Elatusmaksusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mikä on se minimi elatustukimäärä? Miten ku joillekin lasketaan se ex miehen tulojen mukaan, minun ex jos saa käteen n.1600 euroa ja hän maksaa n.750? asuntolainaa niin joutuukohan hän maksamaan itse vai maksaako kunta? Miten se menee?

Jos töissä käy niin ihan itse ne elarit kuuluu maksaa, lainoista viis.Elareita ei makseta pelkästään yhden tulojen mukaan vaan siihen otetaan mukaan molempien tulot, otetaan homioon lapsen ikä/elatuksentarve. Molemmille lasketaan asumis vähennykset ym.

se on joku 120? se minimi. kunta ei maksa sulle koskaan elaria vaan joko miehesi tai kela ;) tuossa laskennassa on maksimi asumismenot jonkun kaavan mukaan, mutta niihin ei tod kannata luottaa

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
se on joku 120? se minimi. kunta ei maksa sulle koskaan elaria vaan joko miehesi tai kela ;) tuossa laskennassa on maksimi asumismenot jonkun kaavan mukaan, mutta niihin ei tod kannata luottaa

MINIMI on nykyään 137 tai 138 en muista kumpi...

Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:
Jos töissä käy niin ihan itse ne elarit kuuluu maksaa, lainoista viis.Elareita ei makseta pelkästään yhden tulojen mukaan vaan siihen otetaan mukaan molempien tulot, otetaan homioon lapsen ikä/elatuksentarve. Molemmille lasketaan asumis vähennykset ym.

Ei katsota tuloja, vaan ELATUSKYKYÄ. Jota esim. asuntolaina pienentää.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:

kannattaa muuten äijän ottaa sadantonin laina niin ei tartte maksaa elareita vaan kela hoitaa rästit

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:

kannattaa muuten äijän ottaa sadantonin laina niin ei tartte maksaa elareita vaan kela hoitaa rästit

Ei onnistu.Kaikkihan muuten elarit kunnalla maksattais.

Ennakkotapausta odotellessa... sen kun saa kerran menemään läpi että ison asuntolainan maksajan ei tartte elareita maksaa niin johan on helvetti irki kun miehet alkaa hakemaan vapautusta elareista vedoten lainaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Ennakkotapausta odotellessa... sen kun saa kerran menemään läpi että ison asuntolainan maksajan ei tartte elareita maksaa niin johan on helvetti irki kun miehet alkaa hakemaan vapautusta elareista vedoten lainaan.

ennakkotapauksen päätöstä hovista odotellen :kieh: elokuussa 2008 lähtenyt

Yhteistyössä