ekaluokkalaisen uhmaako?

voi-voi sentään, joko se tappelu läksyistä jo nyt alkaa... Mites muilla, onko lapsukaisenne olleet läksyjen kanssa into piukassa koulutien alussa vai miten? Meillä poika ei millään jaksaisi keskittyä tekemään kotitehtäviä jotka nyt vielä ovat tosi helppojakin; sutaisee jotain ja jos pyydän vähän malttia niin sitten hermostuu ihan. Ja ihan lempeästi ja maltilla yritän itse toimia ettei tulisi täyttä kaaosta. Nytkin suuttui a-kirjainharjotusten kanssa ja lähti ulos. Sovittiin että jatketaan kun tuleee sisälle... Kouluvalmiuden kanssa oli vähän semmoinen rajatapaus joten näinkö ne heikkoudet nyt sitten näkyvät vai onko muilla ns. "normaaleilla" ekaluokkalaisilla ollut tämmöistä ja miten ovat pärjäilleet? Koulusta ei mitään kommentteja ole kotiin tullut vastaavasta oirehdinnasta mitä täällä kotona on näkynyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tahmatassu:
voi-voi sentään, joko se tappelu läksyistä jo nyt alkaa... Mites muilla, onko lapsukaisenne olleet läksyjen kanssa into piukassa koulutien alussa vai miten? Meillä poika ei millään jaksaisi keskittyä tekemään kotitehtäviä jotka nyt vielä ovat tosi helppojakin; sutaisee jotain ja jos pyydän vähän malttia niin sitten hermostuu ihan. Ja ihan lempeästi ja maltilla yritän itse toimia ettei tulisi täyttä kaaosta. Nytkin suuttui a-kirjainharjotusten kanssa ja lähti ulos. Sovittiin että jatketaan kun tuleee sisälle... Kouluvalmiuden kanssa oli vähän semmoinen rajatapaus joten näinkö ne heikkoudet nyt sitten näkyvät vai onko muilla ns. "normaaleilla" ekaluokkalaisilla ollut tämmöistä ja miten ovat pärjäilleet? Koulusta ei mitään kommentteja ole kotiin tullut vastaavasta oirehdinnasta mitä täällä kotona on näkynyt.

Meillä on kanssa poikalapsi, ja ekalla luokalla. Meillä ei ole ollut ongelmia läksyjenteon kanssa, oikeastaan tilanne on päinvastoin. Poika on hermona, jollei läksyjä tule! Tykkää koulusta kovasti, joka aamu lähtee innolla kouluun ja sieltä yleensä palaa hyväntuulinen poika.
=)
Yksi päivä kävi niin, että avustaja oli pyyhkinyt osan kirjoitustehtävästä pois, kun a-kirjaimet eivät olleet tarpeeksi lähellä toisiaan. Mie otin sen sitten omaan piikkiini, sillä olin pojan läksyt tarkistanut, ja todennut ne hyvin tehdyiksi. Olikin sitten tosi tarkka avustaja. Poika sitten itkien teki ne uudelleen...koville otti!
Koulusta kauhean vähän tulee mitään kommenttia, vaikka reissuvihko kulkee koko ajan mukana.... ne pakolliset tiedot tulee, että laittakaa liikkavaatetta jne....
Kyllä se varmasti teilläkin hyvin lähtee vielä menemään, kunhan tässä syksy etenee ja poika tottuu läksyihin. Kärsivällisyyttä vaan, ja paljon tukea ja rakkautta!

:heart:
 
Meillä tyttö. Olin ihan yllättynyt kun ei läksyjen teko kiinnosta: olen aina ollut siinä luulossa, että tytöt tykkää tehdä tehtäviä ja mielellään tekee vähän ylimääräistäkin... mutta ei meillä. Kauhee kiire vaan päästä leikkimään ja läksyt tekee hutasten.
Epäilen, että tyttö ei ole vielä oikein sisäistänyt sitä miksi läksyt pitäisi tehdä kunnolla ja taitaa muutenkin koulunkäynnin syyt olla vielä epäselvät....
Muuten tyttö kyllä menee mielellään kouluun ja ip-kerhoon. Ainoo, mikä tökkii on just toi läksyjen teko.
 
Meillä ei ole vielä tullut juurikaan läksyjä ja ne on olleet niin helppoja, että on hetkessä tehnyt. Into olisi kova tehdä enemmänkin; on niin kova piirtämään muutenkin! Meillä myös tehtävien jne teko on aina kiinnostanut;kävi kuvataidekerhoakin ja varmaan aloittaa taas :wave:
Meillä ei osata lukee, vaikka onkin jo tammikuussa 7v täyttänyt...oppiihan tuon! Siihenkin on kova into :p
 
Kyllä meidän pojalla tahto kirjat lentää nurkkaan ekalla luokalla vaikka vuodella ekaluokkaa lykättiinkin loppuvuotisuuden takia. Ihan normaalia tuo on. Anna vain kiukutella ja pysy itse rauhallisena. Ota syliin ja juttele hetki muita asioita ja sitten taas paluu läksyjen ääreen. Meillä on myös jaksotettu läksyjen tekoa jos tulee paljon. Yli puolta tuntia en kirjojen ääressä istuttanut ekalla ja tokalla luokalla, vaan väliin tuli aina välipala tai muuta aktiviteettia. Sitten vasta kun läksyt oli tehty päästin ulos ellei toisin oltu heti aluksi sovittu. Jos oli tooosi paljon läksyjä lupasin että vähän jätetään illaksi, niitä helpoimpia ja kivoimpia jotta ei ihan hermo palaisi. Nyt kolmannella luokalla poika tulee kotiin ja ilmoittaa heti tekevänsä äkkiä läksyt että pääsee pian kavereiden kanssa ulos. Mutta toki vieläkin niitä väsymyksiä läksyjen tekoon tulee.

Tytär taas oli tosi innokas kouluun menijä ja odotti innolla läksyjä, mutta viikossa ne alkoivat tylsistyttää siinä määrin että tekee ne vasta kun patistellaan. Raivon puuskia ei kuitenkaan ole vielä ilmaantunut, mutta nekin ovat varmasti odotettavissa tytön tiukan tempperamentin ansiosta. :D

Tsemppiä vain teille koulunkäyntiin!!!
 

Yhteistyössä