Ekologista pesua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihaa4
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä ne maksaa ja kuinka pitkään niillä voi pestä vai miten ne toimii :) ? Käytetäänkö niitä samoja uudelleen ja uudelleen vai miten? Mistä niitä saa? Niillä pestään siis ihan samaan tapaan kuin tavallisen pesujauheenkin kanssa? Voiko huuhteluainetta käyttää? Sori, mutt kysymyksiä oli noin paljon, kun minuakin alkoi kiinnostaa.

Ainakin kestovaoppakaupasta näkyy saavan ja siellä on hyvät ohjeet tuotteeen yhteydessä mihin kaikkeen sitä voi käyttää. Olin ihan vaan harkkahousuja ostamassa, kun huomasin tuon pesuaineen. Samoja kai voi käyttää kahdesti ja jauhetta annostellaan vaan 1 tl/ 4-5 kg: kone. Huuhteluainetta voi käyttää iahn normaalisti.
Käyköhän ne allergiselle?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aloin itsekin googlettaa.

Mutta kysyn nyt vielä täältä sellaista, et tuleeko varmasti miehen ällö-hikiset paidatkin puhtaan tuoksuisiksi pesupähkinöillä?

pähkinöistä ei jää mitään tuoksua puhtaaseen pyykkiin, mutta kyllä meillä niillä lähtee sekä hikitahrat että kakkavaipat puhtaaksi.

joskus laitan koneeseen lorauksen etikkaa + eteeristä öljyä huuhteluaineeksi, siitä jää sitten hentoinen eteerisen öljyn tuoksu pyykkiin.

Kyllähän ne pesee, mutta tarhoja ei puhdista kauheen hyvin esim. lastenvaatteista. Ite en oo kauheen vakuuttunut niiden puhdistuskyvystä, melkein tuntuu, että pelkkä kuuma vesi pesee yhtä hyvin :D Olen siis pessyt niillä nyt jonkun aikaa, mutta etupäässä pyyhkeitä, lakanoita ja kestovaippoja. Vaatteista minusta ei poista likaa tarpeeks hyvin (lastenpyykki, aikuisten alusvaatteet).

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kyllähän ne pesee, mutta tarhoja ei puhdista kauheen hyvin esim. lastenvaatteista. Ite en oo kauheen vakuuttunut niiden puhdistuskyvystä, melkein tuntuu, että pelkkä kuuma vesi pesee yhtä hyvin :D Olen siis pessyt niillä nyt jonkun aikaa, mutta etupäässä pyyhkeitä, lakanoita ja kestovaippoja. Vaatteista minusta ei poista likaa tarpeeks hyvin (lastenpyykki, aikuisten alusvaatteet).

meillä lähtee sitkeimmät tahrat sappisaippualla tai auringonvalossa :whistle: mutta ne onkin sellaisia mitkä ei lähde edes kaupan pesuaineilla, joita ennen käytin.

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
Sopiiko, jos on pähkinäallergia? Hassu kysymys, mutta pakko kysyä.

käsittääkseni sopii.

Mutta et ole ihan 100% varma?

en, mutta muistaakseni metsänpeitto tai kookosta asiaa joskus selvitteli. tarkkaan en muista koska ei tullut kiinnitettyä huomiota kun meillä ei ole pähkinäallergikkoja :ashamed:

Meillä on pesty pesupähkinöillä kauan, ja olen tosi tyytyväinen. Vaipat ja kaikki tulee puhtaaksi. Laitan valkopyykkiin joskus vähän soodaa niin kirkastuu. Pähkinät on tosi riittosia, mulla just loppu paketti jonka ostin elokuussa ;)
Huuhteluaineena eteerinen öljy.
Vaikka niitä lennätetään lentokoneella (kai) suomeen, niin ne työllistävät alkuperämaassaan naisia, ja he voivat puhdistaa pähkinöitä myös kotona.

Yhteistyössä