***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

Makeasta eroon pääsy vinkkejä tännekin :attn: Tämä karkin ja suklaan himo on ihan käsittämätön :ashamed: Ja voi jösses jos kaapista ei löydy hyvää niin oon ku persiille ammuttu karhu..huoh..

Vadelmanlehtiteetä en uskaltais itelleni kokeilla kun mulla on niin nopeat avautumiset että hyvä kun ekasta supparista ehin sairaalaan ja sinne on matkaa 30minuuttia. Mitään ennakko-oireita ei ole vaan kerta rytinällä alkaa :LOL: ja loppuu..

jonnuli aamupalapuuhissa ja hipsu aamujumpalla 23+4
 
Mulle on kans nyt iskeny makeenhimo, tarvis kyllä jotenkin saada hillittyä sitä. Muuten nousee sokerit ja painokin taitaa nousta.

Uimista oon kans tässä miettinyt, mut pitäis ekaks hakea uikkarit, jotta uimaan pääsis. Tällai aamupäivisin olis hyvää aikaa ku poju on eskarissa.

Maijamehi ja Toukka rv 23+4
 
huomenia

Mä taidan kanssa tutustua tohon vadelmanlehtiteehen tarkemmmin!

Jäin miettimään vielä mun viime synnytyksen kulkua ja kivunlievitystä ja mä luulen, että mulle saatettiin laittaa pudendaali. Ponnistamisen tarvetta ei ollut ja imukupinhan se lääkäri sit juos hakemaan. Muutenkin mulla jäi siitä vään hämärä ja paha maku. Lääkäristä siis ja himpun sit koko tapahtumastakin. Onneks kätilö oli ihana!! Ehkä tarvis hakee se synnytyskertomus. Jossain sen kuulemma saa automaattisesti mukaan..

No sithän mä tutustuin tohon pudendaaliin ja muihin kivunlievityksiintällä sivulla:
http://www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=71
EI olis kannattanut. Luomusynnytyshän tuli ainooks vaihtoehdoks noita haittavaikutuksia lukiessa...
:p :headwall: :whistle:
(tieto lisää tuskaa....)

Huomenna sen sijaan tulee kovasti tietoa, toivottavasti vaan hyviä ja voishan tuo tirppana antaa kurkata myös jalkoväliinkin... :D

Oma jalkovälitienoo on saanut seurakseen liitoskivut. Onneks, ainakin toistaseks, ihan siedettävät ja maltillisehkot.

Vaunukuume on kova, eikä tää palsta suinkaan helpota sitä.. Ekan kantoliinan ostin jo. Sellasen taskuliinan, joka mulla viimekskin oli. Tykkään.

Onskuja ultrakuulumisista ja niin tyttö- kuin poikalupauksista. :heart:
(Kuinka jaksan odottaa huomiseen........kulu päivä nopiaan....)

Månsku ja matkalainen
20+5

 
Liikaa makiaa uppoo täälläkin.. Viimeks olin tosi tarkka ja tiukka sen kans. Karkkihyllyllä kysyin iteltä 3- vai 5-kiloinen vauva ja kävelin ohi.. :D
Tarvis ottaa niskasta kii taas, mutku......

Mä odotan, että pääsee suht kuivin jaloin käveleen taas. Oon käyny myös mammahydrobicissä ja se on ollut mukavaa, samoin uimassa vois yrittää käydä useemmin, nyt ku paikat on vielä kii ja sen sallii
 
mullaki makeet uppoo taas ihan kiitettävästi :kieh: suklaata vois syödä melkein kuinka paljon tahansa.. ei ollenkaan hyvä! viimekski oli paino noussu niin paljon et yök :/ yks suht hyvä keino on ostaa jotai sellasta mitä ei pysty syömään niin paljoa, jos tekee mieli suklaata ni ei kannata mennä ostaa fazerin sinistä ku sitä kyl uppoo niin paljon ku riittää mut sit jotai täytesuklaata tai makusuklaata ei voi syödä niin paljon.. välttämättä.. ja karkin himoon oon koittanu ostaa kovia karkkeja ku niitä ei tuu syötyy niin paljoa.. ihanaa ku tulee 'kohta' kaikki mansikat ja kirsikat ni saa jotai muuta naposteltavaa.

pkks:ssä sai, ainaki -02, lasilliset kuoharii ku vauva synty, ja muutenki tosi ihanaa välipalaa synnytyssaliin, lohjalla oli vähä köyhempi versio...kuivaa leipää ja kahvia etc..

vielä tää ilta ois töitä, vähä toi pääsiäinen oli rankka ni ois ehkä jo vapaiden tarpeessa..ja lauantaina shoppailee oikein tunteella :D :D odotan...

pikkumökö+ elmo 23+1..vissiinki..
 
Eilen oli se ultra. Kaikki hyvin :heart: ! Moneen kertaan mittaili ja mittaili. No olihan se vaaveli sit hiukan isompi kun viikot olis näyttänyt, mut kätilö ei mennyt muuttaa la:ta (5päivää olis heittänyt eteenpäin). Pääsen vielä kuitenkin lääkärin kontrolliultraan 29.4, jossa katotaan tuo kasvu. JEEEE, pääsee ainakin vielä kerran tiiraa pikkuista :D ! Ja josko se sukupuolikin sit selviäis, kun nyt oltiin niin polvet yhdessä, että eihän sinne päässy näkee ;) .

Jonkunmoinen keskiraskauden tarmonpuuska oli eilen illalla, kun kävelylenkin jälkeen aloin pesee vielä saunaa!!!??? :LOL: Ja nyt olen siivoillut muuten vaan....

W 22+6
 
Neuvolassa käyty, kaikki hyvin! :heart:

Närästys vaivannut pari päivää aika voimakkaana...Huh.. :x Muuten hieno olo. Aurinko sais vaan paistaa että piristyisi.

Mulle vinkkejä siitä, miten saa lopetettua reisien lihomisen.. :LOL: Kaikki rasva kertyy reisiin ja takapuoleen!! Yäk. Ja herkut maistuisi, niinkuin tavankin ruoka... :p
 
Nyt pikanen kysymys ennen päikkäreille menoa. Millä viikolla ootte menossa sinne 4D ultraan, jotka on menossa? Tuolla minne ite oon menossa, niin sivuilla luki, että viikoilla 24-29 ois parhaat viikot, niin mietin, että nappasenko ajan tohon väliin viikolle 26-27, että oisko silloin hyvät näkymät :whistle:

Tää jänskää tääl ystävän puolesta, että koska sieltä tulee vauvauutisia :heart: Ihana tässä omaa ootellessa jännäillä muiden puolesta ja onneks melkein joka kuukauteen mahtuukin yks tulossa oleva vauva ennen omaa koitosta. :D

Onnea ihanista ultrakuulumisista :heart: :flower: ja tsemppiä ultraan menijöille =)

Katjuska ja sintti 21+5 :heart:
 
Tuota vadelmanlehtiteetä täytyy kyllä käydä ostaan. Viimeksi synnytys käynnistettiin, mutta 10:ssä tunnissa paikat aukes vissiin sentin tai kaks, ja sitten ne loppu. Tosin sitten rupes tapahtuun ku sain oksitosiinia sumutteena nenään. Sitä ois kyllä tuolla jääkaapissa, ku laitokselta antovat että maito lähtis heruun. Pitää vaan neuvolasta kysyy että saako sitä ominpäin käyttää.

Täällä on kans liitoskivut tullu ihan tosissaan. Taas on alapää ihan jumissa. Saas nähä miten tuskaa se on töissä olla, ku ei pysty seisoon eikä istuun :/ Pitää työkaverilta pyytää tukiliiviä lainaan, ku sano neuvolassa että kannattaa semmosta kokeilla.

Marlin ja Justiina 23+2
 
Onnea uusista hyvistä ultrakuulumisista :heart: Tsempit ultraan menijöille :heart:

Makean himoon kromi tabletit,ihan turvallinen raskausaikana!!

4D ultra,mä oon ollut kolmasti ja viikolla 26+ oon ollut ja hyvät näkymät.Suositus on kai just se 24-29 viikkoa,jolloin näkyy hyvin joten toi 26 viikkoa just siitä keskeltä.29 viikon jälkeen vauva alkaa oleen niin iso ettei saa kunnon kuvaa kun "palasina" ja ennen 24 viikkoa taas niin laiha luikku ettei tule"kivoja kuvia"...

Mitäs sitten vielä...?
Mulla on tosiaan nla maanantaina ja mä kauhuun puntarille nousua jo nyt :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Edda:
Mulle vinkkejä siitä, miten saa lopetettua reisien lihomisen.. :LOL: Kaikki rasva kertyy reisiin ja takapuoleen!! Yäk.
Tähän jos joku tietää keinon,niin mäkin haluun tietää!!!!!
epätoivoista kun aina nää reidet levii vaikkei muuten näy kilot,mut reidet ja pylly :x :/ kamalaa!!!

 
Nopea kuittaus tänne, hengissä ollaan :wave: Hirveä kiire, puolentoista viikon loma takana ja työhommat on ihan kivasti kasautunut niskaan...

Käytiin varaamassa yhdistelmävaunut, päädyttiin lopulta Teutonia Prestigeihin, menee sitten varmasti vielä seuraavallekin (?). Saadaan sentään vähän halvemmalla, kun otettiin vielä viime vuoden malli (vaikkei runkoon eikä kuosiin tule muutoksia tälle vuodelle). Lisäksi meille on tulossa käytettynä Britaxin Baby safe-kaukalo, niin hankittiin samalla adapterit vaunuihin, että saa sen kaukalon renkaille esim. kauppareissuille. Kätevää :D

Dino & Hobi 22+3
 
heips!

vadelmanlehtitee ostettiin lauantaina kaappiin odottelee :D Mä join esikon aikana sitä olutta (ykkös) että nousisi tuo maito, mutta eipä ollu apua, ei siis maito noussu :headwall:

Mitäs muutaöööäääööööööö makeanhimo niin voi myös kokeilla ottaa tilalle makeaa hedelmää, viinirypäle erihyvä!!! pääsee popsimaan samoin kuin namia, itsellä siis kovassa käytössä... mutta huom! kun olin ravintoterapeutilla niin suositus olisi niitäkin vaan 1dl/pv... koska on yksi "pahimmista" hedelmistä (siis sokeririkas)!

Eip sen kummempia kuin että "IHANAA" kun on niin mukavia liitoskipuja!!! :kieh:

töiden pariin... :headwall:
 
täällä maistuu kaikki ruoka kaksinkertaisesti, eli kahden edestä syödään vaikka klisee väite onkin ja väärin :) mutta nyt ennen kesää saan aina paremman tsempin vähentää ruan määrää, kun vaatteetkin vähenee :p

haluun kapeat reidet ja ruskeat ja onneksi espanjan loma lähenee parin viikon päästä ;)

mutta neuvolassa taas käyty ja noin kolme kiloa tullut ja yli puolen välin ollaan , joten hyvä niin, onneksi käyn salilla 3-5 krt viikko jumpissa ja pumpeissa yms.

onnea ultrakuulumisista, täällä jätän väliin 4 d :n kun menen mielummin kuuntelee pori jazzeille hyvää musiikkia samaan rahaan :p

ihanaa kun aurinko yrittää paistaa edes vähän ...

onko jonna82 muuten facebookin ryhmässä ?

ciao , huisi ja pikkuinen 22+1
 
Jaahas, taasen on yksi neuvolakäynti takana. Tässä kuulumisia sieltä:
Paino oli noussut 700g eli 193g/vko
RR 118/79
B-Hb 146
SF-mitta 19
Syke +152
Liikkeet +

Kaikki oli oikein hyvin. Terkkarinikin oli oikein tyytyväinen. Seuraava neuvolakäynti on 4.5. Lääkärineuvola sovittiin 20.5. Sokerirasitukseen meno on sitten 17.5. Hirvittää sekin jo valmiiksi, kun joutuu sitä sokerilientä juomaan. Yök!

Sannuli ja tytti 20+5
 
Buuh, täällä tänään ollukin oikea tehopäivä ja huominen on yhtä juoksemista. Mahtavaa että tuo dippatyö alkaa olemaan jo valmiimman puoleinen, ensi viikolla en tosin töissä kerkee siihen paneutumaan mutta seuraavalla viikolla sit valmistunee jo. (tai siis palautan ekan version). Jännä kuin alkuun se junnas ja junnas (vuoden päivät) ja nyt on niin kova tsemppi päällä että kohta on valmista.

Olikos se 4d niin, että kuitenkin ennen 24 vkoa olis se kelakorvaus mukana vai muistanko väärin? Äh kun ei tiedä meniskö vaiko eikö.... meillä kun ei ole lopullista lapsilukumäärää päätetty (mies tykkää ajatella muksu kerrallaan) niin en tiedä sitten tuleeko lisää lapsia meille... ja siis saadaanko, eihän se itsestään selvyys ole. Itellä oli jotenkin aikasemmin että yksi lapsi tai sitten neljä, eli saa nähdä suostusko suurperheeseen meidän isäntä :LOL: No, luultavasti kolme on maksimi mitä voin edes kuvitella, mutta ihanaa kun saadaan tämä toinen nyt =) Jokainen lapsi on kuitenkin kultaakin arvokkaampi lahja :heart:

Juuh, viikonloppuna vois riehaantua ja käydä kattomassa jotain pientä ja sinistä vaatetta, vaaleanpunaista kun on hyllyt notkollaan... jos samalla ostas sitä vattuteetä kans, ja se magnesium pitää muistaa kans.
Nyt vielä pikainen duuninvääntö ja sitten lähdenkin hakemaan tyttöä hoidosta, eilen vietettiin iltapäivä vielä leikkikentällä ja voi sitä riemua kun saa lätäköissä melskata!

=) runttis ja sytkylä
 
Onnea tänään ultrassa olleille ja huomenna meneville :)
Päivittelin taas etusivua ja onhan se jo mukavan kirjava , eikä pelkästään poikavoittoinen :saint:
Täällä on kans makea alkanut kiitettävästi maistumaan ja valitettavasti sitä uppoaa ja paljon :headwall:
Ruokakin on hyvää ,ainakin kun tein pitkästä aikaa kana-kermaperunalaatikkoa joka kypsyi ja hautui päikkäreitten ajan ja mikä ihana tuoksu kun heräsi :p Ja pakkohan sitä oli lisääkin ottaa vaikka maha oli ihan täynnä ekankin lautasellisen jälkeen ! Saa nähdä mitä sokerit näyttää puolen tunnin päästä ... ja kun tosta makeasta oli kerran puhetta niin odotan että pääsee tohon kaapille ottamaan hieman suklaata , kunhan mittaa noi sokerit ennen :LOL:

neitim
 

Yhteistyössä