ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Hei kaikille tasapuolisesti! :wave:

Mä olen kyllä niiiiiiiiin saamaton et huhhuh. Luen tätä palstaa 24/7 mutta en vaan jaksa kirjuuttaa :/

Onnittelut kaikille vauvan saaneille :hug: kera ja ihanaa kun olette jaksaneet käydä kertomassa synnytyskertomuksianne :heart:

Mä olen totaalisen väsynyt tähän raskaana olemiseen tai oikeastaan tähän arpapeliin mikä vauvankasvun ympärillä pyörii. Pari viikkoa sitten kontrollissa kaikki oli hyvin ja vauva kasvaa lineaarisesti omalla alakäyrällään mutta viime viikolla neuvolassa tajuttiin että mun sf- mitta on vaan 28 ja se ei ole kasvanut 7ään viikkoon (mittaaja ollut aina sama kätilö).
Paino oli tippunut viikossa 500g ja ei muuta kuin lähete Jorviin taas. Maanantaina sieltä sitten soittivat ja huomenna olisi aika. Jännittää ehkä hiukan :D Meinaan kyllä olla nyt tiukkana että en sieltä lähde ilman vauvaa, kun tää touhu alkaa käydä psyykkeelle aikastalailla :ashamed:
Viikon ajan olen valunut veristä limaa, mutta supistukset ei vaan vahvistu. Toivottavasti nyt kuitenkin jotain on edes tuolla kohdunsuulla tapahtunut :whistle:
Perjantainahan mulla olis 38 täynnä eli saisi jo vaikka syntyäkin :heart:

Tänään täytyy viel käydä tyhjentää kirppispöytä ja käärii voitot sieltä sekä kiikuttaa myymäni vaunut uudelle omistajalle :D

Nyt pitää mennä antaa kuopukselle ruokaa, mut tulen kertoilemaan kuulumisia kun niitä on!

kleopatra & missi 37+5
 
Tervehdys!

Erittäin huonosti nukutun yön jälkeen tilanteen pelasti anoppi, joka päästi mut päikkäreille. Silittelin sitten pyykkivuoren viiden aikaan aamuyöllä. Nyt on taas ihmismäinen olo ja herukkapuskat odottavat. Kunhan tuo kuopus nukahtaa, oli sen verran väsynyt, että nyt on sen vuoro ottaa torkut. :D Täällä ei mitään muutosta tilanteeseen, paitsi valkkaria (limaista) vuotaa litrakaupalla (no ei ehkä ihan...). siltä se ainakin tuntuu. Kädet ja jalat edelleen toosi turvoksissa. Kun istuu/makaa alkaa menkkajuilinta selässä ja kun lähtee liikkeelle on mahan ympärillä vanne. Todella lohduttavaa! Missään ei ole hyvä |O Ja sitten vielä tämä helle kaupan päälle. Kyllä sais ruveta tulemaan pikkuhiljaa.... *valivali* Joka päivä sama valitus :LOL:

Outikolle vielä onnittelut, ei ollut ihan rutiinisynnytys, mutta pääasia että kaikki meni kuitenkin hyvin! :flower:

Tympääntynyt Ritsanampuja rv 37+1 odottelee edelleen SITÄ supistusta.... ;)
 
Onnea vauvan saaneille :) :flower:

outiko, kiitos kertomuksesta. Pikkasen tuli paha mieli, kun synnytys ei ollut sujunut niinkuin tietysti olisi toivonut. Miäkin kovasti toivon, että saisin synnyttää alateitse, mutta kuten taas huomaa, ei sitä ikinä voi tietää mitä tapahtuu. Loppu hyvin, kaikki hyvin, se on kuitenkin pääasia. Sehän tässä jännää onkin tässä odotusajassa, että itse ei paljon voi vaikuttaa aikatauluun ja tapahtumiin.
Ja tuo kuva pojasta...ihana. Jotenkin ihan käsittämätöntä, että sieltä mahasta tulee tuollainen oikea ihminen. Ihan valmiina omana itsenään. On tää vaan ihmettä! Ihanaa, että se ihme on itselläkin ihan pian edessä.

Sinderellalle tsemppiä sinne viikon päähän! Jännää kun tietää milloin se tapahtuu! :)

Anna333, sympatiat sinne! Tule ihmeessä kertomaan mitä sanoivat. PAKKOHAN siun on kohta päästä asiaan! :D

Täällä ei juurikaan uutta...supistelee, välillä kivuttomasti, välillä kivuliaammin. Sitä vaan koko ajan, mutta ei muuta. Haluan jo tositoimiin!! :)

OnSiisKevät ja beibe 39+2
 
Päivää!

ONNEA vauvautuneille ja kiitos outiko synnytyskertomuksestasi :)

Sinderellalle ensi keskiviikolle :)

Saa nähä pääsenkö mä ens ti viimestään synnyttää ;) Vähän veikkaisin että joo jos menettelevät samallalailla ku edellisen aikaan :) Ainakin sitä toivon, tietysti toivon enempi et syntyis jo tän viikon aikana :D

Nyt ei jaksa enempää kirjotella, jalat taas turvoksissa, tai nilkat ja varsinki varpaat.

Mutta palailen..

mertsu 37+4
 
täällä huonosti nukuttu yö takana.. En oo ikinä nukkunu noin huonosti.. Pyörin koko ajan, heräilin vähän väliä. huoh..

Täällä olis laskettu aika ens viikon perjantaina eli se 14. päivä. Mutta mä jotenkin meen sillä linjalla että se on 18. päivä.. :D
Kun olikohan ensimmäisessä ultrassa joka oli sillon jotain viikolla 12 niin saatiin lasketuksi ajaksi 18.8 mutta ei lähdetty muuttamaan päivää :D
 
heips..Kerron kuinka minun huoleni liikkeistä "ratkesi"
Eli join 4.30 mehua lasillisen ja makailin koneen ääressä lattialla-ei hyvä sillä alaselkä tilttas :( No liikkeitä ei siis tullut kuin noin 3 ..join toisen lasillisen enkä taaskaan saanut selkeitä liikkeitä..Sitten puoli 7 pistelin suklaata 6palaa ja sain hetken päästä vauvan liikkeelle..Siinä tuli ½h aikana se 10 liikettä taatusti.Menin nukkuun tunniksi ja sitten hammaslääkäriin..Aamulla ei sit 10 mennessä ollut selkeitä liikkeitä tullu ja meinas tulla hammaslääkärin penkissä huono olo kun olin aikalailla pää alaspäin..No onneksi nosti mut vähän parempaan asentoon..Sen jälkeen soitin taas taysiin-siellä sanoivat et jos silloin aamuyöllä tuli 10 liikettä niin hyvä juttu..Mutta seuraa päivän aikana liikkeitä.Sitten menin kauppoja hetkeksi kiertään ja sain muutamia isoja tönäisyjä kylkeen-et hengissä ollaan..Mutta kyllä olin huolissani.Ehkä tää normi ilta rymyäminen nyt vaan loppu meidän vauvalta..
pompula81 rv 37+2
 
Anna333morotus sulle sinne ä-polille! :wave: Toivottavasti tuut takas nyytti kainalossa!
Tikru70Onnea täysistä viikoista!Koitetaan jaksaa vielä vähän...
SinderellaSulla jännää ja ihanaa viikon päästä... :heart:
Piritta88niistä sydänäänistä :hug: :heart:
Kleopatra :hug: Vaadi saada käynnistystä,et saat sen siron tytön/pojan sit maailmaan :heart: Aika siroa poikaa meillekin vielä joku viikko sit veikattiin.. =)

Onnea myös kaikille teille jotka poksutte tänään täysiä viikkoja!!

Mä en jaksa tätä olotilaa enää yhtään..mua masentaa tää norsuna oleminen.Katoin kuvia koneelta,mitä on tallennettu sinne viimesen parin viikon ajalla,ni naama on kaikissa ku hangon keksi.Sortsikuvissa kintut on ku pölkyt ja ihan järkyt valkoiset ku kalkkilaivan kapulla..
Leuan alla kamala kaksoisleuka..ym.ym.Raskausarpia ei vielä oo tullu..mut kaipa niitäkin vielä ehtii,jos tuo masu vielä kasvaa lisää ku kerta kasvusuunnassa on ollu nyt sit.Mikään ei jaksa innostaa,ei jaksa mennä ulos.Ku kattoo tota lämpömittaria,ni senäyttää 27 astetta!En halua tonne paistumaan.Täytyy odottaa jos illalla olis viileempää,ni sais tehtyä sen päivän lenkin.

Ruoanlaittokaan ei innosta.Annoin miehelle periksi ja tänään syödään roska-paska-ruokaa:uunimakkaraa ja viiltoihin koskenlaskijajuustoa ja uuniin..No kyl mä sentään fetasalaatin sen kanssa teen.Niin ja salaatinkastiketta täytyy pyöräyttää lisää tolla tehosekoittimella ku se pääs loppumaan.Mulla tämmönen resepti salaatinkastikkeelle tänään:
pari-kolme valkosip.kynttä,auringonkukan siemeniä,vettä joku pari desiä ja tommonen loraus hyvää rypsiöljyä,kyl tavallinenki käy.Tehosekoitin käymään,niin et ne siemenet ja sipulit menee ihan semmoseks kastikkeeks ja sit lopuks maun mukaan lorautetaan soijakastiketta (mä käytän vähäsuolasta).Tää sopii kastikkeeks kaikkeen vihersalaattiin.oon kyllä välistä käyttänyt tätä tonnikalasalaatissakin.Makunsa kullakin.
Ai niin mä unohdin et niitä auringk.siemeniä voi laittaa tähän määrään semmosen 3 rkl.Tästä tulee n.0,5 l valmista kastiketta.

Mut kaikista simppelein ja nopein kosteutus salaatille on ollut meillä tänä kesänä paljon käytetty(laiskuus on iskeny)kulholliseen salaattia puristaa neljännes sitruunanmehua,loraus rypsiöljyä ja mustapippuria myllystä ja kaikki sekaisin.Saa hyvin kostutettua ja on maukasta.Sitruunasta tulee hapokkuutta siihen.Jos haluaa siihen makeutta lisäksi,voi sekoittaa aineet kupissa ja lisätä sokeria tai juoksevaa hunajaa.

No niin,mammat.Mä sain valitettua oikein urakalla ja tuputettua teille vielä reseptinkin kaupan päälle.Ku kohta mä meen tekemään tota siemenkastiketta,et saadaan syödä sitä ton lempi-liha-ruoan kera...

T:maria-s itsepäisen sinnikäs vuokralainen
 
Moi :wave:

Siis vähän mä olen nukkunut huonosti viime yön, varmaan 10 kertaa yön aikana kävin vessassa ja lisäksi vielä poika itkeskeli pari kertaa kuumissaan ja janoissaan. Aamulla oli sellainen olo etten olis nukkunut ollenkaan. Onneks mun mies nousi sitten lasten kanssa ja sain huilia vielä pari tuntia:heart:

Tais yöllä vähän poistua sitä turvotusta, mutta kävin aamulla puntarilla ja paino on vieläkin 1,5 kg korkeampi, kun viime perjantaina neuvolassa. Taitaa sitä nestettä vieläkin olla aika runsaasti... Mulla on varsinkin oikea jalka oikein "ihanassa" kunnossa ja kädet on täynnä valkosia laikkuja ja sormet niinkuin paksut nakkimakkarat|O Ärsyttävää!

Liikkeet on vähentynyt täälläkin jonkin verran. Välillä sitten tulee kuitenkin sellaisia hetkiä, kun potkuja tulee putkeen monta kymmentä ja alkaa jo toivomaan että rauhoitus nyt pikkuinen. Tämä kaveri tuntuu olevan sellainen ilta-aktivisti, ja päivisin ja öisin aika rauhallinen. Samanlaiset rytmit, kun siskolla ja veljelläkin oli masussa :) Mulla riittää päivisin lasten kanssa niin paljon tekemistä, etten ehdi edes paljon kiinnittää liikkeisiin huomiota, mutta esikoisen aikaan mä muistan laskeskelleeni niitä paljon enemmän. Onneksi kuitenkin on olemassa se äitiyspoli, johon saa tarpeen vaatiessa ottaa yhteyttä.

Lapsivesien menosta oli myös puhetta. Jotenkin vaikea kuvitella, ettei sitä huomaa, mutta kai se on mahdollista just esim. suihkussa ollessa. Mulla esikoisesta puhkastiin kalvot sairaalassa, joten vedet meni sinne sängylle. Toisesta sit kätilö sai vedet käsilleen, kun ne tuli samalla kun mä aloin ponnistamaan...

Mitenkähän Annan yliaikaiskontrolli on mennyt? Voi olla, että sai jäädä suoraan osastollekin :)

Mun vanhemmat lähtee huomenna reissuun ja tulee perjantaina takas. Jos tää vauva päättää just silloin syntyä, niin joudun sit yksin synnyttämään. Jännittää vähän, mut oon mä onneks jo kerran siitä hommasta yksinkin selvinnyt. Olis se kiva jos mies pääsis mukaan, toiseen synnytykseen hän ei ehtinyt, kun meillä oli niin vauhdikas poika :D

RangaTanga 38+3 :heart:
 
Ihania vauvojen kuvia!!! Hirmuiset onnittelut kaikille joilla jo synnytys takanapäin :flower:

Täällä on kyllä niin kans tuskauduttu tähän kaikkeen että huh huh! Mieheen menee hermot, teki se sitten ihan mitä vaan (tosin ei tee mitää muuta kun käy töissä ja pelaa pleikkaria). Ja välillä ei oikein tiedä pitäskö itkee vai nauraa tälle tunne skaalalleen.
Eilen olin koko illan kyrsä ottassa kun mies olikin pitkään töissä eikä sit jaksanut lähteä sitä pakastinta enää hakeen.. no eipä sillä väliä minulle koska haetaan kunhan haetaan. No eilen iltapäivällä mulla alkoi kauhean kipeät supistukset (OHO WAU! luulin ettei mulle sellasia tulekaan).. ei tosin millään lailla säännöllisiä olleen ja pisti vaan inhottavasti tuonne kylkeen koko ajan.. ja kamala paineen tunne! Juoksin vessassakin varmaan vartin välein kun tuntu et on hätä, mut ei sit ollutkaan. No mut eipä herunut minkäänlaista sympatiaa minulle mieheltä.. oisin kaivannut vähän silityksiä ja huomiota.. sääli halausta edes :D

Että jos muilla on se ongelma että mies on jo ekasta supistuksesta ovella lähdössä laitokselle, niin meillä ei ukko varmaan älyä edes siinä vaiheessa että sattuu, kun kiemurtelen lattialla. :D

Kaikenlisäksi olin purskahtaa itkuun (ihan oikeasti) kun pyysin miestä tuomaan jotain suklaakarkkia kaupassa käydessään.. ja se toikin suklaalevyn (ja siis sen pitäs tietää että en tykkää suklaasta levy muodossa) !!! :D No enhän mä kehdannut sille silti mitään asiasta sanoa.. parhaansa yritti kuitenkin. Banaanitkin oli raakoja vaikka se tietää että tykkään sellasista mustista banaaneista enemmän!

Eli VOI VOI miten kamalat huolet minulla :LOL: miten voi joku banaanin kypsyysaste ja suklaan vääränlaisuus alkaa itkettään?!? Ihanaa tämä raskausaika ;)

Nyt pitää mennä syömään ja yrittää käyttäytyä! Sain sentään heti niskahieronnan kun mies tuli kotiin töistä.. olin kuulemma sen näköinen että voin ärähtää koska vain :saint:

Marizzza ja pienokainen 38+5
 
Heipsan!

Kiitos Outiko synnytystarinasta, varmaan aikamoisessa sumussa mennyt se sairaala-aika kun ei taatustikaan osannut odottaa että jäättekin jo sille reissulle. Upeeta että oot niin nopsaan parantunut sektiosta! Ja aivan ihana poitsu! :heart: Tsemppiä ensimmäisiin kotipäiviin! :hug:

Me käytiin taas tänään vattuja poimimassa, pavulla ei tunnu olevan mitään kiirutta vaikka äiskä olis jo ihan valmis :LOL: Lupaavia suppareita on ollut ja menkkakipua mutta siinäpä se...

Tsemppiä kaikille loppuodotukseen!

Jeppis & Pikku-papu 39+4
 
Voi taivas kun mä olen turhautunut! Ei ole yhtikäs mitään tekemistä, mikään ei oikein kiinnostakaan ja kotikin on jo joka kolosta niin puhdas että ihan ahdistaa :headwall:

En omista enää sitä viimeistäkään kärsivällisyyden ripettä minkään suhteen. Hormonit tekee äidistä aistivammasen kaikelle muulle paitsi omalle navalle ja sen kyllä huomaa. Kun ois ees vauvahankinnat hankkimatta tai tekemättä! Itseasiassa odotan vauvan lisäksi postista kestojen pesuaineita ja niitä nyyttivaatteitakin (56cm), joiden epäilen olevankin ihan turhia meille. Maha tuntuu kasvaneen viikossa ihan hirveesti ja isossa vauvassa (n.4000g) ei ole ongelmaa jos on lantiossa normaalit mitat, mutta mulla kun ei ole :/

Limaa, kipeitä supistuksia, nipistelyä, kovotuksia, puolihalvausta, nivuskipua, selkä- ja alavatsajomoa, reisihapotusta, huimausta, turvotusta, ummetusta, ilmavaivoja ja vielä sekin perkeleen villi virtsaputkensuu. Mitä tää on? Onks tää normaalia? Onko kenelläkään muulla samanlaisia oireita? :LOL:


-lantiovammanen iinaZ & The PötZi 38+5 ja ramppikuume 42,5 astetta
 
Liikkeistä täällä kans tuntuu että olis liikkeet vähentyny.
Päivisin ei kyllä ole juurikaan liikkunut koko odotus aikana, että enemmän iltaisin.
Päivisin en paljon kyllä keskitykkään liikkeisiin, mutta kyllä niitä tuntuu aina silloin tällöin.. Tänäänkin kaupassa katselin että mitä leipää sitä ottaisi niin tuntui kun monotti vasemmalle puolelle..Iltaisin kun käyn makaamaan ja katsomaan telkkaria niin alkaa monotus ihan kunnolla.. samoin jos luen sängyssä kirjaa ennenkuin silmät laitan kiinni..
 
Täällä ollaan sairaalassa.. mua sit jätettiin tänne ja sanottiin ettei ilman nyytiiä enä lähetä kotia.. mutta se päätetään viel huomenna. Eli huomenna aamulla pitäis käynnistää jos käynistetään.. tänään oon käyrillä. ei mitään erityistä, mutta vauvan liikkeit seurataan.
Toivon et käynistettäis..

Anna ja masukki 41+5
 
Kiitoksia tsempityksistä ens keskiviikolle :) Kieltämättä, on helpottavaa ku tietää että on olemassa takaraja, jonka yli ei tarvi kärvistellä. Nyt vielä sitte jännäillään tosiaan toimintatapaa - käynnistys vai sektio. Riippuu koosta ja tarjonnasta. Tällä hetkellä vauveli on kuulema tasan nelikiloinen. Ja edelleen hieman poikittain. Pää kyllä tosi alhaalla ja alakautta oli tunnettavissa. Mutta vartalo vinossa. Toinen jännäilyn aihe on, että jos hän päättääki syntyä ittekseen. Kolmonen tupsahti aikoinaan maailmaan ens yönä! Kakkonen rv 38+jotain, olikohan 3. Kaulaa kylläki oli tänään jälellä vielä pari senttiä, kohdunsuu sormelle auki ja pehmeä. On siis jotain tapahtunu reilussa viikossa Viimeksi oli kaulaa kolme senttiä, kohdunsuu ihan ihan vähä auki ja pehmeä. Ehkä sitä ei sitte mitään tapahu ennen keskiviikkoa... Täytyis saada nyt alakerta siihen pisteesteen että keskiviikkona voitais suoraan puhkaista kalvot eikä tarvis käynnistellä cytoteceilla. Nii siis jos ei tarvi leikata.

Tulee siis kolme ässää käyttöön tännekki B)

Annalle tsemppejä huomiselle!

Sinderella 37+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja iinaZ:
Limaa, kipeitä supistuksia, nipistelyä, kovotuksia, puolihalvausta, nivuskipua, selkä- ja alavatsajomoa, reisihapotusta, huimausta, turvotusta, ummetusta, ilmavaivoja ja vielä sekin perkeleen villi virtsaputkensuu. Mitä tää on? Onks tää normaalia? Onko kenelläkään muulla samanlaisia oireita? :LOL:


-lantiovammanen iinaZ & The PötZi 38+5 ja ramppikuume 42,5 astetta
Kipeitä supistuksia, nipistelyä, kovetuksia, nivuskipua, selkäjomoa, turvotusta, ilmavaivoja. HEP!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marizzza85:
Kaikenlisäksi olin purskahtaa itkuun (ihan oikeasti) kun pyysin miestä tuomaan jotain suklaakarkkia kaupassa käydessään.. ja se toikin suklaalevyn (ja siis sen pitäs tietää että en tykkää suklaasta levy muodossa) !!! :D No enhän mä kehdannut sille silti mitään asiasta sanoa.. parhaansa yritti kuitenkin. Banaanitkin oli raakoja vaikka se tietää että tykkään sellasista mustista banaaneista enemmän!

Eli VOI VOI miten kamalat huolet minulla :LOL: miten voi joku banaanin kypsyysaste ja suklaan vääränlaisuus alkaa itkettään?!? Ihanaa tämä raskausaika ;)


Marizzza ja pienokainen 38+5
Tulee mieleen ku mää aloin parkua ku mies ei muistanu ostaa mulle sokeritonta luonnonjugurttia. Heti aattelin että no ni, ny hän ei oo muistanu rakasta rouvaansa kaupassa ollenkaan :LOL:

Täällä on kans kyyneleet tosi herkässä. Heti jos jokin asia vähä vastustaa niin byhyyyyyy. Ne on nää hormonit!
 
Annalle tsemppiä huomiseen!!!Kuulostaa jo aika hyvältä..

Täällä v###tus vaan jatkuu,kohta tulee kätilöt,jos sit vaikka itkettäis välillä...
Otin jo kokeiluun ton
Outikonnännin-hieromis-vinkin.Puol tuntia n. olen niitä tänään pariin otteeseen hieronut :LOL: katotaan tehoaako!Iltapäivällä supisteli jo lupaavan kipeesti,mut loppui lyhyeen..tana..
 
Merkkailen! :)

Onnea taas vauvaa hakeville ja jo saaneille :) Ihana vauva Outiko :heart:

ja kiitos myös synnytystarinoista :)

teen kuolemaa, enkä minkään kipujen takia, vaan kuumuuden.. Olisipa niitä kipuja :D Se on jännä kyllä, että päivisin toivon niitä, mutta öisin olen ihan hirveän väsynyt ja toivon, että toivottavasti ei ala nyt "millä mä jaksan muuten" :D ristiriitaista tämä raskausaika!

Zinnie 40+5
 
Helvatta... Mun pääkipu ei ota loppuakseen :/ kestänyt jo 24h.... No,huomenna neuvola aamupvä. et näkee paineet yms. esikosta mulla oli raskausmyrkytys, tuli vko. 37. Ei kait nyt enää mitään vaan ole tulossa |O
Nyt iltpvä. alkaen on sitten ollutkin typyllä kova meininki tuolla masussa, onneks.

Pakko lähtee vissiin nukkumaan ja toivoa et kipu loppuis.

hellu ja walma 38+0
 
Tervehdys taas..

Oli pakko tulla "kehuskelee" kun viime yönä heräsin kipeisiin supistuksiin ja niitä tuli noin tunnin ajan.. Vaikka ei vielä tositoimiin päästykään, antoi tuo viimeöinen toivoa&uskoa siihen että kohta vois vauva alkaa syntyä..

On vähän ikävääkin kerrottavaa.. Jouduttiin maanantaina lopettamaan meidän kissa :'( Todettiin se parhaimmaksi kun taisi munuaiset alkaa reistaamaan.. Nyt on kova ikävä.. Ei tuu kukaan hurisemaan keskellä yötä kainaloon :'( Tästäkin syystä toivon vauvan pikaista tulemista että saisin muuta ajateltavaa päiviksi ja tietysti öiksi..

Huomenna neuvola.. Toivottavasti viimeinen.......

Minerva

 
Moikkelis!

Yhdyn kyllä muihin ja haluan jo vauvan syliin. Kävin tänään aamun istumassa äpolilla kun liikkeet olivat niin vähäisiä.sanoivat siellä et aina kannattaa tulla tarkistaan jos itellä vähänkään huoli yms..ottavat mielellään käyrille ja yölläkin synn.osastolle vaan käyrille jos vähänkään tuntuu siltä. Lääkäri lohdutteli et ihan sust nirmaalia et just 38 vkon kohdilla alkaa liikkeet muuttua ja kuulemma yks merkki lähestyvästä synnytyksestä. Liikkeeitä siis pitää tuntua mut muuttuvat siroiks ja hennoiks :whistle:
No mä ajattelin et nämä menkkakivut yms kolotukset olis nyt saanu jotain aikaan tuola alakerrassa mutta :kieh: ei tod..kaulaa jäljellä 1.5cm ja kiinni mutta ehkä hiukan pehmenynyt. Toivotteli vaan hyvää loppuraskautta ja mulla pääsi autossa itku. Ei tää koskaan ulos tuu. No pääasia et vauvalla kaik ok ja painoaevio oli nyt 3232g...eli olen täällä vielä syyskuussakin kirjoittelemassa..kiva kiva. Pieni purkaus tuli sit tänne :saint:

Toivottavasti sulla unikuu pääkipu ja olo helpottaa :hug:

T. ikuisesti raskaana oleva niiskuneiti81 ja pikkukaveri rv 38
 

Yhteistyössä