Eläkeläiset/vanhukset on hirveen ilkeitä toisilleen

...tai sit niillä on aikoinaan ollut suora tapa ilmaista asiat ja se on jääny päälle.

Seniorit kun kokoontuu, niin puhelevat toisilleen:
-"Ootpas sinäkii lihonu".
-"Kylläpäs Väinöstä on tullu huonojalakane (toisaalta normaalia ihmettelyä)". Tämä siis Väinön kuullen sanottuna.
-"Kai tuolla Ainolla on aikaa juosta tämmösissä tapahtumissa, kun on ikäneito/neiti." (Tämäkin Ainon kuullen sanottuna)
-Tapaamisen järjestäjä-mummolle: "Minkä takia tuommonen puhuja?"

Onhan vanhat ihmiset jo sinut itsensä kanssa eikä pelkää sanoa mitään, mut kyllä niiltä puuttuu joku rakentava lähestymistapa. :eek:

Vai onko niillä pinnan alla kytenyt niin monta vuotta kaikki katkeruudet että ajattelevat että so what, kohta kuolevat niin saavat laukoa mitä tahansa?
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
No en kyllä minä ainakaan tuollaisia ihmisiä tunne. Sivistymätöntä sakkia. Missäpäin Suomea asut? Epäilen erästä aluetta ja sen "suoran" puheen ihannointia.
 
vierailija
Oon huomannut saman! Oon miettinyt mielessäni, koska minusta tulee NIIN vanha, että saan sanoa ihan mitä tahansa ilkeää. Ihan koska tahansa ja ihan kenelle tahansa. Ja nuorempien pitää vaan niellä kaikki "koska se on jo vanha höppänä."
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Jos ihminen voi huonosti, niin se useimmiten näkyy ja kuuluu ulospäin. Ihmisen iällä ei ole merkitystä, mutta vanhemmilla ihmisillä on enempi kolotuksia ja sairauksia. Sen vuoksi tukee helposti vaikutelma, että vanhat ihmiset ovat ilkeämpiä kuin nuoret.
 
vierailija
Lisäksi seksisävytteinen sanailu on raivostuttavaa. Kun 80v mies selittää parittelusta tai yhdynnästä niin siinä raivo nostaa päätään. Esim. pankissa virkailija mokasi jotain ja vanhus selittää: "No, se tyttö vähän paritteli siinä...." tai puhelimella ei saanu kiinni jotain henkilöä niin vanhus toteaa: "Siinä oli vaikeuksia puhelinyhdynnässä." ARGGGH!

Olen keski-ikäinen nainen enkä halua kuulla isältäni tuollaista puhetta. Mitä tälle voisi tehdä? (äiti on kuollut)
 
  • Haha
Reactions: m1es
Jos ihminen voi huonosti, niin se useimmiten näkyy ja kuuluu ulospäin. Ihmisen iällä ei ole merkitystä, mutta vanhemmilla ihmisillä on enempi kolotuksia ja sairauksia. Sen vuoksi tukee helposti vaikutelma, että vanhat ihmiset ovat ilkeämpiä kuin nuoret.
Niino, aika moni vanhus taitaa nukkua huonosti ja kärsiä kolotuksista, joten se saattaa osaltaan selittää v-mäisyyden.
 
Joo, olen miettinyt samaa. Päästelevät mukanokkelia sutkautuksia, jotka oikeasti ovat vain vittumaisia.
Tämä.
Ja ilmeisesti vanhojen ihmisten nuoruudessa se huumori on ollu toiselle kettuilua ja elämä raa'empaa, joten kukaan ei halua hempeillä.

Mut on onneks on niitä sovittelevampia mummoja ja pappoja jotka seuraa sitä sanailua sivusta, ja sanovat jotain sovittelevaa.
 
Oon huomannut saman! Oon miettinyt mielessäni, koska minusta tulee NIIN vanha, että saan sanoa ihan mitä tahansa ilkeää. Ihan koska tahansa ja ihan kenelle tahansa. Ja nuorempien pitää vaan niellä kaikki "koska se on jo vanha höppänä."
Mä kans pelkään että vanhana multa lähtee joku suodatin ja lauon kaikki päin naamaa...
 
  • Tykkää
Reactions: Äksy Majuri
vierailija
Eivät uskalla muuttaa pois unelmiensa lukaalista, vaikka siellä ei voi edes hengittää kunnolla. Totutuista tavoista ei luovuta - ne kun ovat joillekin se "saavutettu etu", josta on pidettävä kiinni kynsin, hampain - oli se sitten mitä tahansa. Markkinointihan tuossakin on taustalla - siis eräänlaista aivopesua tämäkin pian 6 vuosikymmenen takaa:
"(1959) Lyhyt värielokuva kuhisevasta ja kehittyvästä pääkaupungista Helsingistä. K: Matti Kassila ja Felix Forsman.
Ohjaus Felix Forsman ja Eino Jantunen. Fennada-filmi Junior."
Näkyy arenalla
 
vierailija
Wanhojen pitäis tulla tänne ketjuun oppimaan tapoja
Esimerkiksi Echon purnausta ihmisistä, joita hän ei edes tunne välttämättä.
Mikä sen nimi on? Selkään puukotus?
 
Myös lääkkeet voi lisätä ärtyisyyttä
Tämä on kyllä tullut todistettua ihan omin havainnoinkin, mitä ainakin tulee ihan liian helposti määrättäviin kolesterolilääkkeisiin. Muista en tiedä.

Enemmistölle tulee negavaikutuksia niistä, vittumaisuus on vaan yksi sen ikävistä seurauksista ennen, ah niin mukavalle ihmiselle.

Oireet kyllä häipyy kun lakkaa syömästä niitä myrkkyjä ja henkinen hyvinvointi palaa kyllä pikkuhiljaa ko ihmiselle
 
Oletteko nähneet miten ihmiset puhuvat toisilleen esim. fb-ryhmissä (tai keskustelupalstoilla)? Iällä ei ole merkitystä, vaan ilmeisesti ahdistuksen määrällä
 
vierailija
Tietysti. Kaikki väsyttävät ja statiineista tulee kipuja. Niihin yhteiskunnan rahat menevät, vaikka eivät pääse liikkeellekään. Työttömyyshän siitä tulisi kirurgeille, jos ihmiset olisivat terveitä.
"Runsaan miljoonan korealaispotilaan terveysrekisteritietoihin perustuvat tulokset osoittavat tyypin 2 diabeteksen kehittyvän neljän vuoden kuluessa noin kaksi kertaa todennäköisemmin potilaille, jotka ovat statiinilääkityksellä. Heitä verrattiin samanikäisiin kolesteroliongelmaisiin, jotka eivät olleet lääkityksellä.Alle vuoden statiineja käyttäneiden riski oli vain hieman suurentunut, mutta yhteys voimistui vähitellen käytön jatkuessa. Samanlainen ilmiö havaittiin analyysissa, jossa huomioitiin statiiniannosten suuruus. Yhdessä aiempien tutkimusten kanssa korealaisten havainnot viittaavat siihen, että osa ennaltaehkäisevää statiinilääkitystä käyttävistä voi olla suurentuneessa diabeteksen vaarassa varsinkin, jos heidän lääkityksensä jatkuu pitkään ja statiiniannokset ovat suuria. Lääkärien olisikin hyvä huomioida mahdollinen diabetesvaara etenkin, kun he harkitsevat statiinilääkitystä potilaille, joiden sydänriskit eivät vielä ole kovin suuria.Tutkimus julkaistiin Journal of the American Heart Association -lehdessä."
 

Yhteistyössä