Elimistökö ihan sekaisin, vai mitä tämä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kalansyöjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kalansyöjä

Vieras
Minulla on ollut lapsuudesta saakka laktoositon ruokavalio, eli n. 20v.
Vuosien ajan olen kärsinyt erilaisista vatsaoireista, väliin on ummetusta, väliin m´vatsa aivan sekaisin.

Viime vuoden puolella huomasin, että pähkinä aiheuttaa kurkkuun turpoamis tunteen, jotenkin hankaleelle tuntuu siis kurkku pähkinän jälkeen.

Nyt sitten vatsa on ollut kauan taas ihan kumma, käymistilassa, vatsa sekaisin, turvotusta jne. Leivän olen huomannut aiheuttavan vatsaoireita, mm. ilmavaivoja ja kipua, sekä ripulia. Joten päätin kokeilla viljatonta ruokavaliota nyt jonkin aikaa, että saisin selvyyden, johtuuko vaivat viljoista. Nyt muutaman päivän jälkeen vatsa tuntuu ehkä hieman paremmalle.

Mutta uutena oireena, söin lohiruokaa ja kurkkuun tuli tuo turpoamisen tunne :O

APUA, mitä minä kohta tohdin syödä?

Lääkärillä kävin reilu viikko sitten ja hän määräsi verikokeisiin. Aika sitten näyttää mitä niistä selviää.

Mutta miten minä yht´äkkiä olen allerginen monille asioille? Voiko painonpudotus herkistää elimistön vai mitä tämä on. :(

Voi kuinka ikävää! Söitkö viljeltyä lohta? Tai no, mahtaako muuta paljon olla enää myynnissäkään.. Tuli vain mieleen, että jos sulla on vilja-allergiaa/keliakia, niin niissä rehuissa taitaa viljavalmisteita..

Toivottavasti niistä verikokeista kuitenkin selviää asioita, onhan toi tosi kurjaa :( Itselläkin on välillä vatsa sekaisin/herkkä vatsa, joten tiedän, miten kurjaa se on, saati sitten, kun on noin jatkuvia ongelmia ja vaivoja.

Niin, kyllähän sieltäkin tulee kasvatettua lohta. Mut kandee mainita näistä lääkärillä ja kirjata ylös kaikki oireet ja minkä syönnin jälkeen niitä ilmaantuu. Sit jos on kauheasti ilmavaivoja, niin niihin on saatavilla lääkkeitä reseptittä ja helpottavat kyllä niihin. Olen kokeillut..

Elimistö voi herkistyä eri aineille vuosien varrella ja pähkinä ja kala ovat varmaankin ne yleisimmät. Kannattaa varmaankin kokeilla ihan dietillä, mikä aiheutta oireita ja varmaankin lääkäri osaa antaa ohjeita sinulle.

Mummoni, joka oli syönyt koko ikänsä kalaa, allergisoitui kalalle - vain muutama vuosi ennen kuolemaansa. Itse olen nelikymppisenä huomannut, että manteleita ei kannata syödä - ainakaan paljon ja kovin usein. Minulla alkaa kutittaa ihoa ja huulia.

[QUOTE="terveys";29441337]Auringonkukan siemenillä voi korvata pähkinän. Hyvä maku niissäkin.[/QUOTE]

Siis ihan perus auringonkukan siemeniä, samoja mitä linnuille :D Vai onko niitä erilaisina myynnissä? Kiitos tiedosta, voisin vaikka kokeilla :)

Mulla sama juttu! Onko sulla laktoosikokeet näyttänyt tulosta? Mulla ei, ja nyttemmin olen huomannut että se todellakaan ei ole ollut laktoosi-intoleranssia vaan lievää maitoallergiaa, joten laktoosittomat tuotteet on sopineet niiden muuttuneen proteiinikoostumuksen takia (samoin keitetyt eivät ole niin pahoja). Mutta 30 v jälkeen maito on tehnyt yhä enemmän huonoa, ja nyt olen sen jättänyt kokonaa. Myös pähkinät ja kala (etenkin vastapyydetty hauki) aiheuttavat kurkkuun ja huuliin kutinaa. Ehkä tässä iässä jo hormonitoiminnan alkavat muutokset herkistää elimistöä, samaahan laihdutus voi tehdä. Mulla tuollainen käymistila tulee yleensä omenasta, ja etenkin jos syö samaan aikaan sitrushedelmiä tai suklaata.

minulla tuli samankaltaisia oireita kuin ap:lla oli hmeellisiä vatsaoireita ja ilmeni allergioita ja ihottumaa joita ei aiemnin ollut kun asuimme home talossa.oireet poistuivat kun muutimme pois,voisiko tälläinen olla sinunkin oireiden taustalla?

Apua, ei kai vain hometta :(
Kerran olen homeasunnossa asunut ja sain kamalat iho-oireet.
Nyt asumme vanhassa omakotitalossa ja aina pelkona on, että entäs jos meillä on hometta. :/

Mutta kysyn lääkäriltä ensikerralla tuosta heliko bakteerista.

mulla aiheuttaa refluksi samanlaista kuristumisen tunnetta, varsinkin kun syö jotain sopimatonta. En ole allerginen millekään. Samankaltaiset vatsa-oireetkin on tuttuja. Vehnäjauhot ja kaikki happamat ruoat ja juomat on niitä pahimpia oireiden aiheuttajia. Oireet sopisi kyllä ärtyneen suolen oireyhtymään.

[QUOTE="hei";29451230]mulla aiheuttaa refluksi samanlaista kuristumisen tunnetta, varsinkin kun syö jotain sopimatonta. En ole allerginen millekään. Samankaltaiset vatsa-oireetkin on tuttuja. Vehnäjauhot ja kaikki happamat ruoat ja juomat on niitä pahimpia oireiden aiheuttajia. Oireet sopisi kyllä ärtyneen suolen oireyhtymään.[/QUOTE]

Juurikin näin!

[QUOTE="hei";29451230]mulla aiheuttaa refluksi samanlaista kuristumisen tunnetta, varsinkin kun syö jotain sopimatonta. En ole allerginen millekään. Samankaltaiset vatsa-oireetkin on tuttuja. Vehnäjauhot ja kaikki happamat ruoat ja juomat on niitä pahimpia oireiden aiheuttajia. Oireet sopisi kyllä ärtyneen suolen oireyhtymään.[/QUOTE]

Närästys on kyllä ollut "kaverini" jo kauan, ehkä se sitten on tuota refluksia.

"sh" voi omat diagnoosinsa ihan itselleen kirjoittaa ;)

Yhteistyössä