Elätkö HÄMÄHÄKKIEN kanssa sulassa sovussa vai tapatko ne heti tavattuasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pakko tunnustaa että tapan. Ei ne minua nyt niin kamalasti haittaa, joskaan en niistä erityisemmin viehätykään, mutta jälkikasvu huutaa hoosiannaa heti kun yksikin karvajalka tulee näkyviin.

Onneksi nykyisessä kämpässä kyseisiä otuksia ei ole juurikaan näkynyt, liekö muuten yhtään?..

MÄ VIHAAN HÄMIKSIÄ!! |O Ovat kamalia karvaisia monijalkaisia ällötyksiä :x

Jos mies on kotona hän saa hoidella ne iljetykset. Jos olen itse lasten kanssa niin on vain pakko niellä inhonsa ja hoidella hämikset pihalle itse. Yleensä en tapa niitä ellei ole pakko. Lapsille kun on pakko opettaa että kaikki elollinen on jollain tavalla tarpeellinen. No syöväthän hämikset kärpäsiä ja hyttysiä ja kaikkia muita inhottavia lentäviä kammotuksia..

mua on kanssa tavallinen hämis purrut ja puremat tulehtuivat pahasti ja olivat kipeät ja inhottavat. :$

En tapa niitä. Otan ne kiinni ja vien ulos. Talvella saavat olla sisällä rauhassa, jos sattuu näkymään.
Meillä ei tapeta mitään ötököitä vaan päästetään ne ulos. Saman yritän opettaa lapsilleni. On tarpeetonta tappaa.

Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Suomessa ainoa hämppis jonka purema tekee oikeasti kipeää on vesihämähäkki.. Meillä hämpit pyydystetään ja viedään pihalle (onnekseen eivät pahemmin talvisin liikennöi..)

Ei pidä paikkaansa. Mua puri joku pieni hämähäkki, ja sormi oli tosi kipeä |O

Mä en tee niille mitään, jos vaan voin olla tekemättä, vaan huudan jonkun muun apuun :ashamed: Ei voi mitään, mutta on paha hämähäkkikammo ollut lapsesta lähtien, ja pulssi lähtee laukkaamaan kun näen hämähäkin ja alkaa ahdistaa ihan mielettömästi :ashamed: :/ Tiedän, että ne on vaan pieniä (tai välillä suurempia) öttiäisiä, mutta paniikki iskee silti. Nykysin sentään en vedä äänekkätä kilareita, vaan rauhallisesti haen jonkun muun apuun :ashamed: Ei puhettakaan, että voisin esim nukkua rauhallisesti, jos olen nähnyt huoneessa hämähäkin. Pulssi nousee jo lehtikuvista tai jos telkkarissa näkyy hämähäkki.

Lasten synnyttyä on pitänyt opetella hoitamaan asia jotenkin huomaamattomasti, koska en halua että hekin alkaa minun takia pelätä hämähäkkejä :|

Mä olen niin vauhko hämiksien kanssa, että miehen ollessa kotona se hoitaa liiskauksen. Jos olen yksin, niin silloin on vaan itse uskallettava hoitaa homma. Pelkkä ajatuskin hämiksisitä saa kylmät väreet aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
En tapa niitä. Otan ne kiinni ja vien ulos. Talvella saavat olla sisällä rauhassa, jos sattuu näkymään.
Meillä ei tapeta mitään ötököitä vaan päästetään ne ulos. Saman yritän opettaa lapsilleni. On tarpeetonta tappaa.

Näin meilläkin.

Pojalla ja miehellä on pari verkkoa joissa asustelee "lemmikkihämikset", niihin ei kosketa :D

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja huppaloora:
Suomessa ainoa hämppis jonka purema tekee oikeasti kipeää on vesihämähäkki.. Meillä hämpit pyydystetään ja viedään pihalle (onnekseen eivät pahemmin talvisin liikennöi..)

Ei pidä paikkaansa. Mua puri joku pieni hämähäkki, ja sormi oli tosi kipeä |O

Mä en tee niille mitään, jos vaan voin olla tekemättä, vaan huudan jonkun muun apuun :ashamed: Ei voi mitään, mutta on paha hämähäkkikammo ollut lapsesta lähtien, ja pulssi lähtee laukkaamaan kun näen hämähäkin ja alkaa ahdistaa ihan mielettömästi :ashamed: :/ Tiedän, että ne on vaan pieniä (tai välillä suurempia) öttiäisiä, mutta paniikki iskee silti. Nykysin sentään en vedä äänekkätä kilareita, vaan rauhallisesti haen jonkun muun apuun :ashamed: Ei puhettakaan, että voisin esim nukkua rauhallisesti, jos olen nähnyt huoneessa hämähäkin. Pulssi nousee jo lehtikuvista tai jos telkkarissa näkyy hämähäkki.

Lasten synnyttyä on pitänyt opetella hoitamaan asia jotenkin huomaamattomasti, koska en halua että hekin alkaa minun takia pelätä hämähäkkejä :|

On tosiaan sellainen pieni musta metsässä asuva hämähäkkilaji, jonka purema tekee yhtä kipeää kuin rantahämähäkin. Sen lisäksi eläintieteellisessä asustaa kuulemma ruskohämäkki (ei siis luonnonvaraisena :D )
Mutta olenpa nähnyt, että ristilukkikin onnistuu puremaan ihon rikki ja susihämähäkki nappaisee kipeästi

Anaan niiden kipitellä kaikessa rauhassa omiin oloihinsa, ei ne ihmisille yleensä mitään tee. Ja syövätpä haittahyönteisiäkin hiukan vähemmäksi! (kärpäset, itikat, kukkien hyönteiset ) Sen kyllä myönnän, että kun sängyllä kipitteli hämyheikki, niin tuli kyllä pengattua koko peti läpikotaisin ennenkö nukkumaan siihen suostuin!! Mutta siis itse en tapa, lapset jos kiinni saa saattavat käsitellä hiukan kaltoin.. :whistle: (ovat taaperoiässä syöneet kaikki ötökät mitä löysivät!! :x )

hämähäkit: Ristihämähäkki, Araneus.

Tämä mulkero, samoin kuin monenvärinen suoristihämähäkki puree ilkeästi osuessaan iholle jos huolimattomasti liikkuu ja seittiin törmää...
Semmoinen tammenterhon kokoinen "ristilukki"
pistää kuin ampiainen, ehkä vähän voimakkaammin vielä. Purema on polttava paukama.

Rantahämähäkki

Tämä on kuin pieni "tarantella", isoimmat kropaltaan 5cm. Näitä joskus osuu käsiin mökkirannalla kaislikkoa peratessa. Puree lujaa...
onneksi ei eritä juur myrkkyä, mutta näykkäisy häijy. Verinaarmuille saa ihon. Samoin jotkut pienemmät susihämähäkit nipistävät ilkeästi.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:
On tosiaan sellainen pieni musta metsässä asuva hämähäkkilaji, jonka purema tekee yhtä kipeää kuin rantahämähäkin. Sen lisäksi eläintieteellisessä asustaa kuulemma ruskohämäkki (ei siis luonnonvaraisena :D )
Mutta olenpa nähnyt, että ristilukkikin onnistuu puremaan ihon rikki ja susihämähäkki nappaisee kipeästi

Mun piti googlettaa, vaikka mua alkoi taas oksettaa ja pyörryttää |O :ashamed:

Mutta kun meidän mummolassa on just tuon ruskohämähäkin näköisiä hämähäkkejä |O |O Ne asuu siellä vintillä, ja tulee sieltä pimeällä pois |O |O

:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaParkula:

Mun piti googlettaa, vaikka mua alkoi taas oksettaa ja pyörryttää |O :ashamed:

Mutta kun meidän mummolassa on just tuon ruskohämähäkin näköisiä hämähäkkejä |O |O Ne asuu siellä vintillä, ja tulee sieltä pimeällä pois |O |O

:ashamed:

Mie luulen, että ne ovat ihan tavallisia hämiksiä siellä vintillä :D Ne raasut pelkäävät sinua luultavasti enemmän kuin sinä niitä :D

Ei, kyllä minä oikesti ihan tosissaan ymmärrän, että hämähäkkipelko voi olla tosi hankala kaveri. Niihin kun on hankala olla törmäämättä. Minä en noita hämiksiä kammoa, mutta ampiaiset :x :$ :| Yritä siinä olla rohkea lasten edessä :ashamed:

Yhteistyössä