA 25.8.2008

Itse katselin tuosta listasta pitkää väliä 8.8.-23.8. missä ei ole yhtään nimeä. Toki meistä alkupäisistä (hassu sana) varmaan siirtyy hieman pidemmälle ultrian jälkeen.

mammaksi: kiitti tsempistä. Tosiaan, mulla se vuoto oli vähän samanväristä, eli sellaista vaalean beigeä ja sitä tuli aika vähän. Toki se silti huolestuttaa..Pitää vaan olla luottavaisin mielin, että kaikki on hyvin. Viime yönä oli taas menkkamaisia kipuja ja mietinkin, että josko se kohtu nyt vaan kasvaa ja kivut johtuu siitä. Ne kuitenkin menevät aina itsestään ohi.

Garnet: En usko, että sinun tarvitsee keskenmenoa pelätä. Tuo pahoinvointi on siitä "ihana", että se saattaa palata, vaikka alkuun näyttäisi menevän ohi..

heippa kaikille!
Mulla on olo alkanut helpottaan en ole eilen ja tänään oksentanut kertaakaan. En tiedä onko se hyvä vai huono juttu. Huomenna jatkuu koulu en tiedä miten jaksan istua koko päivän ku olen koko loman löhöillyt päivät pitkät mitä nyt välillä juossut vessassa oksentamassa ja käynyt pihalla. Nyt alkaa oleen villa koiria joka nurkassa pitäis ostaa imuriin pusseja että pääsis imuroimaan ku nykyinen pussi on täpö täynnä. Mä sain muuten joulu lahjaksi siskolta kaksi vauvan bodia ja kaksi vauva lehteä ja lady vitalia, rautaa ja raskausarpiin voidetta. Se mun sisko on apteekissa töissä niin se saa halvemalla sieltä noita apteekin tuotteita.

Onko sulla Miisa tullut enempää sitä vuotoa? Kyllä varmasti säikäyttää vaikka ei luultavasti olekaan mitään sen kummempaa.

Mua puolestaan mietityttää tää oireettomuus..tuntuu että se vähäinenkin kuvotus alkaa hävitä. Pitäis varmaan vaan olla tyytyväinen mutta ei kyllä osaa ennen ultraa huokaista.

Susa

Hei pitkästä aikaa!

Älä Susa huolehdi - kaikki varmasti hyvin!

Mä olen pitänyt hiljaiseloa näiltä palstoilta juuri sen takia, kun alkoi jo vähän ahdistamaan raskaus kun ei erityisesti oireita eikä pahaa oloa ole ollut ja yleinen mielipide tuntuu olevan, että joku on silloin vialla. No, tänään kävin ultrassa (alun perin piti olla pe, mutta siirtyi) ja kaikki on hienosti. Yksi pieni siellä hillui yksiössään, sydän sykki ja hän liikkui kovasti. Terkan mukaan oikein reipas ja hyvännäköinen pieni. :) LA vahvistui 7.8. eli kauheasti tuosta arviosta heittänyt. Silloin tällöin on aaltoilevasti vähän pahaa oloa, mutta ei lainkaan häiritsevästi. Vähän tuntuu siltä, että alussa on joko kova väsymys tai pahoinvointi ja mulla se on ilmeisesti väsymys... Hirmu monta tiedän, joilla ei ole yhtään pahaa oloa ollut raskauden aikana ja monta tervettä lasta heillä on. Joten nauttikaamme siitä, että olo on hyvä (jos ei unitautia lasketa...), ehtiihän niitä kremppoja vielä tulla! :)

Tässäpä listapäivitys:

mutsi 08 LA
Emeliina* LA 6.8.2008
viulu83 LA 6.8.2008 TAYS
VilmaAurora LA 7.8.2008 K-S ks
Susa78 LA 6.8.2008 TAYS
Katrinna LA 20.8.2008
miamaria LA 25.8.2008

Heippa pitkästä aikaa täältäkin!

Täälläkin on pidellyt hiljaista, oon vaan taustaillut ja lukenut teidän muiden kuulumisia. Oon ollut ihan maassa, kun jouduin pahoinvoinnin takia perumaan vuoden vaihteen ulkomaanmatkan. Olisin niin kovasti halunnut lähteä... :( Uskoisin, että varmaan joku vatsaflunssan poikanen oli osaltaan aiheuttamassa pahaa oloa, koska se pahin meni viikossa ohi. Nyt pystyn olemaan jo tolpillani ja vain aamut on hankalia, kun pitää pönttöön kurkkia. Sopivasti vapaiden aikana olin sohvan pohjalla ja nyt taas kiltisti töissä :) Mies naureskeli, kun oon aamuiksi virittänyt itselleni vierashuoneeseen hienon "meikkaussohvan"! Peitot ja tyynyt hyvässä ojennuksessa ja eikun pötkölleen vaan naamaa sutimaan :D

Mulla jäi muuten alkuraskauden ultra tilaamatta, vaikka kovasti siitä uhosin. Jänistin siitä, uskokaa ta älkää. En todella tiedä miksi, mutta aattelin, et taidanpa odottaa kuitenkin. Neuvola-ajan sain sentään tilattua tänään ja se olisi sitten ensi viikolla. Ihme paniikki iskenyt. Mietin vaan, et miten musta on muka äidiksi. Varmaan ihan normaaleja ajatuksia, kun esikoisesta on kyse (?!). Onko teillä, jotka ootte jo neuvolassa käyneet, ollut mies mukana jo ekalla reissulla? Kysyin terveydenhoitajan mielipidettä ja hän sanoi, että tapaisi mielellään meidät molemmat. Mietin vaan, et saako sieltä sellaista infoa, mitä mieskin jaksaa kuunnella innolla...?

Katrinna

Heissan,
kävin tänään siellä alkuraskauden ultrassa ja kaikki oli hyvin. Yksi vaavi (onneksi) tulossa ja sydän sykki vimmatusti. Laskettu aika hieman muuttui, oli lääkärin laskujen mukaan muutaman päivän nuorempi.
Eli päivitän listaa;

mutsi 08 LA
Emeliina* LA 6.8.2008
viulu83 LA 6.8.2008 TAYS
VilmaAurora LA 7.8.2008 K-S ks
Susa78 LA 6.8.2008 TAYS
Katrinna LA 20.8.2008
miamaria LA 25.8.2008
zuviliini LA 26.8.2008 naistenklinikka, poika 06/06

Kiitos VilmaAurora kirjoituksestasi...tuli heti parempi mieli että turhaan tässä pelkää...eiköhän kaikki ole hyvin :) Ja onnittelut hienoista ultratuloksista, zuviliinille myös! Mä varmaan herkistyn aika "pahasti" kun näen pienen ultrassa kun olen muutenkin herkästi reagoivaa tyyppiä.

Katrinna: mulla oli mies mukana ekassa neuvolassa ja ei se niin pitkä käynti ollut että mies olisi sinne tylsistynyt :) Varmaan tekee vaan hyvää miehellekin että kuulee vähän faktoja ja todentuu asia hänellekin. Ultraankin mies tulee mukaan mutta jatkokäynneille ei ehkä ole (ainakaan meillä) niin tarkoituksenmukaista.

Susa

Iltaa armon raskaat ladyt!

On se kumma kun odottaa toista, niin ei sitä omaa mahaansa ehdi joka hetki ajatella... Tosin pahoinvointi pitää asian kyllä mielessä. Mulla meni siltä osin joulu ja uusivuosi hyvin, kai sitä oli äidin lihapadoilla sen verran taajaan, ettei pahoinvoinnista tarvinnut kärsiä kuin aamuisin, mut sit täällä kotona ei ehdi/muista koko ajan napsia jotain, niin pahoinvointi kasvaa nälän mukana. Eilen piti sitten ekan kerran oksentaa! Mulle tuli huono olo autossa, kun jouduin lukemaan karttaa miehelle (olimme uudessa kaupunginosassa asunnonnäytössä), ja kas, autosairaus iski. Kotipihaan asti kärvistelin, sit pitikin jo juosta puskaan. Tänään taas on parempi olo. Aaltoilevaa tuntuu siis olevan.

Meilläkin mies oli esikoista odottaessani eka kerralla neuvolassa. Ja sit kun vauva oli syntynyt ja mies oli isyyslomalla, menimme kaikin. Ja ultraäänitutkimuksissa, joo, sekä tietty synnytyksessä. Muutoin ei ole ollut mukana. Nyt ei ole tullut neuvolaan eikä varmaan tulekaan. Ultraäänitutkimuksiin varmaan tulee jos saadaan esikoinen siksi aikaa hoitoon.

Eipä ole muuten ultrakutsua näkynyt, viikkoja jo 10+3... Taitaa olla Kättärillä ruuhkaa, HUShan siirtyi vuoden alusta ultraamaan äidit pari viikkoa aiemmin (johon lisätään seerumiverikoe) ja nyt heillä on siellä varmaankin sekä uuden että vanhan systeemin mukaan naisia jonossa. Ei auta ku odotella.

Jaa, mennäänpäs hetkeksi ukkokullan kainaloon, ennen kuin se menee nukkumaan!

Terkuin
Rizzu

Heippa taas!

Susa: Ei ole enä vuotoa tullut. Onneksi! En teidä mitä se oli, mutta kyllähän se pelottaa. Nyt pelkään sitä, kun kuvottava olo on hävinnyt.. Josko se olisi ollut keskenmeno sittenkin!

On tämä todella inhottavaa, kun pitää elää epätietoisuudessa.

Väsymystä on ollut ja iltaisin nukahdan auttamatta sohvalle ja mies hoitelee esikoisen iltahommat ja nukkumaan laiton. Siirryn sitten jossain vaiheessa yötä sänkyyn. Kunpa tämä väsymys lakkaisi! On ihanaa kun tuli lunta, niin se piristää kummasti! Samaten päivien piteneminen ja kevään tulo tehoaa hyvin väsymykseen..

Meinaatteko kysyä sukupuolta ultrissa? Mua kiinnostaisi niin kovin tietää se, mutta se synnytykseen asti jännääminenkin on niin kivaa, että haluaisin odottaa sinne. Luulen, että meillä jää kysymättä, kun mieskin on sitä mieltä. (jos tässä nyt edes synnytykseen saakka päästään..)

Miisa rv 9+4

Älkääs nyt herran jumala olko siitä hädissänne, että pahoinvointi menee ohi!! Alkuraskauden pahointiahan se on ja kohta alkaa meillä kaikilla olla tuo alkuraskaus ohitse. Siis pahoinvoinnin "kuuluukin" jo alkaa hiljalleen helpottamaan. Minun kirjaseni ainakin sanoo viikon 10 kohdilla, että pahoinvointi alkaa helpottaa useimmilla kun lähestytään 4. raskauskuukautta. Ja alkaahan se kroppa jo tässä vaiheessa tottua raskauteen.

Minä haluan muuten ehdottomasti tietää sukupuolen. Tuleehan se joka tapauksessa selville ja ehtiihän sitä tässä jo useamman viikon kuitenkin jännittämään. Meillä tietty remonttikin vaikuttaa asiaan, olis kiva laittaa lastenhuone sit kerralla kuntoon ja onhan se helpompi hankkia vaatteita ja tarvikkeita pienelle, kun tietää mitä odottaa. Ja jotenkin se tuntuu läheisemmältä tietää. Siis ei odota ja kiinny tulevaan vauvaan, vaan just siihen tiettyyn poikaan tai tyttöön... Onpas vaikea selittää, mutta jos ei tiedä niin sittenhän tavallaan odottaa jotakuta, ei just sitä tiettyä... Tai no yrittäkää jotenkin ymmärtää :-) Mies on asiasta sitä mieltä, että itse otetaan asiasta selvää, mutta muille ei kerrota. Tulee olemaan vaikeaa, koska me tullaan heti tiedon saamisesta alkaen kutsumaan pientä tulevalla nimellä. Mä itse vihaan yllätyksiä, joten en hirveästi tykkää pitää muitakaan jännityksessä nimen tms suhteen. Esikoisella luki sairaalassa vauvalassakin jo nimensä sängynpäädyssä, hän oli siis heti hän itse, eikä vauva se-ja-setai nyytti tai vaaveli tms.

-mammaksi ja eevili 10+4-

Yhteistyössä