E
Elarit
Vieras
Lapsen isä on maksanut tähän saakka minimielatusmaksua. Kun olin yh vielä niin maksoi minimiä ja nytkin kun olen uudessa suhteessa ja uusi vauva tulossa, maksaa minimiä. Uusi mies ei ole elatusvelvollinen minun lapselleni, mutta minulta kuitenkin otettiin pois yh-korotus, minkä ymmärrän, mutta päivähoitomaksukin nousi täyteen maksuun miehen tulojen takia, vaikka minä yksin kustannan lapseni menot.
Nyt kun olen jäämässä äitiyslomalle ja hoitovapaalle, onko minulla oikeutta hakea elatusmaksuun korotusta ja jos on, miten sitä haetaan? Mies ei tapaa lastaan ollenkaan, maksaa minimiä, vaikka on erittäin hyvätuloinen. En tiedä missä mies nykyään asuu, muutti aikoinaan toiselle paikkakunnalle. Lastenvalvoja ilmeisesti ottaa yhteyttä mieheen/lapsen isään sitten elatusmaksuasioissa?
Nyt kun olen jäämässä äitiyslomalle ja hoitovapaalle, onko minulla oikeutta hakea elatusmaksuun korotusta ja jos on, miten sitä haetaan? Mies ei tapaa lastaan ollenkaan, maksaa minimiä, vaikka on erittäin hyvätuloinen. En tiedä missä mies nykyään asuu, muutti aikoinaan toiselle paikkakunnalle. Lastenvalvoja ilmeisesti ottaa yhteyttä mieheen/lapsen isään sitten elatusmaksuasioissa?