Elämä ei muutu sen paremmaksi vaikka laihduttaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"elisa"

Vieras
Minä olen vieläkin hieman onneton, sinkku ja epävarma itsestäni.

Toisaalta pidän itseäni nyt sen verran paremman näköisenä, ettei minulle ihan kukaan tahansa mies kelpaa.

Esim. kun olin kaupassa niin eräs mies iski silmänsä minuun. Tuli juttelemaan, kehui ulkonäköäni ja pyysi kahville. En suostunut, koska ei ollut tarpeeksi hyvännäköinen naamasta.

Jos kerta olen niin uskomattoman kaunis hänenkin mielestään kelpaan varmasti jollekin komealle miehelle.

Yöelämästä ei miestä löydy, koska menen sinne humalassa ja keskityn aina pelkästään juomiseen, riitelyyn ja kaikkeen muuhun kuin miehiin. Lopetin baareissa käymisen ja juomisen, koska huomasin alkoholin käyttöni olevan holtitonta. Ja näin kevyempänä tulen paljon enemmän humalaan, koska alkoholimäärät ovat samat kuin ylipainoisena. Suoraan sanottuna minulla oli enemmän miehiä ylipainoisena, nyt olen ollut täysin selibaatissa eli parisen vuotta.

Eli en ole päässyt "nauttimaan" kauniimmasta ja hoikemmasta vartalostani edes seksin muodossa. Lisäksi olen auttamattoman ujo, joten koen treffailut hyvin epämiellyttävänä. Jos en sitten juo alkoholia ja sehän ei sovi minulle.

Joitain hyviä puolia on esim. parempi kunto, shoppailu ja kevyempi olo. Mutta eivät nuokaan nyt mielialaani kamalasti nosta. Minulla oli aivan epärealistinen kuva mitä elämä olisi normaalipainoisena. Luulin, että elämä muuttuu aivan ihanaksi. Olen iloinen, reipas, onnellinen, löydän kumppanin, menemme naimisiin ja muutamme ihanaan taloon, koiria, ehkä lapsikin. No joo, ei ihan!

Melko pitkälti totta.

Itse laihdutin 23 kg, eikä se elämä sen auvoisemmaksi muuttunut. Toki siihen tuli muutamia positiivisia juttuja lisää (negatiivisia ei juurikaan), mutta ei se laihduttaminen mitään ihmettä sentään ihmiselle tee :)

Olen tässä taas pudotellut kiloja, jotka raskauden aikana kroppaani haalin. Mitään ihmettä ei tokikaan ole tapahtunut, mutta enää tällä kertaa en sitä odottanutkaan tapahtuvaksi. Mutta kyllä mä nykyään taas nautin siitä, että saan ostaa itselleni uusia vaatteita, joissa näytän jos en nyt vielä hyvältä (ylipainoa jälellä jokunen kilo) niin ainakin paljon paremmalta :)

Hyvä fiilis, siis :)

Ei kaikki ongelmat johdu ylipainosta, vaan aika usein liian heikosta itsetunnosta. Monilla suomalaisilla on liian heikko itsetunto, koska meillä kasvatus on ollut perinteisesti alistavaa, vertaamiseen perustuvaa ja aikuisen auktoriteetin ylistämiseen tähtäävää. Kehumista, kannustamista ja kiitosta ei monikaan aikuinen ole saanut lapsuudessaan, johon hyvä itsetunto perustuu.

Koita ap etsiä elämääsi jotain josta pidät ja jossa olet hyvä. Ihan varmasti löytyy jotain sellaista harrastusta tai toimintaa, jossa koet olevasi hyvä ja josta nautit ja sen kautta voit myös löytää elämänkumppanin paremmin kuin kapakasta. Ja pysyvä rakkaushan ei perustu ulkoisiin tekijöihin, vaan siihen mitä ihmisellä on sisällään. Tsemppiä!

No ehkä laihtumisen pääasia on se hyvä mieli ja olo, joka itselle kuntoilusta ja hyvästä olemisesta tulee. Itsekin olen huomannut, että vaikka kuinka laihtuu niin ei saa huomiota eikä kehuja vastakkaiselta sukupuolelta (kasvoistani olen tosi tavallisen näköinen, en kaunis, mutta en susirumakaan). Harmi kun itsetuntoa ei voi ostaa purkissa kaupasta, olisi ihana kun olisi itsevarma ja tyytyväinen itseensä. No oikeasti kaikista ihaninta olisi, jos oli laiha, kaunis, upea ja ihailtu.

Eli kilojen alta kuoriutui pinnallinen nirppanokka? Riidan haluista naista ei kukaan täysipäinen mies halua muuta kuin ehkä yhdenillan jutuksi. Karmeaa lähteä viettämään iltaa muitten ihmisten ilmoille jos toinen ei osaa käyttäytyä parin drinkin jälkeen.

Alkoholin vaikutus riippuu kylläkin kehon nestemäärästä, siksi miehet kestävät suurempia määriä. Eli läskin määrä ei siihen vaikuta pätkääkään.

Mä sanosin kuitenkin niin, että mieluummin olen hoikka ja onneton elämässäni, kuin lihava ja onneton! Ja aika pitkälle välttelisin lihavana oloa, vaikka se jotain onneakin toisi.Itseäni inhoisin paljon enemmän lihavana, ja mieluummin meen hoikkana hautaan kuin eläisin lihavana.

Mulla ainakin muuttuu kunhan olen kolme kiloa hoikempi ja lempifarkut mahtuvat taas päälle!

Mies jo on, lapsiakin, talo ja auto ja työ ja koiria huolin vasta kun jään eläkkeelle.

Vaan jos elämäänsä osaa elää vain ulkonäköön perustuen, menee taatusti pieleen.