Elokuu 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sitrus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
huhhuh, appivanhemmat kävi tänään kylässä. periaatteessa hyvä, saatiin pinnasänky laitettua kuntoon ja siihen sellainen lelukaari. vauva oli ihan myyty leluista. vielä ei nuku pinnasängyssä, mutta siirto on kohta ajankohtainen. toipa anoppi kaikenlaista ristiäisrekvisiittaa mukanaan myös. innostuin sitten raivaamaan tuota pikkuiselle kaavailtua huonettakin, se kun on ollut sellainen kaaos muutosta asti.....onpa tullut tOUHUTTUA...

Viikonloppu anoppilassa. Ensin vahdin silmäkovana, miten kukakin vauveliani kantaa. Onko niska tuettu? Eihän istuta vauvaa? No, sitten rentouduin ja ajattelin, että saanpahan viikonlopun lepuuttaa hartioitani ja selkää, menivät ihan jumiin miehen työmatkan aikana, kun yksin kantelin vauvaa. Kuitenkin kokoajan kuuntelee, jos vauva älähtääkää jonkun toisen sylissä. Että minä vain voin häntä lohduttaa parhaiten. No, onneksi vain minulla on tissit, joista tulee maitoa, saan edes hieman kokea tätä omnipotenttia kaikkivoipaisuutta!
Niin, meillä ei ainakaan ole vauvaa, joka ei kätisisi iltaisin. Joka ikinen ilta on kätissyt syntymästä lähtien eilistä lukuunottamatta. Mutta eilen saikin taukoamatonta sylihoitoa ja kantelua, kun vaihdettiin välillä vuoroa miehen, anopin ja apen kanssa. Uneen piti kyllä nukahtaa pienen itkuilun kera. Olen käyttänyt nyt vähän aikaa cuplatonia, liekö sekin auttanut asiaa.

Hei taas. Viime yönä tuli nukuttua tosi hyvin. Vauva nukahti puolen yön aikaan ja heräsi 04.05, pitkästä aikaa noin "pitkän" pätkän putkeen sain nukkua. Toka kerran heräsi 06.30 ja sitten 9.30 ja vielä nukahti hetken ja heräsi 10 jälkeen. Nuha on helpottanut pikkuisella ja siitä äiti ikionnellinen. Toivottavasti ei enää pahene!

Meidän vaavi kuuluu siihen kastiin, joka ei itke iltaisin eikä juuri muutenkaan. Osaa kyllä itkeä mutta ei kauaa eikä olla kanniskeltu, kunhan on sylissä niin rauhottuu. En osaa kun kuvitella kuinka rankkaa on äiteillä ja isukeilla, joiden vauvat on kovempia itkeen. Voimia teille kaikille, eiköhän ne itkut kohta lopu kun ikää tulee vähän lisää! Yhden kerran tähän mennessä herätty miehen kans semmoiseen itkuun, jota en koskaan ole kuullut. Siinä sitten säikähdin, et mikä murulla hätänä, ihan lohduton itku, mutta ei kestänyt kun hetken, sai ilmat ulos, niin alko jokeltelu. En yleensä öisin juttele vaaville, mut silloin juttelin ja hymyilin, aika pienestä sitä säikähtää.. Muilla varmasti paljon vaikeampaa. Virtuaalihali kaikille.

Älkää pitäkö minua aivan kusipäänä, jos kaikki kuulostaa aivan täydelliseltä. Niin ei ole ollut eikä tule olemaan. On tullut koettua kantapään kautta, ettei kaikki ole aina helppoa, ei tosiaan. Aika parantaa..

Löytyykö ketään sellaista joka osaisi tehdä meillekkin sellaisen "suljetun keskustelupalstan"? Kesäkuulaiset on siirtyneet jonnekkin muualle keskusteleen ja se alkaa kuulostaan ihan hyvältä. Onko muut samaa mieltä?

Itkeminen on vauvan tapa kommunikoida, joten en pidä pahana jos vauva itkee. Olisin ihmeissäni, jos illallakaan ei itkisi, kun muuten on rauhallinen ja hyvivoiva. Neuvolalääkärikin sanoi, että onpa kärsivällinen vauva. No, olisipa kuullut, kun suljimme oven takanamme ja vauveli sai hepulikohtauksen... Hyvä idea tuo suljettu keskustelupalsta. Luulisi olevan aika helppoa esim. yahoon kautta. Olisi tosiaan kiva saada tietää, mitä nimiä olette vauvallenne antaneet/annatte. Onko ketään jolle esim. yahoon kautta ryhmän luominen on tuttua?

Moi,

meillä ei ole mitään "ihmeellistä" tapahtunut, paitsi tietenkin jokainen päivä on ihan ihmeellinen :). Tyttö on niin hurmaava ja tuntuu että joka päivä on isompi ja seurustelee terhakammin.
Rintatulehdus on hyvässä hoidossa, mutta edelleen se tulehtunut rinta on arka, saa nähdä kuinka kauan kestää. Antibioottikuuri ei ole vielä loppunut ja se on aiheuttanut lisää massuvaivoja typylle.
Mutta mukavaa viikkoa kaikille ja pääkaupunkiseutulaisille tiedoksi, että ensi torstaina on klo 10.30 Kinopalatsissa Babybio, me ainakin ajateltiin kokeilla...

Mä olen ennenkin luonut yahoogroupsin kautta keskustelupalstan, joten voin sen tehdä jos niin halutaan!

sitrus & typy 2kk

Vauvan helppoudesta: anoppi aina käydessään sanoo, että onpa tyytyväinen ja rauhallinen vauva. Taitaa olla tuo meidän pikkuinen vähän vieraskorea, ei se kyllä niin kovin rauhallinen omissa silmissä ole. Näyttää parhaat puolensa kun tulee vieraita :) No, toiselle mummille kyllä on huutanut kovastikin. Onneksi mummi on ahkera antamaan ilmakylpyjä vauvaa hoitaessaan, niin saa hänet raihoittumaankin.

Mites muuten teidän pikkuiset tuottaa ääniä? Meidän poika on alkanut nyt tällä viikolla ääntelemään aika paljon, sellaista "hyy" -ääntä ja hihkaisuja ja muuta pientä. Mutta heti kun hänelle vähän innostuu juttelemaan niin kovasti koittaa vastailla :)

Yöllä juttelusta tuli mieleen, että mäkin oon koittanut öisin olla hiljainen ja asiallinen vauvaa hoitaessani, mutta viime yönä melkein teki mieli alkaa juttelemaan ja leikkimään kun poika hymyili niin valloittavasti aina kun heräsi :) Onneksi pystyin aika hyvin hillitemään itseni ja poikakin oli kuitenkin niin väsynyt, ettei enempää innostunut leikkimään.

Mä en oo kuullutkaan tollasesta yahoogroupsin suljetusta keskustelusta...mutta ei mulla varmaan ois mitään sellaista vastaan. Miten se käytännössä toimii? Täytyy varmaan rekisteröityä johonkin?

Juu, aattelinkin juuri tuota yahuugroupsia, en muistanut nimeä. Olisi mukava kun tietäis sitten enemmän teistä kaikista, missä asutaan ja mitkä annamme nimiksi pienokaisillemme. Jos Sitrus tai joku muu vaikka ehtii joku päivä sellaisen väsäämään, niin täällä olisi ainakin yksi mukaan tulija. Olisi niin mukava puhua teille kaikista mieltä painavista asioista, ja eihän sitä tiedä jos sattuu olemaan tuttujakin täällä mukana!

Vauvan itkusta vielä, kyllä meidänkin vauva itkeä osaa, mutta ei mielestäni kyllä paljon. Kovempana itkuna tarkoitan koliikkia. Olen kuullut rankkojakin juttuja koliikista. Ei varmasti ainakaan helpota vauvan hoitoa!

Mieletöntä huomata miten vauva kehittyy viikko viikolta, alkanut matkiin ilmeitä, näyttää kieltä. Seuraa liikkuvia esineitä, 6 viikkoisena alkoi seuraamaan mobiilia ja 5 viikkoisena huomasin että alko silmät liikkuun ko isi liikku johonkin! Ihania ääniä päästelee ja hampaaton hymy on aivan ihana :) Ja niitähän on alkanut sateleenkin!

Täytyy alkaa touhuaan jotakin, ei pääse uloskaan kun vettä sataa kaatamalla, ulkonaki ois kuiten 12 lämmintä et ois mukava päästä lenkille. Terkkuja teille taas, kirjoitelkaapa muutkin näin sunnuntain kunniaksi ja muutenkin ;)

Moi pikaisesti,

voin luoda tässä alkuviikon aikana sen suljetun ryhmän ja laitan sitten viestiä tänne kuinka voi liittyä mukaan. Nyt on pakko mennä nukkumaan kun typsy vihdoinkin simahti...

sitrus

Heippa,

Yahoogroupsissa on nyt uusi suljettu keskusteluryhmä Elomammat2006 (sori vaan, ei oikein runosuoni sykkinyt :). Siellä kirjoitetut viestit ovat vain ryhmän jäsenten luettavissa. Sinne voi laittaa myös esim. valokuvia katseltavaksi.
Voitte valita, haluatteko
- individual emails (jokainen viesti erikseen sähköpostiinne)
- daily digest (päivittäinen kooste viesteistä sähköpostiinne)
- no email (ei viestejä sähköpostiinne, vaan luette ne netin kautta)

Elomammoihin voi liittyä alla olevan osoitteen kautta:
http://groups.yahoo.com/group/elomammat2006

Liittymiseen tarvitaan yahoo-tunnukset, jotka on helppo luoda ohjeiden (englanniksi) mukaan. Jos tuntuu hankalalta, niin lähettäkää mulle mulle meiliä (nn2705@gmail.com) ja laitan lisäohjetta. Koska kyseessä on suljettu lista, niin liittymiseen tarvitaan ryhmän moderaattorin hyväksyntä. Se olen nyt tällä hetkellä minä, mutta heti kun saadaan ryhmä alulle, niin lisätään sinne useampia moderaattoreita.

Tyttö alkaa heräillä päikkäreiltä, joten täytyy mennä taas.

Mukavaa viikkoa!

sitrus

Hei,
ei kai yahoo-tunnuksien luominen ole pakollista? Jos sinulla on sähköpostiosoite, voit lähettää ryhmään sähköpostistasi postia ja pääset jäseneksi. Elikä postia siis sitrukselle, jos ei muuten onnistu.

Osta matkatoimistosta (joita on joka kadunkulmassa) paketti, johon kuuulu taksi satamaan+laiva+hotelli.
Halvemmaksi ja helpommaksi tulee kuin alkaisit itse väsäämään matkaa.
Hotelleista ei nyt tietoa...tsunami vei osan...netistä varmaan selviäisi?

Liittymiseen tarvitaan yahoo-tunnukset, jotka on helppo luoda ohjeiden (englanniksi) mukaan.

päivitys:24.6 äiti71 rv34+2 2600g 47cm
28.7 Hobitti 77, rv39+4, tyttö 2780g, 47cm
30.7 Onerva, rv 37+6, tyttö 3160g, 49 cm
2.8 Pompula80, rv39, tyttö 2970g, 50cm
2.8. Tiitu rv40+5 tyttö 3060g 49cm
6.8 Justiina, rv40+2, poika 3985, 54cm
7.8. Ali71, rv 38+5, tyttö 2630g, 46cm
9.8 Sitrus, rv41+2, tyttö 3660g, 50cm
10.8 Shanti, rv 39+6, poika 3920, 52 cm
15.8 Tuulia82, rv40+6, tyttö 3430g, 51cm
18.8. Janna32, rv 39+3,tyttö 3905g, 51 cm
19.8 Maria81, rv40+2, poika 3590g, 52cm
20.8. Esmeralda, rv 42+0, poika 3820, 55cm
21.8 tigi, rv 39+0, poika 3510g, 49cm
22.8 Stitch, rv 42+2, tyttö 4645 g, 56 cm
23.8 Mutteri, rv 40+5, tyttö 3240g, 49cm
23.8. Ellu, rv 41+4, tyttö 4110 g, 52,5 cm
24.8. Marjuska rv 39+0, tyttö 3310 g, 49 cm
27.8. sinikukka, rv 41+3, tyttö 3380g, 52 cm

Yahoogroupsissa on nyt uusi suljettu keskusteluryhmä Elomammat2006 (sori vaan, ei oikein runosuoni sykkinyt :). Siellä kirjoitetut viestit ovat vain ryhmän jäsenten luettavissa. Sinne voi laittaa myös esim. valokuvia katseltavaksi.
Voitte valita, haluatteko
- individual emails (jokainen viesti erikseen sähköpostiinne)
- daily digest (päivittäinen kooste viesteistä sähköpostiinne)
- no email (ei viestejä sähköpostiinne, vaan luette ne netin kautta)

Liittymiseen tarvitaan yahoo-tunnukset, jotka on helppo luoda ohjeiden (englanniksi) mukaan. Jos tuntuu hankalalta, niin lähettäkää mulle mulle meiliä (nn2705@gmail.com) ja laitan lisäohjetta. Koska kyseessä on suljettu lista, niin liittymiseen tarvitaan ryhmän moderaattorin hyväksyntä. Se olen nyt tällä hetkellä minä, mutta heti kun saadaan ryhmä alulle, niin lisätään sinne useampia moderaattoreita.

Nyt kaikki yllä olevat ja jo odotusaikana olleet elokuulaiset mukaan kirjoitteleen yahoolle!!

Heippa!
En oo päässy kirjoittaa pitkään aikaan ku kone hajos...
Tyttö nyt 10 viikkoa ja paino 5,5kg ja pituus 59cm. Nukahtaa iltaisin klo 24, herää syömään klo 7 ja nukkuu vielä klo 10 asti. Päivisin nukutaan noin klo 13-18, eli yhdet pitkät päikkärit. Tyttö hymyilee koko ajan ja nyt on ruvennut myös juttelemaan. Täytyy sanoa että on kyllä helppo lapsi ja hyvät unenlahjat. Ei osaa itkeä ollenkaan ja viihtyy ihan hyvin itsekseen lattialla leikkimaton päällä. Kädet löyty pari viikkoa sitten ja niitä ihmetellään pitkiä aikoja. Tyttö kannattelee päätään vatsalla ollessa lyhyitä aikoja ja neuvolasta sanottiin että hyvin tuettuna voi istuttaa vähän aikaa päivittäin.
Ristiäiset oli ja meni hyvin, tytöstä tuli Sandra.
Me oltiin kans ekaa kertaa mökillä ja hyvin meni. Tyttö oli niin tyytyväinen ja nukkui jopa paremmin kuin kotona. Matkat nukkui kiltisti, noin 2h suunta.
Mutta nyt tarttee mennä.
Jaksamisia kaikille! :)

Yhteistyössä