Ekaluokkalaisen kaverit tehneet jotain kamalaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotilehmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Kolme siiliä :'( Jos olis kyse jostain "kamalista" lapsista, niin en edes kysyis, mutta kun kyse aivan tavallisista lapsista. Mitään pahaa en ole noista lapsista huomannut ja ovat aina kohdelleet minunkin lapsia mukavasti, eikä minkäänlaista sisäistä vihaa ole näkynyt.

no kyse ei oo mistään tavalisista lapsista jos tollasta pystyvät tekemään. vai missä helvetissä sä asut jos teillä päin tollanen on tavallista

Kolme siiliä :'( Jos olis kyse jostain "kamalista" lapsista, niin en edes kysyis, mutta kun kyse aivan tavallisista lapsista. Mitään pahaa en ole noista lapsista huomannut ja ovat aina kohdelleet minunkin lapsia mukavasti, eikä minkäänlaista sisäistä vihaa ole näkynyt.

Mun muksut todellakaan ei leikkis enää tollasten sadistinalkujen kanssa.
Tulevaisuudessa pahoinpitelevät ja tappavat varmaan ihmisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Mä vuoden paskin mutsi mutta meidän lapset ei kaveeraisi niiden kanssa.

Mä menen ihan samalla linjalla. Tosin tyttö tuskin edes haluaisi leikkiä lasten kanssa jotka rääkkäävät ja tappavat eläimiä.

Ei olis enää munkaan lapsen kavereita tollasen jälkeen. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja hk:
Älkää nyt kuitenkaan ylireagoiko. Yksi poika saanut kuningasidean ja puhunut muut mukaan. Kaveriporukassa on vaikea sanoa ei muille. AP:lla kävi tuuri kun oma lapsi ei ollut paikalla. Kyllä aikuiset tekee paljon hirveämpiä asioita.

Just joo!! Tuohan onkin hyvä tekosyy ohittaa lasten tekemät vääryydet, kun kuittaa ne sillä, että aikuiset tekee paljon hirveämpiäkin asioita.

vaikea tilanne, kun lapset ovat kuitenkin lapsia. saatoi myöskin olla tyhmä päähänpisto jonka valitettavasti toteuttivat. muistelen itse yhtä tapausta parin vuoden takaa kun eka-tokaluokkalaiset tytöt kaatoivat hautausmaalla hautakiviä. ensin epäiltiin saatananpalvojia ym. ja lopulta tekijöiksi paljastui viattomat pienet tytöt.

jos aiot näiden lasten kanssa asiasta puhua niin kannattaa miettiä sanansa tarkoin.

kuvottavaa! toivottavasti minä osaan lapselleni opettaa sen että niin eläimiä kun ihmisiäkin kunnioitetaan! sairas täytyy lapsen olla jolta puuttuu empatiakykly tyystin ja pystyy moista tekemään-

History is replete with serial killers whose violent tendencies were first directed at animals. Albert DeSalvo (the "Boston Strangler"), who killed 13 women, trapped dogs and cats and shot arrows at them through boxes in his youth.(6) Serial killer Jeffrey Dahmer impaled frogs, cats, and dogs' heads on sticks.(7) Dennis Rader (the BTK killer), who terrorized people in Kansas, wrote in a chronological account of his childhood that he hanged a dog and a cat.(8) During the trial of convicted sniper Lee Boyd Malvo, a psychology professor testified that the teenager, who killed 10 people with a rifle, had "pelted-and probably killed-numerous cats with marbles from a slingshot when he was about 14."(9)

The deadly violence that has shattered schools in recent years has, in most cases, begun with cruelty to animals. High-school killers such as Kip Kinkel in Springfield, Oregon, and Luke Woodham, in Pearl, Mississippi, tortured animals before starting their shooting sprees.(10) Columbine High School students Eric Harris and Dylan Klebold, who shot and killed 12 classmates before turning their guns on themselves, spoke to their classmates about mutilating animals.(11)

lähde: http://www.peta.org/mc/factsheet_display.asp?ID=132

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Ei kaveeraisi, eivät edes haluaisi.

Kamalaa ja vastenmielistä :'(

Näin meilläkin.Pojan kaverit kivitti viime kesänä satamassa sorsanpoikasia,niin meijän poika parhaimman kaverinsa kanssa kävi kielimässä kioskin-tätille,pojat sai porttikiellon ja näiden ystävysten tie päättyi siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja ralliperuna:
eläinten rääkkäämisestä ja tappamisesta antasin vanhempien kuulla kunniansa ja jos ei toimi niin soittaisin poliisille

POLIISILLA ei olekaan tärkeämpää tekemistä, kuin puhutella pikkulapsia jostain siilistä...

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja ralliperuna:
eläinten rääkkäämisestä ja tappamisesta antasin vanhempien kuulla kunniansa ja jos ei toimi niin soittaisin poliisille

POLIISILLA ei olekaan tärkeämpää tekemistä, kuin puhutella pikkulapsia jostain siilistä...

Siilin tappamisesta tulee aika kovat sakot. :snotty: Yli 100e/kpl.

Jotain vikaa on tollaisissa lapsissa jotka kiduttavat siilejä, se on jo vakavampi juttu kun muurahaisten päälle kävely, enkä pitäisi öttiäistenkään tahallista rääkkäämistä normaalina :( Tulee mieleen, että on joko kotona henkisesti tai fyysisesti pahoinpidelty, tai sitten toinen ääripää, ei minkäänlaista kuria. Saavat tehdä mitä vaan eikä mihinkään puututa.
Kyllä minäkin luulen, että sanoisin lapsilleni että katselkaa fiksumpaa leikkiseuraa. Tosin, hekään eivät taatusti haluaisi olla eläintenrääkkääjien kanssa. Rakastavat yli kaiken kaikenmoisia elukoita, pelastelevat hyönteisiäkin vesisaaveista ja matoja tieltä ettei autot aja niitten yli...

Voi ei.
Meillä on kolme poikaa ja he ovat kaikki kovin eläinrakkaita. 10-vuotias esikoinen tuli syksyllä itku silmässä kotiin ja kertoi, että joku luokkakavereista oli repinyt lukilta jalkoja irti yksitellen. Poika oli todella järkyttynyt ja puhuimme asiasta varmaankin pari tuntia.

Kyllä tuo lasten teko (siilien tappaminen) pitää ottaa vakavasti, ei sitä minun mielestäni saa missään nimessä lakaista maton alle sanoen, että oli vaan "tyhmä päähänpisto". Teoilla on seurauksensa.

Hyvä, että asiaan puututaan.Lapset voi olla julmiakin.Mutta voi olla myös kysymys ihan ajattelemattomuudesta.Eivät ole tekosiaan ajatelleet enempää.En silti puolusta tekoa!

Itse alle kouluikäisenä kivitin siiliä yhdessä parin lapsen kanssa.Emme ajatelleet sen enempää mitä teimme.Onneksi vanhempani näkivät tekosemme.Vasta sitten aloimme ajatella, mitä oli tullut tehtyä.Häpesimme ja itkimme, kun olimme tuottaneet siileille kipua.
Tyhmyyksissämme ajattelimme, että kun niillä on piikit, niin ne eivät tunne mitään :o :headwall: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ff:
saako muurahaisen ottaa purkkiin tai tappaa itikan, entä katkoa matoja? vai meneekö kaverit sitten?

Riippuu minkä lajin edustajaa katsoo tai purkittaa. Eläimet ja kasvit eivät ole ihmisen silmissä tasa-arvoisia.

Rauhoitettujen eläinten ja kasvien ohjeelliset arvot:
http://www.ymparisto.fi/default.asp?node=1729&lan=fi

Alkuperäinen kirjoittaja i:
Voi ei.
Meillä on kolme poikaa ja he ovat kaikki kovin eläinrakkaita. 10-vuotias esikoinen tuli syksyllä itku silmässä kotiin ja kertoi, että joku luokkakavereista oli repinyt lukilta jalkoja irti yksitellen. Poika oli todella järkyttynyt ja puhuimme asiasta varmaankin pari tuntia.

Kyllä tuo lasten teko (siilien tappaminen) pitää ottaa vakavasti, ei sitä minun mielestäni saa missään nimessä lakaista maton alle sanoen, että oli vaan "tyhmä päähänpisto". Teoilla on seurauksensa.

Totta, teoilla on seuraukset.Oli kyse sitten päähänpistosta tai jostain muusta.

Tästä kannattaisi puhua ihan jokaisessa kodissa. Asun koulun vieressä ja joka kevät ja kesä kuritan koululaisia, jotka säälimätömästi kiduttavat eläimiä ja poikasia.

Mielenkiintoinen ilmiö on, että pahimmat eläintenmrääkkääjät ovat usein tyttöjä.

Ehkä kotona oletetaan, että tytöt ovat luonnostaan kiltimpiä eläimiä kohtaan? No näin ei todella ole. Opettakaa niille lapsille miten eläimiä kohdellaan. Sairasta.

Siis rääkänneet ja tappaneet eläimiä. Miten minun pitäis asiaan suhtautua? Eilen kuulin tuosta ja oli aivan hirveä päivä :'(
Koululla on kriisikokoukset olleet, mutta entä kun nämä lapset tulevat hakemaan minun lasta ulos tai kylään, niin onko minun asia vielä puhutella? Opettajan mielestä yhteisön on pakko alkaa kasvattaa kun vanhemmilla ei ole keinoja. Lapset ovat tulleet vanhempien sanomisille ja rangaistuksille jo niin välinpitämättömiksi, että jotain muita keinoja on löydettävä. Esimerksiksi juuri siis kavereiden ja heidän vanhempien väliintulo.
Mitä mieltä te olette asiasta?

Onkohan koulu tehnyt lastensuojeluilmoituksen? Mielestäni kotona ei kaikki kunnossa, jos tällaista tapahtuu. Lastensuojelun kautta perheet ja lapset saisivat tarvitsemansa avun. En usko, että kaikki mukana olleet ovat mieleltään epätasapainoisia, mukana varmaan niitäkin, jotka eivät kaveriporukassa uskalla kieltäytyä. Mutta parasta olisi, että kaikkien perheiden tilanne kartoitettaisiin. Tällaiseen pitää ehdottomasti puuttua, jos halutaa tuleaisuudessa vältää pahemmat asiat.

Mä ehkä yrittäisin katsoa asiaa monelta kantilta, ennen kuin näitä lapsiakaan ihan heti tuleviksi kriminaaleiksi leimaisin...

Toisaalta kaikkea elävää pitää kunnioittaa ja kohdella hyvin, ja todella eläinrakkaana ihmisenä mun olisi vaikea hyväksyä tuollaista käytöstä edes pieniltä lapsilta. Olisi kyllä ehkä aika vaikeaa päästää omia lapsia leikkimään näiden lasten kanssa kyseisen teon jälkeen.

Toisaalta lapsilla vielä tuossakin iässä (ekaluokkalaisia?) empatiakyky vasta kehittyy, eikä ole lähelläkään aikuisen tasoa. Olen päiväkodissa töissä, ja kyllä valitettavasti meidän päikkärin pojat (jostain syystä ei oikeastaan koskaan tytöt) saavat päähänsä pihalla katkoa matoja ja rääkätä hyönteisiä, jahdata kissoja jne. Ja silloin meidän aikuisten tehtävä on kasvattaa lapsia toimimaan oikein. Siksi mun mielestä sekin on kyllä aika hirveää, että nämä pienet ekaluokkalaiset sitten tämän teon myötä leimattaisiin ihan kriminaalin aluiksi, ja kaikki aikuiset kieltäisivät lapsiaan leikkimästä heidän kanssaan. Siinä se suunta sitten helposti viitoittuu viimeistään huonoon suuntaan.

Eli mun mielestä nyt pitäisi yhdessä miettiä, että miten poikia saisi kasvatettua hyvään suuntaan tässä tilanteessa, jotta heistä ei tosiaan (meidän aikuisten toimien myötävaikutuksella) tule niitä menetettyjä tapauksia.

minulla on ekaluokkalainen poika....tosi vaikeaa vahtia kenen kanssa hän koulussa leikkii....

kaippa se on vaan omalle lapselle opetettava mitä saa tehdä ja mitä ei....ja että pysyy erossa tyhmyyksistä vaikka muut tekis mitä.....vaikeeta.

itse olen tosi tarkka esim.mitä pelejä saa pelata pleikalla yms.mutta tosi kurjaa kun useat kaverit saa pelata k18 pelejä jotka siis ihan kamalia.....ni kyllähän se omakin lapsi niitä pelejä pelaa ja näkee jos on kylässä....
ei voi kuitenkaan kotiin vangiksi häntä sitoa vaikka joskus mieli tekis.... :(

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja hk:
Älkää nyt kuitenkaan ylireagoiko. Yksi poika saanut kuningasidean ja puhunut muut mukaan. Kaveriporukassa on vaikea sanoa ei muille. AP:lla kävi tuuri kun oma lapsi ei ollut paikalla. Kyllä aikuiset tekee paljon hirveämpiä asioita.

Just joo!! Tuohan onkin hyvä tekosyy ohittaa lasten tekemät vääryydet, kun kuittaa ne sillä, että aikuiset tekee paljon hirveämpiäkin asioita.

Näinpä.
Onko edes mikään ihme, että löytyy aikuisia jotka tekee paljon hirveämpiäkin asioita, jos lapsena siilien rääkkämiset kuitataan olan kohautuksella? :/

Ei tarttis kyllä moisten muksujen tulla meidän kakaroita ulos hakemaan.
Tarkkaan ottaen mä en haluaisi edes tontilleni, (jossa pikalaskulla pyörii lemmikkejä yhteensä 20) kyseisiä penskoja. Lähtö tulisi ja vauhdilla.