elämä on kaaosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Onko tämä normaalia, kun tuntuu että elämä on jatkuvaa kaaosta. Rämmin päivästä toiseen niin että just ja just saan hoidettua kaiken kohtuullisesti (kai). Siis saan hoidettua ja ruokittua lapset, pidettyä kodin suurinpiirtein kuosissa, hoidettua pakolliset asiat, lasten harrastukset, ulkoilut.... kaikki mitä nyt pitääkin hoitaa. Mutta tuntuu, että mihinkään ylimääräiseen ei riitä aika eikä voimat. Ei tulis mieleenkään esim. suunnitella mitään pidempää lomareissua koko perheen kanssa. Ja esim. joku juhliin menokin on niin kovan ponnistelun takana, että olen ihan puolikuollut sitten sellaisen päivän iltana. Huh... tuntuu että koko ajan vain odotan sitä päivää kun elämä tasaantuu ja saadaan tähän menoon järjestystä.

Missä sun mies on? Oletko sä töissä, vai hoidatko noi jutut töitten jälkeen?

Jos olet kotona, niin mieti mitkä on niitä todella pakollisia asioita.
Lasten harrastukset? Minkä ikäisiä lapsia sulla on?

Meillä ei ainakaan lapset harrastaneet mitään, ennenkuin olivat kouluikäisiä.
Paitsi, mun kanssani lattialla makailua ja metsässä kävelyä.

Monilla tuntuu olevan, mutta itse tuota ihmettelen. Kolme lasta ja opinnot olen hoitanut lasten ollessa pieniä ja töissäkin olin lomilla. Nyt työelämää takana vuosia ja lapset on ehtineet kouluikään. Kaaosta ei ole ollut koskaan, mutta nyt kun miettiin niitä opintoaikoja niin kyllä sen täytyi olla aika hulinaa ja voimaa vievää, mutta ei se silloin tuntunut siltä. Kai se on asennekysymys ja jonkinmoinen elämänhallintakysymys.

Minusta tuntunut pitkään samalta. Meillä kyllä talon rakennus tässä ollut käynnissä. Näin kesällä mies rakentanut terassia ja autotallia vielä. Olen aikalailla yksin hoitanut huushollin ja järjestänyt lapsille tekemistä ja menemistä. Päätin nimittäin, että tänä kesänä käyn lasten kanssa paikoissa ja touhuan, vaikka huusholli olisikin sitten kaaoksessa. Aika kyllä kuluu kesälomallakin helposti ihan perus ruuanlaitossa, tiskaamisessa, pyykkäämisessä, silittämisessä, siivoamisessa yms. Mutta tosiaan ihan järkyttävää, etten ole ehtinyt juuri lainkaan miehen avuksi esim. maalaushommiiin tuonne pihalle tms. !! Toisaalta olen tässä erään (siivous) projektin saanut lomalla saatettua loppuun.

Yhteistyössä