Elatusavusta, muuttuneista tuloista ja keskusteluyhteydestä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gybbhill
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gybbhill

Vieras
ex maksaa siis tällä hetkellä sen minimin, joka on jotain 139...€ mut et kahdesta yhteensä 280€/kk.
kun tää sovittiin olin itse osa-aikatöissä ja sain kk palkkaa ja soviteltua n.1000-1100€/kk käteen.
siksi miehen tulot ja mun tulot laskettuna sain sen minimin, exällä siis uusi vaimo ja siitä ikään kuin elatusvelvollinen.
nyt kuitenkin olen työtön ja lähden vuoden alusta opiskelemaan kelan työttömyysrahalla, joka on lapsikorotuksineen 524€/kk käteen.
siihen se ylläpitokorvaus 9€/pvä verottomana, ei makseta siis loma-ajoilta ja periaatteessa ei myöskään jos on sairaslomalla.
mutta tulot siis laskenu jonkusen verran ja aattelin et pitäskö tilannetta päivittää jotenki???
ja samoten jos on kerran tulossa toi indeksikorotuskin vuoden alusta.
ongelma siis se ettei meillä oikein kunnollista keskusteluyhteyttä, ei varsinkaan raha-asioissa.
joten otanko yhteyttä lastenvalvojaan vai kuin.
en jaksais tapella muutaman lantin tähden, mutta kun tietää et nää tulot pysyy periaatteessa aika samanlaisina seuraavat 2,5 vuotta niin muutamatkin eurot auttais tätä elämää.
varsinkaan kun exä ei siiis ostele todellakaan mitään extraa tuon rahan lisäks lapsille.
joululahjokaan ei tule kun eivät ole hänen luona jouluna.

Yhteistyössä