Eli lentsikkaan ei saa ottaa mukaan käsidesiä, mutta saako ottaa alkoholipuhdistuspyyhkeitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhymä

Vieras
Siinähän se jo tuli. Eli koska käsidesissä on liian tuhtia viinaa, sitä ei saa ottaa mukaan koneeseen edes max 100ml pullossa. Olenko ymmärtänyt oikein? Saako ottaa käsimatkatavaroihin semmoisia käsien desinfiointipyyhkeitä esim. neo-amisept?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten niin ei saa? Kaikkihan niitä pieniä käsidesipulloja on vieny koneeseen. Pyyhkeitä saa toki viedä myös.

Minä muistan jostain lentoyhtiön sivuilta lukeneeni, että yli 70% viinoja ei saisi viedä koneeseen.. Muistankohan/olenkohan ymmärtänyt väärin.

max 100 ml nestepulloja tms. säilytysastioita (myös rasvat jne.) voi viedä koneeseen max litran vetoiseen minigrip-pussiin pakattuna.

http://www.ilmailuhallinto.fi/Mukaan_matkustamoon

http://www.ilmailuhallinto.fi/Pakkaa_ruumaan

Siis mie olen nyt oikeasti tyhymä, mutta tuollahan lukee, että "Ruumaan voit pakata matkan aikana tarvitsemasi ... käsien desinfiointiaineet, ... jne."

Toisaalta taas: "Seuraavien nesteiden kuljetus lentokoneessa on
kokonaan kiellettyä:... -yli 70% alkoholituotteet"

Tämä mua siis hämmentää. Todennäköisesti tuolla tarkoitetaan siis jotain muuta aineita..

ja taas kerran, miks sitä käsidesiä pitäisi koneeseen viedä?

mihin niitä kynsisaksia, hiuslakkaa, liukuvoidetta, litran benskanisteria tai shampoopulloa siellä koneessa tarvitsee?

jos taas matkustaa pelkkien käsimatkatavaroiden kanssa, niin ostaa sitten sieltä periltä mitä tarvitsee. esim. käsidesiä saa varmaan joka apteekista maailmassa.

ja monista tuotteista (esim. piilolinssineste) saa matkakokoisia pulloja, jotka saa viedä koneeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja öhöhö:
ja taas kerran, miks sitä käsidesiä pitäisi koneeseen viedä?

mihin niitä kynsisaksia, hiuslakkaa, liukuvoidetta, litran benskanisteria tai shampoopulloa siellä koneessa tarvitsee?

Käytän käsidesiä aina julkisessa vessassa käynnin jälkeen, joskus muulloinkin. Mulla on ajoittain lehahtava hemmetin ikävä käsi-ihottuma, joka voi tulehtua jos käsihygieniasta ei pidä huolta. Joo en tarvii saksia enkä sampoita enkä hiuslakkoja koneessa, mut tuo olis kiva.

Kyllä mulla oli viime viikolla sekä meno- että paluumatkalla pieni käsidesi lentokoneessa mukana, ihan matkustamossa siis. eikä kukaan mitään valittanut edes turvatarkastuksessa. oli kyllä myös iso lastenruokapurkki, maitotölkki (ostettu kaupasta, ei kentältä) ja avattu vajaa vesipullo. :)

Alkuperäinen kirjoittaja sib:
max 100 ml nestepulloja tms. säilytysastioita (myös rasvat jne.) voi viedä koneeseen max litran vetoiseen minigrip-pussiin pakattuna.

http://www.ilmailuhallinto.fi/Mukaan_matkustamoon

Nyt saatte nauraa ihan vapaasti mun tyhmälle kysymykselle, mut ei kai nesteitä kaadeta siihen minigrip-pussiin? Siis että se neste on siinä omassa purkissaan/pullossaan ja se puteli laitetaan siihe minigrip-pussiin?
Mikä idea siinä pussissa on??

Saa viedä käsidesin koneeseen. Vaikka prosenttien mukaan ei saisikaan viedä, tekee käsidesi poikkeuksen. Kunhan on max. 100ml purkki! Esimerkiksi paineistettua purkkia ei saa viedä lentsikkaan, poislukien hiuslakat, deodorantit, lääkeannostelijat...

Yhteistyössä