Elän osinkotuloilla, mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Rikas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Rikas"

Vieras
Näin lyhyesti: olen osakkeenomistaja ja saan vuodessa pelkkiä osinkotuloja niin paljon, että pystyn elättämään itseni niillä. Töissä en siis käy. Mitä mieltä olette?

Onnittelut, sulla on elämä mallillaan, ainakin noin rahallisessa mielessä.

Mielenkiinnosta kysyn, aiotko levittää hyväonnisuuttasi? Esim. jos varakkuutesi on vanhemmiltasi lähtöisin, annatko jotain vähävaraisemmille, joilla ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri elämän alkuvaiheilla?

Tai jos olet työllä kerryttänyt varasi, niin annatko neuvoja muille miten tehdä samoin?

No, riippuu, miten pitkään tilanne on jatkunut ja oletko kuitenkin kouluttautunut jne.

Jos olet jatkanut tuota pelkästään toimettomana laiskotellen vaikka nyt 5 vuotta, niin kyllä ihmettelen, miten saat aikasi kulumaan ja eikö tosiaan tee mieli tehdä mitään, eikö ole mihinkään intressejä ja intohimoja?

Jos tilanne on uusi, niin eipä siinä mitään. Nauti!

Tunnen yhden osinkotuloilla jo noin 15v. eläneen, joka lopetti työnteon kuin seinään kun tuli tämä tilanne. Henkilöstä kuoriutui narsisti, jonka todellisuudentaju on pettänyt moneen otteeseen aika pahasti. Viina maistuu, mutta seuraa riittää, kun kuljettaa heitä ja heidän perheitään ulkomaille...Mitään ei tee, ei yhtään mitään. Jos kysytään, niin sanoo olevansa "sijoittaja" :D

Kivat sulle ja onnee. Elät unelmaa. Eikös osinkotuloja tule vain kerran vuodessa? Kuinka suunnitelet elämää ja menoja? Mitä jos on just loppuvuosi ja tuleekin joku iso meno eteen? Saako osinkotuloilla elävä lainaa pankista kun ei ole ns. säännöllistä normi tuloa. Kuinka varmaa osinkojen tulo on, eikös se aina riipu firman tuloksesta? Paljonko se voi vaihdella vuosittain? Jännittääkö se osingonjakojulkistus, jotta paljonko sieltä tulee?

En ole itse "ansainnut" osakkeitani, vaan olen saanut ne vanhemmiltani. Olen kouluttautunut, mutta töitä en ole tehnyt pitkään aikaan. Lainaa en ole pankista kysynyt (ei ole ollut tarvetta). Osakkeideni arvo on ainakin lähivuosina noussut. Jos arvo laskisi ja rahaa ei jäisi elämiseen, pyytäisin vanhemmiltani lisää. Kyllä, olen ns. kultalusikka suussa syntynyt ja pappa betalar ;)

[QUOTE="Rikas";29352369]En ole itse "ansainnut" osakkeitani, vaan olen saanut ne vanhemmiltani. Olen kouluttautunut, mutta töitä en ole tehnyt pitkään aikaan. Lainaa en ole pankista kysynyt (ei ole ollut tarvetta). Osakkeideni arvo on ainakin lähivuosina noussut. Jos arvo laskisi ja rahaa ei jäisi elämiseen, pyytäisin vanhemmiltani lisää. Kyllä, olen ns. kultalusikka suussa syntynyt ja pappa betalar ;)[/QUOTE]

Mitä teet päivisin? Minkä ikäinen olet?
Hienoa että rahatilanteesi on tuolla mallilla, mekin saadaan osinkoja omalla työllä väännetystä firmasta mutta ei ihan niillä pelkästään elellä. Mä myös tykkään työnteosta :)

Olen alle 30v. Päivisin teen milloin mitäkin; opiskelen mm. tällä hetkellä avoimessa yliopistossa omaksi ilokseni. Tekemistä kyllä löytyy, vaikka ei olisi töissä.

[QUOTE="Utelias";29351985]Kivat sulle ja onnee. Elät unelmaa. Eikös osinkotuloja tule vain kerran vuodessa? Kuinka suunnitelet elämää ja menoja? Mitä jos on just loppuvuosi ja tuleekin joku iso meno eteen? Saako osinkotuloilla elävä lainaa pankista kun ei ole ns. säännöllistä normi tuloa. Kuinka varmaa osinkojen tulo on, eikös se aina riipu firman tuloksesta? Paljonko se voi vaihdella vuosittain? Jännittääkö se osingonjakojulkistus, jotta paljonko sieltä tulee?[/QUOTE]

En ole tuo alkuperäinen kirjoittaja mutta tuskin sillä on all in yhdessä pörssilapussa. Jotkut jenkkirahastot ja osakkeet jakavat osinkoa jopa kuukausittain. Ja jos on niin iso varallisuus että elää pelkillä osinkotuloilla niin ehkäpä sieltä voi pääomastakin jonkun lapun myydä jos näyttää että rahat loppuu kesken. Tuskin kukaan ilmoittaa elävänsä osinkotuloilla jos ne osingot on onnettoman pienet.

Miksi pitäisi ottaa lainaa jos on satojen tuhansien varallisuus? Eiköhän ne asunnot jne kelpaa vakuudeksi samalla tavalla kuin palkkatyöläiselläkin.

Kannattaa nyt kuitenkin hankkia jokin tutkinto. Ihan vaan turvaksi ja oman psyyken takia. Omasta tuttavasti kasvoi järkyttävä narsisti, kaveripiirissä näyttävät pysyneet vain siipeilijät. Sellainen on uusi nainenkin -> wannabe-rich ;)

Itselläni tämä samainen tilanne.
Opiskelen yliopistossa ja en ota opiskeluista mitään stressiä.. Valmistun kun valmistun.
Tällä näkymin kandiksi ensi vuonna. Olen 21 v.
En kyllä pysty olemaan päivääkään vain aloillani vaan teen sitä mitä haluan tehdä.
Rakastan yli kaiken vaatteita ja kenkiä. Avasin verkkokaupan ja pyöritän päivät pitkät sitä.
En tiedä kuinka kauan sitä jaksaa sitten tehdä.. :D Sen jälkeen pitää keksiä joku uusi harrastus.

En ymmärrä miten ihmiset hyväksyvät sen että elää 5-vuotiaiden kiinalaisten ja afrikkalaisten orjien ja luonnon kustannuksella kuluttaen paljon, kun toimeentuloasiakkaita ja työhaluisia työttömiä molllataan.

Osinkoja tulee siitä että teetetään tavaraa halvalla. ja tämä tarkoittaa aina sitä että tehdään tavaraa niin että ei välitetä siitä mihin jäte laitetaan joka tuotannossa syntyy, kipataan vain jokiin ja meriin tai piiloon metsiin ja teetetään työ niillä joilla ei ole vaihtoehtoja. Kuolla tai tehdä orjatyötä.

En siis hyväksy eikä ole mielestäni oikein.

Yhteistyössä