ektopia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mami06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mami06

Vieras
elikkäs.. ekaa kertaa tänne kirjotan.. viime sisätutkimuksessa lääkäri sanoi, että kohdunkaulalla on vähän ektopiaa. sanoi että ei vaarallista jne.. yhden lapsen saanut -06, toinen yrityksessä.. nyt sitten aloin miettimään, vaikeuttaako ektopia raskaaksi tuloa? yritystä -10 syyskuulta lähtien. takana yksi kemiallinen, muutama varhainen km. (nämä eivät varsinaisen yrityksen aikana, pillerit pettäneet kolmeen otteeseen) kaksi kertaa kysta puhjennut oikealta munasarjasta, ei ole tarkemmin tutkittu.. ikää 23v, eli parhaassa lastentekoiässä:)
lisäksi oma epäily endosta kk-kipujen ja tiputteluvuotojen takia..
kierrot vielä e-pillereiden lopetuksen takia aika sekaisin, 2 ovulaatiota bongannut kuitenkin jo.. pisin kierto oli 52 päivää, ovulaatio oli siinä kierrossa selvä kp40, viimekierrosta luteaalivaihe(?) jäi tosi lyhyeksi, 9pv.. eiköhän noi kierrot tuosta tasaannu.. toivottavasti:)

mutta tosiaan jos saisi omakohtaisia kokemuksia/asiallisia mielipiteitä :)

Minulla myös, sama juttu. Ilmeisesti synnytyksen jälkeen tullut, ainoa vaiva on, että melko vetiset paikat on, etenkin ovulaation aikana ja itsekin mietin vaikuttaako raskaaksi tulemiseen, meillä yritystä oli noin 9kk ja nyt näyttäisi siltä, että masussa olisi elämää. Odotellaan nyt vielä, että viikkoja tulee lisää ja toivotaan parasta. Eli just plussattu.

Oireileeko se sulla jotenkin?

Tsemppiä ja plussatuulia sinnekin!

Moikka:)

Varovaisesti onnittelen:)

Eipä se juuri muuten oireile paitsi ovulaation ja menkkojen lähettyvillä helposti vuotelee/tiputtelee.. Lähinnä seksin jälkeen.. Joskus aristaa jonkun verran puuhaillessa, joskus ei ollenkaan.. Ottaapa siitä sit selvää:) Greippimehua tossa tullu litkittyä, mut ei oikeestaan mitään isompia vaikutuksia viä mihinkään suuntaan, eli ei toivottua tulosta:/ Esikkoa yritettiin puoli vuotta, greippikierrosta tärppäs. Ehkä nyt turhan malttamaton, kaks kiertoo juonu sitä, eikä vieläkää.. Mut ei mulla oo paljoo viä vara valittaa, ku yritystä niin vähän aikaa vasta..
Onko se ektopia vaivannu sua nyt plussan jälkeen? Jostain luin että se kait tiputtelee helposti raskauden aikana, varmaa tietoo ei oo.. Korjaa joku viisaampi jos on väärää infoo:)

Toivottavasti uudella alulla on isosti liimaa tassuissa ja pysyy matkassa:)

Kiitos Mami06, mutta testailen vielä huomenna, kun nyt tein testin pari päivää liian aikaisin, jotta en haaveilisi turhia, niin haalea plussahan siihen pärähti. Huomenna siis virallinen testipäivä. Pidetään peukkuja.

Mulla tuli eilen ja toissapvänä vähän ruskeaa tuhrua, mitä ei esikoisesta kolme vuotta sitten tullut. Oisko siitä ektopiasta vai kenties kiinnittymistuhrua tai mitä lie? Toivottavasti ei tule enää.
Mulla oli myös silloin tällöin tiputtelua ennen menkkoja, oliskohan se kans tuosta johtuvaa?

Minä myös viime keväänä join greipit ja tikutin ovikset ja millon mitäkin, mut nyt päätin, että kerrasta poikki eli yks ainoa kerta peittojen pöllytystä ja katsotaan nyt mitä testi näyttää aamulla. Se touhu alkoi mennä niin suorittamiseksi, että alkoi jo suorastaan kyllästyttää. Joskus kantsii ehkä kokeilla tuotakin. Minä luulin nimittäin, että ovis oli jo mennyt, mutta toivotaan ettei siis ollut, vaan viivat ilmaantuisi vahvana aamulla..

Tsemppiä vaan, toivotaan paljon tarraa, ja plussia!

Alkuperäinen kirjoittaja Samma här;10772405:
Kiitos Mami06, mutta testailen vielä huomenna, kun nyt tein testin pari päivää liian aikaisin, jotta en haaveilisi turhia, niin haalea plussahan siihen pärähti. Huomenna siis virallinen testipäivä. Pidetään peukkuja.

Mulla tuli eilen ja toissapvänä vähän ruskeaa tuhrua, mitä ei esikoisesta kolme vuotta sitten tullut. Oisko siitä ektopiasta vai kenties kiinnittymistuhrua tai mitä lie? Toivottavasti ei tule enää.
Mulla oli myös silloin tällöin tiputtelua ennen menkkoja, oliskohan se kans tuosta johtuvaa?

Minä myös viime keväänä join greipit ja tikutin ovikset ja millon mitäkin, mut nyt päätin, että kerrasta poikki eli yks ainoa kerta peittojen pöllytystä ja katsotaan nyt mitä testi näyttää aamulla. Se touhu alkoi mennä niin suorittamiseksi, että alkoi jo suorastaan kyllästyttää. Joskus kantsii ehkä kokeilla tuotakin. Minä luulin nimittäin, että ovis oli jo mennyt, mutta toivotaan ettei siis ollut, vaan viivat ilmaantuisi vahvana aamulla..

Tsemppiä vaan, toivotaan paljon tarraa, ja plussia!

Mites testi näytti?:) Toivottavasti plussaa:)

Mulla on tosi hermoja raastava tilanne, testi pitäis tehdä, koska epäilen että oon "menkoista" huolimatta raskaana.. Ne alko niin oudosti, ja jatku viä oudommin 4 ja puol päivää kivuttomasti..? Ei oo ennen sellasia ollu. Alko 5.1 ja loppu 8.1. Ennen vuotoo oli outoa tiputtelua pari päivää, "menkat" ei mitään hyytymiä eikä muuta, hirmu laimeeta vuotoo, eka päivä suht runsas vuoto (ei kuitenkaan verrattavissa normi menkkoihin) ja loput 3pv niukasti. Ikinä ennen ollu tollasia menkkoja.. Lämmöt oli ennen vuotoo 36,9 (norm 36,3) ja vuodon jälkeen mittaillu niin huitelee koko ajan lähellä 37! (36,8-37).. Ei mee mun ymmärryksee.. Toissailtana esikko tuli istuskeleen syliin ku löffäilin sohvalla ja istu sit mahan päälle, ni tuntu tosi oudolta, sillee ihme paine ja puristus, et jotain jää "väliin".. Rakko ei ollu siis täysi, siitä ei kyse.. Mistäköhän lie sekin johtu. Noh, nyt on tipaton menossa et tässä on hyvä odotella viä tää kuu et tuleeko se ovis vai ei, loppukuusta testailen varmuudeks jos ovista en bongaa.. Mut omituista kuitenkin.. Isäntä on ihmetelly et miks oon niin väsyny mut en kuitenkaa saa unta, hermot on kuulemma mulla aika tiukalla ja murehdin ihme asioita, muruseni syyttää niistä mun puolesta jo "mormooneja" ;) ja huimaa ihan mielettömästi, vattaa turvottaa, nenä tukossa.. niitä klassisia oireita siis :D eikä ruoka meinaa maistua vaikka nälkä, nieleminen vaikeeta ku tuntuu et samantein tulee ylös. Ja pitää muistaa etten kuvittele näitä (ainakaan kaikkia:D) koska toivon heitin het ku menkat alko ja kävin jopa sit lanneselän röntgenissä.. nyt sit tietty ahdistaa et mitä jos.. :/ on tää vaikeeta......... blaah....

Mut mites sinä ja vointi?:)

Mitä se testi näytti?.. :)

Menkat ne tais olla ihan oikeesti mitkä tossa alkukuussa oli, ovis ilmottelee nimittäin itestään:) Jos tästä kierrosta tärppäis, on kaikki ressi hävinny ja tipaton viä menossa ni aika olis otollinen..:) Kolmisen viikkoo odottelua, ellei tätiä näy. Eli siis ovis ei oo viä menny, liman eritys hyvin reilua ja mahaa puristaa ja nipistelee.. Ja muutenki tutut oireet, eiköhän se parin päivän sisään:) Mut enää en siitä ressiä tee, vaikeuttaa vaan.. Esikon kohdalla huomas sillon kans et sit ku lopetti ressaamisen, ni tärppäs heti.

Mut ilmottelehan itestäs Samma här :):)

No ei täältä ihmeitä, tänään ei mitään vuotoja, mutta melkein joka päivä ollut kerran tai kaks jotain joko ruskeaa tuherrusta tai eilen oli ihan tippa kirkastakin verta. Nämä määrät on siis tosi pieniä, että ei mitään siteitä tarvitse vaan kerran lorahtaa ja se on siinä. Pikkuhousunsuoja siis on riittävä ja saan kontrolloida mitä sieltä oikein tulee. Huhhuh, mitä touhua tää on.

Oireita ei ole juurikaan, ehkä vähän rinnat alkaneet kipeytyä, mutta siis vaan jos kovasti painaa. Muutapa ei oikeastaan ole. Kunpa siellä oikea vauveli olisi eikä mikään tuulimuna tms.

Tsemppiä sinne hurjasti!

Mitä se testi näytti?.. :)

Menkat ne tais olla ihan oikeesti mitkä tossa alkukuussa oli, ovis ilmottelee nimittäin itestään:) Jos tästä kierrosta tärppäis, on kaikki ressi hävinny ja tipaton viä menossa ni aika olis otollinen..:) Kolmisen viikkoo odottelua, ellei tätiä näy. Eli siis ovis ei oo viä menny, liman eritys hyvin reilua ja mahaa puristaa ja nipistelee.. Ja muutenki tutut oireet, eiköhän se parin päivän sisään:) Mut enää en siitä ressiä tee, vaikeuttaa vaan.. Esikon kohdalla huomas sillon kans et sit ku lopetti ressaamisen, ni tärppäs heti.

Mut ilmottelehan itestäs Samma här :):)

Viimeksi muokattu:
No niin, taas uus paniikki, nyt rv 7+4 ja eilen tuli hiukan pyyhittäessä kirkasta verta paperiin. Laskin, että nyt olisi kuukautisten aika ja eilen olikin sellainen hedari, ihan samanlainen, joka oli ennen raskautta kuukautisten alkaessa.

Nyt vuotoa ei ole enää ollut, mutta väkisinkin miettii mistä se oikein tulee. Johtuuko siitä ektopiasta vai kummitusmenkoista vai onko jotain ikävää tulossa? Toivottavasti ei.

Oliko sellaisia, joilla ektopiaa ja raskauden aikana tiputtelee?

Moikka!

Soitin äsken neuvolaan tosta ektopiasta, koska se vaivaa taas. Eli, olen ilmeisesti raskaana, niinkun tossa yhessä viestissä kirjotan. Rv4+3 siis, jos kaikki hyvin.. Sieltä sanottiin, että jos on ektopiaa, niin se vuotaa herkästi etenkin raskaana ollessa, ovulaation ja kuukautisten aikana. Seksi voi sitä etenkin aiheuttaa eikä ole vaarallista. Eli jos on tietää et on ektopiaa ja tulee verta esim seksin jälkeen eikä kipuja ja loppuu lyhyeen (näin ymmärsin) niin ei pitäisi olla hätää. Ja on kuulemma yleistä meille ektopiasta kärsiville... Toivottavasti yhtään helpottaa kuulla:) Kysyin meinaan sen takia sitä tänään, et uskaltaako seksiä harrastaa kun sitä verta rupee tuleen (ettei vaan tuu km, jos siä joku pieni on), ja sano vaan et omien fiilisten mukaan eikä turhaa ressiä siitä. Ja ne limakalvot on niin herkät jne. Kyllä se vähän rauhotti mieltä. Nyt vaan toivotaan et saisin sen tosi vahvan plussan vielä (eli siis ettei jää mitään epäselvää;) ) Oireiden perusteella olen raskaana ja sen yhden haalean testin, mutta oon viä vähän epäileväinen kunnes sit tulee se selkee plussa.... Tsemppiä sinne:)

Yhteistyössä