Ekaluokkalaisten pituus ja paino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksvaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yksvaan"

Vieras
Minkäkokoisia ekaluokkalaisia teillä on? Meillä on tyttö 7 v.:pituus n. 121 cm ja paino n. 22 kg. Syntynyt 12/2005 eli vasta täytti 7. Katselin netistä yhtä kasvutaulukkoa ja näytti sijoittuvan juuri keskikokoisen lapsen mittoihin. Olen lapsen harrastuksissa ja muuallakin huomannut, että kokoerot ovat lapsilla tosi suuria. Osa tytöistäkin näyttää tuossa iässä jo kolmas tai neljäsluokkalaisilta. Onko tyttöjen pituus ja paino nousseet jotenkin yleisesti huomattavasti? Meidän tyttö näyttää välillä rimpulalta näiden isojen vieressä! No, ei hänellä ole tosiaan ylipainoa ja urheilee ja ulkoilee tosi mielellään ja on notkea kuin mikä.

Tyttö elokuussa täytti 7v ja on varmaan 137cm ja 30kg. Ja johtuiskohan ihan siitä että olen itse pitkä ja kasvanut just samaa vauhtia lapsena tuon tytön kanssa... Eikä mihinkään "nykyaikaan".. lyhyillä on yleensä lyhyet lapset ja pitkillä pitkät. en mä lihavaa tai pyöreetä ekaluokkalaista ole tavannutkaan.

marraskuussa 05 syntynyt ekaluokkalainen on nyt 116cm pitkä ja painaa n.19 kiloa. Parhaan kaverinsa mitat n. 130cm ja 30kg.

Tuossa iässä kokoerot ovat tosiaan isoja!

Yhteistyössä