ekat potkut..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
rv16-17, ekasta tunsin vissiin jotain pulputusta viikosta 20. Nyt on tuntunu ihan selviä muksimisia. Ekasta se oli alkuun vaan sellasta kuplintaa/väreilyä mahassa. Masu on alkanu nyt vasta pikkuhiljaa pullottamaan. Selällä maatessa on pieni kumpu alamasulla. Viikossa on seki ottanu hurjan kasvupyrähdyksen :)
heinis 17+4

Ensimmäisiä liikkeitä tunsin viikolla 17, vaikken aluksi täysin varma asiasta ollutkaan. Oli vähän saman tuntusta kun suolistossa ilma liikkuis, sellasta hyvin pientä tökkimistä. Ja mahan näkyminen ja kasvaminen on todella yksilöllistä, omani näkyi vasta kun viikkoja oli kasassa 23.. Toisilla taas saattaa näkyä jo rv 15.

Esikoisen liikkeet tunsin rv17. Lähinnä hyvin hentoa muljahtelua, joita ei ehkä liikkeiksi ymmärrä kuin vasta myöhemmin.
Nyt olen rv15 ja voisin vaikka vannoa, että olen taas tuntenut muljahtelua... (vai lieneekö luulotautia).
Maha tuli ekassa raskaudessa näkyviin joskus rv22. Tässä raskaudessakaan mahaa ei vielä näy rv15, housut kyllä ahdistavat...

En ole tuntenut vielä liikkeitä ja nyt mennään siis rv 15+, mutta vatsa kasvoi jo viikosta 12 alkaen :). Nyt ei mene kuin äitiyshousut jalkaan ja vatsa on selvä kumpu.

Tunsin rv 16+ jotakin liikehdintää, lähinnä niinkuin olisi epäsäännöllinen elohiiri vipissyt masussa. Ensimmäistä odotan ja olen hoikka, ehkä siksi jo tuntunut jotain. Nyt on rv 18+5 ja edelleen tunnen vain sitä vipinää, en vielä voimakkaampia muksautuksia. Niiden aika on vasta edessä. :)

Tunsin vasta viikolla 21 kuin kumivasaralla olisi sisältäpäin kumautettu. Sitä ennen en oikein tuntenut mitään kun edessä oleva istukka vaimensi liikkeitä. Ei tuntunut höyhenen sipaisuja eikä ilmakuplia...

Ensimmäiset "ilmakuplat" tuntuivat vkoilla 18-19, josta voimistuivat nopeasti. Nyt rv 22 ja vatsassa mennää melkoista kroolia, kengurun loikkaa ja kuperkeikkaa. Eilen kävin ostamassa mammafarkut, siihen asti pärjäsin normifarkuilla jotka tosin olivat jokseenkin lantiomalliset.

Ekasta tunsin liikkeet viikolla 17. Nyt toisessa raskaudessa on alkamassa viikko 18, eikä ole liikkeitä vielä tuntenut. Ekassa istukka oli takana ja nyt se sijaitsee edessä, joten saattaa olla, että joudun liikkeitä vielä jonkin aikaa odottamaan...

Yhteistyössä