ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Ihanat masut :D Mun on sellanen päärynä kans, alhaalla ja pinkeä. Ihme et nahka venyy :eek:
Poika näkyi tulevan ultrassa, tosin kuulin villiä huhua että jollekkin selvä poika oli muuttunut tytöksi. Ken tietää ihmeitä tapahtuu.
Tänään piimä dietillä ja nyt olo on jo paljon parempi.
Nukuin monta tuntia päikkäreitä nuorimman kanssa joten tämä yö varmaan valvotaan sitten kattoen piirrettyjä.
[/b]Elokuuvauva :kyllähän masukki kuulee ja reagoi ääneen, siellä on vettä joten luulis et kaikuu kun akvaariossa?! Tää on mun filosofiaa :whistle: En oikeesti tiedä, jotkut masukit nauttii heavystä :D Toiset klassisesta.

uusille :wave:
Jalkahoito tekis gutaa näille koiville :p
 
Ai niin tosiaan tosta maha-asiasta piti vielä kommentoida...mulla kanssa maha tosi alhaalla, ihan eri näkönen ku esim. outikolla ja sen kyllä arvista näkyy, on aika koetuksella alamaha :ashamed:

Murokeksi : niin mäkin vähän aattelen että tuskin siitä mitään haittaa on kun ei kuitenkaan jatkuvaa melua... Mies vaan kesken leffan alko kauhistelemaan että tuleekohan sille nyt kuulovamma kun on näin meluisaa ja sanoi mulle että pidä nyt jotain takkia edes siinä mahalla niin suojaa edes vähän pikkuisen korvia, on ne miehet välillä ihania ja vähän hassuja :LOL:
 
Täällä vielä istuskellaan. Supistukset loppui silloin yöllä, tuli enää todella harvakseltaan loppuyön, puoli kuuteen kyllä silti tuli valvottua. Ensi yötä jännityksellä taas odotellaan, kun näköjään yöt on melko tuottoisia supistusten kannalta.
Oon muuten aika huono kirjoittelemaan tänne, joten voi tulla taukoa ja silti jatkan istuskelua kotona. Mukava kyllä lueskella teidän muiden kirjoituksia öisin, kun ei saa nukuttua!

mams 36+5
 
Minä olen kanssa lähipiirissä kuullut nyt ihan lähiaikoina juttua että ultrassa veikattu sukupuoli ei olekaan pitänyt paikkaansa... naapurille piti syntyä pikkuveli (ja sitä pikkuveljeä luvattiin vielä viikko ennen synnytystä) mutta ylläri, sieltä syntyikin pikkusisko!!! Että voi ne pojatkin näköjään muuttua tytöiksi...taitaa siis pippeli unohtua synnytyksessä jonnekin matkalle :LOL:
 
Täälläkin sitten täyttyi tänään jo 35 viikko:) NYt alkaa tuntumaan että se synnytyski lähenee vaikka on pyörinyt mielessä jo aika kauan. SAis jo nyytin syliin :heart:
Onnittelut kaikille jo vauvan saaneille, en muista nyt kaikkia nimeltä :ashamed: Alkaa olemaan jännitävää aikaa ku jokainen vuorollaan lähtee synnyttään. Sitä nii elää mukana ku joku menee synnyttään vaikka ei etes tunne toista :D Pitää vielä yks tyhmä kysymys kysyä että mistä tuolla facebookissa löytää niitä yhteisöjä ja sen leijonanpentujen yhteisön ku en oo osannu mistään hakea nuita ryhmiä :snotty:
vv06 + masuasukki 35+0 :heart:
 
mamika, joo ei se paljon mieltä ylennä edestaikaisin rampata, vaikka me nyt asutaan ihan parin kilometrin päässä sairaalasta. Mut on sen ikäisen kans kuitenkin aina oma juttunsa se lähteminen, varsinkin jos ja kun itsekin on vielä kipeä. Sellanenkin mua pelottaa (anteeks tilitys), että koska mulla on taipumusta paniikkikohtauksiin yms. niin synnytyksen jälkeisen masennuksen riski on korkeampi. Asiasta on laitettu sairaalaan infoa ja tehty toimintasuunnitelma siitä kuinka turvataan se, että jos näin kävis niin saadaan homma haltuun helposti. Luotin siihen, että mulla olis aikaa sairaalassa kerrata synnytystä ja jutella muutenkin tunteista jne ennen kotiin lähtöä mahd. jopa psyk.sairaanhoitajan kanssa (näin siis suunniteltiin). Mutta kuinkas se tuolla aikataululla onnistuu, EI MITENKÄÄN!!! Ja kun tuo on tosiaan se mun suurin pelkoni koko tässä prosessissa, että alan synnytyksessä tai sen jälkeen saada taas noita kohtauksia ja että kukaan ei ehdi auttamaan vaikka pyydän :'( Anteeksi vuodatus, mutta vähän alko stressata..
 
Kiitos jaksuista!

Nytpä ihan toivonkin, että ei pariin päivään vielä syntyisi. Saisi iskä vähän toipumisaikaa, ennen kuin tulevat sit esikon hakemaan.


Ja ne supistukset
, ikäväkseni on kerrottava, että sen kyllä sit tietää, kun on tosi kyseessä. Vastaavaa kipua en ole eläissäni kokenut, vaikka masukivuista olen koko pienen elämäni kärsinyt. Mutta se unohtuu ja oikeestaan ei nytkään osaa sitä kunnolla muistella, mutta äiti lohdutti, että muistot palaa hyvin mieleen, kun aika koittaa :) Ja erilaistahan tuo toki voi olla, toisilla enemmän esim. selässä ja toisilla masussa. Mä vaan heräsin siihen, että nyt on piru muuttanut mun kroppaan...taitaa olla aika lähtee hospitaliin. Olin kyllä päättänyt olla kotona mahd. pitkään koska saliin pääsyn oottelu käytävillä ei kuulemma oo mukavaa, nyt enemmänkin jännittää, kun ei taida uskaltaa olla niin pitkään kotona, kun nopeeta synnytysta povataan. Emmä auton penkille kyllä mieliisti...

Ja outiko
...poika tulee, ihan saletti :heart:

Tampereella muuten tulee kätilö kotiin haluttaessa, nopeen kotiutumisne jälkeen siis. Valohoitokin voidaan tarvittaessa järkätä kotiin. Mutta tuo ei siis mistään rempasta johtuvaa, vaan ihan käytäntönä ns. LYSY, lyhytjälkihoitoinen synnytys.

Uskon, että vilma sut huomioidaan :hug:, tayssissa oli remppa kun esikon synnytin ja samat puheet, mutta kukaan ei tullut sanallakaan sanomaan aikasesta kotiin lähöstä, ite aloin kyseleen että koskas kotiin pääsisi. Uskon, että enemmän tulee painetta uudelleen synnyttäjille, jotka useimmiten toivovatkin nopeeta kotiutumista jos kaikki mennyt hyvin. Ja vielä tosta puhumisesta, mulle siellä pelkopolilla sano kätilä, että viikkojenkin päästä synnytyksestä voi olla yhteydessä ja käydään synnytysl äpi. Nimittäin usein heti synnytyksen jälkeen ei oikein ees osaa asiaa käsitellä ja tunteet nousee vasta myöhemmin pintaan. Ja neuvolatädin käydessä kotona sain ainakin ite tosi hyviä vinkkejä imetykseen. Näytti just uusia asentoja, millä saa eri kohtaa rinnasta tyhjäksi yms. Sairaalassa imetin vaan kylkimakuulta.

Permis ja Veikko 36+6 :hug:
 
VVO6: kun olet facebookissa, kirjoita hakukenttään oikeassa yläkulmassa esim.elokuiset leijonanpennut, pitäisi sillä tavalla löytyä. Sit kun sen löydät, pyydät päästä kaveriksi...
Toivottavasti tästä on edes hieman apua...ja ymmärsit tän ohjeen
 
Veikkaan että ens viikon loppuun mennessä aika moni täältä on vauvautunu. sen verran näyttäs tää tilanne siltä. :D

Mäkin oon Outikolle poikaa povaamassa. :)

Kiva päivä oli tänään. Me ollaan keksitty pojalle toinenkin nimivaihtoehto. Täytyy nyt kattoo sit kummalta hää näyttää jahka tulee esiin. :)

Tervetuloa uusille taasen!

Mun maha on sellanen et on kova tosta tissien alta ja ihan tuolta alhaalta taas ihan pehmee. Ei kyl vaikuta yhtään laskeneen. Pe seuraava neuvola. Puuskutan vaikka istun paikallani. eikä mielestäni mitään synnytystä enteilevää, tosin ei tässä nyt mikään hätä olekaan. :)

Aniit 36+2
 
Kävin kanssa ettimässä sen FB-ryhmän...en tiiä osasinko mut pyysin päästä kaveriksi niin kaipa sieltä sitten jokin vahvistus tulee...vai? Ja kuinka nopeasti se vahvistus on yleensä tullut että vähän tiedän tarkkailla tilannette? Oon niin huono FB:n kanssa :ashamed:

VV06 : onnittelut poksuista!! :heart:

Elokuuvauva09 ja masukki 37+2
 
heippa, taas oon täällä...
Apua mitä mun jaloille on tapahtunu... :D ne on ihan vammasen näköset.. :LOL: siis ihan turvoksissa koskaa ollu tälläset enkä koskaa oo nähny tällässiä heh...

Vilma en usko että ne ketään kotiin väkisin laittaa.. ja jos viellä papereissasi on jo suunnitelma niin uskoisin heidän silloin noudattavan sitä.. tai aika tyhmiä saisivat kyllä olla jos väkisin kotiin pistää.. hmm voisitko puhua huolesta si esim seuraavalla neuvola käynnillä ehkä neuvolantäti osaisi antaa siellä sulle paremman vastauksen vielä huoleesi.. :hug:

hmm meillä muuten PHKS:ssa on siellä vuode osastolla kuulemma sellanen joku imetysopetus tunti aina olikohan se tiistaisin ja torstaisin... toivottavasti osun sellaiseen aikaan synnyttämään että pääsisi sinne tunnille..
yritin äsken ottaa sellaista kunnon masu kuvaa eestä ja sivusta mutta tuli tosi epäselviä kun peilin kautta otin niin pitää pyytää miestä ottamaan jossain vaiheessa..niin laittelen sitten tänne.. jos sitten jaksatte arvailla mitä "merkkiä" meille olisi tulossa.. :)

Nyt on kaikki vauvan lakanat ja pussilakanat silitetty.. Seuraavaksi sitten vaatteita silittelemään..

JA jälleen turvoksissa oleva Piritta ja Moggulaa 37+1
 
Piritta ja Permis, kiitos :hug: En kyllä herkästi viitsisi antaa tällaisille asioille valtaa kun tiedä itse kuinka helppo se panikointi on katkaista jos vaan oikein toimitaan. Ja tosiaan toivon, että merkintä siellä mun tiedoissa todella merkkaa jotain, samoin ne synnytystoivelappusen selostukset. Kahdessa edellisessä neuvolassa olenkin jo aiheesta kiitettävästi tilittänyt, mutta nyt haluan niiltä kyllä kannanoton myös tähän kotiutusasiaan. Onneksi valmennuksessa sanottiin, että yrittävät saada ekan kotikäynnin järjestymään mahdollisimman nopeasti kotiutumisen jälkeen :)

Kiitos kun tuette!

Elokuuvauva, sä huomaat olevasi ryhmässä kun pääset lukemaan meidän juttuja :D
 
Marizza85, mun ystävä sai pari viikkoa sitten pojan, jonka mitat oli 53 cm ja 3770 g. 56 koon vaatteet pyöri pojan päällä ja oli aivan liian isoja. Eli kannattaa varata muutamia vaatteita myös kokoa 50. :)

Mua vaan väsyttää ihan hirveesti. Heräsin noin tunti sit päikkäreiltä ja vieläkin tunne, että vois jo mennä nukkuu. Mutta ehkä mä hetken tässä vielä valvon. Ja syön vaik marmeladi paahtoleipää ja kaakaota. :p

Mulla on kauheen ristiriitaiset tunteet. Haluan nähdä tämän ihanan myllentäjän, mutta samalla mua pelottaa synnytys ihan hirveesti. Mä oikeesti ajattelen, että mitä jos mä kuolen siihen enkä näekään lastani. Tää kuulostaa nyt ihan hirveeltä, mutta pakko purkaa. Joo ja olen käynyt pelkopolilla juttelemassa ja olin tässä välissä jo rauhallisempi. Nyt kun tietää, että kohta se synnytys on , niin oon ajoittain ihan kauhuissani. Ja haluaisin kuitenkin, että lapseni saisi syntyä rauhallisesta äidistä. Yritän takoa itselleni, että kyllä mä siitä selviän ja hoitohenkilökunnan käsissä oon turvassa, mutta nää tunneasiat on jotenkin niin valtaa ottavia... Ehkä tää tästä hellittää ja toivon, että tosi toimissa en edes ehdi/tajua enää pelätä vaan kaikki menee meiningillä "go with the flow"...

Luminella ja matkustaja 38+1
 
Täällä on vietetty kivaa päivää pitkästä aikaa!
Oon ollu täällä neljän seinän sisällä jo monta päivää ihan itsekseni ja tänään kävi sitten oikeen roppa kaupalla sukulais vieraita ja kävin itsekkin vielä isääni moikkaamassa.
Viikot poksuu! Jei! Täysiaikaisia siis! Nyt sais alkaa sitten tulla mullekkin niitä suppareita ja limatulppia ja muita ihnuuksia! :LOL:

Fb:stä Minä oon ainakin hyväksynyt tänäänkin monta ryhmä pyyntöä :D Joten kyllä sä varmaan jo olet siellä elokuuvauva09

Täällähän saa jännitellä jo monenkin puolesta! =) Ihanaa!
Omalla kohdalla kun ei tosiaan mitään merkkejä ole synytyksen suuntaan.. :kieh: :snotty:

Miehellä loppuu kesäloma tänään, eli huomenna karu paluu duuni arkeen alkaa. Ukko onkin tänään koittanut kovasti maanitella PikkuTyyppiä syntymään ens yönä, ettei tarvis mennä duuniin tässä välissä :D Heh... Mutta eipä taida PikkuTyyppi isäänsä vielä totella. :LOL:

kauheesti luin tekstiä ja nyt ei yhtään taas muista mitä piti kommentoida! Tää on niin tätä raskausdementtiaa!

Citilda ja PikkuTyyppi 37+0! :heart:
 
Luminella, voin hyvin samaistua sun tunteisiin. Mulla ei pelko ole sitä luokkaa että kokisin tarvitsevani pelkopolikäyntiä, mutta kyllä se synnytyksen ajatteleminen välillä veret seisauttaa.. Toisena päivänä sitä on ihan rauhallinen kunnes taas alkaa mietityttää. Munkin pelot on hyvin järjenvastaisia ja ylisuuriksi paisuteltuja. Oon tehnyt päätöksen, että mun on parempi olla katsomatta synnytysohjelmia koska saan vaan paniikin kaikesta siitä, vaikka ennen olin ihan tohkeissani niitä katsomassa. Mun pitää oman itseni kanssa työstää tätä juttua, ei siinä enää muu auta. Hali :hug:

Poksuonniteluja
muuten kaikille, on unohtunut sanoa :heart:
 
Hello!

Tinuli, ihanalta kuulostaa tuo teijän arki! :heart: Ja oikeesti ihan kateellisena kuuntelen...Mä pelkään, että tämä toinen on samanlainen valvottaja/itkijä kuin esikoinen. Meillä ei siis todellakaan nukuttu yli kolmea tuntia putkeen. Vauvakirjaan oon kirjoittanut, että eka kokonaan nukuttu yö on esikoisella ollut 11,5 kk iässä ja se oli siis 21.00-6.00. Olin silloin ihan taivaissa!

Mutta tsemppiä kovasti pian synnyttämään lähteville! Voimia! Me lähetään huomenna reissuun, kun jospa sitä vielä uskaltaa ku ei oo muutenkaan niitä vauvanjuttuja vielä laiteltu...Mukavaa alkavaa viikkoa!

Nipsu 35+6

P.S. Ja muisti ihan tosiaan heikkenee raskaus -ja erityisesti vauva-aikana... :D
 
Vilmav2, mä en ole ollenkaan pystynyt katsomaan synnytysohjelmia. Etenkään sellaisia joissa valmiiksi infossa lukee riski-tai ääritapaukset... mä pelkään eniten, että tulee jotain komplikaatioita yms. Jotenkin se kipupelko on hiukan hellittänyt, kun tietää, että siihen saa varmasti helpotusta. Sit ihan älytöntä, mut mietin myös sitä, että jos tämä raskaus menee paljonkin yli lasketun ajan, niin lapsi vaan kasvaa isommaks ja isommaks, että miten se vaikuttaa synnytykseen ja ponnitukseen yms. Tänään on näköjään taas tällainen "ei niin rauhallinen ilta"... Kiitos Vilma!

Hyvää yötä kaikille! :hug:

Luminella ja matkustaja 38+1
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja Ouska:
Hei,


Onko kukaan tehnyt tai tekemässä itselleen kestoliivinsuojia? Mua kiinnostais tehdä mut huonosti olen ohjetta löytänyt. Varmaan sinne aika samaa tavaraa laitetaan kun kestovaippoihinkin, mutta kun en ole niistä niin perillä niin et tiiä mitä niihin tulee.

Ouska ja Väinö rv 37+4
voit itse valita koon mieltymyksen mukaan kaupan liivinsuojien koosta cd-levyn kokoiseen. materiaaliksi lähinnäksi rintaa bambujoustofrotee koska pysyy pehmeimpänä pesuissa. lisäimuksi sitä samaa tai joustofroteeta tai vaikka bambupikeetä..(imee hyvin ja on ohutta)

voit myös vakoilla kestovaippavalmistajien sivuilta minkä kokoisia ja meteriaalisia heillä on.

itse suosittelen sellaisia joissa sitten jonkunmoinen kosteusuoja(esim pul-kangas tai softis).
imejen määrästä en osaa sanoa. voithan kokeilla tekemällä muutaman eri imumäärillä ja katso mikä on paras..
ne sitten vaan saumuroidaan ympäri..

 
mä lukemassa taas kuulumisia... ei mitään uutta kerrottavaa.. paitsi et meidän pesukone on edelleen rikki.. huomenna jos sais ostettua uuden.. :/
ja närästää. :(
mä oon jotenkin ihan poissa pelistä. ei kiinnosta mikään.kiva kun jotkut voi ees hyvin.
omppuli ja öttiäinen 35+5
 
Täällä vielä kukutaan hereillä.
Kiitos kaikille sukupuolta veikanneille :flower: Toivottavasti pian selviää kumpi sieltä tulee.
Ei olla tosiaan haluttu kysyä ultrassa mitään veikkauksia, joten ihan avoimin mielin =)

Käytiin tänään miehen ja hänen siskonsa kanssa syömässä ulkona ja he siitä sitten vielä intoutuivat lähtemään karaokea laulamaan yhteen baariin. Lähdin sitten seuraksi, vaikka ei erityisemmin ois huvittanutkaan.
Mies tuolla jo vetelee sikeitä, kun joi pari olutta liikaa. Mä hälle jo kiukkusin tuossa, että jos nyt käynnistyy synnytys niin ei varmana pääse tuossa kunnossa mukaan :kieh:
Mutta joo, ei edelleenkään mitään merkkiä että synnytys ois lähellä.

Mä oon varmaan jotenkin hullu, mutta tavallaan odotan niitä supistuskipuja yms :D Sillon ainakin tietäs että nyt on tosi kyseessä ja kohta saadaan vauva.
Vaikka mä oon kyllä tosi kipuherkkä ja silläpä vähän pelkäänkin.

Joku sanoi, että pelkää kuolevansa synnytykseen, niin voin kyllä sanoa että välillä mäki mietin sitä. Pelkään että tulee jotain komplikaatiota. Toinen mitä pelkään on se, että synnyttäsinkin kuolleen vauvan :(
Tai että vauva syntyy hyväkuntoisena, mutta sitten tuleekin jotain jne. Kauheita ajatuksia :(
Mutta kai tää on ihan luonnollista, että miettii näitä.

outiko 39+5
 
hyvää unikeon päivää kaikille! minusta sitä ei nyt sitten ainakaan tullut :D 03sta asti hereillä pyöriny ja nyt jo luovutin ja tulin alas teelle ja ruisleivälle, unesta ei tietoakaan. että kyllä se viime yö todella oli poikkeuksellinen siihen unenmäärään nähden!

selkä on kuin puukolla pistetty. iskias hermo se kai on joka kettuilee todenteolla. tekee niin maan perusteellisesti kipiää kaikki liikkuminen. illalla oltiin kaverin penskan 9v syndeilläkin ja voi sitä ankkakävelya sen hetken kahvipöydässä istumisen jälkeen!

toinenkin kummiehdokkaamme laittoi eilen viestillä myöntävän vastauksensa, joten nyt olis sekin asia hoidettu. vaikka oishan sen kerinny myöhemminkin...muutenkin mulla on jo ristiäisissä ajatukset, noh ollut jo jonkin aikaa.

Minkä kokosia ootte järjestämässä? ihan vaan läheisimmät vai jatkettuna ystävillä tms... olikos jotkut sitä naimisiinmenoakin miettineet siinä yhteydessä? laskettiin läheisimmät sukulaiset, joiden kanssa ollaan tekemisissä, niin niitä tuli jo 40. :$ siihen kun lisätään vielä läheisimmät ystävät, ni 60-70 ois kasassa...tuntuu hullulta, mut ei osaa yhtään enempää karsiakkaan. haaveissa ois myös se vihkiminen samassa yhteydessä, jolloin tuo ihmismäärä kyllä kasvaisi vielä jonkin verran... mut oon niin kahdenvaiheilla että haluanko "prinsessa"häät vai yksinkertaset ja mukavat, joista ei tarvisi liikaa stressata. kamalan vaikeeta :p Kotona me ei niitä ristiäisiä pystytä jokatapauksessa pitämään, koska tämä talo ei yksinkertasesti vedä niin paljoo sakkia siihen aikaan vuodesta. ( yo juhlissa oli aikanaan yli 100, mut arska paisto ja oli lämmin kesäpäivä, niin mikäs siinä...) että varmaan tuo 100 m päässä oleva entinen kyläkoulu valitaan, kun sen saa kyläläiset ilmatteeks käyttöönsä ja siel on tänä vuonna tehty viel täys keittiöremonttikin, ni pitopalvelu saa hyvin siel kaikki laitettua :)

no ompahan taas pohdintaa, eihän täs oo viel saatu papanaakaan maailmaan...että jos se hoitais ensin. oon kyl jo niin valmis luopumaan tästä mahasta ja näistä loppuajan vaivoista. eihän sitä tiedä jos sais vaikka sektioajan tiistain ultrassa jos kaveri on edelleen vikaperinpäin ...

sissi ja papana 36+3
 
Huomenta!

Mäkään en saanut nukuttua kun vähän yli viiteen ja sit yörimisen jälkeen päätin nousta ylös. Viime yönä nukuinkin kymmenen tuntia joten sekin voi vaikuttaa asiaan. Ja viime yönä ekan kerran supistelikin jonkun verran. Ei kylläkään kovaa mutta kiva tietää että jotain tapahtuu.

Viikonlopun aikana oli tullut hirveästi teksitä joten sori kun unohdan ihan varmasti puolet mitä pitäisi kirjoittaa. Mä olen kyllä käynyt lukemassa mutta sitten en ole jaksanut kirjoitella. Välillä on ollut nettikin katkolla. Se on kyllä raivostuttavaa!

Mandylle oikein isot onnittelut. :flower: Toivottavasti pian saadaan kuulla synnytyskertomusta!

Ja tosi kiva että Tinuli että olet käynyt kertomassa kuulumisia. Kiva kuulla että teillä on mennyt kaikki hyvin! :heart:

Permis toivottavasti isäsi voi jo paremmin! :hug:

Omppuli harmi kun sulla on mieli maassa. Halaus sinulle! :hug:

Synnytyspelko on mullakin. Tai ajoittain ja pelkään just että kuolen synnytykseen. Olen miettinyt jo muutaman kerran että pitäisikö kirjoittaa miehelle kirje ja laittaa se tuonne jonnekin vauvanvaatteiden sekaan ihan varalta jos en koskaan enää kotiin tulisikaan. Välillä makin pelkään myös että mitä jos vauvalle sattuu jotain.
Mä olen varmasti kohta ainoa joka ei vielä ole halukas synnyttämään. Mun on vielä niin hyvä olla ja tosiaan kun synnytys jonkun verran pelottaa niin toivon että vauva pysyisi masussa vielä pari viikkoa ainakin. Kyllä mä sitten olen valmis kun aika tulee. Mä uskon niin! Mulla on vielä niin paljon hommiakin että vielä ei saa syntyä. =)

Ristiäisiin me kutsutaan vaan ihan lähimmät. Varmaan maksimissaan 20 henkeä. Ne pidetään mun vanhempien luona, kun meidän kaksioon ei viitsi tunkea kaikkia. Ei mun vanhemmillakaan iso asunto ole mutta edes pikkaisen tilavampi. Siellä mutkin on kastettu. Ja sama pukukin tulee olemaan. Meidän äidin tekemä kastepuku.
Häitä me ei pidetä samaan aikaan vaikka välillä olen kyllä sitäkin miettinyt. Mä kun haluan prinsessahäät, vaikka kauhean prinsessamainen en normaalisti olekaan. :heart:

Tänään on taas neuvola. Onneksi tämän kerran jälkeen on taas tässä lähellä. Mulla on vielä jonkunlainen mammaryhmäkin iltapäivällä. Siellä on elokuussa synnyttäviä. Saa kuulemma ainakin kysellä synnytyksestä.

Tais tulla aikamoinen romaani. =)

Päksäkkä 37+6 :heart:
 
Katsotaan, kenestä tulee tämän pinon unikeko. Rehellisiä heräämisaikoja siis peliin. Täällä herätys oli 5.30, jolla ei liene asiaa kärkeen ;)

Nukkumisesta yleensä olen vedellyt hirsiä todella hyvin, muutama normi pissakäynti yön aikana, mutta olen nukahtanut uudelleen helposti. Meillä on Tempur-sänky, joka on osoittanut kultaakin arvokkaammaksi tässä loppuraskauden aikana. Siinä on helppo löytää hyvä uniasento, vielä kun tunkee tyynyt jalkojen väliin, niin avot!

No itku pitkästä ilosta. Kaikki hyvä loppuu aikanaan... Ensin ei uni tullut millään ja kun kahden jälkeen vihdoin nukahdin, heräsin tunnin päästä suppareihin. Ei kovin ilkeisiin, mutta sellaisiin, jotka saivat havahtumaan unesta. Niitä kesti epäsäännöllisesti pari tuntia ja sitten lopahtivat. Ilmeisesti siivous ja seksi saivat jotain aikaiseksi ;) . Lisäksi ennen nukkumaan menoa hieroin rintoihin ja nänneihin raskausajan hoitoöljyä, olisikohan tälläkin ollut osuutta asiaan, olisiko moinen saanut aikaan elimistön luontaista oksitosiinituotantoa...

Täälläkin on menossa aktiivinen suoliston tyhjentymisoperaatio. Miten tavaraa riittääkään näin paljon, vaikka pariin päivään ruokahalu on ollut kateissa?

Täällä tänään neuvolapäivä, siitä myöhemmin.

Nyt vielä hyvää huomenta kaikille ja jaksuja jälleen yhteen valaspäivään!

Tikru 38+5
 
Jaahas, muitakaan ei nukuta :D

Pelosta, mä juttelin tuosta erityistilanteiden pelosta neuvolassa. Sanoin että saan varmaan kilarit jos ne vetää imukupin esiin. Tai sit et yhtäkkiä vauvan sydänäänet romahtaa ja se vaan revitään ylos. Tai joudun hätäsektioon. Tai että menetän hallintani ja huudan vaan ja hengitän väärin :ashamed: Varmaan ihan normaalia pyöritellä tällasia mielessä, mut toivon tällasia hetkiä tulevan vastaisuudessa vähemmän, nyt oon onnistunut olemaan jo aika kauan rauhallinen..

Ristiäisistä, meillä tulee aika isot, koska vietetään häitä siinä samalla. Eli reilut 60 henkeä tulee. Ollaan jouduttu jo pappi ja kaikki varaamaan, koska pidetään ne täällä Keski-Suomessa niin täytyy suunnitella jo nyt aika tarkkaan. Voin tuolla FB:n puolella joskus kertoa tarkemmin tuosta, kun tänne en liikaa tunnisteita itsestäni halua ja jos kerron juhlapaikan ja tarinan sen takaa yms. niin joku voi mut tunnistaa vaikka tuskin ketään tuttua kiinnostaa täällä roikkuakaan :LOL:

Jep.. Vois lähtee aamukahville kun äänistä päätellen joku muukin on herännyt. Se oli sitten mun viimeinen yö lapsuuden kotona yksin, seuraavan kerran on vauva mukana :) :heart: Vähän haikeaakin..

Vilma 37+3
 
Huomenta!

Tulipa taas (!) nukuttua hyvin! Jalat vaan on turvotuksesta kipeet ja tönköt, ei laskenu vaakataso tällä kertaa niitä. :(

Mun täytyy tänään lähtee uudelleen etsiin niitä pieniä vaatteita ja hypistellä niitä, mitä jo kerran hypistelin. Tää ei haittaa mua yhtään, mutta se että ne ei ollu täydellisiä kyllä häiritsee! :whistle:

Omppulille ja kumppaneille jaksuja, vielä se päivä paistaa risukasaankin, kun kaikella on tapana järjestyä vaikka elämä onkin :hug:
 

Yhteistyössä