Ekassa synnytyksessä yli tunnin ponnistusvaihe, miten toises

  • Viestiketjun aloittaja Helpottaako
  • Ensimmäinen viesti
Helpottaako
... sa synnytyksessä?

Mulla esikon ponnistus pitkittyi vaikka vauva oli käsittääkseni ihan hyvässä asennossa tulossa ulos. Ponnistusvaihe kesti yli tunnin ja oli siten aika uuvuttava. Miten teillä muilla, kenellä ensimmäinen ponnistus kestänyt pitkään, onko ollut nopeampi seuraavassa?
 
Huhtihippusen äiti
olen myös miettinyt samaa, mulla ponnistusvaihe kesti 1h56min. jotenkin tekis toista mieli mutta kauhulla ajattelen jos menee yhtä hitaasti kuin esikonkin..
 
titi-uu
Mulla ei ihan tuntia ollut ekan ponnistusvaihe, mut vastaan silti. Eli ekaa ponnistin 45min, mutta tokan ponnistusvaihe kestikin sit vaan 4min... Tosin ekassa synnytyksessä olin koko ponnistamisesta ihmeissäni, että kuinka homma toimii. Ja vasta pitkän ponnistelun jälkeen löytyi sellainen asento, jossa "osasin" ponnistaa. Tokan kohdalla en sit muuta asentoa kokeillutkaan. Ja helpolla tuli ulos.
 
mammammaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.02.2006 klo 18:34 titi-uu kirjoitti:
Tosin ekassa synnytyksessä olin koko ponnistamisesta ihmeissäni, että kuinka homma toimii. Ja vasta pitkän ponnistelun jälkeen löytyi sellainen asento, jossa "osasin" ponnistaa. Tokan kohdalla en sit muuta asentoa kokeillutkaan. Ja helpolla tuli ulos.
Jooh, nyt kun tietää miten pitäis ponnistaa, eli samalla tavalla ku "isolla asialla" ähistellessä, nii en kyllä yhtään ihmettele, etä mullaki venyi yli tunnin mittaseksi. Kuka sitä ny selällään osaa aikuisena p:antaa????! Nyt mua ei kyllä saa selälleen edes kirveellä uhaten tai taju kankaalla.
 
Mulla kesti ekan ponnistusvaihe 58 min. Supistukset loppu välillä ja niitä odoteltiin. Eikä ollu semmosta ponnistamisen tarvetta yhtään. Toisen kohdalla ponnistusvaihe 15 min. Sillonki loppu supistukset, mutta sentään tiesin miten ponnistaa ja ponnistuttikin.
 
kohta kahden äiti
voi kuinka ihana juttu...itsellä on toinen synnytys varmaan tossa muutaman viikon kuluttua tulossa ja ekassa oli ponnistusvaihe 53min joten toi muutama minuutti kuulostaa erittäin hyvältä!

tsemiä kaikille tuleviin koitoksiin :hug:
 
rv 37
Kiitos ketjun aloittajalle :flower:

Itse olen pelännyt monta vuotta jo synnytystä, koska ensimmäisen ponnistusaika oli n 1h30min ja taju oli välillä kaikkea muuta kuin hyvä..
Eli nämä vastaukset on helpottaneet aivan mielettömästi =)
Ymmärrän toki, että synnytys voi pitkittyä monesta syystä, mutta jos edes toivoa on parista minuutista, niin jippii :D
 
tintti84 harmaana
Täällä kans yks helpottunu jolla oli ponnistus yli tunnin ja oon miettiny tuota aika paljonki et miten ens kerralla. Tilastollisesti näyttää aika hyvältä =)
Mitenhän sitä ei oo ite hoksannu tänne keskustelua aukasta kyseisestä aiheesta...
No kiitokset kuitenki alottajalle!
 

Yhteistyössä