** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

meillä vaunut vielä hakusessa. Luulin jo löytäneeni mitä halusin, mutta olikin eri mitä piti.
Sairaalakassia en oo vielä ehtinyt miettimään. Kantoliinat ja pieniä vaatteita hankittu.

4D:ssä oltiin tänään. Kaikki paikallaan/kohdillaan ja himppasen keskikäyrän alle ollaan tiputtu.
Nasu piti nenää tiukasti kohdunseinässä kii ja selkäpuolella tietty.. Naaman (sen vähän mitä sit näky) eessä välillä napanuoraa ja välillä käsiä. Istukka ja kohdunseinä halus myös kuvaan sinnikkäästi..
:/ ;)
Välillä ne kuvat oli jopa pelottaviakin, ku säädöt oli luissa/rakenteissa tmv. Ihan alien tai luuranko. Sit onneks sääti aina "ihopainotteisemmaks".
Muutamia kuvia ja DVD saatiin mukaan
voi pientä ihanuutta.
sukupuoli 100% selvillä. Nyt tarvis päättää mitä sillä tiedolla tehdään..... :p

väsynyt Månsku ja liikkuvainen, mutta naamaansa piilotellut Iivari 28+4

Alkuperäinen kirjoittaja lolu:
mulla ollut vähän kumma olo? maha ajoitain sekasin? onko kellään muulla tämmöstä?tosi inhottavaa..toiv.ei enteile mitään :'( olen lukenut että..? en uskalla sanoa ääneen. no toiv. menee ohi nopsaa =) .

lolu30+1
Lolu, mulla ihan samanlaista oloa ollu pari päivää... Maha sekasi, menkkamaista jomotusta, ja vähän pahoinvoiva olo koko ajan. Toivottavasti ei oo mitään kummempaa...! Ois vaikka lievä ruokapöpö. Apua, mitä oot lukenu? :/

Murske 30+4

pesin tänään koneellisen vauvavaatteita ja huomenna olis tarkoitus pestä toinen. vaipat ja kantoliinan kun vielä sais kaverin luota uuteen hoitopöytään niin alkaa ekat tavarat olla jo mallillaan. tutit, 1 pullo + 1 vastike ostettu. 2 TÄYSIN imetettyä lasta löytyy joten en hirveesti rahaa aio noihin välineisiin nytkään laittaa. meidän lapset ei ilm vaan suostu pulloa syömään ;)

SAIRAALAKASSIN kanssa ei kiirettä. meidän lapsilla kummallakaan ei oo ollu kiirettä maailmaan (39+3, 41+1, synnytyksen 15h, 35h) joten sen ehdin kyllä samalla kun supitusten kanssa kärvistelen. nyt kun kolmas lapsi niin en varmaan "saakaan" olla kauan synnärillä niin ei tarvii tavaraakaan.

Ä-RAHA päätöstä en oo vieläkään saanu. palkanlaskijalle soitin ja se mietti että olis laittanu vasta kesäkuun lopulla paperit kelalle. siis?? mulla alkaa 16.7 ä-loma ja olis kiva jo nyt saada tietää mitä tulee saamaan. onneksi soitin kelalle ja kysyin missä vikaa kun ei kuulu.

TARJONNASTA niin mulla ei oo vielä kertaakaan sitä tarkistettu mutta kai ensi neuvolassa aletaan sitäkin seuraamaan (rv 32+). esikoinen alusta rt, toinen oli jonkun aikaa pt ennen kun käänty rt ja tälläkin kertaa toivon että rt tajuaa olla!!

ootteko muut MASUA MITANNUT? mä ihan huvin vuoksi vertailen edellisiin raskauksiin. nyt mahamitta 92-93cm. esikoisen kanssa 96 kun syntyi joten paljon ei enää "sais" kasvaa ;) en muista mikä mitta toisen kanssa oli mutta alle 100 kuitenkin.

nyt meidän perhe lehden lukuun...

korvapuusti 28+5

AnQ
Lolu, kyllä miulla on välillä tosi pahasti maha sekaisin, sunnuntai-iltana kramppas ihan yllättäen ja ihan kunnolla, ja vessaan sai painella aika tosi nopealla vauhdilla -> suolistossa kun kiertää, saa aikaan suppareita. Kyllä sitä välillä miettii, että näinköhän tästä tulee lähtö, mut ei kai kummiskaan. Suolistovaivat on vaan niin pelottavia kun on "samalla alueella".

Sairaalakassi
a ei täällä ole pakattu valmiiksi, puhumattakaan kotiintulovaatteista. Esikoisen kotiintulovaatteet on jemmassa, niitä käytettiin vaan sen kerran (johtuen siitä, et olikin aika naftit jo sairaalassa :LOL: ). Ajattelin tän toisenkin vaatteet sit jemmata, tosin ne pitäis kai ensin hankkia.. Vauvanvaatteet on muuten kyllä laatikossa pestyinä, vaipat ja petivaatteet pitäisi vielä pestä, hankkia varuiksi korviketta ja ehkä tutteja ja sellasta pientä. Suurin osa on kuitenkin kondiksessa, ja toivottavasti tässä on vielä aikaa!

Masun mittaisin vähän aikaa sitten ja mitta tais olla joku 93 cm. Tuntuu, et tää on nyt parissa viikossa kasvanut ihan hirveesti, jännä miten muotokin on ihan erilainen kuin esikoisesta. Esikoisen odotusaikana levisin ihan joka suuntaan, nyt ei oo oikeastaan kun tää kessi ilmestynyt tähän eteen. Tuntee itsekin selvästi, miten kohtu on noussut yhä ylemmäs kylkiluita kohti - ei mikään ihme, et puuskutan ja puhisen heti.

Miulla on vähän olo, että napero ois saattanut kääntyä raivotarjontaan tai ainakin sinne päin, pitkään pötkötteli poikittain mut nyt on alkanut potkut tuntua niin, et vois olla "oikeinpäin". Pitää tänään nukkumaan käydessä koittaa tunnustella - tuskin siitä kovin paljon viisaammaksi tulee, mut kokeillahan aina voi, heh!

Miekään en oo saanu ä-rahapäätöstä vielä, tänään pomo toimitti viimeset tiedot sinne (ilmoituksen siis 3 kk ajalta maksettavasta palkasta, en ymmärrä miten se on hidastanut sitä ä-rahapäätöstä..). Eiköhän se tästä vähitellen sit tule, onhan tässä aikaa odottaa - ja just kun palkka juoksee sen äippäloman ekat kolme kuukautta, ei oo niin hätäkään.

AnQ + tyyppi 29+0 POKS :heart: (iiiiiiiik, 11 viikkoa!!)

Murske niin semmosta vanhasta vauvalehdestä olikse nyt lääkärin vastaus ym. ripuli voi ennakoida lähestyvää synnytystä :'( mä nyt en vielä haluais niin tapahtuvan. no mut voihan se olla et nää ilmat saa vähän heikomman olon aikaa tai jotain. Uskon ,että kaikki hyväks muuttuu :heart: . voimia ja jaksuja kaikille :hug:

lolu30+1

Nukuttaa ... Nuorimmainen on alkanut heräämään 5 jälkeen ja oon jo ihan puolikuollut klo 20 ja valmiina nukkumaan ! Nooh , tässä sitä vielä koitetaan kökkiä ja 22.00 nukkuun :)

Masun mitasta ... mittasin juuri muutama päivä sitten , masun mitta oli 100 cm ja rintojen samoin ??? :LOL: mun mielestäni masu on laskeutunut nyt viimepäivinä ja tuntuu välillä tukalammalta tuolla alhaalla :)

Vadelmanlehtiteenkin aloitin nyt kuitenkin jo , yhdellä mukillisella mennään , ei oo kauheasti ollut suppareita niin on ollut hyvä juoda , eipä ainakaan lisää noita supistuksia !!!
Kontrolliultra on viikolla 32 , joten kaippa tuolla katsotaan alapäänkin tilanne ??? Tai ainakin ultrassa näkyy kanavan pituus ...

neitim+ tytsy 30+4

Tulin vaan nopeasti kommentoimaan lolu ja Murske: Älkää turhaan huolestuko! Mulla on ainakin näissä kaikissa kolmessa raskaudessa varsinkin loppuraskaudesta ollut vatsa välillä löysällä ja kahdessa ensimmäisessä pelkäsin lähinnä jotain toksoplasmaa, mutta neuvolassa sanoivat moisen kuuluvan normaalin raskauden kulkuun, että välillä kovalla ja välillä löysällä vatsa. Ja rautatabletitkin saattavat aiheuttaa ummetusta/ripulia.

Viher + tiitiäinen 28+5

Täällä alkoi jo loma! :) Eikä yhtään liian aikaisin, kyllä sen verran kipeä on tuo selkä. Tosin mulla on taas ohjelmaa suuniteltu enemmän ku tarpeeks.

Huomenna ois se 4D ultra. Kovin jo jännittää!

Mun piti johonki juttuihin kommentoidakin, mut empä yhtää muista mihin. :D

rv 27+2

Huomenta.... Huono yö TAAS takana, hohhoii... Mut pakko herätä nyt leipomaan, ku kamu tulee aamukahville :)

Lolu ja Viherpikkurilli, niinpä, tuskin pelkkää ripulointia ilman mitään muita selkeitä "synnytysoireita" tarvitsee pelätä. Ja mullakin sen toissa yön jälkeen ne kipeät supparitki vähentyny, tulee enää vain muutama päivässä. Miehelläkin oli muuten maha sekasin, eli kyllä se taas joku pöpö on tullu saatua paikallisesta ruoasta. Raskauden aikana mulla on jo ollu varmaan kymmenen ruokapöpöä, onneksi kaikki lieviä! Ja parin viikon päästähän pääsen Suomeen, jee, syömään puhdasta, raikasta, terveellistä, ihanaa ruokaa :heart: Ruisleipää, marjoja, ah, kaikkea!!! Ja saan nauttia niistä ainakin elokuuhun asti :p

Mukavaa päivää kaikille!

Murske 30+5

Huomenta=)

Mukavaa päivää kaikille, me lähdetään esikoisen kanssa tänään vähän liikenteeseen, hän menee katsomaan vanhoja eskarikavereitaan (siis vaihtoi tuossa joulun tienoilla toiseen päiväkotiin, toiselle paikkakunnalle) Onpahan ainakin jotain ohjelmaa heti aamusti, vaikka mieluusti nukkuisin pitkään näin työ yön jälkeen..

Maijamehi ja Toukka rv 31+4 (luulisin että pikkuinen on kääntynyt pää alaspäin, mut en oo varma)

Huomenta! mä heräsin taas kamalaan pissahätään ja kello ei kuuttakaan :kieh: aina kun sais nukkua ni jotain.Tänään olis neuvola täytyy myöntää et jännittää? onko tota painoa tullut kamalasti,vaikka olen kylläkin syönnyt ja juonnut ihan niinkuin ennenkin.Olotila on kylläkin parempi kuin eilen?ei niin ällö olo. :heart: tuun sit kertomaan miten meni.

lolu30+2

Lolu ja viherpikkurillimyös nää kuumat ilmat herkästi laittaa vatsan löysälle!
Mullahan vatsa ollut kuralla vähän väliä :x
Mutta tuskin teillä syytä huoleen :hug:

Rt selvisi eilen ultrassa =) Hyvä niin.Vaikka itse oon kyllä epäillyt olevan milloin mitenkin päin :hug:

Mahanympärys mulla edelleen sen 92cm.

Vauva kuulemma hyvin korkealla mikä on hyvä juttu,ettei pääse painamaan kohdunsuuta kun kerran paikat hieman jo pehmenneet.
Ja toi korkealla olo tietty pahentanut näitä mun vatsakipuja.
Mutta nyt ollut 2 hyvää päivää jo,jee :D

Månsdottir onnea ultrakuulumisista,kiva että kaikki hyvin :heart: Poikako sielä on masussa?

Mulla on oikeastaan tosi hyvä olo nyt ja mielikin kirkas =)
Työpäivä tänään,mies sairaslomalla.Ihana kun ei tarvii lapsia anopille rahdata.
Palaan astialle taas töiden lomasta ;) :wave:

Hellurei ja hellät tunteet!

Täällä ei ole kerenny lukemaan saatikka sitten kirjottamaan... Mummolaan lähettiin sunnuntaina ja eilen tultiin pois. Pääsin eilen myös käymään kaverillani, joka leikkasi mulle aivan ihanan tukan! Tosi helppo laittaa, kun on nyt paljon lyhempi :)

En kerenny nyt jaksaa lukea kaikkea mitä ootte kirjottanut.. pläräsin vaan nopeesti läpi..

me9 hyvä juttu että selvisi syy sun kipuihin :hug: nuo sappivaivat ovat tosi inhottavia!

Sannuli ihanaa kuulla Tytin kuulumisia :heart:

Masuasukista Itse luulen ettei ihan RT:ssa vielä ole, vaan pää alhaalla ja edelleen poikittain... kylläpä se siitä varmasti kääntyypi vielä lähtöasemiin. Maha ei itestä ainakaan hirveesti ole kasvanut eikä hirveen tukala ole ollut. Kovin ylhäällähän tuo vieläkin kyllä oleskelee. Potkuja satelee sinne sun tänne, pyöriskeleeköhän tuo sitten vielä kovastikkin. Lonkka ja lantion alue kipeenä edelleen, ja luulenpa että kestää sinne loppuun asti. Ei auta muuta ku kärvistellä...

Sairaalakassi en ole vielä pakannut, ehkä joskus kuukauden kuluttua voisi sitä alkaa miettimään :) hui kauhistus miten se aika meneeki, nyt jo 30 viikkoa mennään ja maanantaina poksuu täydet 30!

Hankinnat Meillä ei oo vielä kaikkea hankittu.. mut jospa miehen sisko saisi kohta meille tulevat tavarat kasaan ja saatais ne haettua :) Sieltä ostetaan siis käytettynä turva-istuin ja hoitopöytä pinniksen päälle.. Niin ja se pirun seisomalautakin pitäis käydä kärryyn katsomassa kun meidän tyttö ei jaksa hirveesti kävellä tuolla ulkona.. varmaan äitiin tulllu laiskuudessaan ;) :LOL: sekin kyllä niin vaikeeta hankkia kun pitäis tuonne lastentarvikeliikkeeseen asti lähtiä ja ehkä kärrytkin ottaa mukaan.. jos samalla sais kysyttyä kärryjen jarruista ku ne on taaas rikki.. meillä on tommonen käsijarrusysteemi siinä ja mieluusti vaikka vaihtaisin siihen jalalla painettavaan jarruun jos vaan mahdollista.

Muita hankintoja on sitten vielä vaipat, tutit ja korvike... muutapa en nyt tähän hätään keksi...

Sunnuntaiksi värkkäilen sitten pientä pullakahvittelua valmistumisen kunniaksi.. ei mitään kovin isoja juhlia, omalla porukalla vaan. Mutta leipomista silti riittää, koska meidän oma porukkakin on jo niin iso :D Ajattelin kokeilla tuollaista lime-valkosuklaakakkua jonka ohjeen löysin netistä.. sen kaveriksi suolasta piirakkaa ja ehkä coctailpiirakoita munavoin kera.. lapsille vois ostaa jäätelöä...

Mut sellasta tänne!

Mua on vähän alkanut hirvittämään tuo vauva-arki, miten se lähtee käyntiin kun on tuo 2,5 v tyttöki. Kaiken lisäksi mies kun pääsi aikuiskoulutukseen niin hän ei voi jäädä isyyslomalle, just työharjoittelu alkaa elokuussa... Vähän jänskättää miten mamin käy :LOL: mut kyllä se varmasti hyvin alkaa sujumaan sen alkukankeuden jälkeen, toivotaan ainakin niin!

:headwall: Täällä hemmetin huono aamu. Muksut herää kaikki liian aikaisin ja sit se onkin sitä kitinää loppu päivä. :kieh: isoimmalla bussikortit hukassa ja sai sit kiireellä kipittää pysäkille, että ehti kyytiin. :kieh: Pienimmälle koetin saada terveyskeskuksesta aikaa iltapäivälle, mutta siellä joku kans väärällä jalalla noussut toisessa päässä ja en sit saanut sellaista aikaa, joka ois sopinut meille, vaikka aina aikaisemmin on saanut sovittua tonne iltapäivälle hyvin aikoja.
On sellaisia ihan pakollisia juttuja jo tää päivä muutenkin täyteen buukattu, että en millään kahtia pysty repeytymään. |O :headwall:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niille, jotka siellä on nyt päässeet pikkuista ihailemaan. :heart:

joo kai sitä tarttis alkaa tehdä valmisteluja, että päästään lähtemään sinne liikenteeseenkin tänään ja saan kaikki pakolliset hommat tehtyä. niin vaan hermot kireellä, että tiedä mitä tästä päivästä tulee. :kieh:

Katjuska ja sintti 29+5 :heart:

Huomenia, täällä kans huonosti nukuttu yö, töissä ei millään jaksais olla enää, siis ihan väsymyksenkin vuoksi. Mutta eiköhän tämä tästä, luin eilen uudesta kaksplussasta niistä kohtukuuolemista ja voi että aloin kuulostelemaan nyt tuota pojua, että mitenkä siellä potkitaan... tytöllähän oli napanuora moninkerroin kaulan ympärillä, ja nuo jutun kuolemat (kaksi muistaakseni) oli just napanuorakuristumisia.. tuli ihan semmonen olo että voi mitä jos taas on napanuora kireellä tms.. :eek: Mutta ei pitäis ajatella näin... tiedän.

Jep, palaveriin marssista ja sitten lounastauolla juoksen omia asioita ja sit ip on vielä toinen pitkä palaveri. Hooh, reilu vko töitä seuraavaan neuvolalääkäriin, joka sit varmaan nakkaakin mut vapaille kaikkine vaivoineni.
Äippäpakkaus tuli eilen ja vitsit se oli ihana!!! :heart:

runttis ja sytkylä 29+

Heips! Merkkistä vaan!!! :wave:

Mulla alkaa tänään virallisesti äitiysloma, vaikka eipä se tätä elämää muuta ku viimeset 5 viikkoo ollu sairaslomalla.. (alotin äitiysloman varhennettuna, niin siks alkaa jo nyt)
Antakaapas nyt mule annostusohjeita tohon vadelmanlehtiteehen, eli miten sitä oikein käytetään? Ja uskallanko alkaa jo juomaan ku noita suppareita ollut??? Kiitos avusta etukäteen!!

Jonetta ja pikku-Veeti 31+4

Huomenia!

Käytiin reippailemassa ennen ysiä ja vietiin esikoululainen toiseksi viimeseen koulupäivään Tuossa meidän kyläkoululla on eskari niin kiva sit syksyllä aloitta ykkönen tutussa koulussa. Reippaasti vielä jaksaa mamma kävellä ja työnnellä matkarattaissa tuota neljä veetä. Eihän siitä tullu ku parin kilsan lenkki mutta piristi mukavasti..paitsi nyt väsyttää ihan täysillä. Tämä masunasu vie kyllä äiteen mehut aika tarkon..en tiiä onko hemppa tuolla tuplaraudalla noussu ku ihan sika väsy joka hemmetin päivä..veetuttaa kun ois niin paljon hommia muttei kykene ku on ihan voimat pois.

Sairaalakassia en oo koskaan älynny pakata aikonaan vaan sitten supistustuskissa nakellu sinne tärkeimmät Kunhan neuvolakortti on messissä niin hjuva! Ei vaan pitää nyt skarpata ja paria viikkoa ennen pakata.

Miehistä ollunna puhetta. Mulla on kans ihana ja rakas mies. Maailman paras iskä lapsille, jaksaa touhuta ja ottaa hommiin mukaan..enemmän ku minä. Sillä on lehmän hermot ja minä kilahtelen liian herkästä..en tiiä miks musta on tullu tämmönen hermokimppu Laitetaan hormonien syyksi..Mutta yhessä on oltu jo 16 vuotta, eli puolet mun elämästä, kuustoista vuotiaana löysin tuon enkä oo irti päästänyt. Mies on 7v vanhempi mua. Edelleen parisuhde voi hyvin ja rakkautta riittää Seitsemän vuotta harkittiin ennen ku naimisiin päästiin ja heinäkuussa tulee 9. hääpäivä. Nyt se ihana jo miettii mitä mulla laittaa 10v hääpäivälahjaks vuoden päästä.

Monelle onnittelut lomalle jäämisestä, ootte ahkerat jo ansainneet!!!!

Mulla on kans vähän väliä maha löysällä. Sunnuntaina tuli karseet mahakrampit ja luulin että synnytys alkaa mut sekin oli jonkusortin ripuli..en tiiä tuliko ruuasta vai mistä mutta olo oli karsea.

Lähtis katteleent tuota keittiötä johonki kuosiin..siinä oiski voimanponnistus tällä energialla..puuuh |O

Mutta mukavaa torstaita kaikille!!

Jonnuli ja hertta 31+4

^Jonnuli,ei uskois että käytetyt :eek: Hienot!Hyvä ostos varmasti!!!!!

Katjuskalle tsempit tähän päivään :hug:

Runttikselle myös :hug: Ja kyllä se vauva sielä hyvin varmaan voi!Harvinaista se on että kuristuu napanuoraan!!!
Mulla nää 2 viimeisintä on syntyneet napanuora tiukasti kaulanympärillä,lapsivedet vihreet,mut hyvin ovat selvinneet :heart:

Yhteistyössä