ekasta ultrasta

  • Viestiketjun aloittaja apuva
  • Ensimmäinen viesti
Huh
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsupien:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsupien:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsupien:
noilla viikollla tehdään yleensä sisätutkimuksena
Ei voi yleistää....
no alan ammattilaisena voin yleistää!
jassoo... pitihän se arvata että joku "ammattilainen" täällä aina pätee, vaikka käytäntö voi vaihdella suurestikkin...Teidän neuvolassa ehkä näin toimitaan, mutta valitettavasti se ei tarkoita että kaikkialla muuallakin=)
no kättärillä satun töissä olemaan... mut mitäpä siitä fakta tiedosta sitten...
Ai niin.. ja ihan unohdin että se elämä loppuu siihen kehä3:sen ulkopuolelle... Kyllä on Satakuntalaisäidit sitte p....kassa hoidossa, kun ei käytäntö ole sama kuin kättärillä... :headwall:
Kuule lopeta sinä nyt se inttäminen, kuka tääll on väittänyt että aina tehdän sisäkautta mutta kyllä se yleensä tehdään. Meillä lukee ainakin neuvolan ohjeissakin niin, ja asutaan turun suunnalla eli aika kaukana kehä kolmoselta! Saan toisen lapseni tammikuussa ja tuolla tammikuun odottajissa 90%:lla on ultrattu sisäkautta ja me emme suinkaan asu kaikki kehä kolmosen sisäpuolella. Poikkeuksia on sen ultran suhteen mutta yleensä niin niskapussiultra tehdään sisäkautta koska mitataan niskaturvotus ja sitä ei kovin hyvin näe masun päältä. Usko tai älä, ja sulla voi olla kokemusta varmaan jostain ikivanhasta neuvolan romu ultrasta, jolla tehdään mahan päältä, mutta kyllä nykyaikana on aika harvinaista!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huh:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsupien:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsupien:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsupien:
noilla viikollla tehdään yleensä sisätutkimuksena
Ei voi yleistää....
no alan ammattilaisena voin yleistää!
jassoo... pitihän se arvata että joku "ammattilainen" täällä aina pätee, vaikka käytäntö voi vaihdella suurestikkin...Teidän neuvolassa ehkä näin toimitaan, mutta valitettavasti se ei tarkoita että kaikkialla muuallakin=)
no kättärillä satun töissä olemaan... mut mitäpä siitä fakta tiedosta sitten...
Ai niin.. ja ihan unohdin että se elämä loppuu siihen kehä3:sen ulkopuolelle... Kyllä on Satakuntalaisäidit sitte p....kassa hoidossa, kun ei käytäntö ole sama kuin kättärillä... :headwall:
Kuule lopeta sinä nyt se inttäminen, kuka tääll on väittänyt että aina tehdän sisäkautta mutta kyllä se yleensä tehdään. Meillä lukee ainakin neuvolan ohjeissakin niin, ja asutaan turun suunnalla eli aika kaukana kehä kolmoselta! Saan toisen lapseni tammikuussa ja tuolla tammikuun odottajissa 90%:lla on ultrattu sisäkautta ja me emme suinkaan asu kaikki kehä kolmosen sisäpuolella. Poikkeuksia on sen ultran suhteen mutta yleensä niin niskapussiultra tehdään sisäkautta koska mitataan niskaturvotus ja sitä ei kovin hyvin näe masun päältä. Usko tai älä, ja sulla voi olla kokemusta varmaan jostain ikivanhasta neuvolan romu ultrasta, jolla tehdään mahan päältä, mutta kyllä nykyaikana on aika harvinaista!
No en oo tullu kysyneeksi että miltä vuosisadalta heiän laitteensa on... Mä odotan kolmatta ja missään vaiheessa ei ole edes mainittu että eka ultra tehtäis sisäkautta... ja hyvin on turvotukset näkyny...enkä ole väittänyt mitään, kunhan mainitsin, ettei voi yleistää tuota sisäkautta tehtävää ultraa, koska se ei kaikissa paikoissa näin ole...Jos satut huomaamaan, niin en ole tälläkään palstalla ainoa, jolla näin on toimittu :whistle:
 
.........
Alkuperäinen kirjoittaja Huh:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsupien:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsupien:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsupien:
noilla viikollla tehdään yleensä sisätutkimuksena
Ei voi yleistää....
no alan ammattilaisena voin yleistää!
jassoo... pitihän se arvata että joku "ammattilainen" täällä aina pätee, vaikka käytäntö voi vaihdella suurestikkin...Teidän neuvolassa ehkä näin toimitaan, mutta valitettavasti se ei tarkoita että kaikkialla muuallakin=)
no kättärillä satun töissä olemaan... mut mitäpä siitä fakta tiedosta sitten...
Ai niin.. ja ihan unohdin että se elämä loppuu siihen kehä3:sen ulkopuolelle... Kyllä on Satakuntalaisäidit sitte p....kassa hoidossa, kun ei käytäntö ole sama kuin kättärillä... :headwall:
Kuule lopeta sinä nyt se inttäminen, kuka tääll on väittänyt että aina tehdän sisäkautta mutta kyllä se yleensä tehdään. Meillä lukee ainakin neuvolan ohjeissakin niin, ja asutaan turun suunnalla eli aika kaukana kehä kolmoselta! Saan toisen lapseni tammikuussa ja tuolla tammikuun odottajissa 90%:lla on ultrattu sisäkautta ja me emme suinkaan asu kaikki kehä kolmosen sisäpuolella. Poikkeuksia on sen ultran suhteen mutta yleensä niin niskapussiultra tehdään sisäkautta koska mitataan niskaturvotus ja sitä ei kovin hyvin näe masun päältä. Usko tai älä, ja sulla voi olla kokemusta varmaan jostain ikivanhasta neuvolan romu ultrasta, jolla tehdään mahan päältä, mutta kyllä nykyaikana on aika harvinaista!
Ja varsinkin aina kun käy yksityisellä alkuraskauden ultrassa tekee lääkäri ultran sisältä, mitä tästä nyt väittelemään. Jyväskylässä taas masun päältä, mutta siellä ensimmäisen ultran tekee neuvola, ei esim äitipoli, missä on vähän kehittyneemmät laitteet.
 
Meillä päin se eka ultra tehdään AINA sisäkautta, muista paikkakunnista en tiedä. Ja mulla oli naispuolinen ystävä mukana siinä ekassa ultrassa, mut miun kaveri oli kyllä enempi kiinnostunut että mitä siitä monitorista näkyy, eikä todellakaan miun jalkovälistä.. =) Ja ihan vink, vink, joudut jo ihan raskaanakin ollessa ennen synnytystä aika monta kertaa housut heittämään narikkaan, kun onhan niitä sisätutkimuksia sun muita.
 
vieras
Onko se sitten yleistämistä, jos sanoo, että YLEENSÄ. Kukaan ei väittänyt, että aina. Minäkin uskon, että se on yleisempää niin. Silti tiedän, ettei se ole käytäntö kaikkialla.
 
Mä en tullut tänne väittelemään..kunhan mainitsin, että ei voi yleistää ekaa ultraa tehtävän aina sisäkautta, niin heti saa "ammattilaisilta" noottia... mulle on ihan sama vaikka tehtäs p....ereiän kautta, ärsyttää vaan kun koskaan ei saa olla erilaisia kokemuksia/näkemyksiä, vaan kaikkien pitäs olla samasta muotista...
 
.......
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja Huh:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsupien:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsupien:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsupien:
noilla viikollla tehdään yleensä sisätutkimuksena
Ei voi yleistää....
no alan ammattilaisena voin yleistää!
jassoo... pitihän se arvata että joku "ammattilainen" täällä aina pätee, vaikka käytäntö voi vaihdella suurestikkin...Teidän neuvolassa ehkä näin toimitaan, mutta valitettavasti se ei tarkoita että kaikkialla muuallakin=)
no kättärillä satun töissä olemaan... mut mitäpä siitä fakta tiedosta sitten...
Ai niin.. ja ihan unohdin että se elämä loppuu siihen kehä3:sen ulkopuolelle... Kyllä on Satakuntalaisäidit sitte p....kassa hoidossa, kun ei käytäntö ole sama kuin kättärillä... :headwall:
Kuule lopeta sinä nyt se inttäminen, kuka tääll on väittänyt että aina tehdän sisäkautta mutta kyllä se yleensä tehdään. Meillä lukee ainakin neuvolan ohjeissakin niin, ja asutaan turun suunnalla eli aika kaukana kehä kolmoselta! Saan toisen lapseni tammikuussa ja tuolla tammikuun odottajissa 90%:lla on ultrattu sisäkautta ja me emme suinkaan asu kaikki kehä kolmosen sisäpuolella. Poikkeuksia on sen ultran suhteen mutta yleensä niin niskapussiultra tehdään sisäkautta koska mitataan niskaturvotus ja sitä ei kovin hyvin näe masun päältä. Usko tai älä, ja sulla voi olla kokemusta varmaan jostain ikivanhasta neuvolan romu ultrasta, jolla tehdään mahan päältä, mutta kyllä nykyaikana on aika harvinaista!
No en oo tullu kysyneeksi että miltä vuosisadalta heiän laitteensa on... Mä odotan kolmatta ja missään vaiheessa ei ole edes mainittu että eka ultra tehtäis sisäkautta... ja hyvin on turvotukset näkyny...enkä ole väittänyt mitään, kunhan mainitsin, ettei voi yleistää tuota sisäkautta tehtävää ultraa, koska se ei kaikissa paikoissa näin ole...Jos satut huomaamaan, niin en ole tälläkään palstalla ainoa, jolla näin on toimittu :whistle:
No eihän se sanonutkaan että kaikissa on? vai missä kohtaa niin lukee, hän sanoi että yleensä, eikö sitä saa silloin yleistää ja sanoa sanaa yleensä, silloin jos tietää että ___YLEENSÄ__ tehdään alakautta, mutta joskus myös mahan päältä. Kunhan ei mene väittämään että aina tehdään sisäkautta, ja sitähän hän ei sanonut missään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
vatsanpeitteiden kautta, ja mulla on runsaasti tuossa kuitenkin rasvaa edessä.
Samoin. Ja olin ihan turvoksissa. Tätsy kyllä eka sano, että ota pikkarit pois, mutta kun olin eka kertaa niskaturvotusultrassa niin olin kai niin hoomoilasen näkönen, että sitte kokeiltiinkin vatsan päältä ja hyvin näky. Ja tämä siis Lappeenrannassa, ei neuvolassa vaan keskussairaalassa.
 
apuva
miten näis keskusteluis se ikä sekotetaan tähän,olen yli 20 jos se tätä kyselijää lohduttaa.haluan äidin mukaan jos mies ei tule,ja jos ei niin älkää herran tähden kyselkö et "miks se miehes sit paksuks pamautti jos ei voi ultraankaan tulla".haluan että joku on mukana ja enkai minä siihen sitten kuole.taidan ottaa samantien kaikki vaatteet pois.hermot menee joittenki kans
 
Alkuperäinen kirjoittaja !!!!!!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirlitii:
Mulle tehtiin rv 12 mahan päältä eikä edes ehdotettu muuta. Ei tehdä aina sisäkautta.
EIKÄ KUKAAN EI NIIN OLE VÄITTÄNYT!!!! IDIOOTTIMAISTA JOS EI OSAA LUKEA JA KÄSITTÄÄ TAHALLEEN VÄÄRIN!!!!!!
En ole käsittänyt mitään väärin. Luin ap:n kysymyksen ja vastasin siihen, ei kummempaa!
:whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Mä en tullut tänne väittelemään..kunhan mainitsin, että ei voi yleistää ekaa ultraa tehtävän aina sisäkautta, niin heti saa "ammattilaisilta" noottia... mulle on ihan sama vaikka tehtäs p....ereiän kautta, ärsyttää vaan kun koskaan ei saa olla erilaisia kokemuksia/näkemyksiä, vaan kaikkien pitäs olla samasta muotista...
Ja mua taas ärsyttää se, että aina ollaan syyttämässä yleistämisestä, vaikka kukaan ei yleistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja apuva:
miten näis keskusteluis se ikä sekotetaan tähän,olen yli 20 jos se tätä kyselijää lohduttaa.haluan äidin mukaan jos mies ei tule,ja jos ei niin älkää herran tähden kyselkö et "miks se miehes sit paksuks pamautti jos ei voi ultraankaan tulla".haluan että joku on mukana ja enkai minä siihen sitten kuole.taidan ottaa samantien kaikki vaatteet pois.hermot menee joittenki kans
No hei, mullakin oli ystävä mukana siellä. Ei sen tarvii sinne jalkoväliin tiirailla...mielenkiintoisempaa sieltä monitorista näkyy.
 
niinpä
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Minä en tajua tätä palstaa. Miten TÄSTÄKIN asiasta on täällä saatu tappelu aikaiseksi. Ja miksi aloittajalle vittuillaan iästä ja muusta. Kummallista porukkaa!
no kysyppä äippä 84:ltä taitaa neitosen raskaushormonit hieman hyrrätä ja monen muun, tulee tänne nyt inttämään yleistämisestä ja jankkaamaan asian vierestä.
 
apuva
niin,totta toi et varmaan kyllä enempi se monitori kiinnostaa, ainii ja se hamejuttu oli vitsi,ei täällä ymmärretä huumoristaka mitään.onkai sitä pahempiakin koettu,mut elättelen kuitenki pient toivoo et jos se tehtäis vatsanpeitteiden päältä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja apuva:
niin,totta toi et varmaan kyllä enempi se monitori kiinnostaa, ainii ja se hamejuttu oli vitsi,ei täällä ymmärretä huumoristaka mitään.onkai sitä pahempiakin koettu,mut elättelen kuitenki pient toivoo et jos se tehtäis vatsanpeitteiden päältä =)
Voithan sä pyytää sitä jos siltä tuntuu.
 

Yhteistyössä