Täysin sama kesto ja ponnistus meikäläiselläkin! Uskomatonta, mutta tiedätkö miksi sinulla kesti noinkin kauan vai otitko sen niin että kestää vai miten? Entäs miten muuten synnytys meni?17h yhteensä,50min ponnistusvaihe.
Aika paha kertomus sinulla. Aika myöhään sait epiduraalin, meikälle laitettiin se melkein heti kun tulin sairaalaan eli kun olin auki 3-4 cm. Vaikka mulla oli yli puolet nopeampi synnytys niin silti ei sekään hyvä ollut. Mitään neuvoja eikä henkistä tukea ei tullut - se oli pelkkää lääkekaapilla käymistä ja anestesialääkärille soittamista. Siinä kun tuskat on hirveät niin en aina edes pystyny puhumaan ja supparit tulee megatiheään niin kätilö ja lekuri tulkkas sen niin että kaikki kivunlievitykset tänne ja heti. Toki siinä vaiheessa kun oltiin yli puolen välin niin se oli tarpeen mutta alkuvaiheessa olis voinu kävelylläkin jotain apua olla tai että olisi saanut sanallisesti tukea ja neuvoja - ihan mitä vaan!Mulla kesti noin 40 tuntia siitä kun supistukset tuli säännöllisiksi (5min välein). Tämä myös taidettiin kirjata viralliseksi ajaksi. Sitä ennen supisteli epäsäännöllisesti 5-15min välein vuorokauden verran, kivuliaasti koko ajan, mutta kotona pärjäsin sen ajan
Sairaalaan mennessä olin auki muistaakseni 3cm ja siitä kesti siis vielä 38 tuntia... Avautuminen eteni aina välillä hitaasti mutta varmasti, mutta välillä myös pysähtyi. Epiduraalin sain 8 tuntia sen jälkeen kun olin sitä ekan kerran pyytänyt ja olin siinä vaiheessa 7-8 senttiä auki. Ponnistusvaiheen kesto oli vajaat puoli tuntia, vaikka imukupilla oli muka niin kiire. Supistuksia ei enää ponnistusvaiheessa tullut kuin pari, joten ei siinä paljoa itse ponnistettu.
Karmea kokemus oli. Kakkonen tulee toukokuussa ja todellakin toivon, että nyt selvittäisiin edes jollain 12 tunnilla!