ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Olisin voinut jättää tuon käynnin välistä, sen verran se aiheutti mielipahaa ja taas saatiin vollottaa kotimatkalla ja kotona. Onneksi äiti tuli kylään kuuntelemaan huolia ja soitteli sitten sairaalaan ja kävi tiukka sanaisen keskustelun mua tutkineen lekurin kanssa, siitä kuinka kohdellaan raskaana olevia naisia. :ashamed:

Vielä viikolla 31+jotain kun kävin ultrassa oli PikkuTyypi paino arvio 1900g ja ihan keskikäyrillä.
No... Tänäänpä sitten ultran mukaan PikkuTyyppi painaisi jo 3700g... Huih...
Ja Erittäin tyly lääkäri täti moitti mua joka asiasta ja jopa mun mies joutui vakuuttelemaan sille, että meillä syödään ihan normaalisti ja että mä en syö mitenkään enempää kuin koskaan ennenkään.
Lääkärin mielestä turvotusta ei voi olla kuin ala raajoissa, josta mun mies sen kanssa ilmoitti myös olevansa erimieltä, ja lekuri vaan pyöritteli silmiään.

Ensinnäkin oli TOSI inhottavaa ja noloakin kun tuo kommentoi mun kroppaa ja ja niitä kohtia joissa sitä ylimääräistä sitten on miehen kuullen(toisaalta ihan kiva kun mies puolusti kuitenkin mua tässä asiassa).
Paino on aina ollut mulle ainakin kovin arka aihe kun olen koko elämäni paininut paino-ongelmien kanssa. Silloin kun en ole raskaana joudun totisesti tekemään duunia että paino pysyy kurissa ja nyt selkä ei kestä liikuntaa ja vaikka tekis mitä turvottaa... Voi ahdistus.

Sen jälkeen kun se oli jo rivien välistä haukkunut mua läskiksi monta kertaa ja katsellut nenän vartta pitkin se alkoi tiukkaan sävyyn selittämään kuinka ei sitä synnytystä voida vielä käynnistää!!??
Vaikka en ollut sanonut mitään tai kysynyt..
Todennut vaan että ohhoh, onhan se sitten aika iso, 3700g!
Vastasin etten sitä olettanutkaan.
Johon lääkäri että kai meidän on sitten vaan pakko käynnistellä se aikaisemmin rv37 jälkeen kun on jo nyt noin iso.
Lääkäri sanoi myös kun kerroin, etten ole omasta painostani huolissani, että voin kyllä (ja aijonkin) tehdä sille sitten jotain kun raskaus on ohi ja selkä ja muu fysiikka antaa periksi, että meidän vauvalla on sitten paljon parempi olla kun se on syntynyt ja ei saa enää sokeria musta niin paljon!?!?
Mä olen käynyt sokerirasitus kokeessa jonka tulokset oli oikeen hyvät. Mä olen nyt mitannut sokereita (omasta tahdostani) kotona kun pissassa on ollut neuvola käynneillä sokeria, ja veressä arvot on itse mittaamana ollut koko ajan ihan normaalit..
Tähän asti mun paino ei ole haitannut ketään..
Ja nyt ne väittää että meidän vauva on kasvanut melkeen 2 kiloa kuukaudessa!
Mä olen niin kiukkuinen... Ja se nöyryytys siellä lääkärin huoneessa..
Mun posket helottaa vieläkin ja kuinka isoksi ja rumaksi valaaksi itseni tunsinkaan maatessani siinä pöydällä...
Näin meillä kohdellaan sitten äitiyspoliklinikalla raskaana olevia naisia täällä Lohjalla. Voin kertoa että kun mä tästä selviän joskus ja saan sen vauvan kotiin, niin harkitsen sata kertaa ennen kun alan tekemään enää koskaan lisää lapsia.
Alkaa jo vit**taa suoraan sanoen tää raskaana olo ja se että joka asiasta saa vollottaa... Ärsyttää sekin kun itkettää eikä sille mahda mitään kun se itku vaan tulee! Mä en ole koskaan ollut mikään märisiä, mutta nyt voi luoja hanat on niiiiin auki koko ajan! Että sellasta tänään...

Vieläkin surullisempi Citilda ja ISO PikkuTyyppi rv35+4

Ja seuraava ultra on sitten kahden viikon päästä jonka jälkeenhän sitten ilmeisesti käynnistellään...

Niin ja anteeksi oma napaisuus... Mutta pakko on saada purkaa ja valittaa jonnekkin...

Paljon onnea heitu!! :hug: :flower:

muuta en nyt jaksa kommentoida, mutta luettu on ja olette ajatuksissa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vilmav2:
Jakaantumisesta ilmoittaminen, koneelle en aio sairaalassa hyökätä, joten palstalle tieto tulee sitten kun kotiin pääsee. Jos siis sitä haettiin :D Jos puhuttiin sukulaisista niin niille sitten kun ehditään, mahd. pian kuitenkin. Mä olen muuten sen verran outo tyyppi, että yritetään päästä synnärille niin ettei ilmoiteta asiasta kenellekään.
Juu, nimenomaan palstalle ilmoittamista hain, enkä olis yhtään pahoillani vaikka saisin lähtöheipatuksetkin toivottaa ennen strategisia mittoja :D

Itsekin aion mennä kaikessa hiljaisuudessa jakaantumaan ja ilmoitella oman jaksamisen myötä niin suvulle kuin tutuillekin synnytyksen ajankohdasta riippuen joko samana tai seuraavana päivänä osastolta käsin tekstarilla. Eipä silti, ei meillä täällä muita sukulaisia olekaan kuin mun vanhemmat ja nekin saa tytöt hoitoon kun lähtö tulee, että kiinni jäädään ja yllätykseksi jää vain merkki, mitat ja tarkka aika.

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja vilmav2:
Jos puhuttiin sukulaisista niin niille sitten kun ehditään, mahd. pian kuitenkin. Mä olen muuten sen verran outo tyyppi, että yritetään päästä synnärille niin ettei ilmoiteta asiasta kenellekään.
mä olen kans outo ja lisää outoutta vielä et mä en haluu sukulaisia edes synnytyksen jälkeen sairaalaan. saati kotiinkaan sen jälkeen. kerkeevät kyllä ja mä haluun olla rauhassa.
Meillä ei saa saikkulaan saakkaan muut kuin isä ja vauvan sisarukset tulla. Mieluummin olisin isovanhemmille vauvan esitellyt sairaalassa kuin heti kotona, jonka tosin myös rauhoitan vierailta ainakin 2-3 viikoksi kuten aiempienkin kohdalla. Onneks meillä ei täällä niitä vierailijoita heti ookkaan ja meidän vauva se on, ei suvun.


edit:
Voi Citilda kuin pahoillani olen teidän puolesta! :'( :'( :'( Mua hävettää lääkärin puolesta NIIN paljon ettei ole tosikaan. Mutta muistathan että meitä on niin moneksi, eikä ne lääkäritkään jumalia ole - ei edes puolikkaita sellaisia. Toisilla toimii maalaisjärki ja empatiakyky - toisilla ei. Ei vielä heitetä kirvestä kaivoon eikä naulata hanskoja seinään. Alkuvoimamurinaa vaan kehiin, sitä samaa mitä synnytyksessä tarvitaan. Sulla on sunlainen raskaus eikä tulevat raskaudet todellakaan välttämättä ole kuten tämä, onhan mullakin jo 3 täysin erilaista raskautta ja 5 menetettyä! Ihan hirrrrmusti jaksuja muruseni ja megalomaaniset voimarutistukset päälle :hug:
 
Onnittelut Heitulle pienestä pojasta! :heart:

Tänään oli itselläkin neuvola, ei mitään ihmeellistä. Kunhan juteltiin ja tehtiin tarvittavat toimenpiteet :p onneksi itselläni on tosi mukava neuvolatäti, joka vaikuttaa kovinkin kiinnostuneelta kaikista ajatuksista ja muista. Viikon päästä hän jää lomalle, niin katsotaan millainen täti sitten vastassa.

Voisin olla niin valmis halkeamaan osiin :D tää kuumuus on jotain ihan kauheaa. Ilkosillani hyppinyt koko päivän, välillä suihkussa käyden ja tuuletin rullaa täysillä tuossa koko ajan. Lähden varmaan vkl äitini luo kun siellä tosissaan on viileämpää omakotitalossa. Ellen sitten poksahda kohta tässä.. Meinaan supistuksia tullut nyt muutaman päivän ajan aika kivasti, osa kovinkin kipeitä ja yhtäkkisiä. mutta tuskinpa.. jotenkin varmaan mun tuuria, et vetelen täällä kaksi viikkoa lasketun ajan naama irveessä :D

Lähden tästä taas suihkuun ja kärsimään lisää kuumuudesta..

Zinnie 37+6
 
onnittelut heitulle :heart:

tuun myöhemmin kirjoittelemaan lisää. muiden kuulumiset tähän asti ehdinkin jo lukea.

citildalle kirjoitinkin jo tonne irc-gallerian puolelle =)

kuinka monet muut mammat täällä oli myös tuolla irc-gallerian puolella? muutamat tutut nimimerkit olenkin bongannut.. pitkä aika sitten taisi olla jo samasta aiheesta kysymys..en jaksa alkaa kaivelemaan monta kuukautta vanhoja ketjuja..soooori :ashamed: :whistle:

kirjoittelen vimpat neuvolalääkäri kuulumiset myöhemmin. nyt pitäis saada tota neitiä valmistautumaan untenmaille.. :wave:

ajatar & vempula 36+5 & veera 11kk :heart:
 
Onnea kovasti heitulle pikkuisesta pojasta! :heart: Tulehan kertomaan synnytyskertomusta, kun ehdit/jaksat.

Citilda Luin sun lääkärissäkäynnistä silmät pyöreinä. Ihan uskomatonta kohtelua! Ihana, että sun äiti oli noin tomera, että soitti sille lääkärille ja sanoi suorat sanat. Koitahan jaksaa! :hug:

Mandy ja Aksu 37+3
 
Citilda Voi hel*vetti, että mua pistää vihaksi teidän puolesta! Siis lääkäriltä ensinnäkin todella törkeetä käytöstä ja muutenkin..
Niitten kuvien perusteella mitä oon nähnyt, niin et todellakaan oo mikään läski!
Ja ihmiset on niin erilaisia, toisille raskaus tuo kiloja enempi kun toiselle ja luulis lääkäreidenkin sen ymmärtävän. Raskaana oleva nainen on muutenkin herkillä niin on kyllä todella ikävää jos sitten vielä aiheutetaan lisää mielipahaa.
Lohtuhaleja sinne :hug: Älä välitä tollasista puheista.

Kertomisesta Mä saatan hyvinkin käydä tänne huikkaamassa ennenku sairaalaan lähdetään, jos oma olo sen vaan sallii ja jos tietokone on sillon päällä. Jos lähtö tulee vaikka yöllä ja kone kiinni niin en sitä varte konetta ala aukomaan.
Luulen kyllä että se synnytyksen käynnistyminen tulee olemaan kuitenkin melko ns. pitkäaikainen eli kerkee käydä tänne kirjottamassa ennenku sitten lopullinen lähtö sairaalaan tulee.

Ja sukulaisista lähimmille saa mies kertoa sitten kun lähdemme. Täällä Jkl:ssä sairaalaan ei saa tulla kattomaan, kun isovanhemmat, joten eipä tarvi miettiä ketä tulee ja ketä ei.
Oisin kyllä halunnut että mun oma sisko ja miehen sisko oisivat tulleet, mutta en tiiä miten tarkkoja ovat tuon säännön kanssa.

ajatar Minä olen irc galleriassa http://irc-galleria.net/view.php?nick=devil_doll
Mulle saa huikkailla nimimerkkejä niin lisään mun kaverilistalle =) Muutamia palstalaisia siellä jo onkin, mutta ei läheskään kaikki.
Kiva ois kuitenki nähdä lisää kuvia yms.

outiko 38+1
 
Onnea heitulle! :heart:

OnSiisKevät: Meillä on ihan samanlainen pinnasänky, uutterasti metsästin tuollaista jatkettavaa mallia ja lopulta bongasin tuon huutiksesta. Mun mielestä noi pinnojen puupallukat on niin hellyyttävät :D

Saa nähdä miten ilmoitellaan synnärille lähdöstä, meillä ei vieläkään ole lapsenvahti selvillä, jos lähtö tulee viikonloppuna tai illalla niin äitini voinee meille tulla lapsenvahdiksi, mutta arkipäivisin hänen täytyy olla töissä (työtehtävät muuttui nyt keväällä niin ettei voi noin vaan jäädä pois vaikka muutama lomapäivä olisikin pitämättä, ennen on onnistunut niin). Jotain hätäsuunnitelmia on mutta mua pelottaa suunnattomasti että joudun menemään yksin synnyttämään jos ei ketään pääsekään vahtimaan muita lapsia :eek:
Tässäkin mielessä se suunniteltu sektio olisi parempi vaihtoehto... Noh, huomenna on aika ä-polille, saa nähdä mitä sanovat. Mä olen koittanut sulkea koko synnytyksen vaan pois mielestä, molemmat vaihtoehdot pelottaa.

Toivottavasti huomenna saan vauvasta jotain painoarviota, viimeksi (29+6) arvio oli 1500g. Ja varmistus sukupuolestakin olisi vielä ihan kiva =)

kiana 35+6
 
misu75 Oikein laskit kahdella synnyttäneellä (chick ja heitu) on ollut laskettuaika 3.8. Mulla on kans, joten tarkoittaisko se sitä, että mäkin synnytän ennen laskettua aikaa... =)

Tänään päivällä mulla oli semmosia menkkamaisia kipuja alaselässä. Mikään asento ei tuntunut hyvälle... Jokohan se vauva mönkii eteenpäin ja raivaa tietä.
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja vilmav2:
unikuu, mä olen kans ilmoittanut että koska kaikilla sukulaisilla on meille matkaa reilut 200km niin ei tarvii sairaalaan todella työntää yhden vierailutunnin ajaksi vaikka tiedän ainakin äidin huitaisseen tästä porot nokkaan. Tää koko homma on mulle niin uusi ja herkkä, haluan sulatella sitä rauhassa. Jos en vaikka olekaan just niin onneni kukkuloilla kuin pitäisi niin en halua mitään spekulaatiota aiheesta yhtään keneltäkään. Mä oon aina vihannut kaikkea hössötystä. Ja kotiutumisen jälkeenkin toivoisin ihmisten odottavan edes muutaman päivän.
mulla sama. inhoon kans sitä hössötystä ja kylään pakolla työntymistä..
meille tulee vieraita sitten kun mä jaksan niitä.piste. :saint:
 
misu75 : Eipä se kivaa ollu maata selällään siinä kovalla alustalla. Siihen kuin sain itseni hilattua, ja aseteltua, yritin pysytellä yhdessä kohti, että kuvaukset onnistuis kerralla. Pelkään vähän tuommoisia ahtaita paikkoja.. Kuuntelin radiota, laitoin silmät kiinni ja toistin itselleni mielessä, että "ihan rauhassa, kohta tämä on ohi"! Ylös nouseminen siltä levyltä olikin sitten toinen juttu. Selkään sattui armottomasti ja supisteli kovasti. Sain kuitenkin itseni hilattua siitä lopulta ylös. Kuvaus ei kestänyt onneksi 10 minuuttia kauempaa, en olisikaan siinä pidempään voinut olla.
 
Oottepa te ahkeroineet taas päivän aikana! Välillä tuntuu, ettei meinaa pysyä jutuissa mukana, kun suunnilleen kerran päivässä ehkä ehdin tänne :D

heitulle suuret onnittelut pienestä poikavauvasta!!! :flower:

Citilda Voi kuinka kamala lukea tuosta sun lääkärikäynnistä :hug: Ne vois kans vähän ajatella mitä suustaan päästelee:headwall: Itsellenikin on joskus osunut kohdalle noita ei niin mukavia lääkäreitä...

Mä en varmaan erikoisemmin aio mitään ilmoitella kellekään, kun lähden synnyttämään. Äitille tietysti soitan, jos/kun se on tulossa meille lapsenvahdiksi synnytyksen ajaksi :whistle: Esikoisen aikaan lähdettiin miehen kanssa kaksin sairaalaan keskellä yötä, ja sitten vasta ilmoiteltiin sukulaisille kun tyttö oli jo syntynyt. Pojasta jouduin edellisenä iltana sairaalaan ennen käynnistystä, joten silloin sitten mun perhe ja miehen perhe tiesivät, että jouduin sinne ja osasivat odotella uutisia.

Mulla on alannut vuotelemaan kamalasti limaa tuolta alhaalta. Neuvolatäti meinas, että se limatulppa voi jo irtoilla... Lisäks mulla on kaks päivää ollut vatsa ihan kuralla, niin oon miettinyt, että onko mulla ripuli vai enteileekö tää tulevaa synnytystä. Poika kyl ripuloi ja oksenteli viime viikolla, joten voi olla että tarttui vaan siltäkin. Iltasin supistelee jo aika kipeästi, mutta ei oo vielä kertaakaan niin kipeää ottanut, että olisi tullut edes mieleen lähteä sairaalaan vielä.

ajatar Sinä taisit kysellä siitä, ottaako joku omia vaatteita mukaan sairaalaan. Minä ainakin aion ottaa kaikki. Musta on jotenkin helpompi palautua synnytyksestä, kun on omat hyvin istuvat vaatteet päällä, eikä niitä sairaalan rytkyjä, tunnen sit oloni paljon terveemmäksi. Mua ällöttää muutenkin ajatus, kun en tiedä kuka niitä paitoja, kalsareita ja sukkia olis ennen mua käyttänyt ja mitä lie eritteitä niihin on tullut :x Samasta syystä mä en voi ostaa esim. kirppariltakaan mitään käytettyjä vaatteita :whistle:

Mandy Mua kans ahdistaa ajatus siteistä jälkivuodon aikaan. Se jälkivuoto voi vielä kestää niin kauankin... Mulla kesti tytön jälkeen 8 vkoa, pojan jälkeen muistaakseni n. 4 vkoa... Toiset kyllä selviää helpolla vain parissa viikossa siitä. Kannattaa sitä varten hommata jotain Vuokkosia tai muita pehmeitä halpissiteitä. Esim. Alwaysin muovisiteet hiertää paikat rikki niin nopeasti. Varsinkin näin lämpöiseen kesäaikaan se jälkivuoto on kyllä todella ärsyttävää |O

Piti varmaan vielä jotain kommentoida, mutta meni jo mielestä kaikki..
Nyt lähden saunomaan :wave:

RangaTanga 35+4 :heart:
 
Voi jestas mulla täällä on tukka pystyssä sun puolesta citilda!!!!!!! Ei noin saa ihmistä kohdella! Toivottavasti on nyt lääkärin mieli hyvä kun sai sut pahalle mielelle. Onneksi äitisi soitti ja miehesi piti tilanteessa sinun puoliasi. Mä en ymmärrä tätä kaksinaismoralistista suomea jossa alkoholisti äidit saa vaan päähän silityksiä ja kaiken maailman ymmärryksen osakseen, mutta sun kaltaiset ihmiset, jotka varmasti yrittävät parhaansa lapsensa tähden ristiinnaulitaan samantien jos ei oma painokäyrä pysy justiinsa siinä missä pitää. Argh!! Nyt vaan nokka pystyyn kaikesta huolimatta, sä olet hieno nainen ja hyvä äiti :hug:

Mä taidan ottaa sairaalaan vaan omat alusvaatteet ja sukat. Muuten taidan tyytyä paikan kuuminpaan kesämuotiin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Kertomisesta Mä saatan hyvinkin käydä tänne huikkaamassa ennenku sairaalaan lähdetään, jos oma olo sen vaan sallii ja jos tietokone on sillon päällä. Jos lähtö tulee vaikka yöllä ja kone kiinni niin en sitä varte konetta ala aukomaan.
Luulen kyllä että se synnytyksen käynnistyminen tulee olemaan kuitenkin melko ns. pitkäaikainen eli kerkee käydä tänne kirjottamassa ennenku sitten lopullinen lähtö sairaalaan tulee.
Asiaa!! *BoJoInG* :p :D :ashamed: Mä lupaan kans, ja samalla periaatteella - jos kone on päällä (kuten meillä kaksinkappalein yleensä aina) ja ei oo hätä päällä tms.
 
Heitun perheelle onskuttelut!

Musta toi irc-galleria on jotenkin "liian avoin". Mulla oli siellä joskus kuvia, mutta poistin kun en halua että kukaan epätoivottu tuttu mua löytää sieltä.. Yv:tä voidaan kuitenkin vaihdella jos facebookkiin mun kaveriksi haluaa :)

Sinne vois itseasiassa perustaa jonkun sellasen oman ryhmänkin, mä en oikein tiiä miten se homma toimii, mut jos joku?

Sitten, neuvola tosiaan oli tänään.

Terkka kokeili että miten päin vaavi tuolla masussa on, ja oli ihan sitä mieltä että pää alaspäin ja jalat tuntuu tossa oikealla ylhäällä... Sanoin että musta vaikuttaa että vauva mahtuu kääntymään siellä vielä tosin hyvin ja pyöriikin kuin häkkyrä välillä, että melkein epäilin ettei olisi "oikeinpäin". Terkka siinä sitten alkoi kuuntelemaan sydän ääniä ja yhtäkkiä tyttö potkikin doblerin mikkiä oikein riemuissaan, ja mikki oli siis vasemmalla alavatsalla :D Meni täti vähän hämilleen ja totesi että "joo, näyttää hyvin liikkuvan". Tästä syystä nyt sitten puolentoista viikon päästä on ultra jotta nähdään miiten se tahmatassu tuolla majailee, ja kääntöyritys sitten edessä jos on väärinpäin :|

Mutta kaikki mitä olen noista kääntöyrityksistä kuullut on että a) se sattuu aivan pirusti ja b) en ole kuullut yhdenkään onnistuneen. Sitten jos edessä olisi perätilasynnytys tai sektio, niin en oikeasti tiedä kumman valitsisin... Hitto, en uskonut että itse joutuisin näiden mietteiden eteen. Kerroinkohan että mun äiti oli hengenvaarassa kun lääkäri teki väärän diagnoosin ja sisko olisi syntynyt perätilassa, asennossa jossa molemmat olisivat oikeasti voineet heittää henkensä? Onneksi äiti sai toisen lääkärin diagnoosin viime hetkillä ja lääkäri joka olisi laittanut äidin synnyttämään, menetti virkansa.. Tämän vuoksi ajatus perätilasynnytyksestä karmii kovasti.. Sektio taas.. Systerillä on astmaa, mulla hengenahdistuksia, en haluaisi koskaan sitä omalle lapselle..

Ne mitat:

rv34+2

Paino: 93,2
RR: 126/73
pissat ok
hemppa: 115
sf: 32,5
tarjonta: rt?
syke:140.

Nyt kattomaan muodin huipulle :D
 
Onnea paljon Heitu! :flower: :flower: :flower:

Äitipoliaika oli minullakin tänään, jostain syystä en juuri nyt tunne tarvetta siitä enempää kertoa. Itseasiassa itkun kanssa sieltä pois lähdin ja asia on vielä niin tuore ja käsittelemättä, etten halua siksi puhua. Mutta siis vauvalla ja äidillä loppupelissä asiat oikein hyvin ja 10 pvän päästä eli unikeonpäivänä sitten käynnistys/tai ainakin siinä lähipäivinä suunnitteella käynnistys.

Heili 35+6
 
Mainoskatko :)

Tulin vähän jatkamaan.

Citilda: Kauheaa kohtelua :(

Jälkivuodosta:
Mua kanssa inhottaa se ajatus siitä järkkyipitkästä vuodosta ja siteistä :( Oon aina ollut tamppoonityyppiä ja ajatus taas siitä ahdistavasta ja hankaavasta siteestä pöksyissä, kuvottaa.. Pikku-ukon jälkeen vuoto kesti 6 viikkoa ja parin päivän tauon jälkeen alkoivat ekat menkat jotka kestivät 9 päivää, olin joo ihan riemuissani..

Voi ei Heili mitä nyt onkaan mennyt pieleen niin toivottavasti mieli paranee..
 
Heilille hali! :hug: Harmittavia äitipolikäyntejä ollut tänään...

Mulla on ongelma vauvan kotiintulovaatteiden kanssa. Oon ajatellut laittaa semmoset plyysiset housut ja sukat sekä bodyn ja plyysisen hupparin + lakin. Lueskelin aiemmin, että aika moni aikoo laittaa noiden housujen alle vielä puolipotkarit. Mulla ei oo pieniä puolipotkareita enkä ajatellut ostaa. Eikö se vauva tarkene yksillä housuilla? Pärjäisköhän se kotiin noilla vaatteilla, jos mulla olis turvakaukalossa vielä peitto? Me liikutaan kuitenkin autolla.

Hei, ja semmosta, että en varmaan hurjan paljon täällä enää sitten kirjoittele, kun olen synnyttänyt. Mulla on kuitenki LA alkukuusta. Tokihan vauva voi syntyä vielä elokuun puolessa välissä. Mutta siis listan päivitys sais siirtyä mieluusti jollekin loppukuulaiselle elokuun alusta. Kuka haluaa ottaa vetovastuun? :)

Mandy ja Aksu 37+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Oon ajatellut laittaa semmoset plyysiset housut ja sukat sekä bodyn ja plyysisen hupparin + lakin. Lueskelin aiemmin, että aika moni aikoo laittaa noiden housujen alle vielä puolipotkarit. Mulla ei oo pieniä puolipotkareita enkä ajatellut ostaa. Eikö se vauva tarkene yksillä housuilla? Pärjäisköhän se kotiin noilla vaatteilla, jos mulla olis turvakaukalossa vielä peitto? Me liikutaan kuitenkin autolla.
Kyllä pärjää - todellakin. Pitkähihainen yläosa, college/velour-puku, paksummat sukat käsissä ja jaloissa sekä puuvillainen myssy mahdollisen takin hupun kera riittää kyllä. Joku kevyt fleece-peitto/pyyhe voi olla hätävarana mutta raikasta ulkoilmaa se saa pienikin hengittää autolle mennessä, ei tartte hengitysilmaakaan peitolla lämmittää.

 
Heitu, ONNEA OIKEIN PALJON KOKO PERHEELLE!!! Jaksamisia! :flower: :heart:

Citilda, tsemppiä! Kamala lääkäri! :hug:

Ihania hankintoja, huoneita! Nyt ei oikein muuta muistakaan, jaksakaan...Kaupungilla koko iltapäivä/ilta tytön ja siskon kanssa, joten nyt väsyttää!

Nipsu 34+3
 
Mandy81:
Hei, ja semmosta, että en varmaan hurjan paljon täällä enää sitten kirjoittele, kun olen synnyttänyt.
Toivottavasti jotkut kuitenkin jaksaa kirjoitella sitten vielä synnytyksen jälkeenkin. Mulle itselleni on meinaan ainakin tosi tärkeitä tämmöset paikat missä saa purkautua ja jakaa ajatuksia. Varsinkin kun omasta ystäväpiiristä ei löydy mammoja :D
Niin ja uskon että sitten kun mies palaa töihin, niin tulisin hulluksi ilman nettiä, kun yksin oon kotona :ashamed:

Minä ainakin toivon että jossain jatketaan juttuja myös sitten vauvaantumisen jälkeenkin :)

outiko 38+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Minä ainakin toivon että jossain jatketaan juttuja myös sitten vauvaantumisen jälkeenkin :)

outiko 38+1
Tuonne Vauvat 0-12kk -osioonhan voisi avata meidän porukalle oman ketjun. Olisi mustakin mukava kuulla kaikkien kuulumisia vielä vauvojen syntymän jälkeenkin. Tosin voi olla ettei sitten ehdi hirmu ahkeraan kirjoittelemaan, meillä on ainakin edelliset lapset aiheuttanut kivat univelat alkuun, joten ei jaksanut kauhean paljon koneella istuskella:whistle:

Heilille :hug:

Mandy Varmasti vauva tarkenee yksillä housuilla, jos autolla ootte matkassa! Mulla on pakattuna vauvalle kotiintuloa varten sellaiset puuvillaiset body ja potkarit, ohut lakki, hanskat ja sukat. Lisäksi sellainen villa/fleecepeitto kaukalon päälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Minä ainakin toivon että jossain jatketaan juttuja myös sitten vauvaantumisen jälkeenkin :)
Yhdyn edelliseen :LOL: En irccaa enkä mirccaa enkä facebookkaa, mutta jossain vois "päätään aukoa" elokuisena nollaysinä. Yv:nä voin vaihtaa sähköpostejakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Minä ainakin toivon että jossain jatketaan juttuja myös sitten vauvaantumisen jälkeenkin :)

outiko 38+1
Kyllä mäkin toivon, että jutut jatkuu. Mutta nimenomaan tuolla vauvaantuneiden puolella varmaankin, kun ei olla sitten enää odottajia. Eli sitten kun synnytän siirryn sinne ja toivon, että joku muu jatkaa tätä odottajien listan päivitystä.
 
Hei taas pitkästä aikaa!

Sain juuri luettua kaikki kirjoitukset loppuun, olinkin jo varmaan huhtikuun alusta saakka aivan jäljessä, kun en juuri loppukeväästä jaksanut olla koneella. Nyt on loma alkanut ja kesälomareissujen jälkeen ollaan oltu kotosalla joitakin päiviä. Nyt on hirmuinen into lattaa kotia järjestykseen ennen vauvan syntymää! Onneksi aika paljon on jo tehtynä mutta paljon on vielä tekemättäkin. Alkuviikon lääkärineuvolassa kaikki vaikutti olevan kunnossa eikä luultavasti nyt ihan heti ole vielä syntymässä. Mutta laskettu aika tässä lähenee tosi nopsasti! Välillä tunnelmat ovat tosi luottavaiset ja välillä taas pelottaa, miten sitten pärjätään, onko vauva terve ja yleistä ahdistusta siitä, onko tähän maailmaan järkevää hankkia lapsia kaikkien vaarojen keskelle.

Onnea hirmuisesti Heitulle ja muilla vauvan jo saaneille :flower:

Aivan käsittämätöntä tuollainen kohtelu, jota Citilda on joutunut kohtaamaan!! Voimia ja parempaa mieltä sulle :hug:

Vointi on mulla ollut ihmeen hyvä, ei ole mitään suurempia vaivoja. Päivät vaihtelevat kyllä ja joskus olo on tosi raihnainen ja supistelee (yleensä kuitenkin kivuttomasti) paljonkin, toisena päivänä voi taas käveleminenkin onnistua ihan hyvin jaksaa ihmeen hyvin. Unet ovat tosi katkonaisia ja on vaikea saada välillä unen päästä uudelleen kiinni, kun heräilee yön aikana usein.

Tänään oli ihana kesäinen päivä ja esikko sai olla uimassa järvessä ja nautti kovasti :heart:

Onko kenelläkään muuten vinkkiä hyvärenkaisista ja melko leveistä tuplarattaista, johon vähän isompi sisaruskin mahtuisi istumaan vauvan viereen?? Monet tuplat ovat tosi kapeita, sinänsä varmasti käteviä liikkuessa mutta meidän olisi tarkoitus mahtua lähinnä Prisman käytäville, joten ei tarvitsisi olla kovin kapeat :LOL:

Hyvää loppuodotusta kaikille! Ja parempaa mieltä teille, joilla on murheita :hug:

Soila ja Pikkuinen 36+4
 

Yhteistyössä