Elatusriita ja isän toimet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo tämmösiä on miehet. Ei vittu lapset kiinnosta pätkääkään ainoastaan se touhu miten lapsia tehään. Sitten liuetaan paikalta kun pitäis löytyä vastuuta. Ja sitkun tajuuvat, että ei saatana maksamaan joutuu, niin ollaankin mukamas ottamassa lapsista vastuuta.

Mun lapset meni kerran isänsä luo ja se oli kamala kokemus heille.Nyt en tiä miten edetään, mutta lapsiani en tuonne enää vie tuon juopon luo. Nytkin kuulemma kun viikonlopun olivat lapset siellä niin kaksi eri lumppua kuvioissa tms. Olutta naukkailee ja lapsille pistää DVD:n pyörimään. Vihaksi pistää.
Turha yleistää, itse olen kolmen lapsen yksinhuoltaja Isä. Tarkennan että on kuitenkin yhteishuoltajuus. Lapset elää minun luona siis.

Tiedoksi sille joka oli sitä mieltä ettei etävanhemman tulot saisi vaikuttaa. Kohtuus kaikessa mutta tosiasiaksi jää

Fakta on se, että lapsiperheessä ero on työttömyyttä suurempi taloudellinen katastrofi.
Yhdessä ollessa maksetaan yhtä asuntoa ja yhtä autoa.
Eron jälkeen samoista tuloista maksetaan kahta asuntoa ja kahta autoa. Yhtälö sanoo, että kaikkien elintaso tippuu reilusti.

Toinen juttu on se, että elatusmaksussa lasketaan lapsen laskennalliset kulut. En tän päivän summia tiedä mut heitän hatusta vaik 500/kk Toi sit jaetaan vanhempien maksukyvyn suhteessa. Mut ei summan tota viittäsataa/lapsi suuremmaksi pitäis nousta vaikka mies olis miljonääri.

Kun ei ne erot oikein niinkään saa mennä, et heitetään mies pihalle mut pidetään hänen lompakkonsa.

Normaalituloisissa perheissä on valittava tahtooko eron vai entisen elintason. Molempia ei saa.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Mä kun erosin lasten isästä niin meillä oli viikko viikko systeemi eikä elareita maksettu.
Isälle alkoi viina maistumaan ja lapset oli mulla melkein koko ajan. Varasin ajan Lastenvalvojalle pyytääkseni edes ne minimit. Isä sai nollasopimuksen kun juoppo oli juonut työpaikan alta.
Nollasopimus päättyi eikä enemmän alkoa juova isä enää kyennyt edes uusia sopimuksia kirjoittamaan joten oli pakko hakea oikeudesta ne. Kokoajan olen ne minimit pyytänyt, en muuta.
Pointti on ettei kaikki äidit ole ahneita rahahaukkoja isien lompakolla...

Joo tämmösiä on miehet. Ei vittu lapset kiinnosta pätkääkään ainoastaan se touhu miten lapsia tehään. Sitten liuetaan paikalta kun pitäis löytyä vastuuta. Ja sitkun tajuuvat, että ei saatana maksamaan joutuu, niin ollaankin mukamas ottamassa lapsista vastuuta.

Mun lapset meni kerran isänsä luo ja se oli kamala kokemus heille.Nyt en tiä miten edetään, mutta lapsiani en tuonne enää vie tuon juopon luo. Nytkin kuulemma kun viikonlopun olivat lapset siellä niin kaksi eri lumppua kuvioissa tms. Olutta naukkailee ja lapsille pistää DVD:n pyörimään. Vihaksi pistää.
Se tässä hämmentää että menit tekeen lapset hänen kanssaan.

Tuskin kipottelu yllärinä tulee...

Just siksi kun se rakkaus ei oo loppunut, ei ainakaan molemmilta. Luuletko että parit yhdessä ollessa riitelee siksi että ei välitä toisesta? Toki ihmiset joskus riitelee vaan siksi että molemmat on niin väsyneitä.
Mutta yleensä riidat johtuu siitä että välitetään toisesta, halutaan olla sille toiselle tärkeitä, mutta jostain syystä koetaan että toinen on loukannut.

Jos mä valitan miehelleni siitä kuinka mies on laiska kun ei tee kotitöitä.
-> Niin jos ilmaisisin sen miltä musta tuntuu sanoisin
Miehelle että tuntuu pahalta kun koen että et välitä yhtään minun jaksamisesta kun jätät mulle kotityöt ,tuntuisi hyvältä jos ajattelisi minua.

Sen sijaan koska asiasta on sanottu 100kertaa nätisti, huudan miehelle miten se kehtaa olla niin laiska paska.
= voi olla riidan alku.

Miehelle on ehkä raha tärkeintä, äiti ehkä kokee että kun on tähän asti saanut tehdä kaiken yksin, niin on epäreilua että mies ottaisi nyt osaa kun lapsi alkaa olka helppo ja senkin tekee vaan jotta säästää rahaa
Just noin, kun alkaa kouluikä niin aletaan harkitseen voisko sitä lasta tavata ainakin jos muuten pitäisi jotain maksaakin, poissa on raskain vaihe jossa on yleensä joutunut olemaan poissa töistäkin. Ovat myös raukat menettäneet paljon kun eivät ole osallistuneet lapsensa elämään, lapsi ei kiinny, kuten isäkään, kumpikaan samalla tavoin kuin olisivat aidosti osallistuneet lapsen elämään.

Yhteistyössä