Elämäni eka kiertoilmauuni.... Nyt apua daijulle :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmyri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmyri

Vieras
Ajattelin tehdä sellasta makkaravuokaa mikä olis n.30min uunissa ja kaveriks ranskalaisia kun lapsi toivoi.

Voinko siis laittaa yhtäaikaa uuniin? Mä en tajua tota kiertoilmauunia :ashamed:
Kannattaako ranskalaiset laittaa ylemmäs..? Vai tuleeks niistä löllöjä 200 asteessa? Ja joskus kuullu et kiertoilmauunissa pitäs olla pienempi lämpötila? Mä en tajua :ashamed:

laittaisin makkaravuoan uuniin alaosaan 200 astetta n 10min, sitten ne ranskikset sinne yläosaan. luulen että ne onnistuu hyvin 200 asteessakin, jos näyttää että eivät rusketa niin ota loppuvaiheessa se makkaravuoka pois ja lisää höökiä uuniin.

Ja suosituslämpötilasta n.25 astetta pois. Eli jos ohjeessa sanotaan paistolämpötilaksi 200 niin laitat valitsimeen 175 ja sitten se kiertoilma päälle! Valitsimessa sellanen ropellin kuva...

Kaks pellillistä menee kerralla. Meillä ainakin ohjeissa sanotaan pizzan paistosta, että puolessa välissä paistoaikaa kannattaa vaihtaa pelten paikkaa eli ylempi alas ja alempi ylös. Toinen pelti ykköskannattimelle ja toinen kolmoskannattimelle.

Olipas vaikeesti selitetty! :D

[QUOTE="...";25754493]Kaks pellillistä menee kerralla. Meillä ainakin ohjeissa sanotaan pizzan paistosta, että puolessa välissä paistoaikaa kannattaa vaihtaa pelten paikkaa eli ylempi alas ja alempi ylös. Toinen pelti ykköskannattimelle ja toinen kolmoskannattimelle.

Olipas vaikeesti selitetty! :D[/QUOTE]

Kiitos kaunis :) Kuka sitä ohjeita jaksaa lukea, kun kaksplus tietää kaiken :D

[QUOTE="Jep";25754430]Ei niitä uunin omia käyttöohjeita kannata lukea?[/QUOTE]

Ai täältä ei saa kysyä? No sori.
Mutta sähän onneks tiedät onko mulla ylipäätään olemassa ohjeita :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;25754505:
Kiitos kaunis :) Kuka sitä ohjeita jaksaa lukea, kun kaksplus tietää kaiken :D

Ollos hyvä vaan!

Ja jos oikein alkaa hifistelemään niin toisissa uuneissa on oikein "pizzatoiminto" eli pelkkä alavastus ja kiertoilma päällä. Pitäis tulla rapea pohja pizzaan. Ite kyllä ollaan tehty ihan ylä- ja alavastus+kiertoilma ja hyvää tulee...

[QUOTE="...";25754552]Ollos hyvä vaan!

Ja jos oikein alkaa hifistelemään niin toisissa uuneissa on oikein "pizzatoiminto" eli pelkkä alavastus ja kiertoilma päällä. Pitäis tulla rapea pohja pizzaan. Ite kyllä ollaan tehty ihan ylä- ja alavastus+kiertoilma ja hyvää tulee...[/QUOTE]

Kai se on pakko kaivaa ne käyttöohjeet kaapin perukoilta ja tarkistaa mihin ihmiesiin tuo uuni pystyykään. :D

Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;25754590:
Kai se on pakko kaivaa ne käyttöohjeet kaapin perukoilta ja tarkistaa mihin ihmiesiin tuo uuni pystyykään. :D

:D Joo, kannattaa jos haluaa koko uunin potentiaalin käyttää... Mä oon koittannu löytää meidän uunista sen napin, että sen sais käymään kaupassa itsenäisesti, mutta ei ole vielä löytynyt... :D

Yhteistyössä