Ekasta ultrasta kysymyksiä, esim niskaturvotuksesta.

Nonniin eli tänään oli sitten ensimmäinen ultra ja viikkoja on nyt 12+5 ultranmukaan.
sydänäänet kuului ja liikehdintä näkyi.

mua jäi nyt ihan tajuttomasti häiritsemään että ultrantekijä ei maininnut mitään niskaturvotuksesta, kyllä se sitä siinä mittaili mutta mitään ei sanonut siitä.

Onko normaalia että eivät kommentoi asiaa? vai mitä? Nyt iski sitten huoli.

En tiedä olenko nyt jotenki ylihuolissani, mutta kjun olen katsellut muiden ultra kuvia, niin oman sikiöni pää on mielestäni oudon muotoinen.

Mikä avuksi huoleen?

ultrantekijä ei kyllä sanonut minkään olevan vialla mutta nyt iski sitten huoli.
 
Ei kirjannut mitään muuta neuvolakorttiin kun b-mitan joka oli 23
sydänliikeen kohalle +
ja liikkeisiin ++

Ei kylläkään sanonut että mitään olisi viella ja sydän äänetkin oli muistaakseni 155 eikö toi ole ihan normaali?

Sanoi että molemmat kädet ja jalat, virtsarakko ja aivot näkyvät ja siinä se sitten olikin.
Niskaa mittaili mutta ei siitä mitään maininnut ja enhän minä tietenkään tajunnut alkaa kyselemään mitään, kun oli muutenkin sen verran uusi ja jännittävä tilanne.
 
Ensinnäkin, jos jotain syytä huoleen olisi, ultraaja olisi ohjannut teidät jatkotutkimuksiin.

Toiseksi, oletko siis käynyt veriseulassa ja tiesihän ultraaja, että osallistutte seuloihin? Meilläpäin on niin, että ennen ultraa pitää käydä verikokeessa, ja ultrassa sitten ultraaja laskee riskiluvun niskaturvotuksen ja verikoetulosten perusteella.
 
täällä taas veriseula otetaan ultran yhteydessä ja myöhemmin saa tuloksen riskiluvusta. jos jotain olis ollu vialla niin kyllä ultraaja olis siitä maininnu. meillä oli kans np-ultrassa vähän harvasananen kätilö ja äkkiä teki ultran, ite kysyin turvotuksesta ku eka ei ollu varma et saako ultrattua.
 

Yhteistyössä