elimistön sisäisen puhdistuksen kuuri ja mahd. raskaus!

Eli ostin tuollaisen kuurin (20pvää ) ja se siis puhdistais elimistöä sisältäpäin, on nestemäistä ja otetaan 12ml pvässä 1,5-2l kera.. nyt sit aloin miettiä et entäs jos raskaudunkin ni onks siit haittaa sit vauvalle??
 
Arvauksena voisin sanoa, että voi olla haittaa. Puhdistaminen puhdistaa joskus myös sikiön kehosta, jos se on oikein tehokasta. Esim. tavallista astangajoogaa ei suositella raskana oleville juuri tuosta syystä. Ja se, että yrttiteet ovat kiellettyjä raskauden aikana, taitaa johtua ihan samasta syystä.

Mutta voisit varmaan ottaa kuurin kp 1 alkaen, jolloin siitä tuskin on mitään haittaa. Näin järkeilin, mutta sanokaa nyt muut jos tiedätte paremmin.
 
samaa itse aloin miettimään et entäs jos raskautuiskin ni sitkö se meniskin kesken.. hööh.. tosin kyl tos lukee et voi käyttää 8vkon kuluessa niin sit jos käyttäis ens kierrosta.. sillonhan ei viel hedelmöitystä ois tapahtunu..
 
...ja kertoi luontaistuotekaupantäti käyttäneensä itsekin raskauden aikana, tuota samaa kuuria eli kunhan syöt terveellisesti ja monipuolisesti kuurin aikana siis. Eikä sitä käyttöä raskauden aikana ainakaan kielletä siinä pullos/ohjeissa Itse halusin sen myös varmistaa, jos olis just silloin sattumalta plussannut. Tietysti koskaan et voi olla liian varovainen, kun on pienestä elämän alusta kyse... :wave:
 
Mulle gynet on monesti sanoneet, että noita luontaistuotteita pitäisi varoa raskausaikana, koska niitä ei tutkita samalla tavoin kuin lääkkeitä, eli niiden kylkeen ei lain mukaan tarvitsekaan kirjoittaa, että olisivat haitallisia raskausaikana, vaikka voivat sitä ollakin. Esim. helokkiöljykapselit saattavat gyneni mukaan olla haitallisia ja ESTÄÄ raskautumista, vaikka niitä monesti kierron säännöllistämiseen suositellaankin, eikä tosiaan purkin kyljessä tietenkään mitään haitoista lue. Eli kuten mantana kirjoittaa, koskaa ei voi olla liian varovainen, kun on pienestä elämän alusta kyse :heart:
 
nii.. siin pullos ei mittään lue eikä ohjeis mut sit netistä ku kahto ohjeita ni siin sit luki et ei suositella raskaana oleville.. mut voiks siit olla sit haittaa jos ei oo raskautunu ees.. tai ku ei tiiä ja ois näin alussa sit vast jos ees olis raskautunu.. kp25 ja ovis kai 21 tienoilla.. kierto noin 34 täs kierros..
 
ei se mun mielest kyl kovinkaan pahaa ole, eli yhden kerran oon sitä ottana.. eli vastasin vaiks ei mult kysyttykään :D Mut kovasti mietin et no jos siltikin tekis ton loppuun ko jotenki tuntuu et miten se niin aikases vaihees pahaks ois ja sit toisekseen kun ei tunnu yhtää raskautuneelta.. :p
 
Ihan vaan kommentoin asian vierestä eli eiväthän yrttiteet toki ole kiellettyjä raskauden aikana. Esimerkiksi vadelmanlehtitee hoitaa kohdun aluetta. Aluksi sitä tosin kannattaa juoda vain kupillinen päivässä, koska voi muuten kovettaa vatsaa. Myöhemmin voi juoda jopa kolme kupillista päivässä. Mieto minttu- tai inkivääritee voi myös auttaa raskausajan pahoinvointiin. Imetysaikana kumina, sinimailanen, apila ja nokkonen lisäävät maidoneritystä.

Tietenkään ei kannata ruveta puhdistavia ja nestettä rajusti poistavia yrttiteelaatuja käyttämään raskauden aikana, mutta ainakin nuo edellä mainitut käyvät hyvin ja tuovat juomapuoleen mukavaa vaihtelua, kun monille ei välttämättä kahvi varsinkaan alkuraskaudessa maistu :p

Miedot puhdistuskuurit tuskin ovat erityisen vaarallisia. Mutta en ehkä itsekään käyttäisi kovin herkästi raskauden aikana, mikäli tietäisin varmasti olevani raskaana. Ennen raskautta sitäkin kernaammin voi kehoansa puhdistaa :wave: Mutta itse tässä olen sitä raskautumista niin kauan odotellut, että olen sinä aikana elänyt ihan normaalisti. Muutoin olisin joutunut välttelemään kaikenlaista vuoskaupalla.

Helokkiöljyä suositellaan käytettäväksi kierron eka päivästä ovulaatioon ja pitämään taukoa ovulaatiosta kuukautisten alkuun. Helokkiöljy tasaa monilla tehokkaasti kiertoa ja auttaa hormonaalisiin vaivoihin, mutta sitä ei juuri näistä hormonaalisista syistä kannata käyttää ovulaation jälkeen. Mikäli tämän ohjeen mukaan käytetään, pitäisi helokin kyllä edistää eikä estää raskautta.

Tervehdys mantana :wave: Kokeilit sitten :)
 
Helokkiöljy (primrose oil) on yleensä kapselina tai joskus myös öljynä myytävä tuote, jota saa luontaistuotekaupoista tai joskus joistain hyvinvarustetuista apteekeista.

Käytetään esimerkiksi iho-ongelmiin kuten allerginen, kuiva ja/tai atooppinen iho sekä naisten hormonaalisiin vaivoihin esim. PMS, epäsäännölliset ja/tai kivuliaat kuukautiset. Muistaakseni Englannissa on tehty siitä enemmän tutkimusta ja siellä käyttävät usein myös perinteisen lääketieteen rinnalla tukihoitona. Siellä siis myös lapsettomuuden hoidossa tukihoitona. Helokkiöljy ei siis ole lääke vaan lisäravinne, joten se vaatii usein pidempiaikaista käyttöä, jotta saavutettaisiin paras apu vaivoihin.

Mikään taika-aine se ei siis ole, mutta mitä ei ihminen olisi valmis kokeilemaan raskautuakseen :D
 
Tuosta helokkiöljystä vielä sen verran, että gyneni sanoi sen saattavan aiheuttaa rasvahappotasapainoon häiriöitä, eli jos sitä aikoo ottaa, niin pitäisi huolehtia erityisen hyvin omega-3:n saannista, ettei tuo rasvahappotasapaino häiriinny.
 
Juu, se on totta lentoemo-76. Eli jos helokkia meinaa nauttia, on hyvä syödä esimerkiksi kalaöljykapseleita siinä rinnakkain. Helokkiöljyssä on omega-6 -rasvahappoja ja esim. kalaöljyssä omega-3 -rasvahappoja, joiden molempien välinen tasapaino on tärkeä. Joissain tapauksissa, kun on käytetty pelkkää omega-6 rasvahappoa sisältävää tuotetta, se on voinut vähentää entisestään omega-3 rasvahappoja veressä. Eli molempi parempi hyvälle rasvahappotasapainolle.
 
tamarindisose (3%), yrttiuutteita, (3,58%), vihreänteen lehti, latva-artisokanlehti, koivunlehti, mesiangervo, voikukanjuuri, fenkolinsiemen, takiaisenjuuri, keto-orvokinkukka, maltodekstriini, omena-aromi..

Noi löytyi tuoteselosteesta tuosta kuurista.. oiskoha siit haittaa.. miten muute ku eikös pikkunen sit sais ravintonsa musta vasta vkolla 6 alkaen aikasintaan.. Mut en kyl usko et hedelmöitystä ois tapahtunu ees..
 
oli siel ainaskin luumun makuista sekä sitruuna-persikkaa (jos oikein muistan) ja oli niit myöskin tabletteina .. mulle vaan toi helpompi ku sit sitä vettäki oikeesti tullee litkittyä ku se kuuri on siin seas.. Ja valitsin noista sen omenan sit, tosin toi on joku erikoinen et siin ei oo rakkolevää eikä jodia ja sopii sit myös kilpirauhasen yli-/alitoiminnasta kärsiville, tosin semmoisia vaivoja miulla onneks ei ole. Otin vain vahingos ton erikoisemman version sit ku halusin ompun makusen :) mut iha hyvää tuo on, ite ainaski yllätyin ko olin iha varma et se maistuu iha kamalalle.. Mut hyvin menee alas :)
 

Yhteistyössä