Ekaluokkalaisen poikani luokalla on kaksi poikaa jotka kiusaavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen puhunut jo opettajalle ja tämä on pitänyt puhuttelun näille kahdelle pojalle. Silti he jatkavat poikani ärsyttämistä. Poikani on 7v ja kiusaajat 8 &10v mutta silti kaikki ekalla.
Laitoin nyt molempien äideille hieman kiukkuista mutta kohteliasta viestiä että heidän on puhuttava poikiensa kanssa ja kiusaamisen on loputtava.
Miten jatkan tästä jos he eivät vastaa viesteihin ja esittävät että mitään ei ole tapahtunut? Tai jos vastaavat vain jotain tyyliin "pojat on poikia"?
Valitanko joka päivä uudestaan luokanopettajalle vai menenkö rehtorin puheille?
Mikä on järkevintä?

No minä otin jo niihin äiteihin yhteyttä. Eli sieltä suunnalta ei sitten varmaan kuuli mitään? Oliko tämä ns. noloa? Ajattelin, että kun vanhemmat puhuvat lapselleen niin hän ehkä tajuaa kun opettajan puhe ei tehoa.
Ok, sitten sanon taas opelle ja rehtorille kanssa.
Ap

Oma lapsi vetää kyllä turpaan kun ärsytetään ja tästähän tuli hupia luokan keskuudessa. Onneksi opettaja puuttui ja sai puhuttua muille vanhemmille. Näyttää tehonneen kun ei ole muuta kuulunut.

Nyt 7v kiusaajapojan äiti kirjoitti minulle nyrpeän viestin että "mitenkä kauan tätä on muka jatkunut ja mistä on muka kyse, viittitkö soittaa mulle ja selittää?"
Soitin hänelle ja selitin asiallisesti että sitä on jatkunut koulunaloituksesta asti ja mitä hänen poikansa tekee. Kiusaajan äiti kuunteli ihan asiallisesti mutta oli vähän sitä mieltä että pojat on poikia...Sanoi kuitenkin puhuvansa poikansa kanssa. Poika kieltää kuitenkin kaiken... Koulu ei ole kertonut heille mitään.
No, katsotaan nyt oliko tuosta mitään hyötyä. Isomman kiusaajan äiti ei ole vastannut mitään.
Ap

Joo, kannattaa hoitaa koulun kautta, ellei tunne vanhempia.
Jos ei ope tee mitään, yhteys reksiin ja sieltä ylempiin.
Samoin lasta kehottaisin puolustautumaan, eli vastaamaan kaksi kertaa kovempaa kiusaamistekoihin.

Nyt 7v kiusaajapojan äiti kirjoitti minulle nyrpeän viestin että "mitenkä kauan tätä on muka jatkunut ja mistä on muka kyse, viittitkö soittaa mulle ja selittää?"
Soitin hänelle ja selitin asiallisesti että sitä on jatkunut koulunaloituksesta asti ja mitä hänen poikansa tekee. Kiusaajan äiti kuunteli ihan asiallisesti mutta oli vähän sitä mieltä että pojat on poikia...Sanoi kuitenkin puhuvansa poikansa kanssa. Poika kieltää kuitenkin kaiken... Koulu ei ole kertonut heille mitään.
No, katsotaan nyt oliko tuosta mitään hyötyä. Isomman kiusaajan äiti ei ole vastannut mitään.
Ap
Äsken ne kiusaajat oli 8 ja 10

Kyllä vain. Kävi esikoulua aika kauan.
Ap

Ps. En tunne pahemmin vanhempia mutta ajattelin, että ongelma poistuisi jos he puhuisivat lastensa kanssa. Mutta eipä ollut ehkä hyvä idea.

Onpa erikoista.

No joka tapauksessa ottaisin edelleen asian puheeksi opettajan JA rehtorin kanssa. Heidän täytyy puuttua siihen, mitä koulussa tapahtuu.

Näin olen itsekin toiminut, hyvin tuloksin.

Iät on oikein ekassa viestissä oikein. Ei tämä ole provo jos sitä luulet sen takia, että tein kirjoitusvirheen.

Kiusaaminen on lyömistä, tönimistä, potkimista, haukkumista (nimittelyä) ja sen sellaista.

Ap

Nyt vastasi isommankin kiusaajalapsen äiti, kirjoitti viestin että "kiitos tiedosta, en tiennyt tuosta mitään, puhun lapseni kanssa. Mutta en nyt puhuisi kiusaamisesta tälläisessä asiassa."

Eli vähättelee tapahtunutta vaikka ei tiedä edes mitä on tapahtunut. Kirjoitin että kiitos kun puhut lapsesi kanssa.

Ap

Nyt vastasi isommankin kiusaajalapsen äiti, kirjoitti viestin että "kiitos tiedosta, en tiennyt tuosta mitään, puhun lapseni kanssa. Mutta en nyt puhuisi kiusaamisesta tälläisessä asiassa."

Eli vähättelee tapahtunutta vaikka ei tiedä edes mitä on tapahtunut. Kirjoitin että kiitos kun puhut lapsesi kanssa.

Ap
Olethan nyt yrittänyt jostain varmistaa ettei oma lapsesi liioittele? Yhtälailla hän voi muutaa totuutta kuin noiden kiusaajien lapset vanhemmilleen.

On aika raisua väittää toisten lapsia valehtelijoiksi ja olettaa että vain oma puhuu totta kun tilanne voi olla toisenlainen.

Sen takia näitä puidaam KOULUN KANSSA koska he näkevät ainakin jotain päivisin.

Koulu on täysin kädetön kiusaamisen suhteen. Ensin pitää varmistaa omin silmin, että kiusaamista tapahtuu, ja sen jälkeen käydä vetämässä kiusaajia turpaan. Joko niin, tai sitten kiusatun pitää vaihtaa koulua, muulla tavalla kiusaaminen ei lopu.

Koulu on täysin kädetön kiusaamisen suhteen. Ensin pitää varmistaa omin silmin, että kiusaamista tapahtuu, ja sen jälkeen käydä vetämässä kiusaajia turpaan. Joko niin, tai sitten kiusatun pitää vaihtaa koulua, muulla tavalla kiusaaminen ei lopu.

Mä mietin oikesti jos vaihtoehtoa että menen ja kiskon kiusaajilta korvat puoliksi irti ja ilmoitan että seuraavaksi kumpikin korva lähtee kokonaan mutta sit yläste loppuikin.

Senkin uhalla että olisin saanut ehdollista tai isot sakot.

Helvetin kumma maailma kun kakarat saavat hakata heikompiaan eikä aikunen voi/osaa/uskalla puuttua!

• Tykkää
Reactions: AivanSama

Yhteistyössä