ekat ajatukset (tai/ja sanat) ku tajusit et lähtö tuli =)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mermu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mermu

Vieras
eli ekat fiilikset ku olet ollut raskaana ja synnytys alkanut ja tajusit että nyt se lähtö sitten tuli? mä muistan ku esikoista ootin ja oli mennyt päälle viikolla yli lasketun. ei mitää merkkejä että kohta pääsis vauvaa hakemaan. sitte yhtenä yönä vessareissun jälkeen ku olin kömpimässä takas sänkyyn, kuulu napsahdus ja lapsevedet lorisi lattialle. olin iha että "HÄH??" sitte hoksasin että lapsivedethän ne siinä lorisi, nappasin kännykän ja pompin hihkuen vessaan soittamaan kaverille joka lähti kanssasi synnytykseen =) puhelun jälkeen kyllä meinas iskee pakokauhu ja paniikki ku se asia tosiaan iski tajuntaan että nyt se on menoa :D kiva kuulla muitten fiiliksiä sillon ku lähtö tullu =)!

mä makasin vkon sairaalassa odottamassa käynnistystä ja sit viimein,ku käynnisty,kävin yökölle sanomassa,et vatsaan koskee (supistuksia :ashamed: ,ei ollu raskaudessa muuten ollu ollenkaan )..sepäs anto mulle lämpötyynyn vatsan päälle,et voin jatkaa unia.. :headwall: ei viittiny kattoo tilannetta..ja sit kaks tuntia siitä menin sanomaan;ei tuu nukkumisesta mitään!sit vasta kysy,et haluanko et tarkastaa kohdunsuun tilanteen.. :o sit vaan kipin kapin synnäriin..

Lähinnä vaan mietin ja toivoin et ne supistukset jatkuu, kun oli jo toista viikkoa yli lasketun ajan menny. Välillä soittelin sairaalaan ja äidille, mutta kellon eessä kyttäsin vaan supistuksia ja ajattelin että tästä se lähtee =)

Ajatukset:

Esikoinen lähti syntyyn kotona ollessa: ajattelin että wau, nyt se alkaa, jeeeee.
Kuopus lähti syntyyn ns käynnistettynä sairaalassa: ajattelin et täh, joko se nyt alkaa vaikka juuri sain sen pillerin :o ja kauhee riemu perään että jeeeeee.

ekasta vain et eikö se koskaan synny ku supparit kesti 4 päivää ennenku synty |O
tokasta ei tarkkoja ajatuksia ku meni aamulla lapsivesi, soitin pätevänä hätäkeskukseen :xmas:

Fiilis oli että No niin, vihdoinkin, viime hetkellä, ihanaa.. viikkoja oli 41+5 ja maanantaiaamulle oli varattu poliaika klo 9.00 kun lapsivesi lirahti sänkyyn klo 4.20. Ensimmäiset sanat oli varmaan että 'Herää, pitää lähtee synnyttämään.' Miehen ekat sanat muistan kyllä, ne oli, että 'Ei vielä, mä saan tänä aamuna nukkua pidempään' (meni aina klo 7:ksi töihin ja oli ottanut polireissua varten vapaan ja kuvitteli nukkuvansa kahdeksaan asti)

Olin juuri menossa nukkumaan ja aikomuksena muuttaa seuraavana päivänä ja vedet sitten lähti tulemaan.
Tuumasin jotain että ei helkuta, ei nyt.
En ollut hankkinut koiralle hoitajaa, enkä mitään suunnitellut synnytyksen kanssa.
Siinä sitten naapuriin kaverille huikkasin että äkkiä tänne. Se tuli, luutuili vesiä lattioilta ja soitin sitten ambulanssin hakemaan.
Äidilleni laitoin viestin että hakea koira aamulla, mä meen nyt. =)

Esikoisen synnytys alkoi kotona supistuksilla ja olin hyvin epävarma että kannattaako sinne sairaalaan lähteä. Olin ollut kuuman suihkun alla tunnin, mielestäni vain 10min. ja mies haki auton etuoven eteen kun oli hankalaa kävellä jäisellä pihalla. Sanoin miehelle "saas nähdä palataanko nyytin kans...vai ison masun kans" Poika syntyi seuraavana aamuna!

Tytön synnytys käynnistyi aamulla lapsiveden tihkumisella, ja siitähän sen tietää että synnyttää tässä tarvis lähtee. Epäröiden soitin siskoni hoitamaan poikaa ja sanoin että soitan jos ei tarvitsekaan tulla. Aloin pesee pönttöjä...Mies vaan ihmetteli että ei oo todellista, meijän pitäs valmistautuu sairaalaan lähtöön eikä siivota :ashamed: Siskoni soitti vielä ja kysyi kerkeekö käymään suihkussa, sanoin että ihan rauhassa vain (ajomatkaa 30min.) Äkkiä supistukset alkoi hyvin kivuliaina ja tuli jo 4min. välein. Oltiin sairaalassa klo 12 maissa ja tyttö syntyi 14.58
Mutta siis ekat sanat tais olla miehelle että "voipi olla että tänään ois lähtö". Ja juuri sinä päivänä kun mieheni äiti piti 50v juhlia ja kaikki (paitsi siskoni) oli menossa sinne....!

:D Tälle sois vähän lisää pituutta! :wave:

Minä oon kaikista ollu ihan "jee, nyt päästään tosi toimiin". kuopuksesa ja keskimmäisestä lisäksi "jees, nyt pääsen syömään taas niitä namiruokia sairaalassa!" :laugh:

Ehkä hieman hämmästyin, kun olin varautunut la:n yli menemiseen ja alkoikin viikkoa ennen, toinen la olisi ollut vielä yli viikkoa pitemmällä, niin ajattelin että ehkä syntyy niitten välillä :D

Aamulla lähdin yliaikaisuuskäynnille Koksiin ja ajattelin että ne passittaa mut kotiin sieltä,sitten kun lääkäri sanoi että jäätkin tänne ja otin ekan käynnistyspillerin,niin silloin hiipi mieleen että apua :o

oltiin jus samana päivänä saatu edellinen kämppä päivällä siivottua ja muutettua uuteen. Ajattelin ( viikko LA:n), että huh, nyt sitten ainaki 2-3 viikkoa saa vaan olla ennen ku vauva syntyy. Olin aivan varma, että menee sen 2 viikkoo yli ja seuraavaksi vklopuksi oli paljon suunnitelmia. Sit illalla ennen nukkumaanmenoa oikeen pissata tiristelin, ettei varmana tarttis koko yönä nousta veskiin. Tunti makoisia unia ja alko kauhee lorotus. Huusin vaan miehelle et " Hene auta, mulla tulee pissa housuun.. apua. tätä vaan tulee ja tulee.." juoksin ihan unisena veskiin ja sieltä vielä miehelle huutelin, et "ei tää lopu" ennen ku pikkuhiljaa pöpperöinen pää alko tajuamaan, että viikonloppusuunnitelmat menee ehkä uusiksi =)

Esikoisen kanssa meni niin, että heräsin keskellä yötä, kun vähän nipisti. Ja sit kun nipisti toisenkin kerran puolen tunnin päästä, niin nousin ylös ja pakkailin sairaalakassin, ja kävin suihkussa ja luin lehteä. Sitten oksensin ja herätin miehen, että nyt pitäis mennä :xmas: Mies mussutti aamupalaa ja luki lehteä, ja minä siinä vieressä että ei kun NYT pitäis mennä :kieh:

Siitä ekasta nipistyksestä meni sellainen 4½ tuntia, ja vauveli oli jo maailmassa.

Toinen ja kolmas ei tulleet ihan niin vauhdikkasti :D

Mulla män ekasta yöllä viijen aikaan lapsveet ja siihen heräsin niin mielessä ajattelin, että perkele kusinko minä allenni, kunnes sitten tajusin vasta,että veethän ne meni. Ja paukapäänä vielä nousin ja mänin vessaan vaikken olis saanu kun vauva oli perätilassa :ashamed: Onneks ei käyny kuinkaan :)

Yhteistyössä