"elämän kova koulu"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lol :D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lol :D

Vieras
Tämäkö se on se wt-mamma? Luulin että tuo "elämän koulu" on vaan joku vitsi, mutta tänään bongasin facebookista tällaisen.. Aika reilusti ylipainoinen, punaiseksi värjätyt hiukset ja kuva otettu ylhäältä päin. Huulia mutristettu "seksikkäästi" (:D) ja koulutuksena tuo otsikossa mainitsemani...

Olen huomannut useallakin tämän "elämän koulu" -koulutuksen, mitä siitä?
Ihmisiä on erilaisia, erilaisin lähtökohdin, ehkä sinunkin pitäisi käydä vähän elämän koulua että ymmärtäisit, surullista mikäli olet korkeasti koulutettu etkä osaa asettua toisen asemaan lainkaan, sivistystä voi hankkia koulun penkiltä, mutte sydämen sivistys on viisautta jota ei kaikille suoda.

Alkuperäinen kirjoittaja Aromipesä;28674610:
Olen huomannut useallakin tämän "elämän koulu" -koulutuksen, mitä siitä?
Ihmisiä on erilaisia, erilaisin lähtökohdin, ehkä sinunkin pitäisi käydä vähän elämän koulua että ymmärtäisit, surullista mikäli olet korkeasti koulutettu etkä osaa asettua toisen asemaan lainkaan, sivistystä voi hankkia koulun penkiltä, mutte sydämen sivistys on viisautta jota ei kaikille suoda.

Sydämen sivistys on juuri sitä että on sitä mitä on, eikä nosta kotiäitiyttä "elämänkouluna" jalustalle. Moni meistä töitä tekevistä äideistä on myös ollut pitemmän tai lyhyemmän ajan kotiäitinä. Olemme ehtineet sen lisäksi opiskella ja tehdä töitä.

• Tykkää
Reactions: dipt ja Porho
[QUOTE="vieras";28674623]Sydämen sivistys on juuri sitä että on sitä mitä on, eikä nosta kotiäitiyttä "elämänkouluna" jalustalle. Moni meistä töitä tekevistä äideistä on myös ollut pitemmän tai lyhyemmän ajan kotiäitinä. Olemme ehtineet sen lisäksi opiskella ja tehdä töitä.[/QUOTE]

Ahaa, mä olen ymmärtänyt ihan väärin tämän elämän koulun. Entäs miehet jotka ovat käyneet elämän kovan koulun, ovatko hekin kotiäitejä?
En millään kuvitellut kyseisen asian nostavan kotiäitejä jalustalle, vaan minulle tulee mielleyhtymä ettei "elämän kovaa koulua" käyneet ole päässyt helpolla missään vaiheessa elämäänsä.
Ja en aseta itseäni heitä paremmaksi, olen vain äärettömän onnellinen että itse olen päässyt niin paljon helpommalla ja saanut elämälleni paremmat lähtökohdat. Kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Aromipesä;28674670:
Ahaa, mä olen ymmärtänyt ihan väärin tämän elämän koulun. Entäs miehet jotka ovat käyneet elämän kovan koulun, ovatko hekin kotiäitejä?
En millään kuvitellut kyseisen asian nostavan kotiäitejä jalustalle, vaan minulle tulee mielleyhtymä ettei "elämän kovaa koulua" käyneet ole päässyt helpolla missään vaiheessa elämäänsä.
Ja en aseta itseäni heitä paremmaksi, olen vain äärettömän onnellinen että itse olen päässyt niin paljon helpommalla ja saanut elämälleni paremmat lähtökohdat. Kiitos.

Kaikki opiskelleet ja töitä tekevätkään eivät ole päässeet helpolla. Tunnen ihmisiä, jonka vanhemmilla on mielenterveysongelmia, läheiset kuolleet, päihteiden käyttöä yms ja silti näistä on tullut ihan työtätekeviä ihmisiä. Jotkut jopa kouluttautuneet pitkäälle (mm. lääkäriksi). Lapsuuttaan ja vanhempiaan ei voi valita mutta oman polkunsa jossain määrin kuitenkin voi.

Mä en jotenkin jaksa aina sitä miten joitakin ihmisiä pitäisi niin kovin ymmärtää, koska heillä on ollut vaikeaa. Hitto vie, niin on ollut monella meistä muistakin, ja silti yritämme tehdä omasta elämästämme parhaan mitä näillä pelikorteilla voi saada aikaan.

Samaa suosittelen monelle muullekin, että ei jäisi ruikuttamaan ja tuleen makaamaan vaan alkaisi toimia sen eteen että asiat paranevat.

Tossa viereisessä "kuutiossa" tekee töitä työkaveri joka kesken opintojensa sairastui 22-vuotiaana imusolmukesyöpään. Syöpähoitojen keskellä teki opinnot loppuun, ei pitänyt sairaslomaa vaikka olisi sellaista saanut. Tekee kovasti töitä ja on nyt tehnyt jo toisen tutkinnon. Aina ne vaikeudet eivät lannista vaan jotkut saavat vastuksista jopa lisää tarmoa ja kiukkua.

Eikö tuotakin voisi sanoa elämänkouluksi? Mistä johtuu että osa väittää elämänsä olleen kovin rankkaa vaikkei kyse kuitenkaan ole edes aina niin vakavista asioista.

Voi hyväntähen, senkus alatte kuvaamaan elämäänne kovaksi kouluksi jos tuollaisesta pitää alkaa vänkäämään kuka saa sanoa käyneensä tuollaisen "elämänkoulun". Että tällaisestakin asiasta pitää olla kateellinen! o.O Mitä heidän pitää sitten sanoa, olevansa laitapuolen kulkijoita vai?

No kertokaas mitä minä sitten laittaisin, kun tuo fb vähän väliä pienentää etusivuani käskemällä täydentämään tietojani. Ärsyttää ne kyselyt siinä.
Mulla on vain sellainen hyödytön ammattikoulutus jota en edes viitsi mainita ettei kukaan luule mun asiasta mitään tietävän, eikä siinä alempia koulutuksia edes kysellä.

Töitäkään ei ole, kun vaikean lapsuuden jälkeen vieläpä itsekin sairastuin, ja olen työkyvytön.
Minäkin olen yrittänyt parhaani näillä korteilla mitä näillä mielenterveyden ongelmilla höystettynä olen saanut aikaan, se ei vain ole riittänyt oikein mihinkään, ei edes siihen etten olisi perhesuhteissakin kokenut vaikeita menetyksiä. Että kehtaatte vinkua te "joilla on ollut vaikea lapsuus mutta olemme valinneet oman polkumme ja ponnistaneet sieltä".

Tota... olen kyllä nähnyt, että aika moni kouluttautunutkinihminen on merkannut koulutietojensa paikalle jotain tyylillä "elämänkoulu" "elämänkorkeakoulu" jne... kaikki eivät halua ilmoittaa koulutietojansa siellä ja vielä vähemmän näköjään työpaikkaansa... Sieltäkin olen lukenut yhtä sun toista... :)

Herranen aika, ei kai fb ole niin vakava asia ? Välillä tuntuu että monet ottavat ko sivuston ihan liian vakavissaan...

tuo "elämän kova koulu" on ehkä säälittävintä mitä voi tietoihinsa laittaa. Tarkoituksena kertoa "olen ollut lastenkodissa, vanhemmat alkkiksia ja itsekin vetänyt kamaa vuoden putkeen ja silti ollaan hengissä. Olen paljon vahvempi ihminen kuin sinä, koska mulla niin paska elämä. Vittuako siinä olet opiskellut ja tuhlannut elämääsi lukemiseen, kun voi olla elämäntapatyötön ja tehtailla lapsia liukuhihnalta".

Anteeksi mutta myötähäpeä iskee noiden kohdalla. Ihan normaalia sellaiselta 15 vuotiaalta, jolla muutenkin rankkaa siinä murrosiän ja aikusitumisen vaiheilla, mutta että aikuiselta ihmiseltä.

[QUOTE="vieras";28674731]Tossa viereisessä "kuutiossa" tekee töitä työkaveri joka kesken opintojensa sairastui 22-vuotiaana imusolmukesyöpään. Syöpähoitojen keskellä teki opinnot loppuun, ei pitänyt sairaslomaa vaikka olisi sellaista saanut. Tekee kovasti töitä ja on nyt tehnyt jo toisen tutkinnon. Aina ne vaikeudet eivät lannista vaan jotkut saavat vastuksista jopa lisää tarmoa ja kiukkua.

Eikö tuotakin voisi sanoa elämänkouluksi? Mistä johtuu että osa väittää elämänsä olleen kovin rankkaa vaikkei kyse kuitenkaan ole edes aina niin vakavista asioista.[/QUOTE]

Onhan tuo "elämänkoulu", mutta kuka aikuinen kypsä ihminen ilmoittaa facebookin tiedoissaan vaikka "koulukiusattu ja niin rankka elämä...säälikää", "syövän kärsin ja siitä selvittiin, <---odottaa myötätuntoa ja voivotteluja", "lapsuus kamala, alkoholisti vanhemmat" tms. Tuollaiset merkinnät facebookissa saa kyllä vähän sellaisen kuvan, ettei ihmisellä oikeasti ole ihan kaikki kotona ja haluaa huomiota. En mitenkään väheksy koulukiusaamista, syöää, alkoholistivanhempien lapsia tai muutakaan, mutta jos on kauhea tarve näyttää se koko maailmalle, niin ei ole kovin kypsä ihminen.

Herranen aika, ei kai fb ole niin vakava asia ? Välillä tuntuu että monet ottavat ko sivuston ihan liian vakavissaan...

Tätä minäkin aina jaksan ihmetellä... :D Ja mä olen aina pitänyt tuota "elämänkoulua" ihan vaan yleisenä läppänä tarkoittamatta välttämättä yhtään mitään sen kummempaa. Jotkut vaan haluaa olla "muka vitsikkäitä", ei halua koulujaan ilmoittaa ja käyttää tätä "yleistystä" tai sitten he vain kokevat, että elämä on heitä kohdellut rankalla kädellä tai ovat joutuneet opettelemaan joitain asioita vähän enemmän kantapään kautta kuin toiset. Jos tunnet oikesti ihmisen, tiedät myös sen, mitä se tarkoittaa vai tarkoittaako mitään. Hei haloo - ketä tuollastakaan jaksaa miettiä sen pidemmälle ja tulla vielä purkamaan närkästystään tai haukkumaan toista palstalle? Oliskohan kanssa jonkun elämänkoulun paikka mietiskellä tätä virtuaalimaailman vakavuutta? ;) Silloin voi kyllä sanoa, että on elämässä kaikki aika lailla hyvin, jos tuollasestakin jaksaa nähdä muka oikeasti vaivaa, mitä joku jonnekin facen tietoihin laittaa... Mä alan huolestua vasta siinä vaiheessa, kun siellä on oikeasti jotain vakavaa tekstiä tyyliin herjauksia, tappouhkauksia, itsemurhaviestejä tai jotain muuta. Ja ainahan sieltä facesta voi ne kaverit poistaa, joiden tekstit ei kiinnosta tai miellytä. So simple!

Noi on niin noloja juttuja ihan todella. Kaikki hiton väännelmät elämän koulusta, sekä "kotiäiti" tai "kotiorja yrityksessä Petteri Salonen". Niinku niin mielikuvituksetonta ja tyhjää.

Alkuperäinen kirjoittaja Plööh;28675179:
Noi on niin noloja juttuja ihan todella. Kaikki hiton väännelmät elämän koulusta, sekä "kotiäiti" tai "kotiorja yrityksessä Petteri Salonen". Niinku niin mielikuvituksetonta ja tyhjää.

Mut ketä ne kiinnostaa niin paljon, että saa nolouden, vihan, raivon tmv. tunteet herätettyä? ;) :D Mua ainakaan herätä mitään tunteita moiset läpät. Jos sellaisen edes luen, totean mielessäni yleensä vaan, että "aha", jos yleensäkään totean mitään ja siirryn seuraavaan juttuun. Se on tässä se noloin osuus, että joillekin todellakin VIRTUAALIMAAILMA voi yleensäkään aiheuttaa niin voimakkaita reaktiota tai yleensä tunteita, kuin se joissain herättää. Niin palstalla, kuin facessa. Saahan siitä elämästään tehtyä todella raskasta jos haluaa, jos pitää virtuaalielämästäkin alkaa itkua tai raivaria tai jotain muuta vääntämään. Hei relatkaa, hyvät ihmiset! Itse en irl elämässäkään jaksa enää pienistä stressata ja elämä on paljon helpompaa... ;) Sen on sentään oma tähänastinen "elämänkoulu" opettanut, että elämässä on vakavampiakin asioita murehdittavaksi. :D

[QUOTE="yyhoo";28675243]Mut ketä ne kiinnostaa niin paljon, että saa nolouden, vihan, raivon tmv. tunteet herätettyä? ;) :D Mua ainakaan herätä mitään tunteita moiset läpät. Jos sellaisen edes luen, totean mielessäni yleensä vaan, että "aha", jos yleensäkään totean mitään ja siirryn seuraavaan juttuun. Se on tässä se noloin osuus, että joillekin todellakin VIRTUAALIMAAILMA voi yleensäkään aiheuttaa niin voimakkaita reaktiota tai yleensä tunteita, kuin se joissain herättää. Niin palstalla, kuin facessa. Saahan siitä elämästään tehtyä todella raskasta jos haluaa, jos pitää virtuaalielämästäkin alkaa itkua tai raivaria tai jotain muuta vääntämään. Hei relatkaa, hyvät ihmiset! Itse en irl elämässäkään jaksa enää pienistä stressata ja elämä on paljon helpompaa... ;) Sen on sentään oma tähänastinen "elämänkoulu" opettanut, että elämässä on vakavampiakin asioita murehdittavaksi. :D[/QUOTE]

Joo, no raivosta ym en tiedä mutta ei se sitä noloutta poista.

Alkuperäinen kirjoittaja Plööh;28675179:

Mitä sitten.?!? Oikeasti tiedän työssäkäyviä, kouluttautuneita ihmisiä jotka ovat tuollaisia "läppiä" laittaneet sinne. Että ei kyseessä edes ole aina kouluttamaton teiniäiti "jolla on niinku niiiin vaikeeta" ... Jos oikein mietin niin yksikään mun läheisistä ei ole tuollaista tietoa laittanut, mutta aika monelta ne tiedot (koulutus ja työpaikka) puuttuvat kokonaan. Toisilla on sitten kaikki kerkattuina. Ja kumpaakin variaatiota kaikissa koulutus ja ikäluokissa.

[QUOTE="vieras";28675095]tuo "elämän kova koulu" on ehkä säälittävintä mitä voi tietoihinsa laittaa. Tarkoituksena kertoa "olen ollut lastenkodissa, vanhemmat alkkiksia ja itsekin vetänyt kamaa vuoden putkeen ja silti ollaan hengissä. Olen paljon vahvempi ihminen kuin sinä, koska mulla niin paska elämä. Vittuako siinä olet opiskellut ja tuhlannut elämääsi lukemiseen, kun voi olla elämäntapatyötön ja tehtailla lapsia liukuhihnalta".

Anteeksi mutta myötähäpeä iskee noiden kohdalla. Ihan normaalia sellaiselta 15 vuotiaalta, jolla muutenkin rankkaa siinä murrosiän ja aikusitumisen vaiheilla, mutta että aikuiselta ihmiseltä.[/QUOTE]

Näin juuri. Saan ihan samanlaisen myötähäpeän multihuipennuksen näitä nähdessäni. Ihmiset, yrittäkää edes!!

Mitä sitten.?!? Oikeasti tiedän työssäkäyviä, kouluttautuneita ihmisiä jotka ovat tuollaisia "läppiä" laittaneet sinne. Että ei kyseessä edes ole aina kouluttamaton teiniäiti "jolla on niinku niiiin vaikeeta" ... Jos oikein mietin niin yksikään mun läheisistä ei ole tuollaista tietoa laittanut, mutta aika monelta ne tiedot (koulutus ja työpaikka) puuttuvat kokonaan. Toisilla on sitten kaikki kerkattuina. Ja kumpaakin variaatiota kaikissa koulutus ja ikäluokissa.

Mitä sitten? Ei se edelleenkään sitä noloutta poista. En ole puhunut kouluttamattomasta teiniäidistä, vaan mielikuvituksettomuudesta.

Yhteistyössä