ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Jokohan se Pekunalle lähti matkaan? Jännä aatella että hän on meikäläisistä muutaman kilometrin päässä, jos siis synnärillä on.

Mää raahasin illalla autotallista kehdon makkariin. Nyt on sitte melkein kaikki vauvaa varten valmiina. Hoitotasoon pitää vielä miehen kiinnittää pari muovikoria, johon saa laitettua hoitotarvikkeita. Vauvan kotiintulovaatteitaki jo silmäilin. Ne pitää vielä pakata, samoin ku omat tavarat, mitä laitoksella sitte tarvii.

Sinderella 35+6
 
outiko: mulla alkoi just tollain esikoisen syntymä. Ensin ravasin miljoona kertaa vessassa ja sit ku suoli tyhjä alkoikin säännölliset synnytys supistukset. Suolen tyhjentymisestä n. 3h oli tyttö maailmassa.

Ompas täällä monella jänniä paikkoja. Sunnuntait on todella tylsiä, vielä tylsemmän tästä sunnuntaista tekee se, että täällä on tänään la eikä vauvaa näy. Eikä sen enempää minkäänlaista oiretta siitä että olisi ihan lähi aikoina syntymässä. Jotenkin kiristää hermoakin niin tämä kun ei merkkiäkään et syntyis ihan lähiaikoina. Huomenna sitten taas neuvola.

Turvotus on täällä ihan järkyttävää, edes croksit ei mahdu kunnolla jalkaan. Ja muutenkin niin turvonneet jalat ja kädet. Muutenkin niin kankea olo kun ei taivu mihinkään.

pippuri 40+0
 
Voi hitsi! Kaikkiko nyt tekee ne vauvat jo? :D

Noista supistusten kovuudesta: Mullahan ei tosiaan tullut ykkösestä oikeasti kovia supistuksia kuin vasta sitten kun olin 8 senttiä auki. Että se ei aina mene niin että tuntuu kuin jalat menisi alta tai ei pystyis puhumaan tms. kuten noita "oikeita suppareita usein kuvaillaan... Eihän ne tosiaan muakaan uskonut kun soitin synnärille yöllä ja sanoin että nyt on tainnut synnytys käynnistyä, en kuulemma kuulostanut tarpeeksi kipeältä... Mulla vaan oli koko ajan hymyssä ja innossa pitelemistä kun mentiin laitokselle sitten kuutisen tuntia (?) synnytyksen käynnistyttyä, kun pelkäsin ettei ne edes tutki mua jos liikaa intoilen :LOL:

Meillä nukuttiin melkein koko yö! *pikkubiletys* Poika äännähti vain yhden kerran tuolla sängyssään... Mutta kun menin katsomaan niin nukkui. Pissille piti sitten herätä siihen lisäksi pari kolme kertaa, mutta aamulla olin ihan ihmeissäni kun tuntui ihan siltä että on nukkunut =)

Kimalle rv35+5 ja pikkukaveri 11kk
 
Jiihaa.. ihana herätä ja lukea teidän juttuja kun monella on taas niin jännät paikat :)

Minulla sitä vastoin -> ei mitään. No vatsa on kyllä toiminnut kans, mutta ei ole suurempia ongelmia tuottanut.. yöllä taas siirryin sohvalle vessareissun jälkeen nukkumaan ja heräsin siitä kahdeksalta. Nyt on sellanen olo kun ois tehnyt hirveesti vatsalihas liikkeitä... en sit oikeen tiedä johtuuko tuo selän kipeydestä (huono sohva selälle) vai voisko johtua jostain harjotus supistuksista, joita en kyllä ole kokenut mielestäni vielä... ainakaan mitään kunnollisia.

Ei varmaan auta muuta kun lähteä metsästämään paria pientä vauvan vaatetta tänään.. ouuu nouuu. Nyt aamukahvia!

Marizzza ja pienokainen 37+2
 
Hej! :wave:

Ai täällä muillakin ollut supistuksellinen yö :)
Miä vielä yhdessä koossa. Valvoin yhdestä viiteen. Loppuvaiheessa supparit tuli 4-5 min välein ja sitten loppuivat (ilmeisesti) koska nukahdin. Miulla varmaan käy niin, että en tajua mitään kun vauva jo kurkkii alapäästä :x
Nyt on semmosta pientä supistelua, mutta ei niin kipeää kuin yöllä. Makuulla tosiaan paheni vaan olo.
Eli nää on varmaan kuitenkin vielä harjoitussuppareita. Onko kellään kokemusta, että jos tulee tällä tavalla tuntien ajan säännöllisiä jossain määrin kivuliaita harjoitussuppareita niin voiko odottaa että synnytys olisi pian?!

OnSiisKevät ja beibe 37+6
 
Tsempityksiä Pekunallelle jos hän tosiaan pääsi lähtemään :hug:

Mulla on kans tuollaista ihme yökötystä aina välistä.. :x Jotenkin vaan tuntuu et nyt on niin paljon kaikenlaista oiretta ja väsymystä että en enää edes erota sitä mikä vois olla ihan normaalia ja mikä mahd.liittyy tähän loppuvaiheeseen. Ei hitto soikoon, miks mun pitää olla näin tööt.. Harmittaa :/

OnSiisKevät
, sullahan on ollut jo aika lyhyet välit suppareissa :) Jos ei muuta niin varmasti ainakin availee paikkoja hyvin tuollaiset! Ja voithan sä pian päästä lähtemäänkin!

Nasulle unohtui aiemmin lähettää voimahalaus :hug: Voin vaan kuvitella mille tuollainen soutaminen ja huopaaminen tuntuu..

Mikä on Outikon fiilis? Aika lupaavalle tosiaan kuulosti nuo eiliset oireet :)
 
OnSiisKevät Minulla oli ekassa raskaudessa tuollaista. Pari päivää supisteli ja kotona odottelin koska alkaisi oikeasti tapahtumaan. Vasta kun menin pitkälle lenkille ja aloin liikkumaan hulluna sain voimaa supistuksiin ja tuli kivuliaampia. Synnärille soitin kun supistuksia tuli viiden minuutin välein jo kolmatta tuntia. Käskivät sinne. Siellä sain vielä 7 tuntia kävellä pitkin käytäviä ja kärvistellä. Sen 7 tunnin jälkeen olin 8cm auki ja kalvot puhkaistiin. Synnytyksen kestoksi merkittiin 8 tuntia vaikka tuntui kun se olisi kestänyt kaksi vuorokautta. Olisi varmaan kestänyt vielä viikon ellen olisi "pakottanut" supistuksia tulemaan. Aina kun hiljeni nousin seisomaan ja kävelin,heiluin jne. Olin silloin rv39+4.

Jaahas tuosta tulikin synnytyskertomus..
 
Huomenia!
Täällä ei edelleenkään mitään merkkejä. Suoli toimii edelleen, mutta siinä se.

Niin ja ylläriylläri stressaan taas noista vauvan liikkeistä :whistle: Oon mä täs viime päivien aikana ainakin kerran päivässä tuntenut sen 10 liikettä per tunti, mutta tuntuu että sekin on työn ja tuskan takana, kun pitää mehua lipittää jne. Ja vauvahan on niin omapäinen (kehen lie tullut...) että ei tietenkään halua sillon liikkua, kun minä niitä liikkeitä alan laskemaan.

Lähtiköhän se pekunalle synnyttään, jänskää =)

outiko 39+4
 
outiko vielä vain kotona :hug:
Täälläkin vauva on hiljentynyt paljon. En ole laskenut kun liikkeita kyllä tuntuu mutta huomattavasti vähemmän kuin ennen.
Kyselin just mitäs nyt puolella polisynnytyksestä. Ei huvittaisi olla sairaalassa samassa huoneessa monen muun kanssa.

 
OnSiisKevät mulla on ollut samalla tavoin. 2 yötä sitte kipeitä harjoitussupistuksia (ei pystynyt nukkumaan, eikä olemaan mitenkään päin missään), niitä tuli 4-5 tuntia noin 5-6min välein. Sitte ne rupes vähentymään ja sain nukahdettua. Näiden muutaman minuutinki välein saatoin nukahtaa, kun tuli niin kipeää, ja taas heräs uudestaan. 1 yö sitten tuli muutamia kipeitä suppareita, ja eilen päivällä, mutta viime yönä ei ollenkaan. Tänään pitää käydä lenkillä, ja huomenna soittaa neuvolaan. Leukosyytit(valkuainen?) oli 1+. Voisiko esim.vähänlainen limatulpan irtoaminen tehdä sitä?

Ezmeralda musta tuntuu kans, että mulle synnytys käy noin, että pitää liikkua. Levossa ei tapahdu yhtään mitään, mutta jos päivän liikkuu, niin iltaisin tuntuu supistuksia jne. Eli ei kannata jäädä sohvan pohjalle. :D

Täällä myös vatsa toimii koko ajan, on kyllä toiminut jo jonkin aikaa. Ärsyttää tuo vähintään 10x päiväs kakkalla käynti. Toki rautatabletit auttaa siinä, mutta vaikka on ollut taukoa tableteista, silti on saanut käydä. Lusikallinen kerralla ulos...

Tänään pitää laittaa laukut valmiiksi vauvaa ja itseä varten. Ja tuo "vauvan/vieras-huone" hoitopöytineen valmiiksi. On sitten kaikki kunnossa. Jos pesis vielä ikkunoita vähän (kaikki kertaalleen pesty, mutta meille on tullu törkeästi kärpäsiä!!!). Ei tartte sitten siivota, kun pääsee vauvan kanssa kotiin. Tai tässä voidaan vielä rähmiä kevyesti kuukausikin ilman vauvaa.. :D

Vaavitar + tintta 37+1
 
Vieläkö minäkin pääsisin tälle palstalle mukaan...? Liityin eilen fb:n leijonanpentuihin jäseneksi mut nyt on pakko kyllä jotain kirjoitella tännekin, ei enää malta olla kirjoittamatta kun alkaa monella aika jännäx tilanne mennä...
Eli ikää mulla on 32v ja esikoista odotan. La on 19.8. ja synnytyspaikka Kys
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Ainiin, ja mä en tajuu mitä tää on kun tuntuu että jatkuvasti oksettais... En siis oo oksentanut mutta sellanen yökkö-olo tulee monta kertaa päivässä... hirvee :x
Mä olen oksentanu nyt 4 päivän aikana ja tänään soitin nkl päivystykseen ja sanoivat että jos ei lopu 2 päivän sisällä niin ne ottaa sinne.
Olo on muutenkin ihan kauhea tänään.

Moi, uusille :wave: :D
 
Mullakin tota yökkö-oloa on ollu jo useamman päivän...

Tervetuloa uusille ja tsemppiä pekunallelle :heart: :heart:

Mulla ei taas oo oikeen mitään sanottavaa. Se varmaan johtuu tästä loppuraskauden aivojen kutistumisesta :LOL: :LOL:

Hudjuke ja Kajsa 38+3
 
Heippis!

Täällähän on säpinää! MAHTAVAA =) Just miehelle eilen puhuin että kohta varmaan alkaa monella olemaan tosipaikat kyseessä. Voi kun itselläkin ois jo.... Tuntuu niin pitkiltä nää viimeiset viikot ja pvä. :headwall: Vaikka raskauden alussa miehelle toitotinkin etten rupea kitisemään tästä aiheesta :whistle:
Yksi vaiva tullut lisää. Alkanut sattumaan tuonne häntäluunkohdalle,et jos istuu vaikka pitkään ja nousee, meinaa vasen jalka lähteä alta kivusta :kieh: Sitten tuntuu että kipeitä suppareitakin on tullut nyt vähemmän, mitä muuten tullut kokoajan, just jee.. :headwall:

Mies meni just päiksyille nuoremman pojan kanssa. Aloittaa loman jälkeen yövuovko. On ihan paskana töihin lähdöstä ja minä kanssa kun tietää et on polla sekasin koko ens vko. :/ Vois toi synnytys alkaakin oikeestaan jo ens vko. :whistle: B) ...

Mut tsempit kaikille keltä nyt tuntuu et lähtö ois kohtapuolin tulossa :attn: Käyn täällä kurkkimassa kumminkin joka pvä.

hellu ja Walma 36+4
 
Seinäjoella synnyttävät lauantain ilkas oli juttua että nyt kun remontti alkaa niin kotia pääsee 12-24 tuntia synnytyksestä!! Toisaalta kiva koska mä en muutenkaa viihdy sairaalas ja olisin kuitenki itkeny esikoisen perään mutta että päivä sairaalas? :eek:

Eilen oli taas ihan hirveet liitoskivut, mulla ilmeisesti hyvin matala kipukynnys ku itkua väänsin ja synnytys kuitenki edes...Ei kiva.

Neuvolas olin torstaina ja painoo oli tullu kahdes viikos +2kg!!! Tuli vähä sanomista, ei hyvä raskausdiabeetikolle. Onneks painoo alkuraskaudesta tullu vain 10 kg, jotain hyvää.

Jännittää, itkettää, oksettaa, närästää, väsyttää, kiukuttaa.

mamika & turo 37+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamika:
Seinäjoella synnyttävät lauantain ilkas oli juttua että nyt kun remontti alkaa niin kotia pääsee 12-24 tuntia synnytyksestä!! Toisaalta kiva koska mä en muutenkaa viihdy sairaalas ja olisin kuitenki itkeny esikoisen perään mutta että päivä sairaalas? :eek:

mamika & turo 37+0

Joo luin tuosta kans eilen. Musta tuntuu kyllä aika hurjalta! Kun kummiskin jotkin ongelmat vauvallakin voi tulla ilmi vasta 2-3 vrk ikäisenä. Ja vaikka kuinka kutsutaan sairaalaan johonkin jälkitarkastukseen ja varmaan paljon kaatuu sitten neuvoloidenkin niskaan, mutta kumminkin...

 
mamika, paska homma niille, mä en nimittäin lähde sieltä kuin kantamalla :D Ei vaan, tuntuu tosi kurjalle jos noin aikaisin laittavat ensisynnyttäjät ja muut ei-haluavat pois. Mutta pakkohan se remonttikin on tehdä, ymmärrän senkin. Mua stressaa tuo asia lähinnä imetyksen kannalta, koska mulla tulee todennäköisesti olemaan siinä haastetta neuvolan mukaan :( Mut täytyy yrittää olla miettimättä.
 
Olen palstaa aktiivisesti lueskellut, mutta en juuri kirjoitellut....nyt tuntuu, että virtuaalituki alkaisi olla enemmän kuin tarpeen. Täällä mennään rv 39+5 eikä mitään tuntemuksia suuntaan tahi toiseen...eipä juuri ole koko raskausaikanakaan supistellutkaan. Vauva tuntuu hieman laskeutuneen kyllä ja iltaisin pikkuinen möyrii ihan urakalla ja työntyy alaspäin ja hieman on kivuliastakin paineentunnetta tuolla alhaalla ollut....mutta eipä sitten muuta. Kovasti minuakin jo alkaa pelottaa, ettei pienelle vaan tapahdu mitään ikävää tässä loppumetreillä (juurikin napanuora tms happivajetta) vaan yli kaiken sitä vaan toivoo, että saisi sen oman nyytin jo syliin. Tää aika kuluu vaan niiiiiiin hitaasti ja koko aika omaa kroppaa kuulostellen....miten oikeesti aika voi kulua näin hitaaaaaaaasti? Hermo alkaa tosiaan mennä eikä viä oo edes ohitettu la:aa....
 
Onnittelut Tinulille ja Mandylle! :flower: :heart:

Tänään poksuu sitten 40 tasan ja ei merkkiäkään.... :headwall: :LOL:

Vaan alusta asti olenkin odottanut elokuista joten, ei kauheasti yllätä. Ja tää neuvolan LA on sen 5pv pielessä, joten rauhallisin mielin... :LOL:

Pekunalle on tainnut päästä nyytinhaku-reissulle viime yönä?
Ja muitakin lupaavia, ihan samalla tavalla alkoi mulla esikoisen synnytys, siis tolla että vatsa toimii ja toimii ja toimii...
Nyt on niitäkin ollut ja ihan kunnon supistuksia, mutta aina ne hyytyy. Mä alankin jo pelätä, että tää syntyy niin rytinällä, etten sitten tajua lähteä ajoissa. Meinaan kun sen verran on jo noi supparit ollut kipeitä ja aina laantuneet.

Uusille tervetuloa!

Ja täytynee laittaa minunkin anomus tonne fb:n leijonanpentuihin, kun sielä kuitenkin pyörin useammin kun täällä.

Kaikille mukavaa alkavaa viikkoa ja supistuksia niitä kaipaaville! :wave:

Treelo 40+0
 
Moi :wave:

Oi kun mulla taas tuli kipeitä suppareita yöllä, mutta välit oli niin pitkiä. Jotain 15-30min välein tuli. Aina kun meinasin nukahtaa, niin sit alkoi uus supistus.. varmaan joskus kolmen aikaan sit lopuksi tuli kuitenkin uni.
Tässä päivän aikana oon sit juossut taas vessassa vähän väliä ja supisteleekin jonkin verran. Mulla tosin tuo suolentyhjennys on jo pari viikkoa jatkunut, että saa nähdä kauanko täs vielä menee :LOL:

Tota oksetusoloa on mullakin ollut:x Varsinkin aina syömisen jälkeen tulee sellainen olo, että pitäskö juosta vessaan. En oo kyl vielä ainakaan onneksi oksentanut...

Onpa tänne tullut paljon uusia kirjoittelijoita, tervetuloa vaan kaikille =)

RangaTanga 37+0 :heart:
 
Moikka! Kylläpäs on jännät tunnelmat ;) Jokohan pekunalle olis tosiaan päässy tositoimiin ;)
Mä en taas jaksais millään oottaa et tää syntyis!! Eilisen saunan jälkeen oli kivuttomiasuppareita, niitä harjotuskovotuksia ja sit oli viel tänä aamunaki mut ei sen kummempia. Olisin ihan valmis synnyttää. On niin kuumaki koko ajan et ihan ahistaa! Tuuletinkaan ei auta mitään. Ikkunoista ei tuu raitista ilmaa tai minkäänlaista ilmaa. :headwall:
Ja pitäs jaksaa pestä pyykkiä ja muutaki mut ku hiki tulee jo istuessaki, mitään tartte tehä.

Tuossa faktalta tulee joku ohjelma jossa kerrotaan viitosista, tai yhelle naiselle tehtiin sektio ja viitoset synty 10 etuajassa. Tulikohan noita kaks tyttöä ja kolme poikaa vai mitenhän se oli... Yks paino 879g ja muut reilun kilon painosia. Tuli kyllä tippa linssiin ku näin niin pienet vauvat :heart: =)

Mutta niin tervetuloa mertsis :wave:
Kiva kun tulee uusiakin tänne vielä näin loppuvaiheessakin :)

Pitäs jaksaa tässä kuumuudessa vielä syödäkin, nälkä on mut ku ei jaksa syödä jos on hirveen kuuma, rupee ahistaa. Mut pakko se on vaikka tuulettimen ääressä syyä :D

Toivotaan et pian tulis vauvauutisia :)

lähen nyt syömään... :wave:

mertsu & prinsessa 36+1
 

Yhteistyössä