Ekaluokkalaisen yksin lähteminen kotonta kouluun?

Kyselen että miten on onnistunut jos vanhemmat vaikka molemmat menee seiskaan töihin?

Vai onko sitten muutettu työvuoroja jne.Mut ei kaikilla sitä mahollisuutta ole,ellei sit jää töistä pois..

Itestä tuntus että taitas poika myöhästyä koulusta ja ei ees lähtis sinne.Tosin ei ole tuo tilanne syksyllä edessä.Ja onhan niitä aamupäiväkerhojakin joissakin kouluissa mut pitkät päivät tulis lapselle.

Oon itse kotona vallan mutta mulla on sen verran kokemusta että kun mulla oli lääkäri aamusti ja laps meni 10 kouluun niin soitin lapselle jolloin pukee ja lähtee. Meillä on varakännykkä kotona ihan siltä varalta jos en ole juuri silloin kun lapset tulee kotiin niin saan soittaa sitten niille.

Tämä mietityttää hieman minuakin. Poika on kovin aamu-unista sorttia. Itse menen töihin kahdeksaksi, eli periaatteessa kyllä ehdin herättää hänet, mutta silti tuntuu vähän haljulta jättää poika yksin lähtemään.

Mulla oli tämä tilanne viime syksynä. Lapsi jäi kotiin nukkumaan kun me vanhemmat lähdimme töihin. Hänelle oli laitettu herätyskello soimaan, mutta minä soitin vielä kotia varmistussoiton, että onko varmasti herännyt. Toisinaa oli ja toisinaan heräsi vasta kun soitin, muistutin samalla, että laittaa heti nyt vaatteet päälle ja mene keittiöön syömään aamupalaa. Sitten soitin vielä kun hänen piti lähteä kouluun. Kelloajoista ei tajunnut tuolloin vielä mitään.
Meillä onneksi naapurissa oli kaveri jonka kanssa kulki koulumatkat, ja tämän lapsen äiti oli kotona. Sovimmekin, että jos meidän lasta ei kuulu kaveriaan hakemaan, niin tämä äiti soittaa minulle. Mutta kertaakaan ei lapsi myöhästynyt koulusta, hyvin meni syksy.

Yhteistyössä