V
"vieras"
Vieras
Meillä on pian 5 kuukauden ikäinen poika ja elämä on alun baby bluesin lukuunottamatta ollut vauvan kanssa ihanaa ja onnellista. Nyt muutaman viikon ajan olen kokenut etten enää tiedä mitä vauva haluaa enkä jotenkin osaa elää huolettomasti tätä elämää. Meillä oli selkeä päivärytmi, joka on nyt heittänyt häränpyllyä ja yllätyksekseni olen kokenut rytmin vaihtumisen henkisesti raskaana. Lisäksi vauva ei tunnu enää viihtyvän yhtään missään; ei lattialla, ei sitterissä (lyhyen ajan viihtyy välillä), ei sylissä (ellei syli liiku koko ajan). Lelut eivät enää kiinnosta enkä tiedä kuinka viihdyttää poikaa. Ja yhtä viihdyttämistä tämä elämä on kun ei missään viihdytä. Omaa aikaa ei käytännössä ole enää ollenkaan, vaan kaikki päivät menee pojan kanssa. Ja omalla ajalla siis tarkoitan esim. mahdollisuutta juoda kuppi kahvia, en mitään ravintolaillallisia.
Tiedän että tämä menee aikanaan ohi, mutta en haluaisi ajan kuluvan nopeampaan, sillä haluan todella nauttia tästä vauvavuodesta. En tiedä sainko mitään järkevää tekstiä kirjoitettua. Tuntuu vaan just nyt pahalta, ahdistaa ja olen alakuloinen :/
Tiedän että tämä menee aikanaan ohi, mutta en haluaisi ajan kuluvan nopeampaan, sillä haluan todella nauttia tästä vauvavuodesta. En tiedä sainko mitään järkevää tekstiä kirjoitettua. Tuntuu vaan just nyt pahalta, ahdistaa ja olen alakuloinen :/