Ekat virpojat pöllytetty ovelta pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haukotus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haukotus

Vieras
Mikä perhana siinä on että ei osata ajatella kun laitetaan ne kullinnuppuset ventovieraiden oville että antakaa edes klo 9.00 asti aamu rauha.
Nuokin herätti kivasti koko perheemme klo 8.00 ovikellon soitolla, saako virpoa.

Sanoin että jos tuleevat takasinsitten vaikka klo 10-11 aikaan niin silloin on tervetulleita mutta nyt me juuri herättiin ja alamme aamupalalle.
Jotain nuo noidat narisi kun nyt ei saanut heti virpoa mutta minulla ei muuta kun kylpytakki päällä,
ja silmät sen kymmenessä solmussa kun herää sängystä ovikellon soittoon.

Mä en muutenkaan ymmärrä tota virpomista. Nykyään vaan ruonataan rahaa ja herkkuja keinoilla millä hyvänsä.
Ja ei kelpaa enöän yksi nami, vaan pitää olla joku iso suklaamuna.
Ennen jopa itse leivottu pipari oli kiva, tai omena.
Mä en omia lapsia päästä mihinkään virpomaan..

Tämä on se käsittämätön virhe vanhemmilta. Kaikilla ihmisillä ei ole pieniä lapsia (ja vaikka olisikin) niin TÄYTYY ymmärtää ettei sunnuntaina mennä kenenkään ovelle aamulla aikaisin.

Pitäkää siis ne lapset kotona noin klo 10.00 asti.

Eikä riitä että lapset odottaa kärsimättömästi, niin odottaa munkin lapsi mutta hänen täytyy vaan odottaa

[QUOTE="vieras";25990230]Oisit nyt ees oottanu et palstan klo on sen kahdeksan ennenku kirjoitat[/QUOTE]

Ei ole minun ongelmani jos palstan kello vielä väärässä ;)

Mikä perhana siinä on että ei osata ajatella kun laitetaan ne kullinnuppuset ventovieraiden oville että antakaa edes klo 9.00 asti aamu rauha.
Nuokin herätti kivasti koko perheemme klo 8.00 ovikellon soitolla, saako virpoa.

Sanoin että jos tuleevat takasinsitten vaikka klo 10-11 aikaan niin silloin on tervetulleita mutta nyt me juuri herättiin ja alamme aamupalalle.
Jotain nuo noidat narisi kun nyt ei saanut heti virpoa mutta minulla ei muuta kun kylpytakki päällä,
ja silmät sen kymmenessä solmussa kun herää sängystä ovikellon soittoon.

Miksi ees avasit oven? :O Jos mä oisin ollu sä nii en ois avannu ovea kuin vasta sitte kun virpojat on tervetulleita.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Mä en muutenkaan ymmärrä tota virpomista. Nykyään vaan ruonataan rahaa ja herkkuja keinoilla millä hyvänsä.
Ja ei kelpaa enöän yksi nami, vaan pitää olla joku iso suklaamuna.
Ennen jopa itse leivottu pipari oli kiva, tai omena.
Mä en omia lapsia päästä mihinkään virpomaan..

Me ollaan yhtenä vuonna avattu ovia virpojille ja ku niille anto tyyliin pari mariannemakeista niin ne melkein suuttu että kun niin vähän :O :kieh:
enää en availe niille ovia enkä oo varannu yhtään mitään virpojia varten.

Mä tykkään virpojista ja odotan heitä innolla, mutta en mäkään tykännyt viime vuonna herätä klo 7 ovikellon soimiseen...

Veikkaan että vanhemmat lähettää lapset virpomaan heti aamusta, että saavat itse nukkua...

Eikö se nyt olis olli ihan sama, jos olisivat virponeet saman tien sut? Mä toivon, että tulisivat aamusta, sehän on perinne (ainakin täälläpäin ). Kovin myöhään vaan tuntuvat nykyään tulevan.

Me ollaan yhtenä vuonna avattu ovia virpojille ja ku niille anto tyyliin pari mariannemakeista niin ne melkein suuttu että kun niin vähän :O :kieh:
enää en availe niille ovia enkä oo varannu yhtään mitään virpojia varten.

Me annettiin viimevuonna jotain suklaamunia, niin nää lapset sano vaan.. "nää on sellasia tosi halpoja munia, yök!"
Ja ei muuten ollut valkoisia noitia. Mitä ihmettä ne mustatnoidat virpoo??

Ihan ohi mut siis näkyyks toisille kellonaika edelleen väärin? Vai mistä työ höpäjätte??
Minul näkkyy et Alotus tehty Tänään 08:42

ja muutekii ihan aina ollu oikeessa ajassa täällä kaikki kun kelloja on siirretty.
ko jostai toisestakii ketjusta luin jotain kellonajasta ja siitä että se on väärin

*miettii onko itte ihan oikeessa ajassa ja paikassa*

[QUOTE="vieras";25990279]Eikö se nyt olis olli ihan sama, jos olisivat virponeet saman tien sut? Mä toivon, että tulisivat aamusta, sehän on perinne (ainakin täälläpäin ). Kovin myöhään vaan tuntuvat nykyään tulevan.[/QUOTE]

Kuten sanoin olin juuri noussut sängystä ovikellon soittoon siinä puoli alastin olin lapsikatraan keskellä, ei kiitos.
Tulkoot myöhemmin kun muukin perhe on saanut vaatteet päälleen.
Typerää muutenkin laittaa noin aamusta lapset soittelemaan vieraiden ovikelloja.

Ihan ohi mut siis näkyyks toisille kellonaika edelleen väärin? Vai mistä työ höpäjätte??

ja muutekii ihan aina ollu oikeessa ajassa täällä kaikki kun kelloja on siirretty.
ko jostai toisestakii ketjusta luin jotain kellonajasta ja siitä että se on väärin

Perinteisesti kellonajat on palstalla väärin vielä viikkoja. Mustilla kellonaika näkyy yleensä oikein, mut harmaana ollessa väärin.

Ettei taas olisi niin että mustille aika on oikea ja harmaille näkyy vääärin, joskus muunakin vuotena ollut sama ongela.

No huh! Meillä lapset ei ole virponeet koskaan muille kuin mummolaan ja siskolle, joten ajasta on sovittu yleensä etukäteen. En todellä tykkäis virpojasta klo 8 sunnuntai aamuna. Eka virpoja meillä kävi muutama minuutti sitten, kummipojan eka virpominen. Omat lapset ei ole enää viime vuonnakaan virponeet, vaikkeivat isoja viel olekaan.

Viimeksi muokattu:
Virpominen nyt on vanha perinne. Mutta ei sitä ihan näin aikaisin tarvitsisi liikkeellä kuitenkaan olla, eiköhän vähän myöhempikin ajankohta riittäisi. Tai ainakin, jos virpoo muillekin kuin tutuille. :) Täällä päin virvotaan vasta ensi viikon lauantaina, sitä odotellessa.

Vanhan virpomisperinteen mukaan homma piti tehdä aamuvarhain, mieluiten niin, että herätti virvottavan... Saatana mitä pikkumaisia vihaisia akkoja koko tämä palsta täynnä kun mikään ei kelpaa, ei se, että tehdään uusia juttuja muttei myöskään se, että noudatetaan perinteitä.

[QUOTE="vieras";25990491]Toisilla myös nuo virpomisoksat sellaisia ettei kyllä paljoa vaivaa niiden eteen ole nähty.
Sitten odotetaan jotain superherkkuja.[/QUOTE]
Mulla kävi jokunen vuosi sitten muutama jamppa risujen kanssa ovella jotain viiden aikaan iltapäivällä ja niillä oli jo viiksenhaituviakin.

Enää ei uksi aukea virpojille!

enään en todellakaan avaa ovea virpojille.joku risu,jossa korkeintaan pari höyhentä..ja palkaksi pitäisi saada rahaa.vain ja ainoastaan.jos tarjoat kinder munia,niistäkin saa mulkaisun vaan.
en tajua miten vanhemmat edes päästävät murusensa kerjäämään kun hommat on selvästi tehty niin kiireellä rahan kiilto silmissä.
on vain sääli että he jotka selvästi ovat nähneet vaivaa oksiensa eteen,jäävät meillä ilman oven aukaisua.heille kun olisin mielelläni oven aukaissut..mutta kun sitä ei tiedä etukäteen : (

Yhteistyössä