eläimet, siinä yksi sodasta kärsivä ryhmä

viisikymppinen isoäiti

Tunnettu jäsen
27.04.2012
33 333
2 849
113

toivottavasti suurin osa niistä ei menetä perhettään ja joudu kadulle heitteille. pommisuojiin on kielletty ottamasta eläimia. mutta joku siell istui kissa sylissä. toivottavasti muutkin on uskaltaneet sen rakkaan lemmikkinsä mukaan ottaa

• Tykkää
Reactions: Elena777

toivottavasti suurin osa niistä ei menetä perhettään ja joudu kadulle heitteille. pommisuojiin on kielletty ottamasta eläimia. mutta joku siell istui kissa sylissä. toivottavasti muutkin on uskaltaneet sen rakkaan lemmikkinsä mukaan ottaa

Täytynee sanoa, että minusta lemmikit on tässä kohtaa aika toissijaisia.

• Tykkää
Reactions: KalaMies
Mulle lemmikki on myös laumanjäsen ja laumanjäsentä ei taakse jätetä.
Ukrainassa ei ainakaan kovin moni ole, onneksi, tuota eläinten bunkkeriin tuomiskieltoa noudattanut ja hyvä niin. Nekin tuntevat ja niihinkin sattuu.

Mulle lemmikki on myös laumanjäsen ja laumanjäsentä ei taakse jätetä.
Ukrainassa ei ainakaan kovin moni ole, onneksi, tuota eläinten bunkkeriin tuomiskieltoa noudattanut ja hyvä niin. Nekin tuntevat ja niihinkin sattuu.

Ja sitten kun bunkkerissa on hekilöitä, jotka ovat vakavasti allergisia eläimille, eikä lääkkeitä ole saatavilla?

Oliko sillä valaalla pommin kuljetusvaljaat joka vast"ikään tavattiin pohjanmerellä. Eläimiä käytetää sota operaatioissa. Pitäisikö se kieltää kansainvälisesti?

Ja sitten kun bunkkerissa on hekilöitä, jotka ovat vakavasti allergisia eläimille, eikä lääkkeitä ole saatavilla?
Kuule tosihädässä tollaselle jeesustelulle ole tilaa. Kaikki pelastetaan, myös ne sun inhoamat eläimet. Itekin astmaatikkona oireilen vaikka ja mistä mut en vaadi että hätätilanteessa mun sairaus on ykkösasia. Ja kannan lääkkeitä joka paikassa mukana enkä odota että jossain bunkkerissa niitä mua varten säilötään.

Kuule tosihädässä tollaselle jeesustelulle ole tilaa. Kaikki pelastetaan, myös ne sun inhoamat eläimet. Itekin astmaatikkona oireilen vaikka ja mistä mut en vaadi että hätätilanteessa mun sairaus on ykkösasia. Ja kannan lääkkeitä joka paikassa mukana enkä odota että jossain bunkkerissa niitä mua varten säilötään.
Aivis on oikeassa. Ei ole kaikille ihmisillekkään tilaa suojissa. Joten eläimet on valitettavasti jätettävä.

• Tykkää
Reactions: AivanSama

Lähdetään siitä, että pidän kyllä eläimistä ihan yli kaiken ja minusta on ensisijaisen tärkeää pitää hyvä huoli niin lemmikeistä kuin talouseläimistä. Siitä huolimatta, ihmiset menevät eläinten edelle.

Itse astmaatikkona en kärsi lainkaan eläinallergiasta, eivätkä ne huolettaisi minua. Sensijaan tunnen kyllä useita, joiden astma ja eläinallergia on todella paha. Aikanaan sukulaiseni kuoli astmakohtaukseen, joka aiheutui eläimistä. Mikäli astmaan ei ole lääkitystä en koskaan altistaisi yhtäkään ihmistä vaaraan jonkun lemmikkieläimen vuoksi. En bunkkerissa, enkä missään muuallakaan. Minusta on tahditonta edes odottaa tällaista.

Yhteistyössä