Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="kikka89, post: 17033948, member: 46063"]</p><p>Noniin nyt sitten sitä synnytyskertomusta kun mies on fiksailemassa sitä samperin pyöräänsä ja neitikin nukkuu.</p><p>Luultavasti tulen vielä myöhemmin lisäilemään jotain asioita kun tulee mieleen ja sitten häiritsee kun joku asia ei mennytkään niinkuin kirjoitin.</p><p></p><p>Säännölliset supistukset 5 min välein mulla alkoi sunnuntaina klo 13 ja sitä ennen tuli aamusta asti taas epäsäännöllisiä, ja sitten alkoi säännöistymään, mutta siis tohon 13 asti välit olivat pidempiä kuin 5 min.</p><p>Siinä sitten miehelle 3 aikaan sanoin että alkaa valmistautumaan sairaalaan lähtöön, ja yhdessä pohdittiin että kannattaako nyt oikeasti lähteä kokeilemaan kun molemmat oltiin aika varmoja että sieltä taas kotiin tullaan vauva mahassa.</p><p>Supistukset kuitenkin olivat selvästi napakoituneet koko ajan, eikä kuuma suihku enää moneen tuntiin ollut auttanut mitään joten päätettiin sitten lähteä sairaalaan kokeilemaan jos vaikka...</p><p>Sairaalaan mut kirjattiin sisään klo 16 ja silloin heti käyrille jossa supistuksia tuli säännöllisesti, muuta mulle ei sanottu.</p><p>Sisätutkimus kun tehtiin, niin sain siinä sitten kuulla ettei tilanne ollut juurikaan edestynyt edellisestä kerrasta eli kaulaa 2 cm ja sormelle auki.</p><p>Siinä sitten ihan itku silmässä ajattelin että "jaahas pitikin tänne lähteä taas nöyryytettäväksi" kun tosiaan mitään ei ollut tapahtunut.</p><p>Jäätiin kuitenkin sairaalaan ja sain gramman panadolia, menin kuumaan suihkuun ja sitten kahdeksi tunniksi kävelemään minkä jälkeen piti tulla taas ilmottautumaan ja käyrille.</p><p>Supistuksia tuli sitten jo 3 min välein kun miehen kanssa käveltiin, mutta taas parin tunnin päästä käyrällä oli 8 minuuttia supistusten väli, mihin kätilö sitten sanoi että monesti liikkeessä tulee useammin ja sitten kun siinä sängyllä makaa niin harvenevat.</p><p>Ja siis taas kävelemään pariksi tunniksi...</p><p>Käveltiin tunti miehen kanssa ja kokoajan kipu vaan yltyi, mutta en kuitenkaan halunnut mennä hakemaan lisää lääkettä, koska ajattelin että jotenkin vaan kuvittelen supistusten pahenevan.</p><p>Reilun tunnin kävelyn jälkeen totesin että nyt on pakko saada vahvempaa lääkettä ( petidiiniä mulle luvattiin antaa jos panadol ei riitä ) ja sitten vaan sinne synnytysvastaanottoon oli pakko lähteä lääkettä hakemaan.</p><p>Kun kätilö näki mun tuskat niin sanoi vaan että Olisit nyt ihmeessä aikasemin tullut hakemaan lääkettä kun näytti siltä etten enää meinannut pysyä pystyssä.</p><p>Mentiin sitten miehen kanssa lepo-ja tarkkailuhuoneeseen koska tämä piikki kuulemma oli voimakkaasti rentouttavaa, enkä saanut enää liikkua ( mitä se kyllä todella olikin )</p><p>Siinä sitten kävin parin tunnin välein käyrillä ja tutkimuksessa, ja kaula siinä lyheni alle senttiin ja olin kahdelle sormelle auki.</p><p>Myöhemmin sain vielä toisen piikin petidiinä minkä jälkeen sain vähän nukuttuakin kun kätilö sanoi että pakko on yrittää että jaksan sitten synnyttää.</p><p>Joskus 5 aikaan sitten taas menin sanomaan että pakko olisi lääkettä saada, jolloin taas tutkittiin ja kaulaa ihan vähän jäljellä jo 3 cm auki, minkä jälkeen kätilö totesi tilanteen edenneen sen verran että saliin voidaan lähteä ja siellä sitten mietitään kivunlievitystä kun kuulemma kolmatta piikkiä ei mulle enää uskalla antaa.</p><p>Salissa sitten taas käyrille ja siinä sängyllä jouduinkin sitten makaamaan siihen asti kun vauva oli ulkona.</p><p>Aika nopeasti kätilö näytti miten ilokaasu toimii ja käski seurata mittareiden lukemia koska kaasu piti aloitaa heti kun on supistus tulossa jotta se auttaa.</p><p>Lääkäri tuli sitten myöhemmín tutkimaan ja kätilö sanoi että jos on tilanne hyvin edistynyt niin puhkaistaan kalvot.</p><p>Olinsiinä vaiheessa 4 cm auki ja kalvot puhkaistiin, minkä jälkeen tilattiin anestesialääkäri laittamaan epiduraali ( mikä vielä epäonnistui ensimmäisellä kerralla )</p><p>Epiduraali laitettiin ( sattui aivan kamalasti ) ja sitten seurailtiin tilannetta, minkä jälkeen soitettiin anestesialääkäri uudelleen paikalle kun sanoin kivun lieventyneen enintään ysistä kasiin ( TAYSissa on sellainen tapa että kysyvät asteikolla 1-10 kivun määrää ja päättävät sitten antavatko lääkettä )</p><p>Epiduraalin laittamisen jälkeen supistukset taas vähän hiipuivat ja laitettiin oksitosiinitippa.</p><p>Supistukset taas heti alkoivat voimistua ja siinä sitten ilokaasu seostakin laitettiin vahvemmaksi.</p><p>Mies lähti tässä välissä kahvioon syömään ja soittamaan pari puhelua, mihin kätilö sanoi että hyvin ehtii, ja että menee vielä tosi pitkään ennen H-hetkeä.</p><p>No, siinä vaiheessa kun mies tuli takasin kiemurtelin sängyllä kun supisti ja ponnistutti.</p><p>Ilokaasu ei enää auttanut, eikä epiduraalistakaan ollut mitään hyötyä.</p><p>Kätilölle vaan huusin "sattuu sattuu" ja heittelehdin aivan hervottomasti sängyllä aina supistuksen aikana.</p><p>Siinä rytäkässä meinasi tippaletkukin lähteä irti, ja vauvan päähän laitettu pinni irtosi.</p><p>Pyysin saada lisää lääkettä ja kätilö lupasi mulle toisen annoksen epiduraalia kun on ensin tukinut.</p><p>Sitten tutkittuaan totesi ettei tässä nyt mitään lääkettä enää voi antaa kun nyt synnytetään.</p><p>Olin siis avautunut siitä muistaakseni 4 cm, kokonaan näiden muutamien tosi kipeiden supistusten aikana.</p><p>Siinä sitten aloin ponnistella ja kerroin kyllä aika kovaan ääneet että kipeää teki.</p><p>Pää ei meinannut millään syntyä ja pelkäsin jo että ottavat imukupin esiin.</p><p>Kuitenkin sain pään ponnistettua ja sitten olikin enää vartalo, ja musta tuntui että vauva jotenkin vedettiin ulos.</p><p>Vauvalla oli napanuora kaulan ja käden ympärillä, minkätakia saatiin huonot pisteet ( väristä ).</p><p>Muutama repeämäkin siinä tuli ja ne vielä tikattiin kun istukka oli syntynyt.</p><p>Vauva oli jokin aikaa rinnalla ja sitten menin suihkuun.</p><p>Meille tuotiin saliin kahvia ja leipää, mutta en pystynyt syömään kun oksetti.</p><p>Synnytys kesti kokonaisuudessaan noin 13 tunti ( laskettiin siitä kun olin toisen kipupiikin saanut koska vielä yöllä vielä sain vähän nukuttua ) ja ponnistusvaihe kesti paperien mukaan VAIN 6 min.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="kikka89, post: 17033948, member: 46063"] Noniin nyt sitten sitä synnytyskertomusta kun mies on fiksailemassa sitä samperin pyöräänsä ja neitikin nukkuu. Luultavasti tulen vielä myöhemmin lisäilemään jotain asioita kun tulee mieleen ja sitten häiritsee kun joku asia ei mennytkään niinkuin kirjoitin. Säännölliset supistukset 5 min välein mulla alkoi sunnuntaina klo 13 ja sitä ennen tuli aamusta asti taas epäsäännöllisiä, ja sitten alkoi säännöistymään, mutta siis tohon 13 asti välit olivat pidempiä kuin 5 min. Siinä sitten miehelle 3 aikaan sanoin että alkaa valmistautumaan sairaalaan lähtöön, ja yhdessä pohdittiin että kannattaako nyt oikeasti lähteä kokeilemaan kun molemmat oltiin aika varmoja että sieltä taas kotiin tullaan vauva mahassa. Supistukset kuitenkin olivat selvästi napakoituneet koko ajan, eikä kuuma suihku enää moneen tuntiin ollut auttanut mitään joten päätettiin sitten lähteä sairaalaan kokeilemaan jos vaikka... Sairaalaan mut kirjattiin sisään klo 16 ja silloin heti käyrille jossa supistuksia tuli säännöllisesti, muuta mulle ei sanottu. Sisätutkimus kun tehtiin, niin sain siinä sitten kuulla ettei tilanne ollut juurikaan edestynyt edellisestä kerrasta eli kaulaa 2 cm ja sormelle auki. Siinä sitten ihan itku silmässä ajattelin että "jaahas pitikin tänne lähteä taas nöyryytettäväksi" kun tosiaan mitään ei ollut tapahtunut. Jäätiin kuitenkin sairaalaan ja sain gramman panadolia, menin kuumaan suihkuun ja sitten kahdeksi tunniksi kävelemään minkä jälkeen piti tulla taas ilmottautumaan ja käyrille. Supistuksia tuli sitten jo 3 min välein kun miehen kanssa käveltiin, mutta taas parin tunnin päästä käyrällä oli 8 minuuttia supistusten väli, mihin kätilö sitten sanoi että monesti liikkeessä tulee useammin ja sitten kun siinä sängyllä makaa niin harvenevat. Ja siis taas kävelemään pariksi tunniksi... Käveltiin tunti miehen kanssa ja kokoajan kipu vaan yltyi, mutta en kuitenkaan halunnut mennä hakemaan lisää lääkettä, koska ajattelin että jotenkin vaan kuvittelen supistusten pahenevan. Reilun tunnin kävelyn jälkeen totesin että nyt on pakko saada vahvempaa lääkettä ( petidiiniä mulle luvattiin antaa jos panadol ei riitä ) ja sitten vaan sinne synnytysvastaanottoon oli pakko lähteä lääkettä hakemaan. Kun kätilö näki mun tuskat niin sanoi vaan että Olisit nyt ihmeessä aikasemin tullut hakemaan lääkettä kun näytti siltä etten enää meinannut pysyä pystyssä. Mentiin sitten miehen kanssa lepo-ja tarkkailuhuoneeseen koska tämä piikki kuulemma oli voimakkaasti rentouttavaa, enkä saanut enää liikkua ( mitä se kyllä todella olikin ) Siinä sitten kävin parin tunnin välein käyrillä ja tutkimuksessa, ja kaula siinä lyheni alle senttiin ja olin kahdelle sormelle auki. Myöhemmin sain vielä toisen piikin petidiinä minkä jälkeen sain vähän nukuttuakin kun kätilö sanoi että pakko on yrittää että jaksan sitten synnyttää. Joskus 5 aikaan sitten taas menin sanomaan että pakko olisi lääkettä saada, jolloin taas tutkittiin ja kaulaa ihan vähän jäljellä jo 3 cm auki, minkä jälkeen kätilö totesi tilanteen edenneen sen verran että saliin voidaan lähteä ja siellä sitten mietitään kivunlievitystä kun kuulemma kolmatta piikkiä ei mulle enää uskalla antaa. Salissa sitten taas käyrille ja siinä sängyllä jouduinkin sitten makaamaan siihen asti kun vauva oli ulkona. Aika nopeasti kätilö näytti miten ilokaasu toimii ja käski seurata mittareiden lukemia koska kaasu piti aloitaa heti kun on supistus tulossa jotta se auttaa. Lääkäri tuli sitten myöhemmín tutkimaan ja kätilö sanoi että jos on tilanne hyvin edistynyt niin puhkaistaan kalvot. Olinsiinä vaiheessa 4 cm auki ja kalvot puhkaistiin, minkä jälkeen tilattiin anestesialääkäri laittamaan epiduraali ( mikä vielä epäonnistui ensimmäisellä kerralla ) Epiduraali laitettiin ( sattui aivan kamalasti ) ja sitten seurailtiin tilannetta, minkä jälkeen soitettiin anestesialääkäri uudelleen paikalle kun sanoin kivun lieventyneen enintään ysistä kasiin ( TAYSissa on sellainen tapa että kysyvät asteikolla 1-10 kivun määrää ja päättävät sitten antavatko lääkettä ) Epiduraalin laittamisen jälkeen supistukset taas vähän hiipuivat ja laitettiin oksitosiinitippa. Supistukset taas heti alkoivat voimistua ja siinä sitten ilokaasu seostakin laitettiin vahvemmaksi. Mies lähti tässä välissä kahvioon syömään ja soittamaan pari puhelua, mihin kätilö sanoi että hyvin ehtii, ja että menee vielä tosi pitkään ennen H-hetkeä. No, siinä vaiheessa kun mies tuli takasin kiemurtelin sängyllä kun supisti ja ponnistutti. Ilokaasu ei enää auttanut, eikä epiduraalistakaan ollut mitään hyötyä. Kätilölle vaan huusin "sattuu sattuu" ja heittelehdin aivan hervottomasti sängyllä aina supistuksen aikana. Siinä rytäkässä meinasi tippaletkukin lähteä irti, ja vauvan päähän laitettu pinni irtosi. Pyysin saada lisää lääkettä ja kätilö lupasi mulle toisen annoksen epiduraalia kun on ensin tukinut. Sitten tutkittuaan totesi ettei tässä nyt mitään lääkettä enää voi antaa kun nyt synnytetään. Olin siis avautunut siitä muistaakseni 4 cm, kokonaan näiden muutamien tosi kipeiden supistusten aikana. Siinä sitten aloin ponnistella ja kerroin kyllä aika kovaan ääneet että kipeää teki. Pää ei meinannut millään syntyä ja pelkäsin jo että ottavat imukupin esiin. Kuitenkin sain pään ponnistettua ja sitten olikin enää vartalo, ja musta tuntui että vauva jotenkin vedettiin ulos. Vauvalla oli napanuora kaulan ja käden ympärillä, minkätakia saatiin huonot pisteet ( väristä ). Muutama repeämäkin siinä tuli ja ne vielä tikattiin kun istukka oli syntynyt. Vauva oli jokin aikaa rinnalla ja sitten menin suihkuun. Meille tuotiin saliin kahvia ja leipää, mutta en pystynyt syömään kun oksetti. Synnytys kesti kokonaisuudessaan noin 13 tunti ( laskettiin siitä kun olin toisen kipupiikin saanut koska vielä yöllä vielä sain vähän nukuttua ) ja ponnistusvaihe kesti paperien mukaan VAIN 6 min. [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta kirjainta on sanassa KOIRA?
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Moi! Mä olen paula, olen alkoholisti kysy vastaan
Tänään 04:44
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Luetteko koskaan seurakuntalaista?
Eilen 23:56
vierailija
6 Viestiä
Aihe vapaa
3.
"Kyselyssä 52 prosenttia suomalaisista haluaisi Suomen irtautuvan jalkaväkimiinat kieltävästä Ottawan sopimuksesta."
Eilen 23:43
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
4.
"SDP:n kuntavaaliehdokas on Aleksanterinliiton perustajajäsen – vaatii rajoja auki ja kutsuu Suomea Yhdysvaltain osavaltioksi"
Eilen 23:38
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Kuharyöstö
Eilen 23:30
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
6.
PaIstavassari käy ylikierroksilla
Eilen 23:20
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Persurasismi on RKP-lahtaris rotusorrollis luoma aivopesu jolla kansa pidetään hajallaan
Eilen 23:00
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Viikonloppu! 🥳
Eilen 22:54
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
"Helsinkiläinen koulu jakoi äidinkielen tunnilla härskin seksikirjan oppilaille luettavaksi – ”Hinkkausseksiä”, ”Kuinka k****n saa syvälle suuhun”"
Started by vierailija
Maanantai klo 15:28
Luettu: 1K
Aihe vapaa
2.
Banaania kurkkuun ja porkkanaa peppuun – Miksi koulu tyrkyttää tällaista saastaa 12-vuotiaille?
Started by vierailija
Torstai klo 09:53
Luettu: 946
Aihe vapaa
3.
Relaatio 1071
Started by vierailija
Tiistai klo 12:45
Luettu: 910
Aihe vapaa
4.
Suomessako ei korruptiota? Opetushallitus tilaa kieltenopetusta käsittelevän selvityksen RKP-taustaiselta ajatushautomolta, ja yllätys yllätys...
Started by vierailija
Sunnuntai klo 23:37
Luettu: 799
Aihe vapaa
5.
Kauppalehti: Pääkirjoitus - OrpoPurran arvonlisäverojen nosto on osoittautumassa virheeksi
Started by vierailija
Sunnuntai klo 22:58
Luettu: 670
Aihe vapaa
6.
”Ilkeät kielet kertovat, ettei Sanna Marin muun muassa tervehtinyt loppuaikoinaan kollegoitaan eduskunnassa.” -No nehän on rehellisiä, ei ilkeitä!
Started by vierailija
Maanantai klo 11:57
Luettu: 581
Aihe vapaa
7.
Miksi Euroopan pitäisi rahoittaa Ukrainan sotimista?
Started by vierailija
Sunnuntai klo 10:16
Luettu: 518
Aihe vapaa
8.
Yhteys poliisiin tai lääkärille? Sillä vastuunkantajana on ikävä tehtävä: Tuntemani iäkäs autoilija on vaaraksi liikenteessä itselle ja monille muille
Started by vierailija
Sunnuntai klo 20:25
Luettu: 501
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
K/B-komposti
Latest: vierailija
43 min sitten
Aihe vapaa
2.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
45 min sitten
Aihe vapaa
3.
Moi! Mä olen paula, olen alkoholisti kysy vastaan
Tänään 04:44
Aihe vapaa
4.
Mitä teistä psalmin 139 kohta: "Ennen kuin olin elänyt päivääkään, olivat kaikki päiväni jo luodut" merkitsee?
Tänään 01:04
Aihe vapaa
5.
"Kyselyssä 52 prosenttia suomalaisista haluaisi Suomen irtautuvan jalkaväkimiinat kieltävästä Ottawan sopimuksesta."
Tänään 01:04
Aihe vapaa
6.
Luetteko koskaan seurakuntalaista?
Tänään 01:03
Aihe vapaa
7.
Vauvat Aihe vapaa -keskustelun venäjäfobia. Yksikin sana Venäjän hyökkäyksen etenemisestä ja pamahtaa bannit.
Tänään 00:54
Aihe vapaa
8.
Kysymyksiä kristityille. Tarvitsen vastauksia kipeästi.
Tänään 00:52
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Lapsen saaminen
ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu