elämä on h*lvetin epäreilua!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja miina:
en vain jaksa nousta aamulla sängystä...väsyttää :( olen ajatellut hakea yliopistoon, mutta sairaana opiskeleminen on rankempaa

ja Keliakiako se sinun sairaus nyt sitten on? Vai voisitko kertoa tarkemmin sairautesi, mikä estää opiskelun?

Alkuperäinen kirjoittaja lekuri:
en vain jaksa nousta aamulla sängystä...väsyttää :( olen ajatellut hakea yliopistoon, mutta sairaana opiskeleminen on rankempaa

ja Keliakiako se sinun sairaus nyt sitten on? Vai voisitko kertoa tarkemmin sairautesi, mikä estää opiskelun?

minulla on reuma, keliakia, diabetes ja vakava masennus..:(

Ai että sitä saa elämästä itselleen hankalan ihan pienellä vaivalla ;) :whistle:

Jos olet masentunut, käänny lääkärin puoleen.

Mitä haluaisit? Että kaikki maailmassa saisivat ilmaista rahaa jotta pääsisi shoppailemaan eikä tarvitsisi ottaa lainaa, eikä edes tehdä töitä?

Ryhdistäydy, hyvä nainen.

*muoks* eli masennusta sinulla. Minullakin oli, mutta oikeat lääkkeet tekivät ihmeitä. Suosittelen ehdottomasti hoitamaan masennuksen nyt alkuun :hug:

Kuules miina. Ota pää pois perseestäsi ja ala ottamaan vastuuta itsestäsi ja elämästäsi, ja lopeta tuo hemmetin kitinä. Rahaa saat takuuvarmasti, jos viitsit tehdä jotakin asian eteen, siis sen lisäksi että täytät velaksi jotakin Keno-lappuja.

Ilmaiseksi ei saa edes perittyä rahaa, joten kateus on turhaa, ja katkeruus varsinkin. Mene kouluun (luuletko, että kaikkia muita on kiinnostanut aina se kouluunmeno??), hanki ammatti, hae töitä ja jos et onnistu, hae uudelleen. Kun saat palkkaa, laita kaikki liikenevä sukanvarteen.

Jos tuntuu, että et ole edelleenkään tyytyväinen saamaasi rahamäärään, kouluttaudu korkeammin.

Mutta missään rautatieaseman siivouapulaisen määräaikaisessa työsuhteessa on ihan turha kiukutella, että ei ole mitään eikä rahat riitä. Elämä on valintoja, miinaseni, ja nyt on sinunkin aika varmaan jokunen kohdallasi tehdä.

Ja lopuksi on sanottava, että jos sinulla ei ole miestä, tuskin rahattomuutesi karkottaa kandidaatit. Luulenpa, että vika on tuossa katkerassa vinkunassasi, jota kukaan ei jaksa kuunnella. :wave:

oletko masentunut monesta sairaudestasi, vai oletko masentunut siitä ettei sinulla ole rahaa. koska nuo sairaudet masennusta lukuunottamatta ei minun mielestäni estä opiskelua taikka työntekoa. Oletko ajatellut että opiskelu voisi auttaa masennukseen?

Mutta siinä suhteessa elämä on tosi reilu, että jokainen voi valita miten ongelmiinsa suhtautuu. Kenenkään ei ole pakko juuttua synkkyyteen ja pilata oman elämänsä lisäksi kaikkien ympärillä olevienkin elämä loputtomalla pessimismillään.

Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:

oletko masentunut monesta sairaudestasi, vai oletko masentunut siitä ettei sinulla ole rahaa. koska nuo sairaudet masennusta lukuunottamatta ei minun mielestäni estä opiskelua taikka työntekoa. Oletko ajatellut että opiskelu voisi auttaa masennukseen?

opiskelu pahentaa masennustani :( kaikki ympärillä oleva masentaa!! :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siivous ei kiinnosta. No kertoisitko mitä työtä sitten voisit tehdä ja mikä koulutus sinulla on. Miksi et kouluttaudu ammattiin, jota voisit ja haluaisit tehdä? Ihme ruikuttaja kyllä olet.

haluan lääkäriksi..olen käynyt lukion...en ole hakenut yliopsitoon koska muuten joutuisin ottamaan opintolainaa jota en halua ottaa..se ei tule kuuloonkaan..minä en lainoja ota..sen päätöksen olen tehnyt jo kauan aikaa sitten

Ja silti lainailet kavereiltasi rahaa sekä valitat ettet pysty maksamaan takaisin??? Lopeta se valittaminen, ryhditäydy ja mene opiskelemaan vaikka sitten sillä lainarahalla! Omaan tulevaisuuteen siinä panostaa.

Mutta anna tulla seuraava selitys "mutta kun...."

Näin juuri. Itselleni opintolainan ottaminen ei ollut vastoin periaatteitani enkä kokenut sitä häpeälliseksi, tiesin että sen kautta saan ammatin ja voin maksaa lainani takaisin. Eikä sitä lainaa tarvinut kuin pariksi vuodeksi, sen jälkeen pärjäsi keikkatöiden tuomalla palkalla.

Mutta kavereilta lainaileminen varsinkin kun ei pysty maksamaan takaisin olisi ollut paitsi periaatteitani vastaan niin myös todella noloa ja häpeällistä. No, periaatteensa kullakin.

Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Mutta siinä suhteessa elämä on tosi reilu, että jokainen voi valita miten ongelmiinsa suhtautuu. Kenenkään ei ole pakko juuttua synkkyyteen ja pilata oman elämänsä lisäksi kaikkien ympärillä olevienkin elämä loputtomalla pessimismillään.

Sinä et masennusta ole ikinä sairastanut etkä siis tiedä että se jatkuva pessimismi on ihan tyypillinen masennuksen oire johon ei niin vaan muutosta synny.Ei masennus katoa haluamalla.Masentunut ihminen harvoin näkee mitään positiivista ympärillään,se kun katsos kuuluu sairauden luonteeseen.

Yhteistyössä